Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Tchyně preferuje bývalku mého muže.

Tchyně preferuje bývalku mého muže.

Zajímal by mě názor na naši, respektive mou, situaci. Jestli vám chování mé tchyně připadá normální. Mně totiž ne a začínám na ni být doslova alergická, což se samozřejmě nelíbí manželovi, který si myslí, že jsem hysterická a celou záležitost zbytečně vyhrocuju.

S mužem jsme se brali před třemi lety. Já byla tehdy svobodná, on rozvedený. V době, kdy jsme se seznámili, žil sám už skoro rok. Z manželství má osmiletého syna, kterého si pravidelně bere na dva víkendy v měsíci, na část prázdnin a na vánočních a jarních prázdninách se s bývalou ženou vždycky domluví. Nemají mezi sebou ohledně syna žádné spory, čemuž jsem ráda. Jeho bývalka je už taky podruhé vdaná a má se svým novým partnerem roční holčičku.

I my máme dceru, na Vánoce jí budou dva roky.

A teď k mému problému. Manželova matka, tedy má tchyně, totiž preferuje syna z jeho prvního manželství a i svou bývalou snachu. Měly prý spolu vždycky velmi dobré vztahy a tak to zůstalo i po rozvodu. Ty dvě se často navštěvují, chodí spolu i po nákupech a tak. Jako dvě kamarádky. Vnuka tchyně velmi rozmazluje, snesla by mu doslova modré z nebe. Všechno mu dovolí, je pro ni jako malý bůžek. Často ho bývalé snaše hlídá, teď dokonce i společně s jeho mladší sestřičkou, která ale není tchynina biologická vnučka. Když je tchyně u nás, hodně často o bývalce mého muže mluví, v dobrém, neustále vyzdvihuje, jak je šikovná, pracovitá a já nevím co všechno. A kromě vychvalování vnuka teď začala i přede mnou vychvalovat i roční dceru bývalé snachy. Jaká je prý roztomilá, co všechno už umí apod.

Je mi to dost nepříjemné. Nejenom, že musí tchyně vědět, že její chvalozpěvy na bývalku mého muže mi musí být nepříjemné, ona záměrně útočí ještě přes ty děti. A to mě mrzí nejvíc. Naši malou totiž bere jen jakoby z povinnosti. Jako miminko si ji pochovala sotva dvakrát, když přijde (chodí jen když je u nás na víkend manželův syn), tak se věnuje jenom vnukovi a na malou úplně kašle. |A to nejen, co se pozornosti týká, ale i různých dárečků. Vnukovi pokaždé něco přinese a malé často vůbec nic nebo ji odbyde nějakou drobností aby se neřeklo.

Několikrát jsem se snažila jak s ní, tak s mužem o tom promluvit, ale oba mě označili za hysterku, která vytváří problémy tam, kde nejsou.

Teď jsem dostala další ťafku a chtěla bych se s vámi poradit, co mám dělat. Tchyně bude slavit pětašedesáté narozeniny a pořádá velkou oslavu. Objednala na to dokonce salónek v restauraci. Sezvala dost lidí, příbuzné, kamarádky apod. Na můj vkus na půlkulaté výročí docela zbytečná taškařice, ale to je nakonec její věc. Co mi ale vadí je, že pozvala i svou bývalou snachu s manželem a oběma dětmi.

A já teď nevím, jak se mám zachovat. Samozřejmě jsme zvaní taky, i s dcerkou. A pro mě je představa, že se tam setkám s bývalkou mého muže a uvidím, jak si s ní tchyně notuje, jak cvrliká na vnuka a jeho sestřičku a naši holčičku přehlíží jako širý lán, mi nedělá vůbec dobře. Chtěla bych být nad věcí, ale nějak mi to nejde. Je mi jasné, že je to tchynina oslava a pozvat si na ni může koho chce, ale přesto si myslím, že zvát bývalku svého syna, když on už má novou ženu, se nedělá a hlavně ještě v té její přehnané náklonnosti k ní.

Zatím mlčím, dusím to v sobě, už několikrát mi manžel řekl, ať nečeřím vodu, tak už se bojím na tohle téma cokoli říct. Ale uvnitř mě to pěkně vře. Co myslíte, že by bylo nejlepší udělat na mém místě?

Lucie


3.11.2016   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 29   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Tchyně preferuje bývalku mého muže.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-29
Bellana
Bellana - 3.11.2016 10:39

Zarazilo mě několik momentů. Žárlivé sledování, kolik dárků dostane které dítě. Osmileté jich asi dostane víc, protože je snazší mu něco vybrat, dvouleté to tolik neocení. Návštěvy v době, kdy je tam starší vnuk může tchyně brát jako pomoc své snaše, pro kterou je to práce navíc. Jediné, co se mi nelíbí je to, že vychvaluje první snachu. Ale možná ji nevychvaluje, jen se o ní občas zmíní, protože ji nevymazala ze života a mluví o ní stejně jako o komkoliv jiném, jen žárlivá snacha to vidí jinak. Kromě toho nechápu, proč žárlit na první ženu svého muže, zvlášť když je znovu vdaná. Podle mě už hrozbu nepředstavuje, tak o co jde.
Znám pár rozvedených žen, o jejichž děti se jejich bývalé tchyně přestaly zajímat. To, že se stýká i s novou rodinou bývalé snachy, považuji za její kladnou vlastnost. Když se kamarádčin syn rozvedl a jeho ex se narodilo dítě, byly to jeho děti, které chtěly, aby babička měla ráda i jejich nového sourozence. A ona to dítě bere jako vlastní.

 
Verera
Verera - 3.11.2016 10:30

Že má tchyně s ex manželkou dobré vztahy? No a co je na tom divného, jestli rozvod proběhl v klidu a tchyně má zájem o vnuka, tak jí ani nic jiného nezbývá. A proč by se ona měla přestat stýkat s někým, s kým si rozumí, jen proto, že její syn ne?

Že má ráda vnuka, na tom taky není nic divného.

Vychvalovat před současnou manželkou tu bývalou, to už je trochu podivné, je zjevné, že jí chybí trocha taktu. Možná by mohl aspoň tady manžel trochu zasáhnout. Ale možná v tom nevidí nic divného, když s tebou neměl rozvod nic společného.
Je tak nějak přirozené, že pokud je nám někdo sympatický a cítíme se s ním dobře, tak i jeho děti bereme mnohem příznivěji. Takže máš několik možností.
Pokud tvé antipatie vůči tchýni pramení pouze z jejího vztahu k bývalé manželce, můžeš se zamyslet, jestli to není tím, že na ni žárlíš a zapracovat na sobě, protože to ničí jen tebe , dopadá na tvou dceru a je to bezdůvodné. Tobě něco vadí, ty musíš začít u sebe, tchyně nic měnit nebude, pokud nedostane nějaký impulz, možná ani netuší, že ti vadí její chování. Lidé se k nám chovají tak, jak my k nim, někdo to začal, ale teď už je to kruh, který musí někdo přerušit, jinak se nic nezmění.
Můžeš vysvětlit manželovi, že chování její matky bude mít negativní vliv na vaši dceru, jen co trochu povyroste, pokud pochopí a vysvětlí í to, třeba se to zlepší.
A nebo se smíříš s tím, jak to je a budeš tchyni víceméně ignorovat, tím ovšem jen prohloubíš její představu o tobě, tvé dceři a bývalé manželce a bude to tak patrně už napořád. Jen je možné, že dcera si babičku získá, jen co povyroste, ale taky možná ne.

 
Anče
Anče - 3.11.2016 10:30

smajlik - 105Naprosto souhlasím s Pentličkou...nevšímejte si života tchně a žijte svůj život!Nepočítejte s ní v ničem,nevyhledávejte ji - máte svoje kamarádky.Bohužel,vdala jste se za rozvedeného muže-to přináší tyhle potíže.Rozumím i tomu,že se cítíte odstrčená i s dítětem - Vy byste tď měla být v pozornosti u tchyně - ale,pokud má exženu a děti ráda - nic s tím nenaděláte.Je to lepší nežli rozbroje a nenávisti - to si vždycky řekněte.Myslím,že časem se to srovná,až Vás tchyně víc pozná.Netlačte na pilu!smajlik - 105

 
PEGG
PEGG - 3.11.2016 10:26

mam-ča - 3.11.2016 9:24 smajlik - 47 perfektně shrnuto! smajlik - 105

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.11.2016 10:04

to že si holky rozumí a má ráda i tu holčičku,není nic špatného. Špatné je to, že dělá rozdíl mezi dětma.
Pokud k vám chodí v době kdy tam máte syna, připadá mě to jako kontra. Tak bych občas vymyslela nějakou akci aby jste byli sami a děti mehly navázat pěkný vztah bez upředńostnování jednoho znich. Tchyni bych dala jasne znát, že to je vaše akce a kdyby chtěla přijít až se vrátíte, tak bych také jasně řekla, že to už né, budete unaveni a chtít si o výletu společně popovídat.. Možná bych také zkusila, že malá se po babičce ptá a tak by se mohla v týdnu stavit a spolu si trochu pohrát.

 
mam-ča
mam-ča - 3.11.2016 9:24

Představ si tu hrůzu, že by si tchýně chtěla udělat tu kamarádku z Tebe. Chtělo by se Ti s ní běhat po krámech a vybírat zbytečnosti ? Ráda bys s ní krafala o malichernostech u kafíčka ? (Já tedy ne !)
Buď vděčná za to, že tohle privilegium zůstalo manželově exmanželce. Šetří tím Tebe, Tvé nervy a Tvůj čas.
Že má tchýně radši 8mi letého kluka než dvouleté batole ? Třeba si s ním už má o čem povídat a ví, jak ho zabavit aby byli oba spokojení.
Jsem taky tchýně dvouleté vnučky. Sama jsem vychovala tři kluky, a tak moc nevím, jak se chovat k dvouleté holčičce, které zatím moc nerozumím (potřebuju tlumočníka) a která je hodně divoká a rodiči neumravňovaná. Taky se nijak nederu o to, abych tohle hyperaktivní stvoření mohla hlídat, protože mám strach, aby se jí něco nestalo když budu třeba vařit a na chvíli jí spustím z očí. Ale to neznamená, že jí nemám ráda. Jsem moc ráda, že mám vnučku, a doufám, že až trochu povyroste, že si s ní budu hrát, malovat, povídat...a dělat všechno to, co hodné babičky s vnoučaty dělávají.

 
Pentlička
Pentlička - 3.11.2016 9:04

Nemůžeš-li s něčím něco udělat, nezbývá, než se s tím smířit. Tchyni nepředěláš, tak co?

 
Anče
Anče - 3.11.2016 8:59

smajlik - 105Nejsem rozvedená,nemohu to dobře posoudit.Moje sestra ano ,takže něco o tom vím - ovšem ,z druhé ruky,Souhlasím s Abrasií - řeš to,co se týká Tebe=řeš svůj život.Pokud se Ti něco nelíbí - řekni to svému muži.Tchyni si nevšímej - ona si nevšímá Tebe.Nic bych jí neříkala,je to její život a její rozhodnutí koho chce nebo ne.Tvoje dítě má vás dva a je spokojené-co víc? Nepočítej s tchyní jako s babičkou ani jako s kamarádkou. Hledej si ,svoje,lidi,které máš ráda a se kterými se stýkáš.Pokud se Ti na oslavu nechce - klidně bych nešla,ale já bych šla se svým mužem a svým dítětem.Aspoň na chvilku,předala dárek a po chvíli odešla se svým mužem a dítětem.Nedovol,abyste se rozdělovali,naplánujte si po akci třeba nějaký výlet. Manželovi řekni upřímně jak je Ti nepříjemné se s ,ex, stýkat.Pokud to tchýně nedělá úmyslně,nezaobírej se tím.smajlik - 105Řeš su svůj život!

 
sharon
sharon - 3.11.2016 8:53

nic s tím nenaděláš,zbytečně to nehroť a co si o tom myslíš klidně řekni nahlas.....nechápu ty tchýně co dělají v rodinách peklo....můj ex byl i s manželkou na synově svatbě u syna se všichni občas sejdem a všechno je v pohodě a řešit něco přes děti je ubohost......

 
Abrasia
Abrasia - 3.11.2016 8:41

Takže si to shrnem. Tvůj muž se rozvedl s manželkou dřív než tě poznal, rozchod všichni utřepali a zbyly vztahy přátelské. Nedělají si schválnosti, neterorizují děti i sebe vzájemným nepřátelstvím a jsou v pohodě.
Tebe štve, že tchýně o své snaše mluví dobře - tak řekni tchyni, že ti to vadí. Pomyslí si, že zbytečně žárlíš, ale nejspíš ti vyhoví. Tchýně mluví o tobě špatně? srovnává tě s bývalou k tvému neprospěchu? a ponižuje tě? No tak si s ní promluv rázně a dej jí jasně najevo, že takto ne.
Dělá rozdíly mezi dětmi? Je zvláštní, že si toho muž nevšiml, ale může být. Inu opět promluv s tchýní a sděl jí, že nehodláš z dcery vychovávat Popelku.
Vadí ti oslava narozenin tchyně, nazýváš to taškařicí? Pak se zdvořile omluv a nechoď tam. Její bývalá snacha taky považuje oslavu své extchyně za zbytečnou taškařici, co myslíš?
Vadí ti přátelský vztah tchyně a exky? A pročpak? Pomlouvají tě, nějak ti škodí, případně plánují její návrat k tvému manželovi ? Nebo chceš mít se svou tchýní taky takový přátelský vztah a další osobu + její děti v něm nechceš? Pokud ti tchyně vyhoví a s ex stáhne soužití na nějakou formu formálního vztahu podle tvého výběru, jak jí ztrátu blízké přítelkyně, kterou ex nepochybně je hodláš nahradit? Chceš se stát její stejně blízkou přítelkyní, trávit s ní čas a věnovat se jí? Paní, na kterou jsi alergická? Hádám, že spíš ne. Takže se své tchyni nepleť do jejího soukromého života, neboť je to jednak drzost, jednak jí podobný zásah do života nemáš jak vynahradit.
Sečteno, podtrženo. Řeš záležitosti, které se týkají špatného chování k tobě a k dítěti, tam není důvod si nechat všechno líbit a pokud ti někdo ubližuje, tak se rázně ozvi. Soukromé záležitosti ostatních nech s pokojem, současný stav ti šetří spoustu starostí a nerváků, kterým by ses jinak nevyhnula a pokud se ho pokusíš rozbít, můžeš si pěkně naběhnout.

 
tornado-lou
tornado-lou - 3.11.2016 7:43

a co si Lucie myslíš, že s tím uděláš? nemůžeš nikoho donutit, aby tě měl rád a tvoje děti taky ne. No tak jsou tchýně a bývalá kamarádky. a co? Hele, mohlo to byt horší. manžel s bývalou by si mohli dělat naschvály, kluk vám to mohl taky pěkně osladit, takhle se to celkem dá. Tvoje malá je zatím malá, až bude rozum brát, tak můžete vymyslet nějakej jinej vzorec návštěv, aby tak nekřičelo, že ji babi nemusí. to je smutný, ale holt se to někdy stává.
a ta oslava? no neblbni. normálně tam jdi a buď v pohodě. a neřeš blbosti.
ostatní změnit nemůžeš, můžeš změnit sebe. tak se zamysli nad sebou. protože tobě je prd po tom, jak babička vychovává vnuka, co všechno mu dovolí a jestli slaví nebo neslaví 65narozeniny. čili trochu nadhledu z tvé strany. fakt to mohlo byt fest horší.

 
Linda
Linda - 3.11.2016 7:36

A Lucko zapomela jsem napsat.... pokud tva a moje tchyne maji neco spolecneho tak na ty oslave bude Ttchynka cvrdlikat s tebou i s byvalkou a se vsema detma, protoze pred svymi kamoskami a znamymi je ona ta NEJ babicka na svete a ty, pokud poukazes na jeji falesnist ci co se ji sakro stalo, budes za tu zlou haklivou a kouknete co si ten nas pablb privedl domu - nedelam si srandu to myslim naprosto vazne. Takze bud se muzes pretvarovat a cely vecer cvrdlikat s babou a byt super matka a snacha (pozvracet se muzes potom) a nebo se radsi na posledni chvili hod marod (nakonec 2lety dite muze hodinu pred odchodem dostat horecku a zacit zvracet)

 
Linda
Linda - 3.11.2016 7:31

Mam doma neco podobnyho - ne byvalku, ale tchyne se proste rozhodla ignorovat nase deti, pry se narodily v dobe kdy ona se jeste necitila byti babickou. No dobre naucila jsem se ji brat takovou jaka je a holt ne kazda zena ma babickovske vlohy a moje deti holt nemaji babicku. Kdyby to tak zustalo tak jsem shopna s tim zit. Jenze tchyne ma jeste dalsi deti a vnoucata od nich jsou zboznovana. Tchanovci jsou rozvedeni uz nejakych 30 roku a tchyne byla nejakou dobu opet vdana a dcera od jejiho ex spolecne s jejima detma jsou stredem tchyninina zivota (mimochodem jsou stejny rocnik jako nase dcery). Je to tezky zkousnout. A podle manzela jsem ja ta, ktera neni shopna prehlednou drobne chyby ostatnich, vzdyt jsme vsichni jedna velka rodina. V mych ocich jsou oni jedna velka rodina, ja a moje dcery do ni ovsem nepatrime!
Kdyz byly dcery male tak jsem o tchyni nerekla pred nimi spatne slovo, kdyz se ptaly odpovedela jsme popravde - babicka nema cas, babicka nechtela prijit, babicka ma na navsteve vase sestrenky a holt ma maly byt, my se tam uz nevejedeme atd. Pokud tchyne poslal nejake penize detem k vanocum ci narozeninam koupila jsem za ne co si deti praly a rekla ze je to od babicky. Jak deti rostly samy si udelaly nazor. Pravda v puberte to bylo bourlive a ja byla ta potvora ,ktera stve deti proti ni, ale prezily jsem to. Dneska je mym dceram 22 a 20, mladsi se obcas ukaze na rodinnych seslostech kde se vyskytuje i tchyne, starsi ignoruje vsechny seslosti kam tchyne dorazi taky. Ovsem na druhou stranu jsou pozvany malokdy. Obvykle je pozvan manzel a ja jsem ta co se skryva pod pojmenm +1 (tim myslim napr teta zavola manzelovi nechces prijit na veceri, manzel se me zepta jestli chci jit s nim a pokud reknu ano tak on vola tete zpatky ze prijdeme oba dva a teta pravi ze pristavi extra zidli). Rodinne narozeniny byvame pozvani oba dva a kdyz doma resime hlidani psu tak se vlastne dcery dozvedi o oslave od nas, protoze jim zavolam a ptam se jestli jdou taky a nebo budou moci pohlidat chlupace. Naopak pokud se nekdo z rodiny potka s nasima dcerama u nas doma tak je radostne objimaji a prohlasuji jak radi je vidi a jak dlouho je uz nevideli a podobne ptakoviny (a ja skripu zubama) ... A NIC S TIM NENADELAM

 
Badi
Badi - 3.11.2016 7:00

No já bych na tu oslavu nešla. Nejen kvůli tomu, že si na takovéto taškařice, ale hlavně kvůli tomu, že nerada dělám křena.
A až by paní tchyně začala zase s vychvalováním exky, tak bych se jí zeptala, co to vychovala za vola, když opustil tak dokonalou ženskou a narazil si takovou neschopnou nulu jako já. Pak bych se sebrala a šla s holkou na procházku. Klidně i o půlnoci. smajlik - 37

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-29
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.