Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Moje dcera čeká dítě. Rozhodnutí.

Moje dcera čeká dítě. Rozhodnutí.

Minulý týden jsem se vám svěřila se situací, kdy má šestnáctiletá dcera přišla s tím, že je těhotná. Její stejně starý přítel i s jeho rodiči se od nás zcela distancovali a já stála před v podstatě neřešitelnou situací. Jsem totiž rozvedená, dceru vychovávám sama a představa, jak bych zvládla uživit ještě i její dítě, nebyla vůbec příjemná.

Nejdříve bych vám všem chtěla moc poděkovat za všechny vaše názory. Pečlivě jsem si je přečetla a dala je přečíst i dceři. Víkend jsme si vyhradily na promýšlení a zvažování, jak se tedy zachovat. A protože jste se tady našemu problému hodně věnovaly, myslím, že byste měly i vědět, jak jsme se, tedy hlavně dcera, nakonec rozhodly.

V první řadě jsem se dcery zeptala, jak to cítí ona, co se ji v hloubi duše odehrává při představě, že by měla přivést na svět miminko a pak při představě, že by měla jít na potrat. Přiznala, že velký strach a obavu má z obojího, nicméně pokud by to bylo jen trochu možné, na potrat by jít nechtěla.

To byl pro nás obě ten hlavní výchozí bod a já byla ráda, že jsem z ní konečně dostala to, co v tomto ohledu cítí. V podstatě bylo rozhodnuto, že se miminko narodí a my obě se o něj postaráme. Začaly jsme tedy promýšlet, jak by to šlo a zjistily jsme, že asi ano, i když lehké to nebude. Tenhle týden chci ještě zjistit, zda bude mít dcera nárok na nějaký rodičovský příspěvek a také jak je to s alimenty, když se otec dítěte k němu nechce hlásit. Doufám, že z obojího vzejde něco pozitivního.

Co se dcery týká, dochodí první ročník a patrně část druhého, pak studium přeruší, chceme zkusit zažádat o individuální plán, jestli jí to bude umožněno. Vzhledem k tomu, že se učí opravdu dobře a nemá problémy, věřím, že to vyjde. V nejhorším by studium na rok přerušila.

Ona bude tedy se svým dítětem doma, já budu chodit do práce. Už jsme koukaly i na pořízení výbavičky a zjistily jsme, že se dá v podstatě vše pořídit z druhé ruky poměrně levně, takže začneme postupně šetřit. Pokud bude dcera kojit, ušetří se i na umělém mléku, jehož cena je tedy skutečně vysoká.

V každém případě, myslím, že to nějak zvládneme. Hlavně abych já nepřišla o práci, to by potom byl asi mazec. Toho se bojím nejvíce, doba je dneska v tomto ohledu hodně nejistá.

Abych byla upřímná, úplně lehko mi není, ani dceři, nicméně poté, co jsme si to všechno ujasnily a rozmyslely, svým způsobem se nám ulevilo. Ta nejistota a ten dceřin věčný pláč je snad za námi. Tak snad to zvládneme, asi nás nečeká lehké období, nicméně alespoň já to beru tak, že se stalo co se stalo a je potřeba se k tomu nějak postavit. Dcera patrně nemá moc ponětí, co ji po narození dítěte čeká, ostatně, která z nás měla, že, takže se bez mé pomoci určitě neobejde.

Ještě jednou vám všem moc děkuji za vaše zkušenosti a názory, hodně jste přispěly k tomu, že jsme byly obě schopné se nějak zklidnit a začít o celé situaci uvažovat reálně, bez těch emocí, kterých jsme obě byly plné. Moc vám děkuji.

Šárka


23.4.2013   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 294   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Moje dcera čeká dítě. Rozhodnutí.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
evropka
evropka - 23.4.2013 15:22

Verera: bože...to jsi nepochopila že je to myšleno obrazně?
sharon: nazdááár mám červené mávátko a mávámobrázek - 30_4_.gif

 
Nessie
Nessie - 23.4.2013 15:20

Verera: smajlik - 75 No to mě tedy taky celkem fascinuje - v téhle době by si lidi neměli pořizovat děti. mě by jenom zajímalo - a snad to Almega vysvětlí - KDY přesně v historii byla ta právná doba na pořizování si dětí? Za války? Po válce, do zničené země? Za ekonomické krize v 30. letech? Za 30leté války? Ve středověku, v době válek, občasných hladomorů a morových epidemií? smajlik - 68
Oproti výše uvedeným obdobím a oproti mnoha částem světa ještě dnes, se máme jako prasata v žitě, takže nemít děti kvůli "špatné době" je důvod opravdu vtipný. Jakkoli uznávám jakékoli jiné důvody nemít děti a respektuji je, tak toto je skutečně směšné.

 
sharon
sharon - 23.4.2013 15:11

evropka: ááá babka roku zdraví kuchařku roku.....smajlik - 31smajlik - 68

 
Verera
Verera - 23.4.2013 15:09

evropka: V životě jsme sunar dítěti nedávala, může ho potřebovat a nemusí, obvykle ke všemu existuje levnější varianta . Vždyť tu radili s oblečením, výbavičkou.

A Šárka s dcerou nejsou bezdomovci, příjem mají, tak se jen trochu změní priority, zase něco přibyde.
Tenhle problém řeší spousta žen, co jde na mateřskou, ono stačí kdy mají půjčky, hypotéku a přijdou o příjem. Taky to nějak zvládnou, pokud chtějí.

 
sharon
sharon - 23.4.2013 15:09

Verera: přesně.....nemusí se žít v luxusu , život tak není o nic míň kvalitní....

 
Verera
Verera - 23.4.2013 15:06

Ha, už se perou smajlik - 34

Dcera si kapku zkomplikovala život, to ano, ale ne ve chvíli , kdy se rozhodla, ale už tehdy, když nepřemýšlela a otěhotněla.

Teď už jen musejí nějak řešit nastálou situaci a to způsobem, který připadá jim přijatelnější. Tohle nikdo nemůže udělat za ně ani aplikovat své zkušenosti, to je individuální. A kluk není žádný chudák, účastnil se, tak je proč na něj brát ohledy.

Já teda taky žádnou mladou matku, která odložila kvůli novému partnerovi dítě neznám, znám takové, které se rozešly s partnerem, protože neměl dobrý vztah k jejich dětem, tomu rozumím, chlapů je dost, dítě je jedinečné.

Na to větu : " V téhle době by si dítě snad ani pořizovat lidi neměli " jsme alergická. Jsme pěkně zhýčkaní, žijeme v části světa s nejvyšší životní úrovní. Kde už by si lidi měli děti pořizovat. Samozřejmě, pokud je někdo programově nechce, jeho věc, ale když si stěžují, že nemůžou mít dvě děti, protože by mu nemohli dopřát vše co chce, je dost zvláštní. Jako by někdo nedokázal být šťastný z průměrné životní úrovně.

Šěstí je stav mysli, Šárka může být klidně šťastná, holka taky.

 
evropka
evropka - 23.4.2013 15:02

Mulisak.cz: ...že to není o penězích?a za co koupíš sunar?...a 1000 dalších věcí co malé potřebuje

 
Mulisak.cz
Mulisak.cz - 23.4.2013 14:56

Jsem moc ráda, že se miminko narodí. To, že má dcera strach, je normální. Já ho měla taky a to jsem rodila skoro ve 30 a byla jsem vdaná. V porodnici ji do všeho zasvětí smajlik - 84
A nemyslím si, že by život byl o penězích nebo o zmeškaných pařbách. Jestli se otec nechce k dítěti znát, tak ať. Aspoň to všechno bude jednodušší, až se objeví ten správný táta. Jen by asi bylo potřeba, aby Šárka pomalu přestala dceru vychovávat. Jinak dcera nebude mít vůbec pocit, že je ona sama pro dítě nějaká autorita jako matka. Asi to půjde těžko... a až bude dcera na vysoké, tak už bude dítko ve školce a všechno bude jednodušší, určitě se najde čas i na nějakou tu brigádu.
Pokud by se moje dcera (mám dvě, zatím ale malé) dostala do podobné situace, taky ji podpořím.

 
Kawa
Kawa - 23.4.2013 14:48

Stanik: já sem chodím šestý rok a nemám pocit že by se to tu nějak jako horšilo...spíš jenom už se navzájem známe, reakce se krapet dají předpovídat a víc pak víří emoce... smajlik - 26 proto taky nechápu proč by si tuhle diskuzi neměla pisatelka číst, však jí musí být jasné, že už tu můžeme mít "ponorku" protože dlouhodobý nesouhlas někoho s někým/s něčím může jednou přetéct onen pověstný pohár a pak to bouchne, čistí se vzduch a jede se dál... smajlik - 46

 
Stanik
Stanik - 23.4.2013 14:26

Kawa: no mas pravdu, ze asi z setrvacnosti, byval tu to celkem fajn damsky server.. Kdysi.

 
Kawa
Kawa - 23.4.2013 14:26

adelka1: jasne...já jenom že sem byla v necelým sedmnácti v podobné situaci a šla sem "od toho" prakticky jenom proto, že sem absolutně neměla tucha jak to v životě chodí s penězma - tedy sem si ani omylem neuměla představit jak bych živila mimino...rozhodnutí nelituju, nejsem uplně nejcitověji založený člověk a podvědomí potlačí hodně, jenom co si vzpomínám tak naši to nechali na mě a možná kdyby mi tehdy vysvětlili jak by to šlo i jinak, tak kdo ví jak bych se rozhodla...

 
Kawa
Kawa - 23.4.2013 14:22

Stanik: každý máme potřebu bránit to svoje, a že tady je lidí, kteří mají potřebu to svoje (zájem, milovaná věc, koníček) vytáhnout a prosazovat kdekoli a kdykoli...to mě překvapuje že zrovna tebe to rozhazuje..? na druhou stranu (čistě ze zájmu) co tady z těch diskuzí máš když se tu cítíš napadaná..? já se třeba nemám potřebu stýkat s partijou, které vadí motorky a zbraně a dávají mi to nahlas najevo... (nedělám se lepší, jenom pro vysvětlení proč mě to zajímá)... smajlik - 105

 
sharon
sharon - 23.4.2013 14:19

Monik: 14:13....smajlik - 34smajlik - 47

 
evropka
evropka - 23.4.2013 14:18

svoji dceru bezmezně miluju a právě proto že vím jaký byl život sama s matkou(která mě měla ve 30),rozhodně potrat,dvě děti na jednu ženu je moc...je mi to fakt líto i když děti jsou můj život

 
adelka1
adelka1 - 23.4.2013 14:18

Kawa: každopádně bych jí to řekla a snažila se o to, aby na ten potrat šla, nadšená bych opravdu nebyla, kdyby nechtěla tak bych jí na ulici nevyhodila. to určitě ne.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.