Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Magazín pro Šťastné ženy

 

Jak nebýt nesnesitelná tchyně?

Jak nebýt nesnesitelná tchyně?

Milé ženy, potřebovala bych vaše rady a zkušenosti. Potýkám se s problémem, kterému jsem se vždycky chtěla vyhnout a zapřísahala se, že nikdy nebudu patřit k nesnesitelným tchyním. Bohužel, sebekriticky musím uznat, že se mi to nějak nedaří.

Je mi třiapadesát let, jsem rozvedená. Mám dva syny a jednu dceru, nejstarší syn se oženil a se svou rodinou bydlí skoro tři sta kilometrů daleko, takže se nevídáme tak často. Díky tomu (asi díky tomu) společně velmi dobře vycházíme, rozumím si i s jeho ženou. Před půl rokem se jim narodila holčička, takže naše setkávání je o to krásnější. Teď jsem je kvůli opatřením už dva měsíce neviděla a moc se mi stýská.

Prostřední syn a dcera, která je nejmladší, bydlí pořád ještě se mnou v našem domě. Syn, je mu šestadvacet, si před rokem našel přítelkyni a začátkem léta mě požádal, jestli by se nemohla přistěhovat k němu, že by spolu rádi žili. Slečně je třiadvacet, oba jsou dospělí, vydělávají, neviděla jsem v tom problém. Dům je velký, dvougenerační, dřív jsme tu bydleli společně s mými rodiči, kteří již nežijí. Po domluvě s dcerou jsme synovi a jeho přítelkyni uvolnili horní patro, kde je plnohodnotná bytová jednotka, a my s dcerou (ještě studuje VŠ) obýváme spodní část domu, kde máme každá svůj pokoj a společný obývák s kuchyní.

Synova slečna se nastěhovala a společně se nahoře zabydleli. Od začátku jsem chtěla, aby fungovali jako samostatná jednotka a byla rozhodnutá se vyvarovat jakýchkoli zásahů do jejich života. Zpočátku nebyl problém, ale postupem času se to začalo nějak kazit. Tím, jak bydlíme v jednom domě, se máme dost na ráně a máme vzájemně přehled, kdo, kdy je doma a tak. Jakmile tady slečna zdomácněla, začala docela dost vystrkovat růžky. Alespoň na můj vkus. Ještě bych chtěla dodat, že po nich nechci žádný nájem, jen aby se podíleli polovinou na placení režií.

Ale zpátky k slečně. Nejdřív to bylo výjimečně - zeptala se, jestli si může pozvat kamarádku, když byl syn v práci, samozřejmě, že jsem nebyla proti. Pak už se ani neptala, a když má syn odpolední nebo noční, minimálně dvakrát v týdnu tady někoho má. Jsou docela hluční, občas se napijou a dělají bordel. Já ráno vstávám do práce, tak jsem je chodila usměrňovat, ale moc to nepomáhalo. Když už mi to přerůstalo přes hlavu, postěžovala jsem si synovi a požádala ho, aby slečně domluvil. Slíbil, udělal, chvíli byl klid, poslední měsíc skoro úplně, asi i kvůli Covidu, ale předevčírem si mladá zase pozvala dvě kamarádky a pařily nahoře skoro do tří do rána.

Navíc mě dost deptá, když je slyším, jak se se synem hádají, ona na něj řve jak pominutá, přijde mi jako hysterka. Vím, že mu pořádně neuvaří, přitom je teď celé dny doma na home office. Snažím se k nim nechodit, ale občas se tomu nedá vyhnout a vidím, v jakém nepořádku a doslova špíně žijí. Syn chodí ušmudlaný, kolikrát to nevydržím a řeknu mu, ať mi dá jeho prádlo na vyprání a taky ho pozvu na jídlo. Ji ne. Pozoruju na sobě, že na jeho slečnu začínám být alergická a vím, že to není správné. Ale nemůžu si pomoci. Mám už problém ji i odpovědět na pozdrav. Nejraději ze všeho bych jí řekla, ať se sbalí a odstěhuje. Ale kvůli synovi to neudělám.

I dcera je z toho už špatná, nesedly si spolu, nemají si co říct a taky jí vadí, jak suverénně se tady slečna chová. Strašně jsem si přála být jednou fajn tchyně, sama jsem si od své zakusila dost, nechtěla jsem být taková. Ale dneska vidím, že to asi nezvládnu.

Už mě i napadlo, že synovi řeknu, ať se odstěhují spolu, že tohle společné bydlení pod jednou střechou nedělá dobrotu, ale nějak se k tomu nemůžu odhodlat. To patro je volné, připadá mi, že bych vlastní dítě vyhazovala z domu.

Co myslíte, že bych měla udělat? Kolikrát, než usnu, si představuju, jak krásně a klidně bychom si tu žili, kdyby tady nebyla ta vetřelkyně. Tak ji totiž vnímám.

Iveta


26.11.2020   Rubrika:   |   Komentářů 36   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jak nebýt nesnesitelná tchyně?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-33
Linda
Linda - 14.12.2020 6:48

Arna: . Ta holka je nedospela, nema nadhled a proste trucuje tak jak se da ocekavat od prerostleho pubertaka. A Iveta misto toho aby mela ona rozum, tak holku pomlouva a synackovi podstrojuje. Tak bud se staram jako pecujici maminka o oba. A nebo jsou jednou mladi samostatni (byt pod spolecnou strechou) a pak se staraji sami o sebe. Se vsim vsudy

...coby matka dvou dcer to holt vidim z druhe strany smajlik - 26....Az na to, ze moje vykvety by sice z trucu pani Ivete nevyrvavaly do noci nad hlavou, ale proste by ji i toho jejiho mazanka poslaly hodne rychle nekam smajlik - 42.
..... a ano mas pravdu, Iveta nenosi kastrulky synovi do bytu, ona ho jenom zve k sobe dolu na jidlo , jenom jeho samotnyho - jestli v tom vidis tak velky rozdil tak se omlouvam za prehaneni smajlik - 64

 
Arna
Arna - 13.12.2020 16:28

Linda: Trochu to přeháníš, Iveta nechodí k mladým nepozvaná a ani s kastrůlkem. Píše, že se tomu občas nevyhne a že ho pozve na jídlo.
A kdybych viděla, že syn chodí ušmudlaný, taky bych mu radši sama vyprala, než jít ta slečnou a řict jí: já vám vyperu!

Kdyby mladí bydleli někde v podnájmu, majitel má právo kontrolovat stav bytu a pokud by viděl nepořádek a špínu, asi by brzy letěli.
Pochybuji, že kdyby se slečna či oba odstěhovali, že po nich byt bude uklizený a čistý, což je vždy povinnost nájemníků. Nebo snad bude Iveta po nich gruntovat?

 
illča
illča - 13.12.2020 11:32

Arna: tohle soužití dvou generací prostě nedělá dobrotu, vím o tom své. S tchyni bydlím skoro 30 let! Každý pár se někdy hada a ječí na sebe, tomu se asi nelze ubránit. Ale peklo je, když jsem se s manželem pohádala, usmířila a druhý den měla poslouchat kázání od tchýně,jak to není hezké, jak ona se nikdy nehádá ( no bodejť, s takovou panovačnou osobou se raději její manžel do žádné hádky nepouštěl) atd. Nebo když si tchýně myslela, že nejsem doma a začala mi kontrolovat skříňky v kuchyni, zda jsou dostatečně čiste. Sranda byla, když mi začala řadit s vařením..tchýně je sice šikovná, ale vařit tedy
fakt neumí, každé její jídlo byla klasická UHO a ještě presolená. Ale pořád jsem se ovládala. Vrchol byl, když se začala montovat do výchovy našich děcek, to jsme se kolikrát pohádaly.
Některé tchýně totiž mají pocit, že snacha převezme její návyky, bude vše dělat jako ona, myslet jako ona. Protože tchýně je přece starší a ví vše nejlíp smajlik - 68.
Ta moje má 87 let a pořád má pocit, že mě musí školit smajlik - 68( aby nedošlo k mylce - já si nestěžuju, jen popisují úskalí společného soužití)

Já jsem tchýně půl roku, jsem ráda, že mladí bydlí v podnájmu a ne s námi ( nabídli jsme jim to, ale nechtěli ) . Neradím, nelezu do soukromí a vůbec by mě nenapadlo přemýšlet, zda syn nestrádá co se týče čistého prádla a vaření. Však není blbý...vyprat si umí a uvařit taky.

Co by mě v případě Ivety štvalo, jsou noční mejdany, to je opravdu na prdlajs a bezohledné. To se dá vydržet jednou za čas...nejlíp po vzájemné domluvě.




 
Linda
Linda - 13.12.2020 9:31

podle me jsou tam 2 problemy:
1) slecna je sverazny tvor a dela bordel a odmita se jakkoliv prizpusobit - tomu bych se snazila pristrihnout kridylka. Ano mladi jsou samostatna jednotka ,ale v mym baraku a tak se dodrzuji urcita pravidla typu placeni najemneho, placeni poloviny spotreby, dodrzovani nocniho klidu atd - proste chce to stanovit pevna pravidla hry z obou stran. Ani jedna strana zadna pravidla nenastavila, a ted se pani domaci divi, ze mladi tyto neexistujici pravidla nerespektuji smajlik - 26
2) syn a jeho pritelkyne jsou vlastni fungujici jednotka. Jak tato jednotka fungujem jaky maji pravidla hry a kdo dela co a kdy a jak do tomu NIKOMU nic neni. Kdyby syn s pritelkyni bydleli v byte nekde jinde taky by jim tam pani Iveta chodila nepozvana na navstevu a nosila synovi kastrulky? Kdyz jim chce varit tak obema! Kdyz jim chce prat tak obema! Ale ve skutecnosti jsou oba dva - pritelkyne i syn dospeli, svepravni a pokud chteji chodit spinavi a hladovi tak je to jejich pravo smajlik - 42.

A poznamka ke vsem diskutujicim: vy vsichni skutecne ocekavate ze pokud se mladi sestehuji a zacnou bydlet spolecne tak je to automaticky slecnina povinnost a vizitka, jestli ma mladik ciste fusekle a nacpany pandero?????

 
Arna
Arna - 13.12.2020 9:13

Kamcata: Zajímavý názor, ale spíše ze strany té slečny, která se chce hájit.
Také jsem bydlela nějaký čas s mladýmí a to dokonce v bytě 2+1, já pracovala na směny, o to byly podminky horší, ale nikdy nedocházelo ke konfliktům. Spíš jsem se zastala snachy pred synem.
Ale kdyby mi někdo často narusoval můj život a ještě byla nechtěným svědkem hádek, určitě bych v klidu nebyla. A i při běžné návštěvě je poznat "provozní" nepořádek a soustavný nepořádek.
Podle tebe tedy Iveta musí držet hubu a krok a chodit do práce nevyspalá a má být štastná, že syn má doma šmudlu a hysterku. Žadnou mámu nenechává v klidu, když slyší, že na něj jeho partnerka křicí a nepostará se o něj. Ale je to asi podle toho, v jaké rodině kdo vyrůstal a jake návyky si do života přinesl

 
Kamcata
Kamcata - 9.12.2020 18:23

Podle mě to není tak jednostranné. Myslím, že velký problém je už jenom to, že kontrolujete jestli mají uklizeno, navařeno a vypráno. To samo z vás dělá přesně tu tchýni, kterou jste se nechtěla stát. Váš syn je dospělý a to, že žije s partnerkou znamená, že tyhle věci jsou na nich a měla byste je nechat dělat si to podle nich. Tím, že jste se dohodli, že budeme žít v jednom domě, musíte počítat s tím, že je někdy uslyšíte, stejně jako v bytovce. Samozřejmě pokud ani po slušné žádosti o ticho nereaguje je to zase další problém. A to že jste zrovna párkrát přišla když neměla slečna uklizeno..no bóže, kdo z nás muže říct, že má doma pořád vycíděno. Taky to, že je na homeoffice neznamená, že sedí doma a má čas vařit, uklízet atd. Práce na homeoffice je stejně náročná jako v kanceláři, to že jste při tom doma na tom nic nemění. Nechci slečnu obhajovat, neznám ji, ale vidím v tom spíš tu averzi z vaší strany, protože vám zřejmě přijde, že se o vašeho syna nestará tak dobře jako vy...ale s tímhle opatrně, abyste si nerozhádala také syna.

 
Betty
Betty - 7.12.2020 11:31

Já bych ji určitě vyhodila i se synem, trvalý pobyt není vůbec směrodatný, na ten mají nárok v každém podnájmu a bez dovolování vlastníka. Je to jen statistický údaj. A ty, pokud pereš jen jemu a dáváš jídlo jen jemu, to nedělá dobrotu nikdy. Myslíš to dobře, ale musíš se zaměřit jiným směrem. Dát jim lhůtu, aby si našli bydlení a třeba jim pomoci s vystěhováním. Jiná dobrá možnost není, tohle je cesta do pekel.

 
LenkaDvorakova1956
LenkaDvorakova1956 - 4.12.2020 22:16

smajlik - 33smajlik - 13Ahoj. Ked nevies ako dales a co mas robit, navstiv tuto stranku: vestkyne24.cz
Tam ti vestkyne poradia ako dalej Maju 10 minut vestenie zadarmo :)smajlik - 1

 
Almega
Almega - 1.12.2020 14:31

Není to žádná snacha,jen drzá osoba,co zkouší,kam až může zajít,a nezná hranice.Já bych udělala " 3 x a dost",což značí jednou ústní varování,pak ještě jednou,ale ostřeji a potřetí písemně do vlastních rukou s dodejkou.Když by nebyl klid ani tehdy,tak bych milou/nemilou osobu vlastnoručně " vykopala" i s věcmi z baráku,samozřejmě se svědky,aby pak drzá děvenka nemohla něco dodatečně zkoušet! Syn - nesyn,to za klid stojí,i za cenu ,že se synek urazí.

 
rychlonožka
rychlonožka - 29.11.2020 17:45

Vy jste normální...to ta Vaše snacha je nesnesitelná. Podala jste jí prst - a ona by ráda celou ruku. Naštěstí u Vás nemá trvalý pobyt, takže bych jí s klidem řekla, že jsem uvažuji o tom, najít si jiného podnájemníka. Který nebude dělat mejdany nad hlavou tam, kde mu nepatří ani lžíce a kde bydlí na dobré slovo. Syna bych do toho nezatahovala. Jak vidíte, hádají se stejně. Tohle já bych si nedovolila ani kdyby barák byl můj, dělat druhým rámus nad hlavou!!!

 
sallie
sallie - 27.11.2020 18:02

no, jsou tady dva různé problémy - nic ti není do toho, kdo a jak a kdy u nich vaří, pere a jakým způsobem se hádají.
Nicméně pokud oni (ona) porušují soužití a hlučí do tří do rána, tak to by letěli.
A nechápu, proč neplatí nájem. Tím bych začala, a pokud se jim to nelíbí, tak ať platí nájem jinde, někomu jinému.

A synovi bych nevařila, neprala, neuklízela ani nijak nezasahovala. Jedna věc je POZVAT ho jednou za čas na kafe / oběd, jiná věc je dělat mu servis, navíc "zadarmo".

 
YXH
YXH - 27.11.2020 17:44

Ja bych je vyhodila. Za chvili si z vas jeste udela sluzku. Jestli to synovi nevadi, to je jeho vec, a jestli mu to vadi, tak se bud bude podilet na domacnosti, nebo se rozejdou...

 
denkas
denkas - 27.11.2020 16:22

Ano, vyhodit, než vyhodí ona vás!

 
catcat
catcat - 27.11.2020 11:56

bez milosti vyhodit na mráz! Oba!

 
Jarča*
Jarča* - 27.11.2020 8:54

Souhlasím se vším, co bylo napsáno přede mnou. Prostě bys měla mladým nekompromisně říct, ať se osamostatní, že takhle to nejde. Určitě to bude těžké, přeci jen je to syn, ale musíš si srovnat, co je menší zlo - jestli to, že syn se pravděpodobně na nějaký čas naštve, nebo to, že tam mladou taky můžeš mít napořád. A jak už tu zaznělo, kdyby se vzali nebo měli dítě, to už bys je neposlala pryč vůbec. Možná, že syn sám prokoukne, co je mladá zač. Nebo taky ne, když si budou muset poradit sami, třebas se holčina srovná, případně se část povinností naučí dělat syn, tak jak píše Linda. Rozhodně jim to oběma prospěje.
Mně spíš tou nesnesitelnou tchyní zavání to, že maminka udělá všechno líp - uvaří, vypere... Taky už by ti to mohlo zůstat. A oni hlady a špínou pravděpodobně neumřou, tak ať si zvykají, že o co se nepřičiní, to nebudou mít.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-33
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.