Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Neshodneme se ve výchově, manžel nemá na syna správný vliv

Neshodneme se ve výchově, manžel nemá na syna správný vliv

Mezi mnou a manželem jsou dost výrazné spory kvůli výchově našeho pětiletého syna. Vůbec se mi nelíbí, jaký na něj má manžel vliv a jak ho vede a vychovává. Jeho krédo totiž zní, že dnes jsou nutné ostré lokty a že kluk nesmí být bábovka. Prý je správné, když se o sebe bude umět postarat, a líp je na tom vždycky obávaný rváč než kolektivní otloukánek.

Nesouhlasím s tím, jsem ostře proti takovému přístupu. Sama jsem spíš smírčí typ a myslím si, že je lepší vše řešit rozumnou domluvou. Tento rozdíl v našich názorech bohužel nejvíc odnáší Tomášek, který neví, jak se má správně zachovat.

Když je například venku jen se mnou nebo mi vypráví o nějakém konfliktu ve školce, snažím se mu všechno vysvětlit. Učím ho, že násilí není řešení a důležitější je snažit se druhého pochopit. Když o podobných věcech mluví s tatínkem, slyší zase, že je přece chlap a nemá si nechat nic líbit. Vyloženě ho ponouká k agresi a prosazování si svého silou.

Teď přišel s tím, že bychom ho příští školní rok mohli přihlásit do přípravky na nějaký bojový sport. Tomášek by chtěl, manžel je z té představy nadšený a mě obcházejí mrákoty. Když navrhnu jiný sport, například plavání nebo fotbal, jen mávne rukou, že tomu jako ženská nemůžu rozumět. Nejhorší je, že má manžel na syna takový vliv, že ten malý se v něm vidí a jeho chování začíná kopírovat i vůči mně. Odsekává mi, neposlouchá, tuhle dokonce řekl, že on je přece chlap!

Nevím, co mám dělat. Manžel je výbušný a dominantní, což mi dříve imponovalo. Cítila jsem se vedle něj bezpečně. Jenomže teď vidím, že se to proti mně obrací, a nevím, jak z toho ven. Jde mi hlavně o synka, nechci, aby z něj vyrostl rváč a násilník.

Monika


28.7.2014   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 37   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Neshodneme se ve výchově, manžel nemá na syna správný vliv

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-37
Verera
Verera - 28.7.2014 15:01

Máte jen jedno dítě? Připadá mi to tak a nebo druhé velmi malé. Ono je něco jiného, když se jedináček prosazuje proti cizím dětem než když se doma podle stejných zásad neustále rubou dva kluci. To by možná manžel přehodnotil svůj názor, kdyby měl trávit čas v neustálých bojích dětí nebo ošetřovat rozbité hlavy. Případně by synek bušil do sestry s tím, že on je přece chlap, tak může.

 
YXH
YXH - 28.7.2014 14:41

Podle meho bojovy sport (stejne jako joga) neni jenom cviceni, je to celkovy zivotni styl, a nauci se nejenom chvaty, ale take respektu k lidem. Jestli tvuj muz opovrhuje zenskymi, tak by jsi si s nim mela promluvit. Je neco jineho byt chlapem a neco jineho byt zamindrakovany muzsky, ktery si zvysuje sebevedomi ponizovanim manzelky a zen vubec.

 
Nika1
Nika1 - 28.7.2014 14:19

Chce to zlatou střední cestu. Spíš vidím problém jako Verera a to tento odstavec:

Když navrhnu jiný sport, například plavání nebo fotbal, jen mávne rukou, že tomu jako ženská nemůžu rozumět. Nejhorší je, že má manžel na syna takový vliv, že ten malý se v něm vidí a jeho chování začíná kopírovat i vůči mně. Odsekává mi, neposlouchá, tuhle dokonce řekl, že on je přece chlap!

Despekt k ženám, ponižování. S oběma bych si důrazně promluvila, že toto je nejapné chování zakomplexovaných primitivů a jestli si myslí, že je jako chlap něco víc, tak má VELKÝ problém.

 
Verera
Verera - 28.7.2014 12:58

Jak se kluk chová ve školce? Stěžují si na něj, že ubližuje dětem nebo se chová přijatelně?
Není pravda, že ten, kdo se neumí prát, bude otloukánek. Je potřeba budovat hlavně zdravé sebevědomí, opravdu si nemusí nechat všechno líbit, ale pokud bude neoblíbený agresivní rváč, bude na tom mezi dětmi hůř než když se prát nebude a bude kamarádský.

 
annie
annie - 28.7.2014 12:33

Všeho s mírou - já malýmu říkám, že si nesmí začínat, ale nesmí si nechat ubližovat!
Ono to smírčí jednání zní hezky, ale v praxi mezi některýma dětma neobstojí.
A když se malýmu chce do bojového sportu, tak proč ne? Tam se neučí ubližovat, ale naopak. A na pohybu není nic špatného.
Nakonec možná mladý neví, co od bojového sportu může čekat, takže nakonec po dvou lekcích ho to přestane bavit.

 
Pentlička
Pentlička - 28.7.2014 12:30

Nic se nemá přehánět, ani na jednu stranu. Nesouhlasím s tím, že doba chce ostré lokty, takže je potřeba vychovat z kluka sobeckého burana, který vidí jen svoje zájmy a když se mu někdo nelíbí, řeší to pěstmi. Na druhé straně jsou situace, kdy se člověk musí umět bránit a nejen ustupovat. Na bojovém sportu nevidím nic špatného, pokud je dobrý trenér vysvětlí dětem i to, že se nemůžou jen bezhlavě rvát a řešit všecko násilím.
Nelíbí se mi, že syn je zřejmě otcem vychováván k pohrdání ženami, viz jeho výrok, že je chlap. Měla bys mu vysvětlit, že opravdový chlap se k ženám chová slušně, s úctou a respektem.

 
tornado-lou
tornado-lou - 28.7.2014 12:28

Tys o synkovi vlastne vubec nic nenapsala. Jak resil konflikty doted? Ustupuje? Rozplace se?

 
tornado-lou
tornado-lou - 28.7.2014 12:24

Ono zalezi hodne na decku, na jeho povaze. Jestli je to neporubojny typ a ty ho jeste ucis ustupovat, tak je to taky spatne. Takovej je muj nejstarsi a celkem se o nej bojim. A on by ani na bojovy sport nechtel, pritom by se mu to hodilo. Nebo jestli naopak je rvac, tak by mu nejaky ten bojovy sport mohl pomoct zjistit, kde jsou hranice, jak se ovladat, co muze a co uz fakt ne, protoze by ostatnim ublizil. Takze zvaz, jakej tvuj syn je.
A zamysli se nad tim, ze je kluk. V nasi gendrove korektni dobe se na to zapomina, ale kluci se skutecne projevuji jinak nez holcicky. Maji MNOHEM vetsi potrebu pohybu, fyzickyho vybiti a ano, treba i rvacek. Ne agresivnich, ale proste se jen tak z bujnosti a s prebytku energie poperou. To mladata delaji.

 
stonozka01
stonozka01 - 28.7.2014 12:24

A je váš muž rváč a násilník nebo je jen výbušný a dominantní? Pokud chce vést kluka k tomu, aby nebyl bábovka, jen souhlasím, když vidím dnešní generaci "chlapů" vychovaných maminkami s babičkami bez mužského vzoru, není mi z toho dobře. A zase bych to tak nedramatizovala, však on si kluk časem nějakou rozumnou míru vybalancuje. I vaším vlivem. A umět si svoje věci vybojovat se mu v dnešním světě opravdu hodí.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 28.7.2014 12:16

chovani syna asi nekam miri, kdyz usadi maminku, ze je chlap. Tatinek by ho mel usmernit. Budes chudak.
Bojovy sport neni spatny a pokud se tam uci pod dobrym vedenim i discipline a sebe ovladani. Urcite chvaty co se pozdeji neuci nesmi pouzit.

 
orinka
orinka - 28.7.2014 10:48

Čtu až teď a omlouvám se, pokud opakuju předešlé rady. Otec chce kopii sama sebe, to bude velká potíž. Ty sama v podstatě nesouhlasíš se životním postojem manžela! Ale toho převychovat nemůžeš, vzala sis ho takového. Možná ti to předtím imponovalo a teď vidíš, že není všecko tak ideální. No, zatím je chlapec malý. Já se řídím celý život tím, že facky nastupují tenkrát, když chybí argumenty a inteligence. Občas se život bez nich neobejde. Ale není možné si na tom založit filosofii přežívání mezi lidmi. A manžel do bojového umění někdy chodil? Asi ne, jinak by se poučil, jak se správně používá a kdy jedině.smajlik - 58

 
Anahir
Anahir - 28.7.2014 10:06

Pokud jsi z Prahy, doporučuji Ti dojo Zdeňka Březny (aikido, 3 dan). myslím že dojo má na někde na Letné, ale má web tak to vygoogli. Je to člověk který bojovým uměním žije, velmi slušný člověk a záruka toho, že se v jeho dojo zásadně netoleruje násilí a agrese. Muž k němu chodí.

V bojovém umění není nic špatného. Ovšem nic není dokonalé a také zde platí - záleží, kdo ho učí.
Zatím co manžel má z řeckořímského zápasu nehezké vzpomínky, protože je instruktor vyloženě vedl k agresi a na krav maga byl 2x a odešel, protože nemohl sdílet agresi instruktora (byť ji podpíral zcela jistě pravdivým tvrzením, že na ulici se s váma taky nikdo nemaže) která spočívala v tom, že se všichni vzájemně budou tlouct pěstmi do břicha a dotyčný se nechá (a pak se vymění), protože, prý to posilu je svaly.
Pak nalezl aikido a tam je nesmírně spokojen (doporučení výše, chodí tam i děti 12 či 14 let), protože se učí také meditaci, vnitřní disciplíně, slušnému chování k ostatním a pak samozřejmě bojovým prvkům. Agrese vůči druhým je zcela vyloučena.
Takže, jak říkám, bojové umění je výborný nápad, ale je nutno mít dobrého instruktora. Je celkem běžné, že na první hodinu se můžeš přijít s hochem podívat zdarma. Jinak se z chlapce stane rváč, který se neumí chovat a ještě se naučí jak někoho lépe zranit.

A k tomu, že je přece chlap. Pořádnej chlap bude až tehdy, až se naučí slušně se chovat k ženám a plnit si své povinnosti. Pak bude chlap.

 
Křeček
Křeček - 28.7.2014 9:47

Chtělo by to zlatou střední cestu mezi vámi. Ano, je důležité se pochopit, ale stejně tak je důležité se dnes umět bránit. Když kluka přepadnou cikáni cestou ze školy, bude mu asertivita na dvě věci.

Na bojový sport ho nech klidně chodit, kromě sebeobrany se tam naučí právě to, že nesmí hned každého napadnout a zbít.

 
Verera
Verera - 28.7.2014 9:41

To kopírování chování mě poněkud zarazilo. Chceš říct, že manžel se k tobě chová s despektem, protože jsi ženská? To mi připadá jako větší problém, než že syn bude chodit na karate.

 
Verera
Verera - 28.7.2014 9:38

Nevím přesně, jestli manžel ponouká syna jen k tomu, aby si nenechal nic líbit (což je snad v pořádku) nebo aby prozazoval své představy přednostně silou (to v pořádku není). Ty jsi zase patrně opačný extrém.

Chtělo by to najít něco mezi. Pokud bude kluk ten, kdo si nezačíná, ale pokud si někdo začne na něj, dokáže ho usměrnit rozumným způsobem, bude to mít jednodušší.

Na bojovém sportu bych neviděla nic špatného. Naopak, pokud to bude nějaký dobrý oddíl. Tam se neučí, jak druhého zmlátit, ale taky úctě k soupeři, jak si neublížit a neublížit druhému a je to dost všestaranný sport. Možná to uspokojí manžela a současně usměrní syna.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-37
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.