Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Dítě jako zbraň

Dítě jako zbraň

„Rozmohl se nám tady takový nešvar.“

Tato skvělá hláška z Pelíšků pak dále pokračuje: „Děti velice často používají sprostá slovíčka…“. Jak to je dále, všichni známe J.

Já mám ovšem jinou hlášku, která bohužel tak vtipná není.

„Rozmohl se nám tady takový nešvar. Rodiče začali používat své děti jako zbraň.“

Nevím jak u Vás, ale v mém okolí snad všichni spolkli rozvodovou pilulku, jinak si nedokážu představit, jak je možné, že se tolik rodin rozpadá. Předpokládám, že se to neděje pouze v mém okolí, vzhledem k tomu, že v ČR je rozvodovost téměř 50%.

Pokud to sami zrovna neprožíváte, jistě jste si všimli, že v rodinách okolo Vás prostě NĚCO nefunguje. Nechci se vůbec pozastavovat nad tím, CO by to mělo být a proč tomu tak je.

Upřímně řečeno, nemám nic proti rozchodům, často jsou lepší než setrvání v nefungujícím vztahu. Myslím, že je v pořádku, když se dva lidi dohodnou na konci svého vztahu a podle toho pak konají. Jenže…co když je ve vztahu dítě (děti)? Jde to vůbec vyřešit tak, aby se to dětí nedotklo?

Na počátku je přece dítě stvořeno z velké lásky (alespoň ve většině případů tomu tak je), rodiče jej milují a pak…nastane rozchod a dítě se stane „skvělým“ vyděračským prostředkem. Kde se poděla ta láska k němu? Cožpak dítě může za to, že si už s druhou stranou nerozumíme?

Vidím tady tři situace, kterým se mi nechce věřit, ale skutečně se dějí:

1. Boj o moc

Bojuje se o majetek. Bojuje se o dítě. A boj je často velmi přesné slovo. Soutěží ega rodičů.

Rodiče se přímo „přetahují“ kdo z koho. Ten, kdo dítě dostane do péče, ví, že ublíží tomu druhému.

„Halooo, vy dva, jsem tady já!!! Dítě, které Vás má rádo a potřebuje Vás oba – MÁMU i TÁTU!!! Cožpak mě přes ty své ega nevidíte?“

2. Vyber si

„Já nebo táta? Vyber si.“

Jak tohle může rodič vůbec říct? Opravdu neuv0ěřitelný případ, ale děje se. Dokonce rodiče uplácejí děti, protože mají pocit, že to stačí.

Dítě je včleněno do rozvodu takovým způsobem, že si musí vybrat a přidat se jednu nebo druhou stranu.

„Mamii, ale já mám tátu ráda! Taky se mi nelíbí, jak se občas chová, ale chci ho vídat. To není fér, chci Vás přece OBA!“

3. Dítě jako zbraň

Zbraň v pravém slova smyslu.

Situace, kdy se schyluje k rozchodu, ale jedna ze stran to nechce připustit, a proto vyrukuje s opravdu „účinným argumentem“: „Buď s námi zůstaneš, nebo už ho (dítě) nikdy neuvidíš.“

Ať už zůstane („Zůstávám s ní kvůli dětem.“) anebo nezůstane, v obou případech jde o šílený model, který není moc žádoucí ke kopírování.

„Mamii, tatiii, proč všude říkáte, že všechno děláte pro mě, když já se necítím vůbec dobře?“

Mám pocit, že jde o novou formu „týrání“ dětí. Dospělí ať si pro za mě dělají, co chtějí, ale co ti „prcci“? Vždyť na to všechno koukají a kromě zraněných dušiček to s největší pravděpodobností v dospělosti zkopírují.

Vím, že tohle téma je citlivé a dotýká se spousty lidí, ale na některé případy se prostě nedá dívat!

Tento blog bych chtěla pojmout jako diskuzi, moc mě zajímá Váš názor, ale především, jestli máte osobní zkušenost či nějaký pozitivní příklad z okolí?

Chci naději, že to opravdu vyřešit jde ke spokojenosti všech – a především dítěte! Vždyť ty domy, auta,…to je přece úplně jedno, ne? To se všechno může zopakovat, ale dítě – to osobité malé stvoření a jeho věk se už NIKDY OPAKOVAT NEBUDE!!!

 

© Lucie Valchařová

www.rodinajakofirma.cz

 

PS: Omlouvám se dneska za lehce „depresivní“ článek, ale prostě už to muselo ven. O to více očekávám pozitivních příkladů v komentářích ;).


26.8.2014   Rubrika:   |   Komentářů 38   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Dítě jako zbraň

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-38
Verera
Verera - 26.8.2014 9:12

Denrepa: Lidi, kteří jsou schopni si sednout a rozumně se domluvit na rozchodu do toho stádia většinou ani nedospějí, protože jsou schopni i rozumně řešit problémy dokud to jde.

No a u těch, kteří nezvládnou vyřešit drobnosti se dá těžko předpokládat, že zvládnou něco složitějšího.

Rozvody byly vždycky, boje o děti taky. Teď je to možná víc vidět, protože dřív nikoho nenapadlo, že by mohl mít muž dítě ve vlastní péči, pokud to jen trochu šlo, svěřovaly se matce, chlap neměl šanci. Teď je tu další prvek- muž vyhrožuje, že bude chtít děti do péče, i když o to vlastně ani nestojí

 
Anahir
Anahir - 26.8.2014 9:12

Denrepa: trochu hysterické to je, to máš pravdu.

 
tornado-lou
tornado-lou - 26.8.2014 9:06

souhlasim s Denrepou. rozvody jsou blby, to jo, zvlášť když jsou v nich děti, to nikdo nepopírá, ale tohle je opravdu pitomý výlev.

 
Denrepa
Denrepa - 26.8.2014 8:54

Teda sorry, ale připadá mi to jako hysterickej výlev nějaké čerstvě dospívající děvy, ten článek smajlik - 42smajlik - 80.

A ohledně věci, ano, samozřejmě to vyřešit jde. Akorát to chce spoustu nadhledu, rozumu a nenechat se zmítat emocemi, ukřivděností nebo pomstou. Jenže v tom je ten problém, protože rozvody se nedějí kvůli rodinné idyle, že. No a než se lidi dostanou do stádia, že jsou schopní si spolu sednout a rozumně a smírně vyřešit další (sou)žití, musí si projít těch klasických pět etap od vzteku, smlouvání atd. až po to odpuštění a klid. A to holt chvíli trvá. Do té doby je jen na nich, nakolik před těma dětma dokážou ovládnout tyhle stavy a moc je do toho nezatahovat, případně jim nějak vysvětlit, že rodiče si ublížili a nedokážou se nějaký čas k sobě chovat jako dřív, ale že vztahu k dětem se to netýká, tak aby se nebály.

 
Anahir
Anahir - 26.8.2014 8:51

Také si myslím, že je to kombinace toho, co píše orinka a Linda.

Vidíme to všude. Na silnicích, v obchodech, úřadech, na ulicích. Bezohlednost, JÁjovství, neschopnost jakékoliv empatie k druhému, protože když to uděláte, celý systém vás semele jako člověka, který si dovolil místo honby za hromaděním, trochu toho lidství.
Ano, slušnost, empatie a lidství je dnes sprosté slovo. Do konzumní společnosti se totiž těžce nehodí.
Lucie, domnívám se, ti rodiče o kterých píšete, jsou pouze následkem. Příčinu hledejte jinde. Tam je jádro pudla. Čímž se samozřejmě vina rodičů nesmazává.
Ale považuji celou vaši úvahu za nedotaženou. Chybí mi v ní otázka, jestli oni ti rodiče, o kterých píšete, nejsou náhodou taky oběti. Já myslím že mnozí (ne všichni samozřejmě) ano.

 
monyk
monyk - 26.8.2014 8:25

Ja v okoli nepozoruji vyssi rozvodovost, ale spise vyssi ¨rozchodovost¨. Pary, ktere jsou aspon sezdane se vetsinou kvuli kazde prkotine nerozvadeji, ale zato se tu hodne paru proste ¨rozejde¨. Pan ci pani si zbali kufry, pani si vetsinou k tomu vezme jeste i deti a odejde zase o dum dal. Pripada mi to, ze se chovaji jako nedospeli pubertaci ( on uz me nemiluje tak jako driv, kvili pani, ona dela to ci ono spatne, oporuje pan) a tak si vezme sve saky paky a jde to zkusit zase s jinym partnerem nebo partnerkou, ktery je v ten dany moment ten pan ci pani uzasna...Diky modernimu ziti na hromadce je to navic jeste strasne jednoduche, jeden si zbali saky paky a jde o dum dal smajlik - 26. Rozvodovost se tu zatim nijak nezvysuje, protoze kdyz uz se tu lide vezmou, tak se kvuli nejake prkotine hned tak nerozvadi. Za prve rozvod neco stoji a za druhe to chvilicku trva smajlik - 42.

 
Linda
Linda - 26.8.2014 8:02

Proc? Protoze lidi znaji jenom jedno sluvko a to je JA JA JA!!! Vsechno a vsichni ostatni jsou jim nekde. Az se lidi jako jedinci nauci slusnemu chovani, budou ho dodrzovat tak pak se budou rozvadet / rozchazet jako lidi a ne jako zvirata!!!
A slusnym chovanim neni jenom pozdravit a podekovat, slusnym chovanim (nebo si tomu rikejte jak chcete) je i uznat, ze ne vzdycky mam pravdu jenom ja, uznat ze vina a odpovednost na cemkoliv, zvlast na vztahu, je na dvou a ne jenom na tom druhym. Naucit se ze i kdyz si domnivam ,ze ten druhy je totalni vul tak o nem aspon pred detmi mluvim slusne a najdu neco, cokoliv, pozitivniho, protoze jestlize dotycny je jen a jen vul tak ja jsem dvojity, pokud jsem si ho nekdy vzala a zila s nim. Proste vzit odpovednost za svuj zivot do svych rukou - jenze do toho stadia vetsina jeste nedospela a tak ve svym okoli vidim pouze chudacky, kterym nekdo / neco ublizil, nikdo je nema rad, nikdo je nechape a vsichni je chteji odrit do krve a ex je ten nejvetsi zlocinec pod sluncem !!!!

 
orinka
orinka - 26.8.2014 6:41

Rodiny jsou právě v takové krizi, v jaké jsou vztahy v celé společnosti. Tradiční hodnoty jsou drceny honem za uchování výdělku, všecko se podřizuje drilu nadřízených či majitelů a kdo zbohatne, musí držet krok s těmi, kdo všecko mají. I nové mladé manželky. Není to samozřejmě tak jednoduché jak píšu, ale málokdo si uchová sebejistotu, osobnost, když ho celé okolí nutí přizpůsobit krok době.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-38
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77184.
    Archiv anket.