Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Máme doma otesánka

Máme doma otesánka

Máme devítiletého syna, který má nadměrnou chuť k jídlu. Dokud byl ještě malý, měli jsme radost, že hezky papá a není vybíravý. Asi do pěti let se na něm jeho apetit nijak neprojevoval, ale přibližně od nástupu do školy to začíná být dost vidět. Dnes už můžu říct, že je náš syn prostě tlustý.

Dávám to za vinu sobě, protože jsem to dlouho nijak neřešila a říkala si, že kluk z toho vyroste. Jenže teď mám pocit, že to se nestane, spíš naopak, pokud se jeho váha nezačne řešit včas, bude postupně čím dál objemnější. On se totiž absolutně odmítá v jídle jakkoli omezovat.

Sice se už snažím nakupovat jen samá zdravá jídla, téměř jsme odbourali sladkosti apod., ale žádné výsledky na otesáneksynovi vidět nejsou. I jeho doktorka mu naordinovala jakousi dietu, vhodnou k jeho věku. Nic nepomáhá.

Na vině je synova neukázněnost. Pro něj je jídlo alfou a omegou života. Jí opravdu hodně, a i když se snažím o zdravou stravu, on toho sní strašně moc. Dožaduje se ohromných porcí, brečí, že má hlad, když mu dám míň. Pravidelně večer před spaním škemrá ještě o rohlík, jakmile je chvíli bez dozoru, můžu si být jistá, že ho načapám u lednice nebo jak se něčím láduje. Je jako bezedný, nikdy nemá dost a mohl by jíst snad od rána do večera.

Jsem bezradná, je mi jasné, že ta odpovědnost leží především na mně, asi jsem měkká. Jeho zoufalé „hladové“ slzy nemůžu vystát, připadám si jako krkavčí matka, když mu odmítám dát jídlo.

Nemáte někdo zkušenost s takhle nadměrně žravým dítětem? Co by na něj mohlo platit? Je mu teprve devět let. Budu vám vděčná za jakékoli rady.

Markéta


26.10.2011   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 41   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Máme doma otesánka

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-42
medved
medved - 26.10.2011 11:23

Kadla: no tak z tohohle pohledu jí vlastně dobře. přílohy jí dáváme, ale ty obvykle přehlíží resp. sní jich málo, pečivo jí taky málo.....ale stejně je oplácaná. smajlik - 26

 
Kadla
Kadla - 26.10.2011 10:47

medved: Ale to je právě to, o čem jsem psala. Je potřeba, aby jedla hodně bílkovin, které jí dodají energii a na dlouho ji zasytí (na rozdíl od sacharidů, které rychle tráví). Čili jen upravit poměr.. .Když si dá na oběd tři pořádné kusy masa a dva brambory a k tomu třeba rajčatový salát, tak se nají podstatně víc (a výživněji), než když si dá jeden kus masa a k tomu 6 brambor a pak si přidá zase jeden kus masa a další 4 brambory. Prostě - ať jí hodně masa, tvarohu a toho pečiva a příloh méně... Navíc, pokud sportuje, tak má slušný kalorický výdej, tak prostě potřebuje jíst.

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.10.2011 10:44

Ja myslim, ze promluvit si o tom a domluvit se s nim jaka forma diety by pro nej byla prijatelna. Aby kus toho rozhodnuti zhubnout a kus odpovednosti za sve telo nesl on sam. Jinak si to neveme za sve. Taky si myslim, ze to chce najit neco cim ho zamestnate, neco co by mel moc rad a pomohlo mu to prenest se pres jeho pocity "hladu"... Proste aby svou pozornost zameril na neco jineho nez na jidlo, konicek, neco co by ho chytlo (je jedno jestli by to bylo sportovne zamerene, pokud by bylo, tim lip, ale myslim, ze to neni podminka, jde spis o to, aby pozitivni pocity mel i z neceho jineho nez z jidla). Jeste je velka sance, ze z toho fakt vyroste, oni kluci se nekdy hodne vytahnou. A taky se bude chtit libit holkam, tak treba bude mit i vetsi motivaci s tim neco delat. Ale dokud to bude mit jako "opruz a musis", tak to asi hnaci motor nebude. A jeste me napadlo - co ozdravne dietni pobyty? S tim, ze je potreba, aby se ten rezim nauceny tam prevedl i domu, to uz by bylo na tobe...

 
medved
medved - 26.10.2011 10:31

čtu tady diskuzi a nezlobte se, ale přijde mi, že jsou tady prezentované rady lidí, kteří se s tím nikdy nesetkali. mám doma taky otesánka. tříletou dceru, je oplácaná a není to ze vzduchu. hýbe se hodně, nenudí se, není to žádný pecivál co stojí u lednice...ALE každý prostě někdy jíst musí a ona když dostane příležitost, tak se nají hodně. k obědu je schopná zbouchat porci jako já ba i větší dvojnásobek toho co její ségra....kdokoliv jí hlídá, tak první věta, kterou slyším při vyzvedávání je, ona tak krásně papá. x krát si přidala. no hurá smajlik - 48
samozřejmě jí nedám všechno co si přeje, po prvním přidání už prostě víc nedostane....jenže ať dělám co dělám, ona má prostě děsný apetit. teď je ještě malá, ale jestli to takhle bude pokračovat, tak v devíti bude jako koule smajlik - 59 na jídle je prostě blbé, že se nedá zatrhnout generálně, jako kouření nebo alkohol smajlik - 68 nemůžu jí říct...odteď jíst nebudeš, musí jíst. ale zkrotit její chuť k jídlu, to fakt nevím.

 
Verera
Verera - 26.10.2011 10:19

Kluk už není malý, zkuste si s ním rozumně promluvit, vysvětlit mu důvody, proč ho omezujete, zeptat se třeba čeho by se vzdal celkem snadno a co je pro něj těžké a domluvte se na nějakém rozumném jídelníčku s ním.

Když to má podáno jako zákazy, je to pro něj mnohem horší a hůř splnitelné než když ví proč to dělá a bude chtít aspoň trochu sám . A nějaká ta malá odměna za zdraví prospěšné aktivity taky dělá divy a neublíží.

 
Riki
Riki - 26.10.2011 10:05

A ten rohlík před spaním bych mladýmu klidně za mrkev vyměnila. smajlik - 42 To mu neublíží.

 
Riki
Riki - 26.10.2011 9:59

Nevím, já měla žravé děti, ale přitom z nich lezly žebra a byla jsem v podezření, že chudinky nedostanou najíst. smajlik - 42 Pacholíci toho využívali a když jsme byli na návštěvě u rodičů, obědvali dvakrát, u jedné i u druhé babičky. smajlik - 80 A obě babičky měly radost, že chlapečci pěkně papají a že se ubožátka aspoň v neděli najedí, když já je jistě jinak trápím hladem. smajlik - 36 No a hubenost až vychrtlost (ale i ta žravost) jim zůstala do věku dospělého, s tím mladším jsem i oběhla pár doktorů, ale všichni tvrdili, že je všechno OK, že neshledali žádnou metabolickou poruchu. Ale přesto, že jsem ho vykrmovala masem i tvarohem, a do posilovny chodil, aby mu přibyla svalová hmota, furt vypadal jak z koncentráku. Na výšku 180 cm měl 50 kg, přitom mu nedělalo problém zblajznout sám na posezení hrnec guláše myšlený pro tři lidi. smajlik - 42 Takže se kloním k názoru, že někdy prostě té přírodě poručit nejde. smajlik - 26

 
Kadla
Kadla - 26.10.2011 9:17

sevenofnine: Jasně, taky myslím, že to myslíme v podstatě stejně. Máš pravdu, že navštívit odbornici na nadváhu a metabolické problémy by určitě nebylo od věci. Ale z toho článku to taky tipuju spíše na to, že celá rodina jí "blbě", tj. nesprávně a že by jim úprava jídelníčku (nikoli dieta, to slovo nesnáším) pomohla, jenže to by museli doma chtít všichni.

 
sevenofnine
sevenofnine - 26.10.2011 9:10

Kadla: já netvrdím, že bez rohlíku to nejde, ale nejde jen vynechat pečivo a nedat žádné obilniny (oříšky, mák atd.) za to, není to tak jednoduché, ale Tvůj názor Ti neberu. Já pouze tvrdím, že sestavit vyvážený jídelníček pro předpubertální dítě není jen tak jednoduché a pokud se Markéta velmi dobře neorientuje ve výživě a nezná metabolismus svého syna a jeho zdravotní stav tak si pouhou záměnou rohlíku za mrkev nepomůže. Dieta by měla být přesně na tělo hubnoucího a doplňovat by ji měl pravidelný pohyb. A diabetolog nebo odborník na výživu by měl dietu upravovat podle změn, které v těle hubnoucího nastanou až se doberou konečného stavu, který bude udržitelný celý život. Já na rychlé univerzální diety nevěřím, ale jak jsem již psala, je to můj názor, který NIKOMU nevnucuji. Je to jen diskuze a určitě se nechci s nikým hádat a s Tebou už vůbec ne, stejně si myslím, že si to myslíme stejně jen to písmenkově vypadá trochu jinak.
Souhlasím s Tebou, že aby chlapec zhubnul bude se muset trvale změnit styl celé rodiny, sám to v 9letech nemá šanci ustát.

 
Juana
Juana - 26.10.2011 9:08

Jak píše Darina, tak dělená strava by mohla fungovat, je možné, že má hlad proto, že má neustálé výkyvy hladiny cukru v krvi. Z vlastní zkušenosti vím, že když najedu na dělenou stravu, po pár dnech přestanu mít záchvaty žravosti na sladké a není mi zle od hladu. Mainstreamoví výživologové sice budou řvát něco o tom, že vyvážené jídlo má mít v sobě bílkoviny, sacharidy i zeleninu, ale na mne to například nefunguje, při této klasické kombinaci žeru jak kyselina a nějaký glykemický index je mému tělu asi ukradený. Teď jsem už dva měsíce na nízkosacharidové dietě, hlad nemám, a dole deset kilo a nižší tlak.
Doporučuju synovi večer nedávat žádné sacharidy, ale jen bílkoviny a zeleninu. Když si vezme před spaním rohlík, je to to nejhorší, co může udělat, protože sacharidy z toho rohlíku se uloží rovnou jako tukové zásoby. Když je v krvi moc glukozy, tak to inzulín nezvládá odbourávat a nadbytek ukládá do tukových zásob.

 
Juana
Juana - 26.10.2011 8:57

Moje sestra byla něco podobného a přitom lítala venku a chodila do turistického oddílu. Ve školce kradla dětem jídlo z talíře. Jsem o 4 roky starší a nosila jsem po ní oblečení! Celé dětství byla oplácaná a když jí bylo 17 let, tak odjela na 14 dní s oddílem někam pryč a když se vrátila, měla o několik kilo méně a dneska je nejhubenější z celé rodiny. No, skoro, je jí 40 a taky začíná trochu nabírat.

 
Kadla
Kadla - 26.10.2011 8:51

PEGG: Když k tomu bude pít mléko (nejlíp od farmářů), tak bude mít potřebných tuků dust. Navíc, kluk už není malý, jde pomalu do puberty.

Sevenofnine: pokud jde o ty sacharidy, v ovoci je jich dost, nepotřebuje je dostávat ještě v pečivu, knedlíkách a bramborách... To jsou prázdné sacharidy. To už radši nějaké zrní, ovoce, oříšky atd. Bohužel si ještě pořád spousta lidí myslí, že bez rohlíku a chleba by nepřežili..

 
PEGG
PEGG - 26.10.2011 8:48

Kadla - 26.10.2011 8:27 - toho nízkotučného bych bála, zvláště pro dítě. Zrovna nedávno jsem četla, že to zas tak zdravé není. smajlik - 61

 
sevenofnine
sevenofnine - 26.10.2011 8:46

jo a heslo nežer a hýbej se je dávno překonané, teď je trend jez 5xdenně malé porce a hýbej se. Tím nežraním se dost lidí zakulatilo a dávat klukovi těsně před pubertou místo sacharidů, které nutně potřebuje zeleninu může být obrovský průšvih. Osobně bych si na sestavení jídelníčku pro pubertálního kluka netroufla, aby nebyl nikdy tlustý potřebuje se naučit jíst pravidelně, zdravě a hýbat se, měsíční dieta bez rohlíku s mrkví mu celoživotně nepomůže. Ale je to jen můj názor, určitě jej nikomu nevnucuji.

 
Darina
Darina - 26.10.2011 8:45

Môj syn v jeho veku bol to isté, začala som mu pripravovat jedlo podla zásad delenej stravy (na doporučenie detskej lekárky), celý týždeň čo chodil do školy bola strava rastlinná a víkendy bolo mäso so zeleninou. Mohol zjesť koľko chcel a váha išla dolu. Asi v 15 rokoch začal hrať basketbal, dnes má 22 rokov, basketbal ho drží dodnes a naviac chodí pravidelne do posilovne a postavu má ako lusk.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-42
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77183.
    Archiv anket.