Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Milé ženy, ráda bych se s vámi podělila o svou zkušenost. Právě jsem totiž vyhrála "papírovou bitvu" s ČEZem. Jde ale v podstatě o Pyrrhovo vítězství, neb jsem zcela vyčerpaná.

O co jde?Jako každá správná hospodyňka koukám ušetřit, kde se dá. Proto jsem loni v červnu podlehla reklamě a nadšeně skočila po šanci ušetřit na energiích. Stálo mě to pár návštěv na RWE a ČEZ u nás ve městě, kde mi vystavili smlouvu a energie od nich nyní beru křížem - od elektráren beru plyn a naopak.

Oba giganty se dušovaly, že po celý příští rok 2011 budou mít o 10 procent nižší sazbu než konkurence. Dobrá. Nedostatky technického rázu jsem vyřešila několika návštěvami (obě instituce nebyly schopny sladit číslo odběrného místa, počítač to odmítal sežvýkat kvůli jedné čárce, tak mám u RWE postupně 3 smlouvy - furt to nebylo ono, platí až ta třetí). Zato tam se ke mně chovali slušně, lidsky a za ty chyby se skutečně velice omlouvali. Až mě té úřednice bylo líto, jak se snažila napravit to, za co nemohla.

Tím víc mě překvapil ČEZ, kterého jsem až dosud považovala za propracovanou bezchybnou instituci. Jak všichni víme a zažíváme, koncem roku nebo začátkem nového roku se dělají odečty plyno- a elektroměrů. I zaplatila jsem nedoplatek těm i oněm původním za rok 2010 v naději, že už konečně začínám šetřit u těch nových. Jaké bylo moje zděšení, když mi od nového dodavatele plynu ČEZu přišla tlustá obálka o 4 listech, v níž byla faktura s nedoplatkem za plyn hned za první týden roku! Za jeden jediný týden, a hned nedoplatek. Přesně 14 dnů po tom, co jsem nedoplatek za plyn v plus mínus stejné výši uhradila původnímu dodavateli plynu. Nadto mě šokovaly nové předepsané zálohy na poslední kvartál s totálně nesmyslnými a hlavně 3x tak vysokými hausnumery, než mám na plyn s ČEZEM ve smlouvě! Prostě chyba.

A teď to začalo: Protože jsem moderní žena, využila jsem internet a na zákaznickou linku vznesla dotaz: Kde vzali tu spotřebu a aby mi poslali složenku, abych mohla vyrovnat nedoplatek - uvedla jsem zřetelně, že žádný účet nemám a budu platit hotově na poště. Odpověděli mi v duchu hesla "pleju len" ale zato nezapomněli uvést kontaktní údaje, kde občanu poskytnou skvělé služby. To mi tedy nijak nepomohlo, tak jsem psala mail č. 2, kde úřednicejsem opět požadovala vysvětlení, jak došli k těm cifrám, které jsou 3x tak vysoké než mám ve smlouvě, kde vzali ten nedoplatek a hlavně, aby mi už konečně poslali složenku, ať nedlužím. Tentokrát mi odpověděl sám vedoucí odboru, nějaký Bc. Že šlo o chybu v zadávání dat a že moje platby jdou přes SIPO. Zas nic o tom, jak mám nedoplatek zaplatit. Do třetice jsem psala, co chci, opět ta stejná vágní odpověď. V zoufalství jsem se zaregistrovala do Virtuální kanceláře, když ji tolik chválili, ovšem tam se mi dostalo odpovědi jako přes kopírák.

S rudou mlhou před očima jsem navlékla sváteční kabát a s papíry ČEZU v kabelce jsem se vydala jednat osobně. Přišla jsem na řadu a rozhodla se neodejít, dokud vše nevyřídím. Slečna referentka mi robotickým hlasem zopakovala naučené fráze, které jsem jí kazila konkrétními dotazy k věci. A že chci zaplatit, kdeže mají pokladnu? Pokladnu nemají. Stále se oháněla tím, že platím SIPEM . "Jak mám teda přes SIPO zaplatit nedoplatek?" já na to. Prý mám platit SLOŽENKOU. Potlačila jsem zařvání, že tu právě se marně snažím vyrazit z elektráren elektronicky a furt nic. A proč prý složenku sama nevypíšu? Nato jsem pravila, že sice platit chci, ale už ne vypisovat složenku, i tak už s tím bylo práce až hanba. Tak to vzdala, popadla prázdnou složenku, propisku a vyplnila vše sama. Včetně variabilního symbolu. Místo omluvy jsem uslyšela, že musím pochopit, že jde o novou věc.

Tak bych ráda viděla, jak v podobné situaci jednají bábinky, co důvěřivě platí vše, co jim pošta doručí. Na můj dotaz, co by se stalo, kdybych přeplatila - prý by mi to vyúčtovali v dalších platbách. No, ráda bych tomu věřila. No nic. Počkám do konce roku, a jestli se mi tohle martýrium nevyplatí, vracím se ke starému dodavateli. Tam jsou ještě živí lidé.

 

Opět se mi potvrdila zkušenost, že byrokracie je tisícihlavá saň, která když nesežere, tak aspoň uondá. 

orinka


17.2.2011   Rubrika: Náš domov   |   Komentářů 59   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
orinka
orinka - 18.2.2011 16:52

Kassy: bordel je zřejmě všude. A hlavně, že je všude barnumská reklama, když lákají lidi.

 
Kassy
Kassy - 18.2.2011 9:20

Dokončení:
a hádejte, co jsem vytáhla ze schránky přesně 15. února večer, když jsem přišla z práce...

 
Kassy
Kassy - 18.2.2011 9:19

Já jsem teď sváděla malou bitvu pro změnu s AEGONem, kde mám kapitálové životní pojištění. Chtěla jsem si příspěvky nechat odečíst z daní za loňský rok, k čemuž je potřeba potvrzení o výši zaplaceného pojistného. To by měli teoreticky posílat někdy v lednu nebo začátkem února automaticky sami od sebe. Jenže mně pořád nic nepřicházelo a manželovi taky ne, byl už únor, z personálního mě pořád uháněli, ať přijdu konečně ty daně podepsat. I napadlo nás zavolat pánovi, který teď bydlí v našem starém bytě, odkud jsme se odstěhovali v září a hned taky AEGONu všechny změny (u mě to bylo ještě jméno po svatbě) nahlásili na jejich formuláři. Pán nám řekl, že tam je pro nás dopisů hned několik. Vyzvedli jsme si tedy dopisy a nestačili se divit. V prvním mi oznamovali přijetí žádosti o změnu údajů ve smlouvě, ovšem ze změny jména, příjmení, trvalého bydliště a kontaktní adresy zaznamenali jen to trvalé bydliště. Takže pošta dál vesele chodila na starou adresu a na staré jméno. To už mi bylo jasné, že i to potvrzení o zaplaceném pojistném bude na staré jméno. I zvedla jsem telefon a s kopií toho formuláře na hlášení změn před sebou vytočila číslo na správu smluv. Tam mi slečna řekla, že tu žádost vidí, že je vyplněná dobře a že nechápe, kdo to zadal do systému takhle blbě. Slíbila, že věc hned napraví a ještě se mě ptala, jestli chci znovu poslat to potvrzení s novým jménem. Řekla jsem že ano, neboť si nejsem jistá, jestli mi to se starým na personálním vezmou. Týden se nedělo nic. Pak mi došla trpělivost a volala jsem znovu, tentokrát na zákaznickou linku. Chlapec mě nejdřív v systému nemohl najít a pak se otázal, jak že jsem se jmenovala za svobodna. Samozřejmě jméno stále nebylo změněno, adresa taky ne. Snažila jsem se být v klidu, pořád jsem si opakovala, že s tímhle člověkem mluvím poprvé a on za to nemůže... Chlapec také slíbil, že údaje v systému změní a pošle urgenci na vystavení toho potvrzení - víc prý s tím udělat nemůže. Ještě jsem mu řekla, že to potřebuju kvůli odečtu z daní a ty že musím podepsat do 15. února.
Čekala jsem další týden a nic. Naštěstí mi mezi tím na personálním řekli, že se ptali účetní a jméno za svobodna na potvrzení prý nevadí. Tak jsem daně podepsala, přiložila potvrzení se starým jménem a há

 
Petruša
Petruša - 17.2.2011 22:54

Gábule: ježiš smajlik - 76smajlik - 76smajlik - 76

 
Gábule
Gábule - 17.2.2011 22:26

no to je opravdu děs, jsem ráda, že je to všude.
Spořitelna je šílená, 9 let mám změnu adresy na Prahu, ale kartu k bankomatu mi posílají do pobočky, kde se před 12 ti lety zřizoval účet, přitom mám veškerou poštu od nich nasměrovanou do Prahy a bez problémů chodí.
Ale kartu mi pošlou tam.
Vodafon, další děs, přecházela jsem od nich k T-mobilu, trvalo to 2,5 měsíce místo slibovaných cca 10 ti dnů.
operátoři si mě přehazovali jak horký brambor, když jsem začala vyhrožovat žalobou, tak se mne zbavili a přehodili mne na jejich šéfa, který jen zíral, co mi to napovídali, jsem mu poradila, at si najde hovory, které, jak pokaždé upozorní, se nahrávají, aby zjistil, co za debílky zaměstnávají.
moje převedení čísla si přehazovali mezi sebou, jedna strana tvrdila, že jim nedošlo, protože ho prvotní neuvolnila, druhá, že ho uvolnila hned ten den, kdy mi vygenerovali číslo, což nebyla pravda, protože jsem o převod volala až druhý den, protože jim nefungovala komunikace přes net...
kecy, kecy....
další byla na řadě skupina ZFP, ano oni jsou ochotní založit jakoukoli smlouvu, mají za to provize, ale jaká koli změna ve smlouvě už není pro ně finančně výhodná, tak se tím nezaobírají, syn má změnu příjmení už dva roky, dva roky jsem se snažila přes ZFP provést změnu, mají ode mne vyplněné dodatky smluv a snadf už 5 kopií rodného listu se změnou příjmení, jednou měnili formuláře, takže jim mám vyplnit jiný, pak zase nereagovali, jindy jim to nedošlo, pak zase měnili formuláře. pak oznámili, že je změna provedena, ale opět mi přišlo výpis na jeho staré příjmení. letos pro jistotu nepřišel výpis vůbec.
tak jsem šla na stavebko ujistit se, že změny proběhly, ale paní na mne koukala, jako na blázna, že je tam vedený malý pod starým příjmením. Když jsem zmínila ZFP, tak jen protočila panenky a řekla, že k tomu nemá co dodat, že je to od nich běžné.

 
janca74
janca74 - 17.2.2011 18:44

No, jenze moje mamka se jmenovala uplne jinak. Tam by to asi neproslo. Poprve jsem si toho ke vsemu nevsimla, predla aslozenku, obcanku a uz to jelo. Prisla jsem si jak zlodej. Pritom jsem si sla pro svoje penize, zalohu jsem platila ja, tudiz bych ja mela dostat vyuctovani.

 
Milda3
Milda3 - 17.2.2011 18:09

janca74: paní posílala sestře nějaké peníze a místo Stanislava napsala Stáňa a taky ji to kvůli tomu nedali,ale ještě týž den to poslali zpátky a druhé sestře do Prahy píše místo Radomila Radka a tam jí to dají bez problémů,asi taky záleží na tom kdo sedí u přepážky

 
janca74
janca74 - 17.2.2011 17:18

S ČEZem mám taky své zkušenosti. Už 3x mi poslali složenku na vrácení přeplatku, kde byla moje adresa, ale jméno mé zemřelé maminky:-( Smlouva byla na ni, ale po její smrti jsem vše měnila. Neco mi chodilo na ni, něco na mě, nikdy mi to nevadilo, až tohle závěrečné vyučtování a hlavně složenka dost vadí, na poště mi to saqmozřejmě nedají. Vždy jsem volala, mailovala, před týdnem jsem opět dostala novou složenku na stejné jméno. Tak jsem jela do CEZ osobne, pan to chtel davat do dědictví, ještě se mě ptal, jestli jsme byli v příbuzenském vztahu atd. Brečela bych. Závěrem mě nechal něco vyplnit a že prý dostanu peníze zpět, ale nejdřív za měsíc, teď leží u nás na poště, po vypršení lhůty jim je pošta do 14 dnů vrátí, pak mi je oni teprve pošlou...Tak doufám, že to už je poslední věc, kterou řeším, není to nic příjemného.

 
babkatapka
babkatapka - 17.2.2011 17:02

Já mám el. od Bicornu a jsem spokojená , ale svádím bitvu s T mobilem , protože mi aktivovali smlouvu, kterou jsem nepodepsala, to je jedna věc, ale objevila jsem že mají dokonce "oddělení pro udržení zákaznických smluv." Jejich vedoucí mi dneska psal a já jsem to četla snad 3x, než jsem pochopila, jaké že to je oddělenísmajlik - 66. Jsem zvědavá, jak dopadne tato bitva, ten co se mi vnutil do bytu a pak aktivoval nepodepsanou smlouvu, už vyletěl, tak uvidím jak dopadnu já. Jo chybyma se člověk učí, ale stojí to kolikrát peníze, a hlavně nervysmajlik - 76

 
Milda3
Milda3 - 17.2.2011 16:30

Ťapina: moje řeč ,to samé u mě

 
Ťapina
Ťapina - 17.2.2011 15:28

No nevím, když mi někdo občas přijde nabídnout, jestli nechci elektřinu od plynáren nebo plyn od elektráren, tak se mu vždycky vysměju, že nechci ani chleba z drogerie a šampon od obuvníka. Tohle skákání mezi dodavateli je ve finále výhodné jen pro ty firmy, nikoliv pro spotřebitele. Nikdy jsem se nenechala zlákat na přechod k jinému telefonnímu operátorovi, například, byť by sliboval modré z nebe. Díky tomu mám prehistorický paušál, který je mnohem levnější, než všechny současné, a který mi operátor nemůže zdražit, leda bych sama z nějakého důvodu přešla na jiný. A budu ho mít ještě hodně dlouho smajlik - 42

 
Petruša
Petruša - 17.2.2011 14:39

mam-ča: tak to je taky "super" :( Toho bych si snad ani nevšimla a furt bych nechápala kde je chyba

 
Almega
Almega - 17.2.2011 14:32

Předevčírem jsem musela zajít do o2,neboť mě nějaký hoch od nich vloni koncem roku telefonicky oblbnul,že mají úžasný tarif za pár korun,jak na tom vydělám atd.S hrůzou jsem zjistila,že ten "úžasný" tarif byl jen na 3 měsíce a poté je asi 2x takový,čili předražený...Naštěstí se s nimi dalo mluvit a mohla jsem si vzít jiný tarif s malou částkou....K případu nahoře podotýkám,že dokud byla zastoupení všech institucí a ústavů přímo v místě,tak šlo vše rychle a snadno zařídit.Dnes je vše přes počítače,pobočky byly zrušeny a přesunuty(zcentralizovány) a člověk nemá moc šancí nad molochy zvítězit...

 
mam-ča
mam-ča - 17.2.2011 14:26

Petruša: Záměna SPZ je taky lahůdka. Manželovi pracovnice pojišťovny omylem napsala do značky "O" místo nuly. Zdánlivě prkotina, ale hned vzápětí se s tím dostal do databáze neplatičů povinného ručení, ačkoliv měl řádně zaplaceno.
Musel si na to přijít sám, a pak jim trvalo 3/4 roku, než se jim to po mnohých urgencích podařilo napravit. smajlik - 48

 
Petruša
Petruša - 17.2.2011 14:04

PEGG: asi nepoznaj rozdíl mezi 2010 a 2011 smajlik - 76

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.