Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Milé ženy, ráda bych se s vámi podělila o svou zkušenost. Právě jsem totiž vyhrála "papírovou bitvu" s ČEZem. Jde ale v podstatě o Pyrrhovo vítězství, neb jsem zcela vyčerpaná.

O co jde?Jako každá správná hospodyňka koukám ušetřit, kde se dá. Proto jsem loni v červnu podlehla reklamě a nadšeně skočila po šanci ušetřit na energiích. Stálo mě to pár návštěv na RWE a ČEZ u nás ve městě, kde mi vystavili smlouvu a energie od nich nyní beru křížem - od elektráren beru plyn a naopak.

Oba giganty se dušovaly, že po celý příští rok 2011 budou mít o 10 procent nižší sazbu než konkurence. Dobrá. Nedostatky technického rázu jsem vyřešila několika návštěvami (obě instituce nebyly schopny sladit číslo odběrného místa, počítač to odmítal sežvýkat kvůli jedné čárce, tak mám u RWE postupně 3 smlouvy - furt to nebylo ono, platí až ta třetí). Zato tam se ke mně chovali slušně, lidsky a za ty chyby se skutečně velice omlouvali. Až mě té úřednice bylo líto, jak se snažila napravit to, za co nemohla.

Tím víc mě překvapil ČEZ, kterého jsem až dosud považovala za propracovanou bezchybnou instituci. Jak všichni víme a zažíváme, koncem roku nebo začátkem nového roku se dělají odečty plyno- a elektroměrů. I zaplatila jsem nedoplatek těm i oněm původním za rok 2010 v naději, že už konečně začínám šetřit u těch nových. Jaké bylo moje zděšení, když mi od nového dodavatele plynu ČEZu přišla tlustá obálka o 4 listech, v níž byla faktura s nedoplatkem za plyn hned za první týden roku! Za jeden jediný týden, a hned nedoplatek. Přesně 14 dnů po tom, co jsem nedoplatek za plyn v plus mínus stejné výši uhradila původnímu dodavateli plynu. Nadto mě šokovaly nové předepsané zálohy na poslední kvartál s totálně nesmyslnými a hlavně 3x tak vysokými hausnumery, než mám na plyn s ČEZEM ve smlouvě! Prostě chyba.

A teď to začalo: Protože jsem moderní žena, využila jsem internet a na zákaznickou linku vznesla dotaz: Kde vzali tu spotřebu a aby mi poslali složenku, abych mohla vyrovnat nedoplatek - uvedla jsem zřetelně, že žádný účet nemám a budu platit hotově na poště. Odpověděli mi v duchu hesla "pleju len" ale zato nezapomněli uvést kontaktní údaje, kde občanu poskytnou skvělé služby. To mi tedy nijak nepomohlo, tak jsem psala mail č. 2, kde úřednicejsem opět požadovala vysvětlení, jak došli k těm cifrám, které jsou 3x tak vysoké než mám ve smlouvě, kde vzali ten nedoplatek a hlavně, aby mi už konečně poslali složenku, ať nedlužím. Tentokrát mi odpověděl sám vedoucí odboru, nějaký Bc. Že šlo o chybu v zadávání dat a že moje platby jdou přes SIPO. Zas nic o tom, jak mám nedoplatek zaplatit. Do třetice jsem psala, co chci, opět ta stejná vágní odpověď. V zoufalství jsem se zaregistrovala do Virtuální kanceláře, když ji tolik chválili, ovšem tam se mi dostalo odpovědi jako přes kopírák.

S rudou mlhou před očima jsem navlékla sváteční kabát a s papíry ČEZU v kabelce jsem se vydala jednat osobně. Přišla jsem na řadu a rozhodla se neodejít, dokud vše nevyřídím. Slečna referentka mi robotickým hlasem zopakovala naučené fráze, které jsem jí kazila konkrétními dotazy k věci. A že chci zaplatit, kdeže mají pokladnu? Pokladnu nemají. Stále se oháněla tím, že platím SIPEM . "Jak mám teda přes SIPO zaplatit nedoplatek?" já na to. Prý mám platit SLOŽENKOU. Potlačila jsem zařvání, že tu právě se marně snažím vyrazit z elektráren elektronicky a furt nic. A proč prý složenku sama nevypíšu? Nato jsem pravila, že sice platit chci, ale už ne vypisovat složenku, i tak už s tím bylo práce až hanba. Tak to vzdala, popadla prázdnou složenku, propisku a vyplnila vše sama. Včetně variabilního symbolu. Místo omluvy jsem uslyšela, že musím pochopit, že jde o novou věc.

Tak bych ráda viděla, jak v podobné situaci jednají bábinky, co důvěřivě platí vše, co jim pošta doručí. Na můj dotaz, co by se stalo, kdybych přeplatila - prý by mi to vyúčtovali v dalších platbách. No, ráda bych tomu věřila. No nic. Počkám do konce roku, a jestli se mi tohle martýrium nevyplatí, vracím se ke starému dodavateli. Tam jsou ještě živí lidé.

 

Opět se mi potvrdila zkušenost, že byrokracie je tisícihlavá saň, která když nesežere, tak aspoň uondá. 

orinka


17.2.2011   Rubrika: Náš domov   |   Komentářů 59   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Nechci slevu zadarmo aneb Jak jsem chtěla ušetřit za energie

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
Petruša
Petruša - 17.2.2011 14:03

Kadla: píšeš o nás ne? smajlik - 68 Ve starým bytě nebydlíme už téměř 4,5 roku a jedna instituce nám posílá některý dopis na starou adresu a některý na "novou". To fakt nechápu, podle čeho je dělí...smajlik - 68 No a povinný ručení za auto - tam jsme to měli podobně, 3x jsme měnili SPZ na zelené kartě, vždycky si to opravili (dle nich) a pak zase přišla zelená karta se starou

 
orinka
orinka - 17.2.2011 13:44

mamoch: v bance je to zadarmo?smajlik - 42 Já vím, že existují bezpoplatkové služby, ale pokaždé, když vidím v televizi šoty, jak se dají snadno okopírovat karty u bankomatů si říkám, zlatý štrožok!smajlik - 68 Na poštu stejně chodit musím, takže to mi až tak nevadí. Mě nejvíc namíchlo to, jak si oni šetří práci.

 
mamoch
mamoch - 17.2.2011 13:35

No, ušetřit chtěla, ale se složenkou bude chodit na poštu a platit poplatky...ach josmajlik - 20

 
sharon
sharon - 17.2.2011 12:24

mam-ča: můj názor, taky bych neměnila.....jsou to všechno jen obchodní tahy jak oblbnout lidi a konkurenční boje.......smajlik - 48

 
Sofffie
Sofffie - 17.2.2011 11:44

Kadla: zkus zajít do té banky, kterou sis vybrala, dost často ti nabídnou pomoc s převodem (třeba GE to dělá a ČSOB myslím taky) smajlik - 56

http://www.gemoney.cz/ge/cz/1/ucty/zmena-banky

 
mam-ča
mam-ča - 17.2.2011 11:39

orinka: To chceš moc. Pamatuj si, že každá změna je vždycky k horšímu. smajlik - 16
Aspoň já mám takovou zkušenost.
Bankovní ústavy a pojišťovny těží z toho, že lidi jsou po špatných zkušenostech líní něco měnit, takže si od stávajícího ústavu nechají líbit doslova všechno. smajlik - 48

 
orinka
orinka - 17.2.2011 11:37

Kadla: to máš jako s přecházením současných ulic - každý má zůstat na straně, kde se narodilsmajlik - 68

 
orinka
orinka - 17.2.2011 11:32

janulka48: účet nemám a ke konci už jsem sveřepě trvala na tom, že za ně nebudu nic vypisovat, moje práce že to není. Šlo mi o to, aby zákazníka za jeho peníze prostě přestali otravovat a aspoň pokračovali v tom, co dělali předtím - vyúčtovali a poslali doklad.

 
orinka
orinka - 17.2.2011 11:30

sharon: no jo, ale u koho?! Plynárny mi složenku poslaly taky...a na skoro tutéž částku, jenomže tam to bylo v rámci spravedlivého odečtu a né odhadu od boku.

 
Kadla
Kadla - 17.2.2011 11:26

monia: Jo, z toho mám právě strach. Když vidím, že spořka nedokázala během 6 let změnit adresu u jednoho z mých účtů, a to i přes mé četné urgence a neustálé docházení do pobočky, tak si neumím představit, jak převádějí mé tři účty s cca celkem 18 různými platebními transakcemi...

 
monia
monia - 17.2.2011 11:19

Kadla: Nic rušit ani převádět nemusíš, banky si to vyřídí mezi sebou - ve spořitelně zrušíš účet, nahlásíš nový a zažádáš o převod všech transakcí. Banky mají povinnost v tomto spolu komunikovat. smajlik - 58

 
PEGG
PEGG - 17.2.2011 11:02

janulka48 - 17.2.2011 9:40 - taky platím vše přes účet, je to mnohem pohodlnější než běhat na poštu,ale ne každý ten účet má. To jsem byla vždycky vedle, který typ složenky mám vlastně vyplnit.smajlik - 68

 
janulka57
janulka57 - 17.2.2011 9:40

Nechápu proč jsi to tak komplikovala?smajlik - 26Nejlepší a nerychlejší řešení by podle mě bylo - vzít na poště složenku,hned jí tam vyplnit a peníze odeslat.A nebo ještě rychlejší řešení je,že doma v klidu smajlik - 51sedneš k PC a pošleš peníze přez internet banku(pokud jí máš ovšem sjednanou).Já už na poště nebyla platit složenky ani nepamatuji.vše vyřizuji jedině přez internet banku.A je to pohoda a klídek.smajlik - 92smajlik - 105

 
mam-ča
mam-ča - 17.2.2011 9:17

Nemusí jít zrovna o ČEZ. Mám podobnou zkušenost s pojišťovnou DIRECT. V nové smlouvě, kterou mi poslali (tzv. "prolongovaná smlouva") platím víc než roky minulé, navíc je tam chybně uveden počet sedadel. I sedla jsem a napsala na jejich E-mail, a požádala pouze o opravu počtu sedadel. No, zkrátím to. Po výměně čtyř mailů tam a čtyř zpátky, mi stále doporučují, že mám zavolat linku 221221221, a tam že příslušnou chybku opraví.
Na dotaz, jak je možné, že telefonní hovor má vyšší platnost než písemný dotaz, mi nikdo neodpověděl.
Slevy, které všude nabízejí, se týkají jen NOVÝCH klientů, těm stálým každoročně pojistné o pár desítek až set korun zvyšují.
Smlouvu s nimi zrušit můžu až 6 týdnů před ukončením platnosti, což je cca za třičtvrtě roku.
Mám to poznačené v kalendáři, tentokrát si to ohlídám, a hned s nimi uzavřu novou smlouvu, s 30% slevou. smajlik - 37

 
sharon
sharon - 17.2.2011 9:08

orinka: já doplácela 300 za plyn a složenka mi přišla s fakturou......smajlik - 26

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-47
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.