Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Mají babičky rozmazlovat, nebo vychovávat?

Mají babičky rozmazlovat, nebo vychovávat?

Chtěla bych znát názory ostatních žen, maminek i babiček, jaký mají názor na přístup k malým dětem. Máme totiž dost velký problém s mou mámou, která je podle mě jako babička přehnaně benevolentní a vysloveně podrývá mou autoritu. A nejen ona, i táta je takový, i když ne v takové míře.

Máme dvě děti, tříletého chlapečka a šestiletou holčičku. S manželem se je snažíme vychovávat tak, aby měly jasně stanovené mantinely, jsme důslední a snažíme se děti nerozmazlovat. Ne, že by měly nějaký „studený odchov“, to rozhodně ne, hodně s jim věnujeme, mazlíme se s nimi, ale když něco řekneme, tak to prostě platí.

Problém je ale moje máma, která svoje vnoučata miluje a dovolí jim úplně všechno. Jí by snad nevadilo, ani kdyby jí děti skákaly po hřbetě. Tchyně taková není, ta si umí zjednat pořádek a i když je má taky hodně ráda, tak když se děti vrátí po víkendu u ní, jsou naprosto v pohodě.

Jakmile jsou ale u mých rodičů, vrátí se mi jako vyměněné a několik dní trvá, než je zase srovnáme do latě. U babičky totiž můžou všechno: jíst sladkosti (taky jim dám, ale snažím se to omezovat), koukat na televizi klidně celé dopoledne, vybírat si v jídle a vymýšlet si, různě si všechno vynucují a ona jim vždycky vyhoví. Prý by nesnesla, kdyby kvůli něčemu plakali. Kolikrát se stalo, že když jsme byli všichni pohromadě a manžel nebo já jsme dětem něco zakázali, ona jim to dovolila.

Hlavně manžel je z toho už pořádně naštvaný a vyhrožuje, že moje máma děti na víkend prostě mít nebude (bývají tam tak jednou do měsíce), když nedokáže respektovat a dodržovat naše výchovné metody. Mně mámina přehnaná benevolence taky vadí, ale snažím se to trochu chápat, je mi jasné, že kdybychom jí vnoučata „sebrali“, strašně by se trápila. A děti asi taky, samozřejmě, že vzhledem k tomu, jakou volnost u našich mají, jsou pro ně tito babička s dědou oblíbenější, než prarodiče z manželovy strany, k těm moc jezdit nechtějí.

Jaký je váš názor a osobní zkušenost? Myslíte, že je v pořádku, když rodiče vysloveně podrývají naši autoritu a dovolují dětem věci, o nichž ví, že je mají zakázané? Jak to chodí ve vašich rodinách?  

Tereza


27.11.2014   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 48   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mají babičky rozmazlovat, nebo vychovávat?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-48
Verera
Verera - 27.11.2014 18:00

Zas je mi divné, co na dětech několik dní srovnávají do latě. Pokud se dožadují sladkostí, nechtějí jít spát a pod, tak snad mají jako rodiče nějakou autoritu. Jistě, v neděli večer v den návratu to bude divočejší,ale pak už přece musí stačit říct- Ano, u babičky jsi to mohla, tady jsi doma, tady to nebude. Hotovo, konec debat. Pokud jsou rodiče důslední, nevidím žádný problém, leda že moc řeší každou drobnost.

Senedra: A proč na to neodpovíš jednoznačně- Teď ne, schov si to, sníš si to až...(doplň kdy už to nevadí). Jednak děti vidí, že nemá smysl škemrat, jednak tchyně, že jí taktika nevyjde a nebude to opakovat.

 
Arna
Arna - 27.11.2014 17:13

Senedra: Totálně rozjeté dítě? Tak to je pak chyba v těch rodičích když si ty rozjeté děti nedokážou srovnat.

Jak už tu bylo napsáno: jeden víkend za měsíc ještě žádné dítě nepoškodilo na jeho vývoji.

 
Hanča
Hanča - 27.11.2014 17:07

Senedra: tak já loni měla s dcerou střídavou péči, aby mohla chodit vydělávat a naopak si chválila, jak se vnouček změnil, škoda jen, že ona sama je benevolentí až moc, jak říká moje matka, zadělává si na průšvih do budoucna, ale zase vnouček moc dobře chápe, že to co si může dovoilt doma mu u babi a dědy neprojde, neříkám, že jsem pes, ale skákat si po hlavě nenechám

 
Senedra
Senedra - 27.11.2014 17:02

Arna: jenže ono se to řekne - tak prarodiče nechte, ať rozmazlují. Ale rodiče pak mohou mít na krku totálně rozjeté dítě.
Taky bych koukala na to, jak často dítě s babičkou je - když třeba jednou za měsíc, na pár hodin, tak budu benevoletnější než kdyby se s babičkou vídalo několikrát týdně.
Asi je nejlepší něaká zlatá střední cesta - tj. od rodičů toleranci k tomu, že dítě u babičky dělá i něco, co doma nesmí a zase od prarodičů to, že budou rodičům naslouchat a snažit se řídit jejich doporučeními.

Expert na obcházení rodičů je moje tchýně. Třeba jsme jí jednou poprosili, aby nedávala hned po obědě ( nebo ještě v průběhu oběda) na stůl nic sladkého, protože jedno dítě bylo velký nejedlík a když vidělo, že ho čeká dort, tak nesnědlo nic dalšího. Tchýně to vyřešila tak, že při obědě nedala na stůl nic, ale hned po obědě dítěti strčila do ruky talíř se sladkostmi a pokynem, ať se nás zeptá, jestli sladké může. Bohužel tchýně je už dost stará, bydlí poměrně daleko, takže se s vnoučaty moc nevídá, tak se kolikrát kousnu do jazyka a mlčím, i když bych chtěla něco poznamenat.

 
illča
illča - 27.11.2014 16:10

Často a moc ráda vzpomínám na svou babičku . Trávila jsem u ní skoro všechny víkendy a prázdniny . Nemusla jsem do zahraničí, nikam - ale běda, kdyby mi někdo sáhnul na pobyt u babičky.
Měla jsem tam svoje povinnosti -ale i pocit, že tam můžu dělat to, co doma ne ( třeba se v sobotu dívat na televizi dlouho do noci a navíc na film s "hvězdičkou" a sníst u toho plech buchet smajlik - 68 )- ano , babička nás rozmazlovala - a přesně jak píše Kassy - sice to chvíli trvalo ,ale nakonec jsem pochopila, že to, co u babičky můžu, mi doma neprojde .
Být Terezou,asi bych s maminkou promluvila ,at vnoučata trochu zapojí do práce a popřemýšlí, co její benevolence ve výchově způsobuje po návratu vnoučat domů k rodičům - ale určité rozmazlování k babičkám patří. Moje dětství by bez babičky bylo jiné a rozhodně smutné . Všem děckám bych přála takovou babičku,jakou jsem měla já - a snad jsem jí aspon částečně tu lásku, kterou nám dávala , vrátila.

 
Kassy
Kassy - 27.11.2014 15:22

Já bych to viděla asi takhle: Doma se budou dodržovat vaše pravidla a nezajímá vás, že "ale u babičky můžeme...". Když jste u prarodičů společně, máte taky poslední slovo vy, jako rodiče - co řeknete platí, když něco zakážete, prarodiče to budou respektovat. Ale jakmile tam děti prarodičům necháye a odjedete... děj se vůle Boží. Pak už je to v režii prarodičů a záleží na nich, co povolí meno nepovolí. Trvala bych jen na důležitých omezeních vyplývajících ze zdravotního stavu dětí - dlouhodobého i aktuálního - alergikovi nepodstrkovat to, nač je alergický, děti s rýmou nebrat do bazénu a tak podobně. A samozřejmě na základních bezpečnostních věcech typu "v autě budou VŽDY v sedačkách, ať řvou, jak chtějí". Ale jestli se můžou dívat na televizi nebo mlsat před obědem? Babičky jsou přece od toho, aby přiměřeně rozmazovaly. To co, popisuješ, mi nepřiměřené nepřipadá a děti už máte dost velké, aby pochopily, že doma a u babičky platí jiná pravidla. Řešila bych jenom to vyložené podrývání autority v mé přítomnosti, nic víc.

 
Santé
Santé - 27.11.2014 15:19

Děti přežijí i ty větší dávky sladkostí úplně v pohodě a není nad vzpomínky, co se všechno u babičky mohlo...

 
Verera
Verera - 27.11.2014 14:58

I když docela mě pobavil argument babičky, že nechce, aby děti plakaly, tak jim všechno dovolí. O to větší bude řev, až jim jednou bude nucena něco zakázat.

To, že si děti zvyknou, že nemůžou dělat a mít všechno, považuji naopak za jeden z nejlepších vkladů do života zvlášť když se postupně i učí rozhodovat, vzdát se něčeho, vybírat si,přizpůsobit tomu své chování. A za zákazem, odmítnutím nenásleduje pláč, když se podá rozumně a přiměřeně.
No, ona babička možná sama bude překvapená, jak se u ní doma z milých děťátek stávají tyrani.

 
Santé
Santé - 27.11.2014 14:56

U nás to nebylo asi tak moc, ale beru, že babičky holt mají děti už jenom půjčené, tak je rozmazlují. Já neřeším v kolik jdou u babičky spát a celkově jaký je tam řád, to je věc jejich a doma musí respektovat naše pravidla. Myslím si, že ony časem pochopí, že něco jim u babičky projde, ale doma narazí. Nelámala bych to ale.

 
Verera
Verera - 27.11.2014 14:53

Chce to rozumně. To, že jeden dospělý v přítomnosti jiného něco zakáže a druhý povolí, je špatné ať jde o rozdílný přístup rodičů a nebo rodiče a babičky. A pokud jsou rozdílné názory,mají si dospělí stanovit pravidla mimo doslech dětí a ty pak dodržovat.

U nás to fungovalo tak, že za naší přítomnosti se babičky zeptaly, dětipak už věděly, že nemá cenu přemlouvat babičlku a šly rovnou za námi. Pokud jsou u babičky, ta rozhoduje, ale na zásadních věcech jsme domluveni. Těžko jsme ji třeba přesvědčovali, aby dětem nic nenosila, ta jsme se domluvili na přijatelném množství a složení.

Není potřeba na všem co se jednou řekne, neústupně trvat, ale pokud někdo něco zakáže, může to povolit zas jen on a děti si to musí s ním vyjednat, přesvědčit argumenty, aspoň se pocvičí v diplomacii smajlik - 68

Rozumně rozmazlovací babička je fajn a pokud to přehání, děti pochopí, když se jim řekne, že to můžou u babičky , ale doma se to dělat nebude.

Mělo by se rozhodně trvat na pravidlech pro bezpečnost a zdraví, u všeho ostatního si dokážou rozumní rodiče děti rozmazlené babičkou zase rychle smazlit.

 
mam-ča
mam-ča - 27.11.2014 13:22

Arna: Souhlas. U babičky zpravidla můžou děti dělat víc (třeba nepořádku) než doma. Vzpomínám si, jak jsme s babičkou pekli cukroví, bramborové placky na plotně...atd. Maminka by nám to doma nedovolila a babičce by celé to pečení dalo desetinu práce, kdyby jsme jí u toho nepřekáželi. Pak jsme všichni společně uklízeli. U babičky jsme se učili, jak se starat o domácí zvířectvo, a že koza, slepice i králíci musí dostat jídlo i v neděli.
Měli jsme u babičky měkčí režim než doma, ale moc jsme se tam těšili.
Ale proti rodičovským zákazům by babička nikdy nešla.
Dědeček byl větší generál než rodiče, a přesto jsme ho milovali.

Popřemýšlej Terezo také o tom, jestli Ti tyhle rozmíšky stojí za to. Jednou třeba budeš nutně potřebovat hlídání (nemoci, prázdniny, apod.). Kam jinam s dětmi, než k milujícím babičkám ?

Ono s přibývajícím věkem přijdeš na to, že spousta různých zákazů a omezení dětí je zbytečné.
No, a prarodiče to už vědí...smajlik - 58

 
marta79
marta79 - 27.11.2014 13:04

Pěkné články o vztazích:

http://modni-vlna.cz/temata/vztahy/

smajlik - 1smajlik - 1

 
Arna
Arna - 27.11.2014 13:03

smajlik - 76Bóóóže, tady je zas chytrých a zkušených matek!!!
Pouštět děti k babičce za odměnu? Nepouštet když babča s dědou mají jiné názory? Jen pod dohledem rodičů? smajlik - 76

Holky, vzpamatujte se a nechte dětem dětství a s ním vše co k tomu patří: tedy rozmazlovací babičky a dědečky.

 
Kadla
Kadla - 27.11.2014 12:15

Tak já na 100% souhlasím se Sallie a s Mari. Moje babička z tátovy strany byla těžce rozmazlovací. Mohla jsem jí skákat po hlavě, dělala mít řízky a krupicovou kaši a kupovala sladkosti, v ničem mě neomezovala. A vyrostl ze mne úplně normální soudný člověk. A na tuhle babičku vzpomínám s velkou něhou a s velkou láskou, přestože už tady řadu let není. Mojí mamce jsem rozmazlování svých synů přesně v duchu této mojí babičky s klidným srdcem dovolila, protože jsem věděla, že za těch pár dní v měsíci, případně týdnů přes prázdniny, nemůže nic pokazit, naopak. A také z nich vyrostli super "chlapi", kteří babičku dodnes milují, ale i respektují, přestože je v dětství rozmazlovala. Takže za mne : rozmazlovací babičky jsou to nejlepší, co může děti potkat. Když mají u rodičů správnou výchovu, babička to rozhodně nepokazí.

 
denda04
denda04 - 27.11.2014 11:23

syn i dcera mi řekne mami na nás si byla přísnější to my si dovolit nemohly smajlik - 34

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-48
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.