Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Panelák nebo novostavba? Nemůžeme se rozhodnout.

Panelák nebo novostavba? Nemůžeme se rozhodnout.
Milá redakce, ráda bych vaším prostřednictvím požádala čtenářky o radu a zkušenosti ohledně nákupu bytu. Nemůžeme se rozhodnout, zda si pořídit starší byt v paneláku, nebo úplně nový. Oboje má své pro a proti, a tak bych byla moc ráda, kdyby mi čtenářky napsaly, jak své bydlení řešily ony.

Když shrnu naši situaci, tak nám to vychází následovně.

Cena bytu se sice poněkud liší, starší byt v paneláku vyjde levněji, ale zase bude potřeba ho zrekonstruovat, takže se to s vyšší cenou za novostavbu zase vyrovná. Navíc do nového se můžeme rovnou nastěhovat a začít bydlet, ve starém bytě by nás napřed čekala realizace úprav a tím by se okamžik nastěhování oddálil.

Já se přikláním ke koupi nového bytu, přece jen mě láká mít všechno pěkné, moderní, tak říkajíc vonící novotou. Manžel se přiklání k staršímu bytu v nějaké pěkné lokalitě, nejvíce by se mu líbilo sídliště s maximálně čtyřpodlažními domy. Rekonstrukce se nebojí, navíc tvrdí, že si vše alespoň vybereme podle svého vkusu, což musím uznat, že má vlastně pravdu.

Ale pořád vlastně nevíme, přeci jenom je koupě bytu docela zásadní investice, nechceme se unáhlit. Navíc co jsme slyšeli od lidí bydlících v novostavbách, tak prý to často za moc nestojí, ty domy jsou šité horkou jehlou, objevují se závady a taky je tam dost velká hlučnost, jakože od sousedů je všechno slyšet.

Poradíte mi? Moc by mne zajímalo, v jakém typu bydlení žijete, zda za sebou máte rekonstrukci, jaké má to vaše bydlení výhody a nevýhody. Předem moc děkuji.

Marie


26.9.2012   Rubrika: Náš domov   |   Komentářů 61   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Panelák nebo novostavba? Nemůžeme se rozhodnout.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-55
sqwela
sqwela - 26.9.2012 14:44

myslím tím starší cihlovou zástavbu, např. domy z první pol. 20.stol. :)

 
sqwela
sqwela - 26.9.2012 14:43

řešíte novostavby vs. panelák.. ale Marie, nenapadlo Vás koupit si byt v cihlové zástavbě? to je, dle mého názoru, nejlepší řešení..již jsem bydlela v několika bytech v podnájmech a to, cihla, panel, opět cihla, nová zástavba a nyní jsem opět v cihlovém bytě již vlastním a rozhodně bych už neměnila..zkuste popřemýšlet i o tomto řešení..hodně štěstí při hledánísmajlik - 45

 
SugarFree
SugarFree - 26.9.2012 12:48

Já jsem bydlela pár let v pronájmu v novostavbě, když jsem se tam stěhovala dům teprve dokončovali. A byla to hrůza. Stěny jak z papíru, stoupačkami v koupelně byl slyšet každý zvuk z koupelny nad námi, televize, řvoucí děti, psi, milující se páry - jak kdyby byli u nás v obýváku. Kuchyňská linka se začala rozpodat po roce, pod oknem nám zatékalo, v zimě byla mokrá celá venkovní zeď... A navíc celý byt blbě řešený. Když jsme potom kupovali vlastní byt, šli jsme do kompletně zrekonstuovaného jak bytu, tak paneláku z osmdesátých let, na okraji města a nemůžeme si stěžovat. Ale pravda je, že jsme prošli bytů snad sto, než jsme našli ten, který nám vyhovuje. Asi je to o tom hledání, projít si jak novostavby, tak starší domy a pak se rozhodnout, co se mi líbí víc...

 
Kaliban
Kaliban - 26.9.2012 12:36

Upřímně řečeno, do satelitu bych nešla v žádném případě. Viděla jsem pár domků v satelitech, nepřipadaly mi extra kvalitní a jsou naplácaný jeden na druhým. Navíc vidím ty kolony aut, směřující do Prahy každé ráno a ty ucpané silnice. Městská doprava mizerná, občanská vybavenost taky. To už radši starý domek na předměstí, i když uznávám, že za Prahou jsou satelitní domky skoro v cenách bytů.

 
mam-ča
mam-ča - 26.9.2012 11:41

Nejvíc záleží na lokalitě, pak teprve na druhu bytu (panelák-nová výstavba) a pak ještě na počtu a "kvalitě" sousedů.
Sebelepší byt např. u rušné silnice a s problémovými sousedy je na mašli. To radši zrekonstruovaný panelák s důchodcovským osazenstvem.
V našem paneláku je něco přes 80 bytů. Od chvíle, kdy se odstěhovali poslední problémoví najemníci, je tu klídek, pohoda, tabáček. Pod okny na jih zdravotní středisko a MŠ, na východ škola a 100 m na západ dva supermarkety.
Výtahy dva a celý dům po rekonstrukci. Neměnila bych.

 
sharon
sharon - 26.9.2012 11:31

já jsem v paneláku po celkové rekonstrukci v krásné lokalitě ale budem zřejmně měnit za menší......
tak si kupte starší byt ale už zrekonstruovaný....taky záleží na cenách , nové byty jsou sice moderní , pěkné ale také mají své chybičky....my tu jsme 32 let a ten zvyk je na nic smajlik - 68 těžko se mi bude stěhovat.

 
annie
annie - 26.9.2012 11:08

Jestli starší byt nebo nový? Jak kdy a jak kde... Někdy stačí prohlídnout si byt a je jasno, že tento a žádný jiný, nebo neeee. smajlik - 66

 
Badi
Badi - 26.9.2012 11:02

Já tedy prožila dětství v paneláku a nic moc. S manželem (tehdy ještě přítel) jsme se nastěhovali do domu o 6 bytech. Poprvé v životě jsem poznala, jaké to je, když člověk nebydlí úplně nahoře a stádo spratků mu dusá nad hlavou až mu omítka stropu padá do talíře (a provádějí jiné, mnohem horší věci). Teď bydlíme v jiném podnájmu je to fungl nová rekonstukce půdy na byt. Manžel to byl omrknout sám, protože já byla v práci a na to, že viděl jen zašpiněnou půdu, kde ještě na nic nesáhli, vybral parádně. smajlik - 81
Jinak - do satelitu by mě nedostal, a panelák jen pod střechou. Rekonstrukci jsme žádnou nedělali, ale rozhodli jsme se si něco ušetřit a jednou to bude vlastní domeček se zahrádkou. Tak uvidíme.
A souhlasím s tím, že je dobré omrknout každou možnost...

 
Kaliban
Kaliban - 26.9.2012 10:45

My koupili starší kvalitní panelový byt v centru, zrekonstruovali jsme ho komplet a neměnili bychom. Ta cena i s tou rekonstrukcí pořád vyšla o hodně líp, než nákup nového bytu, který by možná nebyl ani tak kvalitní a možná by byl i menší. Pět milionů za padesát metrů v bůhvíjaké kvalitě opravdu dát nehodlám.

 
PEGG
PEGG - 26.9.2012 10:44

Arna - 26.9.2012 10:29 - máš pravdu, už dost o kompostusmajlik - 68 smajlik - 61

 
Nika1
Nika1 - 26.9.2012 10:41

A co nějaký zrekonstruovaný panelákový byt?

 
Arna
Arna - 26.9.2012 10:29

PEGG: Trošku jsme to tu zaplevelily jiným tématem, ale taky důležitým v případě domečku.smajlik - 68
Ten kompostér ze dřeva ale nedělat napevno, jen jako stavebnici, prkna se zářezy aby do sebe zapadaly a pak se to dalo rozebrat při přehazování.
V plastovém se to musí občas zalít vodou. Ale stejně z něho přehazuji do toho skládaného a ještě na hromadu vedle.

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 26.9.2012 10:28

Vzhledem k tomu, že jsem o víkendu viděla moc pěkný a druhý katastrofální panelákový byt, tak to chce fakt hledat a pátrat. Výhodou bylo, že okolo rostly stromy, domy mají nová okna a zateplenou fasády, většinou i nové stoupačky. Stavělo se podle normy, takže kuchyňská linka se vejít musela a hotovo.
Dnešní obytné domy se stavví asi takto: nejvíc musí vydělat developer, o trochu míň stavební firma,která si na něco najme živnostníky,kteří skoro nevydělají. Aby se ušetřilo,najmou se Ukrajinci (letos hodně Rumuni),kteří nic neumí,ale dělají všechno. Výsledek je ten,že příčka mezi byty je 6 cm siporex,okna ta nejzákladnější, na podlaze nejlevnější laminát s trvanlivostí do 5 let, obklady a dlažby z dovozu co nejlevnější.Dveře ty neobyčejněší vyplněné vlnitým papírem. Ideální by bylo vybrat si byt v domě,který se staví a dohlídnout na kvalitu a řemesla si zjistit sám. Je to starost a práce navíc,taky ne každý má ke stavařině vztah. Ale na rekonstrukci jádra se taky podílím výběrem vany,obkladů atd. Tak proč to nerozšířit i o dveře,podlahy...

 
Beru
Beru - 26.9.2012 9:58

Ale nastěhovat se do bytu kde není zrekonstruované "jádro"-to nene,to už bych víckrát nedala smajlik - 34 3 nedělě jsme byli bezdomáči,vandrující po kamarádech

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.9.2012 9:56

Ono to chce spis pak porovnavat uz konkretni byty, stavby. My jsme v novostavbe (no, je stara cca 7 let) a je kvalitne udelana, vcetne hluku, sousedy fakt neslysime, nic se zatim nemenilo, jedine co zlobi je kotel (kazdy byt ma svuj vlastni), ale to neni problem stavby jako takove, to je problem prvniho majitele, ktery si ho tam vybral...
Co se tyce panelaku, tak ten mi prijde hlucnejsi, nez tam kde jsme my (muzu porovnavat, bydlela jsem priblizne ve 4 panelakovych bytech).
Ale jak rikam, je treba porovnavat konkretni stavby a byty, protoze novostavby o par metru dal, jsou hrozne, uz zvenku na pohled mam pocit, ze se jim to trosku sype a pani, se kterou jsem se jednou dala do reci na hristi, tak ta rikala, ze tam je i dost hlucno... a pritom jsou ty baraky na jednom dvorku... smajlik - 26

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-55
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.