Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Máma se mi plete do života

Máma se mi plete do života

Milé ženy, ráda čtu Vaše příběhy i články, jsou moc zajímavé. Rozhodla jsem se vám napsat a prosím vás o radu. Kde začít, aby vše bylo srozumitelné?

Vdávala jsem se v 19 letech, bohužel mé manželství trvalo krátce. Nemohla jsem otěhotnět, až po několika samovolných potratech jsem přišla v jednadvaceti letech do jiného stavu. Bohužel jsem manžela ztratila při tragické nehodě a zůstala sama s tříměsíčním chlapečkem. Asi půl roku jsem ještě bydlela u tchýně a tchána. Poté jsem se přestěhovala do bytu, který byl mého bratra.

Po třech letech jsem se seznámila s mužem, kterého jsem znala jen ze zábav. Po roce se mi narodil druhý syn. Ani s tímto partnerem nejsme spolu. Byly to perné čtyři roky. Potíže s penězi, partner byl hrubý na mě i na děti.

Ale proč vás prosím o radu? Mám velké neshody s mou matkou. Vlastně jsem je měla odmala. Musí být po jejím, ve všem. Pořád se mi plete do života. Nikdy jí nebylo nic, co jsem udělala, vhod, vše kritizovala. Na mé první svatbě dokonce ani nebyla, protože s ní nesouhlasila a mého manžela nikdy nepřijala. To samé se v bledě modrém opakovalo, když jsem se po smrti muže seznámila se svým druhým partnerem. I děti naváděla proti mně, otevřeně jim říkala, že mne nemají poslouchat. Úplně nejhorší to bylo v pubertě, mladší syn v ní ještě stále je.žena smutná

A tak jsem zůstala sama částečně kvůli dětem, měla jsem strach, jak by je nový partner přijal a ony jeho, tak i kvůli postoji mé matky. Bylo toho na mne prostě nějak moc. Jenže teď už synové vyrostli a já začínám uvažovat, že by bylo fajn mít vedle sebe někoho, s kým by mi bylo dobře. Jenže bydlíme na vesnici, kde je příležitostí k seznámení dost málo, spíše žádné.

Stále však doufám, že není pozdě. Děti už jsou velké 20 a 16 let. Mně je 41 let a snad mám právo také na svůj život a své koníčky. Moje máma by ale nikoho nepřijmula, pro ni by byl každý muž jen vetřelec. Sice mám svůj dům, ale jen přes dvorek od rodičů. Máma ke mně chodí, kdykoli se jí zamane, bez pozvání, bez zaklepání, když jí něco řeknu, okamžitě se rozčílí, často na mne křičí.

Potíž je v tom, že mi teď rodiče pomáhají. Jsem nezaměstnaná, stálou práci nemůžu sehnat, chodím aspoň na drobné brigády, když se něco naskytne. Bez finanční podpory rodičů bych to nyní vůbec nezvládala. Jenomže ta jejich podpora je skutečně jen finanční, o nějaké citové nemůže být ani řeč. Nemůžu se máme s ničím svěřit, říct jí, co mne trápí, po čem toužím, co bych chtěla. Vše okamžitě doslova spláchne.

 

Chtěla bych si dát život nějak dohromady, žít normálně, ale připadám si jako v pasti. Jsem sama, bez peněz, necítím nikde žádnou citovou podporu, kousek pochopení. Trápí mne má samota, trápí mne vztah s matkou. Možná existuje z tohoto bludného kruhu cesta ven, ale já ji nevidím. 

Budu vám vděčná za vaše názory. Moc děkuji.

Iva


20.12.2011   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 49   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Máma se mi plete do života

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60
Monik
Monik - 20.12.2011 10:39

Vicemene souhlasim s tim, co psaly ostatni.
Ale i s tim, ze s nekteryma rodicema je to fakt tezky.
Treba manzelova matka nam keca do zivota oboum dost drsnym a otravnym zpusobem i presto, ze me nezivi ani ji nic nedluzim.
Manzel ji dluzi nejake penize jeste z doby kdy jsme se ani neznali. Takze ja se dost zasadne stavim proti tomu jejimu zasahovani mi do zivota a to se ji nelibi a tudiz jsme na noze smajlik - 26
Ona je totiz ten typ, co keca do vseho a vsem. Takze i kdyby ji muz nic nedluzil, kecala by stejne. Jednou prohlasila, na namitku meho muze, ze je to jeho zivot, ze ale ona mu ho dala smajlik - 76

 
jelítko
jelítko - 20.12.2011 10:23

Nejlepší příležitost najít si práci tak 300 kiláků od současného domova a šup se přestěhovat. A budete mít klid.

 
Monik
Monik - 20.12.2011 10:23

Vicemene souhlasim s tim, co psaly ostatni.
Ale i s tim, ze s nekteryma rodicema je to fakt tezky.
Treba manzelova matka nam keca do zivota oboum dost drsnym a otravnym zpusobem i presto, ze me nezivi ani ji nic nedluzim.
Manzel ji dluzi nejake penize jeste z doby kdy jsme se ani neznali. Takze ja se dost zasadne stavim proti tomu jejimu zasahovani mi do zivota a to se ji nelibi a tudiz jsme na noze smajlik - 26
Ona je totiz ten typ, co keca do vseho a vsem. Takze i kdyby ji muz nic nedluzil, kecala by stejne. Jednou prohlasila, na namitku meho muze, ze je to jeho zivot, ze ale ona mu ho dala smajlik - 76

 
Monik
Monik - 20.12.2011 10:22

Vicemene souhlasim s tim, co psaly ostatni.
Ale i s tim, ze s nekteryma rodicema je to fakt tezky.
Treba manzelova matka nam keca do zivota oboum dost drsnym a otravnym zpusobem i presto, ze me nezivi ani ji nic nedluzim.
Manzel ji dluzi nejake penize jeste z doby kdy jsme se ani neznali. Takze ja se dost zasadne stavim proti tomu jejimu zasahovani mi do zivota a to se ji nelibi a tudiz jsme na noze smajlik - 26
Ona je totiz ten typ, co keca do vseho a vsem. Takze i kdyby ji muz nic nedluzil, kecala by stejne. Jednou prohlasila, na namitku meho muze, ze je to jeho zivot, ze ale ona mu ho dala smajlik - 76

 
Jenika
Jenika - 20.12.2011 10:08

Vše bylo řečeno, takto se chovají pubertální dívky. No a rodiče na to, dokud tě živíme, tak budeš poslouchat. Nediv se jim, mají pocit a ty jim ho vydatně dáváš, že sama se rozhoudnou neumíš. A mají pravdu. CHceš samostatnost ale natahuješ neustále ruku na peníze.

 
sevenofnine
sevenofnine - 20.12.2011 9:24

Bez finanční podpory rodičů bych to nyní vůbec nezvládala. Jenomže ta jejich podpora je skutečně jen finanční, o nějaké citové nemůže být ani řeč .... nezlob se, mě by hanba fackovala nechat se v 41letech živit rodičema a ještě vyžadovat ohledy ... Ivo, lidi si k tobě dovolí to, co jim dovolíš Ty. Pokud nejsi schopná se o sebe kompletně postarat sama (a podle toho co jsi napsla tak i s výchovou Ti vždy pomáhali rodiče) tak prostě nejde vymáhat rovnocené postavení, Ty svým rodičům rovnocená nejsi ... dospěj, konečně se postav na své nohy a uvidíš, že se zmnění i vztahy v rodině. Ale chováš se jako dítě a je tak i s Tebou zacházeno ...
Radu nemám, buď to necháš jak je, nebo prodáš co je Tvoje a pohneš se za prací jinam, po tolika letech soužití to jinak nepůjde. Tohle jen komunikací už neukecáš.

 
surika7
surika7 - 20.12.2011 9:21

Ivano...ty bys asi nejraději aby tě rodiče do smrti živili, ale drželi hubu a krok a neremcali nad tvojí neschopností, jen každý měcíc vysolili obnos. Kdyby jsi za něco stála, tak již dávno svůj život vyřešíš, půjdeš za prací tam kde je, pořídíš si své bydlení a budeš mít svůj život. Radši budeš neschopnou lemrou, která se nechý vydržovat rodičema a ještě držkuje, že se jí pletou do života.smajlik - 82smajlik - 55

 
surika7
surika7 - 20.12.2011 9:21

Ivano...ty bys asi nejraději aby tě rodiče do smrti živili, ale drželi hubu a krok a neremcali nad tvojí neschopností, jen každý měcíc vysolili obnos. Kdyby jsi za něco stála, tak již dávno svůj život vyřešíš, půjdeš za prací tam kde je, pořídíš si své bydlení a budeš mít svůj život. Radši budeš neschopnou lemrou, která se nechý vydržovat rodičema a ještě držkuje, že se jí pletou do života.smajlik - 82smajlik - 55

 
Almega
Almega - 20.12.2011 8:58

Paní Iva asi odjakživa byla s matkou na kordy-svědčí o tom naprosto nezralé rozhodnutí se již v 19 vdát. Zřejmě to byl útěk od nevyžádaných rad,dozoru a péče. Další manželství bylo šlápnutím vedle...Nyní je paní naštvaná,že jí furt někdo kecá do života-ale řekněmi si na rovinu-ona je patrně z těch žen,které neví,co by chtěly,rady zásadně neposlouchají,ovšem mají naprostý sklon udělat vše blbě(co je z jejich hlavy),ale nepřiznají si to a jen dokážou nadávat na nejbližší osobu,často však jedinou,která to s ní myslí dobře a pomáhá!!! Vidím jen 2 možnosti: odstěhovat se jinam za prací a dělat si vše po svém nebo držet pysk a být vděčná za pomoc!!!

 
Aja
Aja - 20.12.2011 7:00

Souhlasím s Mitrolousmajlik - 105

 
Juana
Juana - 20.12.2011 6:49

No, dámy - ono je to ale s některými rodiči těžké. My máme s manželem dům vlastní, pořízený za svoje, žijeme si taky za svoje peníze a po rodičích nic nechceme a stejně nám kecají obě matky do života neustále. Akorát máme výhodu, že jedni žijí 20 km daleko, druzí 30 km, takže rady dávají většinou po telefonu. Dům jsme pořídili právě s tím, abychom byli v rozumné vzdálenosti od rodičů, protože už před lety bylo jasné, že to s námi "myslí dobře" a budou celý život kibicovat do našeho života. V mém případě matka samozřejmě stejně "dobře radí" i mým sourozencům. Mám strach, že jednou budu stejná, a manžel tvrdí, že určitě budu. Ach jo.
I když v tomto případě souhlasím s ostatními, chce to opravdu se osamostatnit, odstěhovat a matka může dávat dobré rady maximálně telefonicky. Ten se dá vypnout.

 
annie
annie - 20.12.2011 6:16

Chápu, že občas všechno na člověka padá, ale - máš dvě zdravé /?/ děti, sama jsi zdravá, máš kde bydlet...
Vztahy s rodiči bývají často komplikované, ale vzhledem k tomu, že přijímáš od nich nemalou pomoc, tak si moc vyskakovat nemůžeš...
Co poradit? Snažit se najít si práci - což jistě děláš, ale to je první krok k tomu, že mamince poděkuješ za pomoc a jakmile vstrčí nos do osobních záležitostí, tak jí můžeš říct, že tě těší její zájem, ale hodláš si to a to vyřešit sama.
Asi budeš muset vymezit hranice, kam až maminka může zajít - ale - promiň, připadá mi, že Ti to vměšování maminky tak trochu vyhovuje, že na ni můžeš jakoby přenést část odpovědnosti za své nezdary...
Možná se pletu.

 
surika7
surika7 - 20.12.2011 5:46

Být v 41 letech neschopná samostatnosti a nechat se vydržovat rodiči je dosti neobvyklé, tak bych se ani nedivila tvé matce, že se ti motá doživota, jelikož asi vidí tu tvojí neschopnost řešit problémy. To se takto necháš vyživovat až do smrti...???smajlik - 82

 
orinka
orinka - 20.12.2011 5:36

když se chceš osamostatnit, tak se vším všudy. Platí si tvoji poslušnost, tak holt poslouchat musíš, stále nejsi dospělá. Dům je tvůj? Tak ho prodej a odstěhuj se tam, kde i najdeš práci. Jinak se z toho nevymotáš.

 
sallie
sallie - 20.12.2011 2:47

Ivo, to je těžký... pokud tě rodiče živí, tak s tím holt přichází i to motání se do života. A upřímně - nevím, jaký byl tvůj první partner, ale ten tvůj druhý... to sama víš, že byl úlet a že máma měla pravdu. Možná má máma pocit, že sama nejsi schopná udělat nějaké ROZUMNÉ rozhodnutí a že je musí dělat za tebe. A ČÁSTEČNĚ má pravdu, minimálně v tom, že ty jsi nedokázala za více než dvacet let života, kdy jsi dospělá a svéprávná udělat nějaké dospělé a svéprávné rozhodnutí. Nevím jak je to s barákem, ale předpokládám, že barák "přes dvorek" od rodičů se tam nevylíhnul sám od sebe a že i na tom domě mají velký podíl rodiče. Ani třeba najít si partnera - řeči typu "kvůli dětem" jsou jen výmluvy. Hledání důvodů místo hledání způsobů JAK to udělat, aby to šlo.
Jestli chceš, aby se k tobě rodiče chovali jako k dospělé svéprávné osobě, musíš se tak nejdřív chovat sama. Např. odstěhovat se někam za prací - i kdybys měla pronajmout / prodat dům a koupit byt ve městě, nebo si najít práci s ubytováním, nebo si najít práci a ubytovnu / podnájem - prostě z toho VYPADNOUT. Ale ne s jednou rukou v kapse rodičů, musíš za svoje a sama. Jestli tohle zvládneš, tak se pak nejspíš zbytek života nějak poskládá... podle mě jsi v životě vynechala fázi vylétání z hnízda, kdy bys byla alespoň pár let samostatná a soběstačná - a to vám ve vztahu teď všem chybí. JEstli to v tomhle věku dokážeš, to nevím....

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.