Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Syn mé kamarádky u nás kradl

Syn mé kamarádky u nás kradl

Jak byste se zachovaly v podobné situaci, kterou právě řeším? Jsem z toho dost špatná a vůbec nevím, co mám dělat.

Jsem samoživitelka, mám devítiletou holčičku. Už od dětství se pravidelně stýkám se svou letitou kamarádkou, jsme, jak se říká „nejlepší kámošky“. Velmi si rozumíme, jediné, v čem se neshodneme, je názor na výchovu. Zatímco já jsem spíš klidná a trpělivá, ona má na svého šestiletého syna podle mě dost nepřiměřené nároky a potrpí si na dodržování mnohdy nesmyslných pravidel.

Mnohokrát jsme kvůli tomu měly debatu, ale nikam to nevedlo. Ona je o svém stylu výchovy naprosto přesvědčená, že je správný a naopak kritizuje tu mou.

Teď se stalo něco, co musím řešit a nevím, jak. V sobotu odpoledne u nás byla kamarádka se synem na návštěvě. My jsme seděly v kuchyni u kafe povídaly si, děti si hrály u dcery v pokojíku. Všechno bylo v klidu, žádné problémy.

Až když odešli, zjistila jsem, že mi zmizela z poličky v obýváku pětistovka, kterou jsem tam měla připravenou pro mou maminku, která měla přijít v neděli. Všechno jsem prohledala, zeptala se dcery, jestli o ní něco neví, ale peníze nikde. Jsem si stoprocentně jistá, že jsem ji tam pokládala, záleželo mi na tom, abych ji mamince nezapomněla dát. Občas mi kupuje nějaké jídlo a věci v akcích a pokaždé se zdráhá ode mne za to peníze vzít, často se zapovídáme a já pak na to třeba zapomenu. Proto jsem ji tam připravila, aby se to nestalo.

A teď byla pětistovka pryč. Dcera mi řekla, že když šel Dominik na záchod, tak po návratu se tvářil divně, jakoby bojácně a nejistě. Z toho jsem usoudila, že je patrně „pachatelem“ a peníze si vzal. Nevidím na tom nic až tak zásadního, je to malý kluk. Přesto si myslím, že by se to mělo řešit, krádež by mu projít neměla, byť není třeba z toho dělat nějakou kriminální záležitost.

Jenže mám problém. Vzhledem k tomu, jak přísná a nesmlouvavá jeho maminka ve výchově je, se bojím, že když jí to řeknu, dá klukovi hodně co proto. Víte, on to s ní opravdu nemá jednoduché, je často bit za každou maličkost, už teď, když je mu šest, musí dodržovat přísně nastavená pravidla ohledně úklidu atd., prostě je nucen šlapat jako hodinky. Prý aby z něj něco bylo.

Když si představím, co by následovalo, kdyby se kamarádka dozvěděla, že u nás její syn vzal pětistovku, snad by ho zabila. (To je samozřejmě trochu nadsázka). Jenže nechat to jen tak se mi nechce. Taky mne napadlo, že by mi třeba nevěřila, a naopak by svého syna před tím nařčením bránila. I tahle možnost tady je, mohlo by tím pak utrpět a možná i skončit naše kamarádství.

Vůbec nevím, co mám dělat. Pětistovka je pro mne samozřejmě hodně peněz, nechce se mi to nechat jen tak. Z výchovného důvodu by měl i Dominik vědět, že udělal něco, co se nedělá, už jen proto, aby pro příště něco podobného někde nezopakoval. Ale tady mám blok, nechci mu ublížit, už tak to nemá jednoduché.

Jak by bylo nejsprávnější se v téhle situaci zachovat?

Katka


3.4.2013   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 64   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Syn mé kamarádky u nás kradl

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-64
Linda
Linda - 3.4.2013 11:47

Nejdrive jsem myslela ze ti nejaky pubertak na navsteve vybral penezenku, ale tohle smajlik - 76...holka promin za blbost se plati. Nechat penize lezet jen tak na policce a pozvat si navstevu, byt kamosku, kterou znas vetsinu zivota...no nevim nevim, prijde mi to lehce nedomyslené smajlik - 26.

A k samotnemu problemu, no podle me je to 50:50 jestli to sebrala dcera nebo kluk. Vzhledem k veku se priklanim spis k dceri, zvlast kdyz si vzpomenu na jake zivotne dulezite blbosti potrebovaly nase dcery nezbytne penize v tomto veku. Ale nedokazes nic ani jednomu. Takze asi bych dala neutralni rec s dcerou neco ve smyslu o vzajemne duvere a ze protoze bydlime ve stejnem byte jeste to neznamená, ze vsechno je vsech. Dala bych sanci, ze pokud jeste neco z te sumy zbylo tak by bylo prima, kdyby se to zase samo vratilo na policku a dal bych to neresila. A pozorovala bych jestli dcera nahodou momentalne nema nejake vydaje na ktere ji kapesny nemuze stacit. A pro jistotu bych rekla kamosce nize uvedenou radu - hele ztratily se mi penize, prosim te dohlidni na kluka jestli náhodou neutraci (ono to nize bylo popsano diplomaticteji, me se to nechce znovu vypisovat smajlik - 42)

 
denda04
denda04 - 3.4.2013 11:34

Draco: souhlasim napřed si promluvit s dcerou určitě poznáš jak by lhala ditě se prozradí hodně smajlik - 45smajlik - 45smajlik - 45

 
Draco
Draco - 3.4.2013 11:21

No teda dovol Katko, ty chceš obvinit něčí dítě jen proto, že Tvoje dítě Ti řeklo, že něco ukradlo?smajlik - 55 Vše podstatné už níže zaznělo a Ty by ses měla hlavně zamyslet jako dospělý. Tvé dceři je 9, kamarádovi 6, kdo z nich asi potřebuje pětikilo na mobil, kamarádky a holčičí věci? Věděla by Tvá dcera v 6 letech co dělat s pětistovkou? Neuraž se, ale 9 leté dítě už umí být pěkně vychcané a příležitost dělá zloděje. Tím nechci říct, že bys měla dceru zlodějku, ale které dítě kdy neudělalo podobnou chybu? Měla by sis rozhodně pohovořit s ní než začneš bezhlavě obviňovat druhé smajlik - 42

 
Monik
Monik - 3.4.2013 11:14

Pirátka96: 9:43 smajlik - 75 smajlik - 47 A nejen v praci smajlik - 61

 
catcat
catcat - 3.4.2013 11:08

i já si myslím, že "výpověď" dcery je podivná. A jestli něco podobného o divnosti a bojácnosti Dominika řekla, vidím to spíš jako důsledek silně návodných dotazů Katky. smajlik - 26

 
Verera
Verera - 3.4.2013 10:57

Pirátka96: Źe bych tohle dala v práci přečíst, abych je motivovala? smajlik - 34

 
Jaguška
Jaguška - 3.4.2013 10:34

Kamarádku bych do toho netahala, když je taková, jaká je. Promluvila bych si s klukem a potom s oběma dětma.

 
Anahir
Anahir - 3.4.2013 10:31

Tvoje důkazy jsou pochybné.
Usoudit, z toho že se někdo nějak tváří, je snadné a obvinit dítě je jednoduché, přímo se to nabízí tak ses toho chytla.
A co když ti ty peníze ukradla Tvoje kamarádka? Že by to neudělala? A víš to tak jistě? Proč chlapce tak snadno obviníš a kamarádku ne?
Nemáš ŽÁDNÉ důkazy a obvinit někoho je tak snadné. Co když to ten chlapec opravdu neudělal a Tvojí vinou bude potrestán za něco co neudělal?
PŘÍŠTĚ SI DÁVEJ POZOR NA PENÍZE A TOHO CHLAPCE NECH NAPOKOJI POKUD NEMÁŠ SKUTEČNÝ DŮKAZ A NE JEN SVŮJ DOJEM.

 
mam-ča
mam-ča - 3.4.2013 10:26

Možná budu trochu dělat advokáta Dominikovi :
Polička zpravidla nebývá ve výšce cca 120 cm, což je přibližná míra šestiletého dítěte, které má navíc úhel pohledu ještě o pár centimetrů nižší.
Dominik nevěděl, že se někde v obýváku povalují volně ložené peníze.
Dítě, které je z domova držené "na krátké oprati", má mnohem větší strach cokoli odcizit, než dítě s volnou výchovou.

Zamyslela bych se i nad výmluvou Katčiny dcerky, která o penězích věděla, a taky hned "věděla", že je odcizil Dominik a jak se po tom tvářil.

No, prostě bych si napřed zametla před vlastním prahem, než bych obvinila dítě, které jsem při krádeži nechytila za ruku.

 
dadka
dadka - 3.4.2013 10:12

No já tedy nevím, jestli bych nařkla jen Dominika. Pokud jsi ho nechytla při činu, je těžké tvrdit, že ji vzal on. Podezírala bych oba, holky jsou v tomhle směru daleko fikanější.
Kamarádce bych ozn ámila, že se ztratila pětistovka a ať si všímá, jestli kluk neutrácí, stejně že to udělám u dcery.

 
PEGG
PEGG - 3.4.2013 10:03

Pirátka96 - 3.4.2013 9:43 to máš pravdu. Ona má vždycky jiný, zajímavý úhel pohledu a smajlik - 47smajlik - 61

 
Pirátka96
Pirátka96 - 3.4.2013 9:43

Monik 8:57, Verera: Verera má nejenom pěkné rady ohledně dětí, Verera umí vždy vyhmátnout jádro problému a vymezit varianty řešení. V práci ji musí vyvažovat zlatem. smajlik - 5

 
Jehlička
Jehlička - 3.4.2013 9:41

Mně zaujala tahle věta když se Katka ptala dcery na peníze.

Dcera mi řekla, že když šel Dominik na záchod, tak po návratu se tvářil divně, jakoby bojácně a nejistě. Z toho jsem usoudila, že je patrně „pachatelem“ a peníze si vzal.

Mi to spíš připadá že peníze vzala dcera a snaží se to shodit na Dominika.
Najednou ví jak se kluk tvářil když přišel ze záchodu?Pochybuju že když si děti hrají a jeden odběhne na záchod,vrátí se tak ostatní zkoumají jak se tváří.A jak by mohl vědět že v obýváku jsou někde na poličce peníze?To by mu snad trvalo déle než by prošmejdil obývák.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.4.2013 9:37

možnost by byla i ta, že 9letá dcera se setkala se šikanou, kdy před školou starší děti berou kapesné dětem malým.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.4.2013 9:26

sallie - 3.4.2013 1:51

tak to je přesně ono, ty by jsi se mnou vyběhla
Je psáno, že malej je tvrdě trestanej. Pokud to ten malej udělala, přiznal by se, tak by ho nečekalo nic jiného než pořádný nářez. někdy výpraskem jednoho smajlik - 42 vyženeš a druhéhosmajlik - 42 naženeš. Tak už jen proto bych to já neříkala jeho matce, malého bych se neptala na peníze, jen jak jsem to napsala. To, že bych prověřila dceru to je snad jasné.

Znám příběh, kdy jedno dítě si na návštěvě prohlíželo digi dítka domácího.. Bylo vyrušeno v době když je mělo v ruce a nenapadlo ho nic jiného než, že je strčilo do kapsy. Když bylo zjištěno, že hodinky chybí, tak matku poškozeného dítka nenapadlo nic jiného, že vtrhla do bytu ,,pachatele´´ ráno v době odchodu do školy a když nebyl doma žádný dospělák a prosmejčila byt a udělala dusno.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-64