Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Opustil mě před porodem a teď se chce vrátit

Opustil mě před porodem a teď se chce vrátit

Mám roční holčičku, se kterou jsem sama. Měsíc před tím, než se narodila, se můj přítel rozhodl žít sám. Prý mu došlo, že se vlastně na dítě necítí a neumí si představit, jak by ho zvládl vychovávat. Byl to pro mne šok.

Pravda, neznali jsme se dlouho, otěhotněla jsem po necelém roce známosti, bydlet jsme spolu začali až když jsem byla v pátém měsíci. Jeho odchod mne hodně ranil, nechal mne samotnou ve velmi náročném období. Nějakou dobu jsem byla hodně uplakaná, plná obav, jak to vše zvládnu. Ale my ženy to asi máme jinak, když jde o naše dítě. nakonec jsem se nějak vzchopila a myslím, že se mi podařilo nás obě zajistit.

Když od mne přítel odešel, akorát jsem nastupovala mateřskou. Do té doby jsem pracovala a měla slušný plat, takže výbavičku jsem již měla nakoupenou a bylo i něco ušetřeného. první půlrok byl v naprosté pohodě, když budu brát jen tu finanční. Sice bydlíme v pronájmu, ale není nějak přemrštěně drahý, spíš takový průměr. Byt je malý, jen pokoj a velká obytná kuchyň, ale pro nás dvě ideální.

Pak, když jsem začala brát jen rodičovský příspěvek, se mi příjem sice o něco ztenčil, ale když bylo nejhůř, sáhla jsem do úspor. Navíc alimenty jsem mu odpustit nemínila a v tomto ohledu jsme se docela rozumně dohodli, on nevydělává špatně a na malou pravidelně platí.

Tolik tedy ta finanční stránka. Ta je v pohodě a i když si nemůžu vyskakovat, žijeme s dcerkou normálně a celkem bez potíží.

Teď ta druhá, důležitější stránka. Když se Adélka narodila, psala jsem mu zprávu s oznámením, že má dceru. On se totiž od chvíle, kdy odešel, vůbec nezajímal, jak mi je a tak. Odpověď přišla pouze jednoslovná: Gratuluji. Tím to skončilo, pak jsme se viděli jen jednou, když jsme domlouvali alimenty. To proběhlo bez problémů, on nakoukl do kočárku a tím to pro něj haslo.

A teď nastala změna. Přišel mi od něj nejdříve mejl, přiznávAL, že to napřed zkouší touto cestou. Nasypal si popel na hlavu, prý mu to všechno došlo, jaký je vůl, jak strašně se zachoval, uvědomil si, že mě má rád, že o nás obě stojí, litoval, že se o Adélku nezajímal. Oko by nezůstalo suché. Prosil mne o schůzku, o to, aby mi mohl všechno vysvětlit.

Sešla jsem se s ním. Musela jsem vzít i malou, neměla jsem hlídání. Trvala jsem na schůzce na neutrální půdě, zašli jsme tedy do kavárny s dětským koutkem. Adélka už chodí a v těch koutcích si vždycky krásně vyhraje.

Přišel s kytkou a plnou taškou hraček. Začal, jak báječně vypadám, jak jsem úžasná, že se zvládám starat sama, jaký on je idiot, že si tohle všechno nechal utéct. Celou dobu, co jsme spolu seděli, nespustil z Adélky oči. Bylo na něm vidět, že je strašně dojatý. Hodně se na ni vyptával, na všechno, co jsem celý rok dělala. Obviňoval se za to, co udělal a sliboval, že když dostane šanci, dokáže mi, že se změnil a bude skvělý partner a táta. Rozešli jsme se s tím, že si to musím promyslet.

A já už tři dny nedělám nic jiného, než přemýšlím. Není to jednoduché. On mne zklamal a opustil ve chvíli, kdy jsem ho strašně moc potřebovala. Nezajímal se, prostě se vypařil a dělej, co umíš. Nebyl se mnou v době, kdy se malá narodila, nezažil to náročné novorozenecké období, do té doby, než jsme se sešli v té kavárně, ji viděl jen jednou. Já stojím nohama na zemi, naučila jsem se být nezávislá, a to jak finančně tak citově. Zvládám vše, co potřebuji. Adélka je šťastné, spokojené a veselé děťátko. Já jsem vyrovnaná, zajetá ve svém režimu, který jsem si vytvořila.

A teď se objeví a chce zpátky. A já nevím, jestli mu tu šanci mám dát. Co když ano, on se vrátí, malá k němu přilne a jemu za rok zase dojde, že to vlastně není, co si představoval a zase odejde? Už tady nejsem jenom já, ale i ta malá dušička. Na druhou stranu, je to její otec, není to ani alkoholik, ani násilník, je normální, pracující, inteligentní. Žádné vohráblo. Pokud by byla pravda, co říká a myslel to skutečně vážně, vím, že bychom mohli fungovat jako normální rodina, malá by měla mámu i tátu.

Co se týká mých citů k němu, umím si představit být s ním znovu. Asi by to chtělo trochu času, ale stále mne přitahuje. Jen mne život – a vlastně hlavně on – naučil postarat se sama o sebe a na nikoho se nespoléhat.

Váhám. Bojím se dalšího zklamání, ta rána, kterou mi před rokem zasadil je tam pořád. Ale zároveň si říkám, jestli bych to přeci jen neměla zkusit a tu šanci nám všem dát. Nevím. Chvíli to mám tak a chvíli zase jinak.

Pokud bude mít někdo z vás na můj problém nějaký svůj názor, zkušenost, budu moc ráda, když mi ji napíšete. Potřebuju si nějak utřídit myšlenky a podívat se na celou věc z širšího pohledu. Předem vám moc děkuji.

Iveta


9.11.2012   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 64   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Opustil mě před porodem a teď se chce vrátit

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-65
Anahir
Anahir - 9.11.2012 9:56

Těžko říct. Rozhodně se ukázal, že na něj není spolehnutí. V zásadních životních situacích bude utíkat a pak se se staženým ocasem vracet a škemrat.
Prostě jen tak odkráčet od dítěte, že se na to jako necítím - co to je? Dítě je nějaký film nebo věc, kterou když nechci tak jí hodím do sklepa a za rok si pro ní přijdu až se budu cítit na to ji mít doma? Hodím tu věc někomu na krk ať se stará a já si zdrhnu? Kdybys to udělala Ty, tak Tě společnost roztrhá na kusy.

Ono se taky může stát, že budeš s ním, ale vlastně pořád sama. Sama na všechno, protože on vždycky může zase zdrhnout. A manželství není pouto, které by chlapa doma udrželo, když nechce. A držet si chlapa jen kvůlismajlik - 73 jinak se budeš starat sama....no nevím.
Rozhodně bych byla HODNĚ opatrná, kdyby se chtěl rychle sestěhovat nebo dát peníze dohromady. Ono totiž najednou může panáčkovi začít téct do bot a Ty o tom ani nemusíš vědět. Mohl dostat 2měsíční výpověď, mohly ho dostihnout dluhy o kterých nevíš (a ze zkušenosti v rodině vím jak to umějí fikaně, dobře a dlouho tajit).
To náhlé prozření je velmi podezřelé a na Tvém místě bych byla HODNĚ opatrná, než si ho pustím natrvalo do bytu nebo půjdu k němu, to je už jedno.
Další otázkou je, jestli se dokážeš na někoho tak nespolehlivého znovu spolehnout.
Je to jeho dcera, vídat ji může. Ale Ty buď velmi opatrná. Život už kolikrát ukázal, že tyhle náhlá prozření nejsou jenom tak. Dej tomu čas a ono se ukáže.....
přeji ti hodněsmajlik - 45smajlik - 45smajlik - 45

 
PEGG
PEGG - 9.11.2012 9:53

Než si přečtu ostatní příspěvky, napíšu svůj názor, i když asi pochopení nedojdu.smajlik - 26 Ale po letitých zkušenostech bych ho zpátky nevzala. Je to srab, který zradil a ta rána tam zůstane. Osobně bych ho odstřihla i od cery, neumím si představit, že si ji bude chtít brát pro ni cizí chlap na víkend. Malá si na ně zvykne,ale jeho to po čase přestane bavit, tak ji zas odkopne, protože mu to narušuje jeho život. Kdybych byla znovu mladá, pořídila bych si dítě bez chlapa, stejně neznám ani jednoho, který by za to stál. Chlapy jsou divní. smajlik - 76

 
Křeček
Křeček - 9.11.2012 9:52

Je to "jenom" chlap a každému chlapovi může takto rupnout v hlavně kdykoli, třeba až ho za pár let chytne druhá míza.
Takže jestli nechceš být sama celý život, klidně ber tohoto, třeba už má úlet odbytý a dá pokoj smajlik - 26

 
Linda
Linda - 9.11.2012 9:46

Vy co se ptate po prarodicich.....me osobne je velice sympaticke,ze se Iveta v tezke chvili dokazala postavit SAMA na nohy a zvladnout, navic na 1* smajlik - 47.
Ano chlap ji opustil a nechal na vsechno samotnou, ale jedna vec je vyplakat se z toho kamosce / rodicum / komukoliv na rameni a vstat a jit dal a jina vec je povesit se na krk rodicum a cekat pomoc vzdy a se vsim,, protoze ona chudinka je ted opustená. U me je Iveta SUPER!!! A prave proto jsem ji uz rano radila at udela cokoliv a dopadne tato situace jakkoliv, tak at ziskanou pozici, ktera ji rozhodne nespadla sama klina, ale rok se o ni rvala, tak aby ji nepoustela. At udelas cokoliv nedopust byt na nem zavisla!!!
A jeji rodice pravdepodobne nekde existuji, kdyz pise ze zrovna na tu prvni schuzku s exem nesehnala hlidani a proto mela malou s sebou - z toho usuzuji ze nekdy hlidani má a ano muze se jednat o sousedku nebo kamaradku, ale spis bych to tipla na prarodice. A jeho rodice - kdo vi jestli o decku vubec vedi? A nebo zastavaji nazor at si mladi delaji co chteji a nemotaji se do toho. Já vim ,ze tady jsou same super babicky, ale opravdu chodi po svete babicky, ktere nemaji zajem byt v zivote svych vnoucat nejak zainteresovany. A navic pokud nejsou mladi manzele a on ji opustil, kdo vi jestli je mimco vubec jeho tak proc babickovat - to taky muze byti názor smajlik - 76...ale to se samozrejme jenom dohadujeme a na samotném problemu ,ze tenhle chlap je v buhvikolikaty fazi puberty to nic nemeni.

 
Linda
Linda - 9.11.2012 9:46

Vy co se ptate po prarodicich.....me osobne je velice sympaticke,ze se Iveta v tezke chvili dokazala postavit SAMA na nohy a zvladnout, navic na 1* smajlik - 47.
Ano chlap ji opustil a nechal na vsechno samotnou, ale jedna vec je vyplakat se z toho kamosce / rodicum / komukoliv na rameni a vstat a jit dal a jina vec je povesit se na krk rodicum a cekat pomoc vzdy a se vsim,, protoze ona chudinka je ted opustená. U me je Iveta SUPER!!! A prave proto jsem ji uz rano radila at udela cokoliv a dopadne tato situace jakkoliv, tak at ziskanou pozici, ktera ji rozhodne nespadla sama klina, ale rok se o ni rvala, tak aby ji nepoustela. At udelas cokoliv nedopust byt na nem zavisla!!!
A jeji rodice pravdepodobne nekde existuji, kdyz pise ze zrovna na tu prvni schuzku s exem nesehnala hlidani a proto mela malou s sebou - z toho usuzuji ze nekdy hlidani má a ano muze se jednat o sousedku nebo kamaradku, ale spis bych to tipla na prarodice. A jeho rodice - kdo vi jestli o decku vubec vedi? A nebo zastavaji nazor at si mladi delaji co chteji a nemotaji se do toho. Já vim ,ze tady jsou same super babicky, ale opravdu chodi po svete babicky, ktere nemaji zajem byt v zivote svych vnoucat nejak zainteresovany. A navic pokud nejsou mladi manzele a on ji opustil, kdo vi jestli je mimco vubec jeho tak proc babickovat - to taky muze byti názor smajlik - 76...ale to se samozrejme jenom dohadujeme a na samotném problemu ,ze tenhle chlap je v buhvikolikaty fazi puberty to nic nemeni.

 
Linda
Linda - 9.11.2012 9:46

Vy co se ptate po prarodicich.....me osobne je velice sympaticke,ze se Iveta v tezke chvili dokazala postavit SAMA na nohy a zvladnout, navic na 1* smajlik - 47.
Ano chlap ji opustil a nechal na vsechno samotnou, ale jedna vec je vyplakat se z toho kamosce / rodicum / komukoliv na rameni a vstat a jit dal a jina vec je povesit se na krk rodicum a cekat pomoc vzdy a se vsim,, protoze ona chudinka je ted opustená. U me je Iveta SUPER!!! A prave proto jsem ji uz rano radila at udela cokoliv a dopadne tato situace jakkoliv, tak at ziskanou pozici, ktera ji rozhodne nespadla sama klina, ale rok se o ni rvala, tak aby ji nepoustela. At udelas cokoliv nedopust byt na nem zavisla!!!
A jeji rodice pravdepodobne nekde existuji, kdyz pise ze zrovna na tu prvni schuzku s exem nesehnala hlidani a proto mela malou s sebou - z toho usuzuji ze nekdy hlidani má a ano muze se jednat o sousedku nebo kamaradku, ale spis bych to tipla na prarodice. A jeho rodice - kdo vi jestli o decku vubec vedi? A nebo zastavaji nazor at si mladi delaji co chteji a nemotaji se do toho. Já vim ,ze tady jsou same super babicky, ale opravdu chodi po svete babicky, ktere nemaji zajem byt v zivote svych vnoucat nejak zainteresovany. A navic pokud nejsou mladi manzele a on ji opustil, kdo vi jestli je mimco vubec jeho tak proc babickovat - to taky muze byti názor smajlik - 76...ale to se samozrejme jenom dohadujeme a na samotném problemu ,ze tenhle chlap je v buhvikolikaty fazi puberty to nic nemeni.

 
Linda
Linda - 9.11.2012 9:46

Vy co se ptate po prarodicich.....me osobne je velice sympaticke,ze se Iveta v tezke chvili dokazala postavit SAMA na nohy a zvladnout, navic na 1* smajlik - 47.
Ano chlap ji opustil a nechal na vsechno samotnou, ale jedna vec je vyplakat se z toho kamosce / rodicum / komukoliv na rameni a vstat a jit dal a jina vec je povesit se na krk rodicum a cekat pomoc vzdy a se vsim,, protoze ona chudinka je ted opustená. U me je Iveta SUPER!!! A prave proto jsem ji uz rano radila at udela cokoliv a dopadne tato situace jakkoliv, tak at ziskanou pozici, ktera ji rozhodne nespadla sama klina, ale rok se o ni rvala, tak aby ji nepoustela. At udelas cokoliv nedopust byt na nem zavisla!!!
A jeji rodice pravdepodobne nekde existuji, kdyz pise ze zrovna na tu prvni schuzku s exem nesehnala hlidani a proto mela malou s sebou - z toho usuzuji ze nekdy hlidani má a ano muze se jednat o sousedku nebo kamaradku, ale spis bych to tipla na prarodice. A jeho rodice - kdo vi jestli o decku vubec vedi? A nebo zastavaji nazor at si mladi delaji co chteji a nemotaji se do toho. Já vim ,ze tady jsou same super babicky, ale opravdu chodi po svete babicky, ktere nemaji zajem byt v zivote svych vnoucat nejak zainteresovany. A navic pokud nejsou mladi manzele a on ji opustil, kdo vi jestli je mimco vubec jeho tak proc babickovat - to taky muze byti názor smajlik - 76...ale to se samozrejme jenom dohadujeme a na samotném problemu ,ze tenhle chlap je v buhvikolikaty fazi puberty to nic nemeni.

 
Verera
Verera - 9.11.2012 9:34

To mě teda vždycky dojímá - chlap se necítí na dítě, tak zmizí. A co když se žena necítí na dítě? Ta má zmizet kam ? Nebo má dítě nechat v porodnici a utéct taky? Tenhle způsob uvažování chlapů fakt nechápu. Jako by se jich to netýkalo.

Dala bych mu šanci, ale velice opatrně. Klidně mu řekni, že tě hodně zklamal a bude ti trvat dlouho než mu začneš zase věřit, jestli vůbec. To záleží na něm. Do té doby se můžete vídat, nejlíp i s dcerou, abys viděla, jestli mu to vydrží nebo je to jen nějaké přechodné.

A zajímalo by mě, co ho vedlo k tomu, že změnil názor. Mohla ho vykopnout milenka, ale může taky mít kamarády s malým dítětem, kteří si to užívají, takže mu došlo, jaký je blb.

Určitě bych ho nestěhovala k sobě minimálně pár měsíců , ale měl by vidět, co společný život obnáší a že se po něm chce aktivní účast.

 
Pentlička
Pentlička - 9.11.2012 9:28

tornado-lou: Ale stalo. Znám několik případů, že manžel opustil těhotnou manželku. V dnešní době pro spoustu lidí manželský slib nic neznamená, odejít z manželství je pro ně stejně lehké, jako z nezávazného vztahu.
Být Ivetou, za prvé bych zhodnotila, zda k němu cítím lásku nebo nenávist nebo je mi lhostejný a pokud by tam nějaké pozitivní city byly, poznenáhlu bych s ním začala "chodit". Rozhodně bych si ho nenastěhovala hned domů, ale nechala čas, ať ho trochu prověří. Pro mě by bylo také důležité, jestli v tom mezidobí měl nějaké jiné známosti, jestli odešel jen proto, že byl nezralý na roli otce nebo jestli v tom byla jiná žena. Protože jsem toho názoru, že když je někdo nevěrný jednou (nemyslím 1 uklouznutí pod vlivem alkoholu), tak bude nevěrný vždycky a to by mi tedy vadilo nepřekonatelně.

 
ax
ax - 9.11.2012 9:18

Almega: Taky mi chybí zmínka o rodičích. Ale je možné, že o vnučce ani neví, nebo ví, ale nejsou natolik akční, aby Ivetu kontaktovali oni sami.

Ale manželství nepovažuju za záruku toho, že to bude dlouhodobě fungovat. Kdo chce odejít, odejde i tak.

K tomu nechtěnému otěhotnění - mně rok chození nepřipadá až tak málo, dřív to bylo úplně normální a někteří jsou spolu dodnes. Nevím, jak to mezi nimi bylo, myslím to teď obecně. Neschvaluji podrazy na chlapy, ale těžko říct, kolik je Ivetě let a kdyby čekala na svatbu s tím pravým, možná by to do přechodu nestihla ... takto má aspoň dítě.

 
tornado-lou
tornado-lou - 9.11.2012 9:15

Almega: vyjímečně s tebou souhlasím. kdyby se nejdřív vzali, tak by tohle nenastalo, pán by měl i povinnosti a ne necítím se na to tak čau.

 
tornado-lou
tornado-lou - 9.11.2012 9:12

muselo to pro tebe byt hrozne těžký. Myslím, že si sice šanci nezaslouží, ale jak znám sama sebe, tak bych to asi zkusila. ale jak psaly holky, dost opatrně. nestěhovat, nespojovat finance a tak.

 
Almega
Almega - 9.11.2012 9:04

Zdá se mi divné,že se nic nepíše o rodičích z obou stran,jeho nic neví? Neumím si představit,že by syn něco takového udělal a já bych se dál nezajímala...Proč selhal,není jasné,snad se to později vysvětlí,ale každopádně je to otec,tak má nějaká práva a nemělo by smysl,schválně se mu mstít a dítě mu nedávat.Možná,že žádný vztah nevznikne,ale rozhodně je to tvrdá škola života! Když s někým chodím,tak si opravdu dávám pozor na nechtěné otěhotnění,dnes je tolik možností...Já jsem tedy pro: nejdřív manželství,pak dítě!

 
Tygřík
Tygřík - 9.11.2012 8:48

Linda: Naprostý souhlas smajlik - 47 U mě osobně by už šanci neměl, jen jako otec dcerky (společné výlety, aby s ní pobyl, třeba oslavy jejích narozenin a tak), ale i kdyby mě jako chlap sebevíc přitahoval, neměl by už u mě šanci ani omylem - opustit ženu a vlastní dítě ve chvílích, kdy ho potřebují nejvíc, je pro mě to nejhorší, co může udělat. jako žena už bych si o něj nikdy ani neopřela kolo smajlik - 66

 
sharon
sharon - 9.11.2012 8:45

asi mám zastaralý názor, ale já bych s ním už žít nemohla, nevěřila bych mu......říkala bych si asi , udělal to jednou , udělá to zase...
ale ve styku s dcerou bych mu nebránila.....jen u mě by skončil !!!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-65
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.