Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Vychovává ze syna agresivního spratka

Vychovává ze syna agresivního spratka

Odmítám se stýkat s rodinou sestry mého manžela a máme kvůli tomu doma rozkol. Důvodem je způsob, jakým vychovává svého čtyř a půlletého syna. Vypadá to, že jsem asi jediná, která na tom vidí něco závadného.

Jak už jsem napsala, manžel má vdanou sestru, mají malého syna. I my máme chlapečka, který je o rok a půl mladší – jsou mu zrovna teď tři roky. Kdykoli se společně sejdeme – ať u nás, nebo u nich, či u prarodičů, vždycky dojde mezi kluky k mnoha konfliktům. Podle mě je strůjcem vždycky synovec, kterému je od malička doslova vtloukáno do hlavy, že když něco chce, má se snažit toho dosáhnout. Za jakoukoli cenu.

Pak to vypadá třeba tak, že když si náš malý s něčím hraje a ten druhý to chce, jednoduše mu to sebere a občas přidá i nějakou tu ránu. Když jsem se proti tomu ohradila, bylo mi řečeno, že taková je dneska doba a je potřeba děti vychovávat tak, aby v ní obstály.

Naposledy jsem už to nevydržela a i se synem odešla ze společné oslavy u prarodičů.

Synovec si přišel postěžovat, že mu náš kluk nechce půjčit „motorku“, aby se na ní mohl na zahradě taky projet. To, co mu švagrová řekla, mne doslova šokovalo. Poslala ho zpátky s tím, že ať nefňuká a jedná samostatně, že na mladšího kluka snad stačí a ať si ho srovná. Než jsem stačila zareagovat, ležel náš malý s řevem na zemi a ten starší si spokojeně drandil na motorce.

Neovládla jsem se a spustila. Proti tomuto způsobu jsem se radikálně ohradila, snažila se jim vysvětlit, že takhle to nejde, že vlastně svého syna nabádají k tomu, aby si dovoloval na mladší a slabší, a co si myslí, že z něj asi vyroste. Chtěla jsem vysvětlit, že bychom se snad měli všichni snažit kluky učit vzájemné domluvě a vstřícnosti. Našeho, aby nebyl lakomý a hračky půjčoval, toho jejich zase, že nemusí  pokaždé okamžitě dostat to, co si zamane. Zkrátka učit ty mrňouse vzájemnému respektu.

Bohužel, nikdo mne nepochopil, dokonce i můj manžel, otec našeho syna, se přiklonil k názoru, že čím dřív se kluci otlučou a vytvoří si ostré lokty, tím snadněji později obstojí v kolektivu.

Jsem z toho otřesená, nikdy by mne nenapadlo, že i můj muž bude mít takový šílený názor. Zatím se tímto způsobem vůči synovi nikdy neprojevoval, neprovokoval v něm agresivitu ani nic podobného. A teď najednou začal tvrdit, že jen ať se naučí bránit a taky rozdávat rány, že bez toho jako kluk nemůže v budoucnu obstát.

Nelíbí se mi to ani trochu. Nemíním ze svého syna vychovat maminčina mazánka a bábovku, ale tohle, co propagují oni, je přece extrém na druhou stranu. To také není v pořádku. S manželem se kvůli tomu hádáme, já jsem se zařekla, že se s jeho rodinou s naším synem stýkat nebudu a je oheň na střeše.

Co si o tom myslíte? Je opravdu nutné už od malička vzbuzovat v dětech pocit, že mohou mít všechno a k dosažení mají právo použít jakékoli prostředky bez ohledu na ostatní? Možná to vidím přehnaně kategoricky, ale nemůžu si pomoci. Vychovávat z kluka cíleného rváče se mi nechce ani trochu.

Marcela


13.5.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 68   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vychovává ze syna agresivního spratka

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-68
mam-ča
mam-ča - 13.5.2010 11:07

Viv :o): Podobně měli naši známí obra-dobráčka. Nikomu nikdy neubližoval a svojí sílu nepoužíval. Až mu jednou ve školce, když do něj bušil nějaký ten malý spratek, paní učitelka řekla : "Nesmíš si to Péťo nechat líbit !" Tak Péťa do toho spratka strčil, ten upadl na židli, vyrazil si zub...a co pak s tím ?
Naštěstí to bylo před 25ti lety, a tehdy se ještě rodiče dětí vzájemně netahali po soudech.

 
icka
icka - 13.5.2010 11:06

Milá Marcelo, s vaším názorem nemůžu víc, než jen souhlasit, to co píšete a prožíváte se svou rodinou a způsoby jaké uplatnuje Vaše švagrová ve výchově svého potomka je strašné a nejhorší na tom je fakt, že kdo nechce slyšet pravdu, tak jí neslyší i kdyby jste se na hlavu stavěla, je to smutné, ale je to tak. Znám moc dobře takovéto způsoby, jsem téměř obdobný případ jako ten váš. Můj manžel má taky sestru a ta má starší děti, než jsou ty naše a pokaždé, když jsme byli na návštěvě manželových rodičů tak se jednalo o oslavu, narozeniny, svátek vánoce atd. Pokaždé jsme museli našeho syna před jejich dětmy dávat na stranu, už jako malé miminko, protože nám okamžitě za strany švagrové bylo jasně naznačeno čí děti mají právo na prostor a čí ne. S maznželem jsme se taky kvůli takovýmto problémům hádaly, ale nebylo to nic platné.Dnes, když se podívám na součastnost vidím, že švagrová si vychovává z dcerunky spratka a snad jednou pozná od
vlastních dětí, coto je vědomá neochota ustoupit, udělat kompromis a domluvit se. Přeji Vám, vše dobré . Stánˇa

 
punh
punh - 13.5.2010 11:02

Věta: "Když něco chce, má se snažit toho dosáhnout. Za jakoukoli cenu" mě docela pobavila. Připomnělo mi to, jak mi v práci řekl kluk, že když něco chce, tak si to ukradne. Bylo to myšleno úplně vážně smajlik - 67

 
Viv :o)
Viv :o) - 13.5.2010 10:49

Moje kamaradka ma syna, ktery vypada tak o rok starsi nez je, ma i docela silu a tak ho vedli k tomu, ze nesmi nikomu ublizit, ze musi davat pozor na silu, aby neublizil, treba nechtene... no a pak ho jednou videli na hristi, jak naky mensi fracik do nej busi pestickama a jejich syn tam stal jak sloup a drzel... smajlik - 68 Takze potom kamaradka rikala, ze si syna museli vzit stranou a rikali, jakoze fajn, ze je hodnej, ale ze kdyz mu nekdo ublizuje, musi se nekdy holt branit... mladej to pochopil brzy a fracikovi priste chytil ruce a rekl "ne"... fracik bil dal... tak ho odstrcil a fracik nestacil zirat..... myslim, ze deti jsou schopny take poznat miru kam az a co, jen je treba je vest a je treba najit stredni cestu.
Marcelo, chapu te, ale nechodit a nestykt se s nima by mi prislo jako ustupovani... nejdriv by to chtelo manzela, aby zacal branit sve dite. A sprateckovi bych klido placla, protoze JA CHCI aby netejral me dite... a pouzila bych u toho jejich argumenty...

 
punh
punh - 13.5.2010 10:28

Asdareel: máš pravdu, slušnost je spíš přítěží. Ale nelíbí se mi to ani trochu. V práci denně vidím, kam to vede, když jsou rodiče špatným příkladem. Bohužel tyhle děti převálcují ostatní slušné a prosadí si svojesmajlik - 17

 
Asdareel
Asdareel - 13.5.2010 10:08

Ono je to těžké. Vychovávat z dětí agresivní spratky, které si svoje prosadí třeba i pěstmi, samozřejmě není úplně košer, ovšem na druhou stranu, výchova ve stylu skautu, Rychlých šípů a staré školy znamená, že se dotyčný velmi rychle stane otloukánkem. Nejlepší bude asi nějaká střední cesta.

 
rek11
rek11 - 13.5.2010 10:07

bohunka: Tak to ona je prostě strašně svá a já se jí snažím vysvětlit,že se občas holt do toho davu musí začlenit. Nevykřikuje nebo vyrušuje-ona si právě mylsí něco o týpr..i. Domácí úkoly pravidelně zapomíná,občas nějaký sešit,občas penál,píše jak prasátko a to je furt něco.... Špatně se soustředí a prostě je to psíš kluk, občas se popere.....smajlik - 99

 
bohunka
bohunka - 13.5.2010 10:02

rek11: Jo holčičky, ony jsou kolikrát horší než kluci. Mě učitelky říkaly :Vaši kluci si myslí něco o prd..li, ale mlčí. Zato holka musí mít vždycky poslední slovo. Všichni jsou vychovávaní podle jednoho mustru, ale s holkou je fakt umění vyjít.

 
Lizbet
Lizbet - 13.5.2010 9:52

PEGG: Vybavení školek, to je opravdu téma samo pro sebe. Není tomu tak dávno - 2 roky zpět - co jeden klient nesmírně zuřil, když se dověděl, co bude doplácet na sociálním. Tenkrát prohlásil. nejde mi o ty peníze, štve mně na tom to, že ty prachy jdou na c... a podobné. Kdybych mohl ty peníze dát přímo některé školce, dám je rád a ještě přidám.

 
rek11
rek11 - 13.5.2010 9:50

Lizbet,Bohunka: Ona je fakt řízek, je horší jak kluk. Žákovskou má plnou červených poznámek a ve školce jí říkali "pařez"(kvůli strašný tvrdohlavosti). Co by z ní bylo bez pevný ruky nechci ani domýšlet a to ještě nemám jistotu, že to zvládneme smajlik - 97

 
bohunka
bohunka - 13.5.2010 9:47

rek11: Souhlasím, já říkala - když zaslouží, tak jí plácněte. Jenže dnes je to nějaké divné. V okolí dostal učitel shůry pokárání za to, že vyšetřoval krádež v samošce. Kluk byl chycen při činu, obchod poprosil školu o zákrok a maminka si stěžovala někde nahoře. Učitelé dostali pokyn se do toho nemíchat, neboť to bylo mimo školu a ja to soukromá záležitost. Zato kouření někde za rohem se vyšetřuje málem jako atentát na prezidenta. Co na tohle říct? Na druhou stranu - když vidím kdo všechno dneska učí.....

 
Lizbet
Lizbet - 13.5.2010 9:45

rek11: No jo, ale když my jsme s manželem na třídní schůzce /dávno tomu již/ dávali tř.učitelce svolení, aby místo psaní poznámky kluka raději propleskla, tak nám odpověděla. Nezlobte se, ale já jdu za chvíli do důchodu a nechci si dělat problémy. Stačí, aby jiné dítě doma řeklo, že jsem Vašeho synka propleskla - i když s vaším svolením - a mám průšvih.

 
PEGG
PEGG - 13.5.2010 9:44

Vrek11 - 13.5.2010 9:35 - taky jsem toto povolení udílela učitelkám, protože, když přinese poznámku, stejně už s tím nic neudělám,protože to bylo vždycky tvrzení jen jedné strany, já nic,to ti druzísmajlik - 68
Lizbet - 13.5.2010 9:36 - ono mít ve třídě 24 malých dětí je holý nesmysl, ať si to jde někdo s těch panáků,co o tom rozhodují zkusit. A o vybavenosti školek ani nemluvím,to je dost děsné, na nic nejsou peníze, hlavně,že panáci nahoře mají dost,ale to je do jiné debaty.smajlik - 85

 
Grainne
Grainne - 13.5.2010 9:39

tornado-lou: já bych věděla - praštit ho pánví za účelem prosazení si koupě norkového kožichu, to už by mu patrně něco došlo.
Já to nemám zapotřebí, takhle sociálně zaostalého tvora, který si neumí zjednat pořádek kolem sebe, bych opravdu nesnesla.

 
PEGG
PEGG - 13.5.2010 9:37

Taky mám v rodině několik učitelek a všechny svorně tvrdí, že je to očistec. Páky na ně nemají žádné, už stání v koutě je považováno za tělesný trestsmajlik - 76
Někdy nechápu,jak někdo může schválit takové pitominy,nejsem pro otloukání dětí,ale někdy facka v pravou chvíli zmůže víc,než tisíc poznámek a stížností rodičůmsmajlik - 76

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-68
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.