Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Už jste zkusily orientální tanec?

Už jste zkusily orientální tanec?

Kouzlu orientálního tance už u nás propadlo mnoho žen. Není divu. Ladné pohyby, krásné kostýmy, které podtrhují ženskost... Orientální tanec je přitažlivý nejen pro samotné tanečnice, ale i pro diváky. Tančit může téměř každá žena, nějaké to kilo navíc nehraje roli. Že se znemožní jako na hromadné hodině aerobicu, kde prostě neudýchá to šílené tempo, nikterak nehrozí, kdepak. I když je orinetální tanec svým způsobem namáhavý a je nutné zapojit svaly celého těla, je to pohyb přirozený a ženám velmi blízký. Stačí překonat případný stud a počáteční "nešikovnost" a přijde sladká odměna. Krásně si zatančit a zavlnit se, klidně i doma o samotě, jen pro sebe, to je k nezaplacení.

I ty, jež orientální tanec ovládají, a dokonce pořádají kursy, někdy začínaly. Stejně tak tanečnice Khalida, která kouzlu orientálního tance propadla natolik, že se mu věnuje profesionálně.

 

khalidaKdy jsi objevila orientální tanec a co tě na něm zaujalo?

Několikrát jsem viděla tanečnice na plese, shodou okolností byla jedna z nich moje kamarádka. Ta mi také ukázala pár základních pohybů. Orientální tanec mi učaroval, zírala jsem na tanečnici jak myš na kobru a v duchu si říkala, jak by bylo krásné, kdybych se i já mohla takhle "vlnit."

Jaké byly začátky? Spousta žen se nechá odradit prvními neúspěchy, mají pocit, že jsou úplná dřeva a že nemají šanci se to naučit. Jak dlouhá doba je potřeba, než člověk získá trochu jistoty a vpraví se do toho?

Začátky jsou vždycky krušné a já studentkám ty své často s nadsázkou připomínám, když mají pocit, že na takový pohyb nemají dost kloubů nebo těch správných svalů ;-) Mně trvalo tak půl roku, než jsem začala mít pocit, že konečně "něco umím", tedy že zvládnu alespoň nějaký ten kroužek a osmičku. Možná se v mých začátcích projevilo i mé "beraní" znamení, protože jsem se nenechala svou "dřevitostí" odradit. Ale ani teď neusínám na vavřínech, v orientálním tanci je nutné na sobě neustále pracovat a učit se od lepších tanečnic a lektorek.

Pro které ženy je tanec vhodný? Jsou nějaká omezení, kdy by s ním žena neměla začínat?

Orientální tanec je vhodný pro všechny ženy, které se rády pohybují na hudbu a líbí se jim i ta orientální. Opravdu nemusíte být hubená khalida1dvacítka, spíš bych řekla, že je to někdy na škodu :-) Ve svých kursech jsem učila "náctileté" i "desátileté" a musím říct, že víc záleží na chuti tančit než na věku nebo postavě. Také bych ráda dodala, že orientální tanec nikdy nebude vyloženě "hubnoucí cvičení", ostatně myslím si, že jeho krása a smysl leží někde úplně jinde. Postavu může zpevnit a držení těla zlepšit, ale nečekejte, že budete mít postavu jako z posilovny. Co se týká zdravotních omezení, na některá onemocnění může mít tanec blahodárný vliv (hlavně nemoci pohybového aparátu, gynekologické a psychické nerovnováhy), neplatí to ale u všech. Jestli jste na pochybách, poraďte se se svým lékařem a vždy informujte i svou lektorku orientálního tance. Tančit je možné i v těhotenství, je ale nutné dodržovat jistá pravidla (to by už vydalo na další článek).

Tanec se stal tvou velkou zálibou. Věnuješ se mu i profesionálně? Pořádáš nějaké kursy? Jak vypadají tvá vystoupení?

Ano, vystupuji i učím, teď v září budu otvírat nové kursy pro začátečnice v Českých Budějovicích. Učím také na pobytech pro maminky s dětmi, pořádaných CK Domeček. Tančím sama nebo s taneční skupinou Aiwa! tribe. Když vystupuji sólově, tančím většinou klasický nebo moderní orientální tanec ve třpytivých flitrových kostýmech, se skupinou tančíme mnohem "zemitější" tanec tribal, inspirovaný folklórem různých kultur. Tančím na plesech, firemních akcích, fesivalech, slavnostech... Ale ze všeho nejradši na nějakém večírku pro své přátele.

Pro ženy je na orientálním tanci kromě samotného tančení atraktivní určitě i fakt, že se při něm cítí velmi žensky. Kostýmy a doplňky pro orientální tanec jsou skutečně krásné. Ty sama jsi jejich kouzlu propadla natolik, že sis otevřela vlastní internetový obchod s nimi. Co všechno si u tebe mohou orientální tanečnice koupit? A jak takové nakupování vlastně funguje?khalida2

Taneční kostýmy jsou moje velká láska, proto jsem se přes svoji snahu objednat si ze zahraničí věci, které lze v ČR sehnat jen obtížně, dostala až k založení vlastního obchodu. Ve svém internetovém obchodě http://shop.khalida.info/ nabízím kostýmy pro různé taneční styly orientálního tance. Snažím se najít rovnováhu mezi specializovaným sortimentem (např. kostýmy pro tribal dance nebo bollywood) a zbožím pro méně náročné zákaznice, které si chtějí koupit třeba jen náramek a penízkový šátek do kursu. Tanečnice si mohou vybrat ze stávající nabídky zboží, ale i objednat zboží z katalogu, u něhož si mohou vybrat barvu a určit velikost.

 

Děkuji za rozhovor.

Meryl


17.8.2007   Rubrika:   |   Komentářů 70   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Už jste zkusily orientální tanec?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-69
Channah
Channah - 17.8.2007 19:00

pro ilustraci rozdíl mezi egyptským folklorem (i když stejně v jevištní podobě) a "klasickým" orientálním tancem (jedna z průkopnic):
http://www.youtube.com/watch?v=i9RgUf_ztMA
http://www.youtube.com/watch?v=DJNHfmETiVk

 
Channah
Channah - 17.8.2007 18:57

chytrájakrádio: no, ono je to právě složitější - jsou kořeny tance, což jsou chrámové rituály, porodní rituály apod., jenže o tom se zas až tak moc neví a dodnes se o to odborníci přou (i když dodnes prý v některých vesnických oblastech ty předporodní a porodní tance probíhají). To jsou v podstatě i kořeny folklóru. No a v Egyptě se pár odvážných ženských rozhodlo, že s tím tancem vyleze na pódium a později i do filmusmajlik - 47 jenže aby nebyly považovaný za "Mařky z pole", tak se ze začátku spíš oprošťovaly od toho folklóru (i když z něj samozřejmě vycházely) a tancovaly v éterických sexy kostýmech na orchestrální hudbu a tanec doplňovaly právě třeba baletem, aby vypadal vznešeně a na úrovni... až později začaly ten folklór víc "přiznávat", tancovat na bubny, vkládat do tance folklórní prvky a tak... ale to, co Evropanky a Američanky tancují, je většinou modernější verze toho "nového" tance, který vymyslely ty průkopnice v Egyptě. Uf, snad jsem tě neumořila zdlouhavým výklademsmajlik - 61smajlik - 68

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 18:47

místo toho druhýho palce měl bejt smajlík, překlikla jsem se. fakt se nechválim, že mám dlouhý ruce smajlik - 16

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 18:45

Channah: fakt? Pan Gůgl ale říká, že to v egyptě sice vzniklo, ale kdysi hrozně dááááávno jako předporodní tanec středoafrických žen. No ale budu věřit asi tobě, ty se v tom vyznáš líp, než já smajlik - 47. Já právě myslela, že jde o folklor.
jinak já měřím 180 cm a vážim 60 kg a ruce mám pomalu delší, než nohy smajlik - 47 čili u mě o nějaký ladnosti při tanci (jakýmkoliv) nemůže být řeč. třeba se mi před pár lety líbil akrobatickej rokenrol. když jsem si ale uvědomila, že vzhledem ke svým proporcím bych potřebovala partnera, co by měřil tak 3,5 metru, jsem to nakonec vzdala smajlik - 68

 
Channah
Channah - 17.8.2007 18:40

chytrájakrádio: smajlik - 75 s těmi holkami při těle souhlasím. Já jsem bohužel hubeňour, ale co se dá dělat, tancuju s tím málem, co mámsmajlik - 16

 
Channah
Channah - 17.8.2007 18:40

chytrájakrádio: když se ti aerobic jako příklad nelíbí, tak si dosaď třeba karate nebo judosmajlik - 47 ostatně na klasickém orientálním tanci, který se teď tancuje nejen v Egyptě a v Čechách, ale po celém světě, nemůžeš hledat nějaké kdovíjaké kulturní tradice, není to folklór. Vznikl v Egyptě v minulém století ruku v ruce s rozvojem egyptské kinematografie a vznikl pro zábavu, takže komerce to v jistém slova smyslu byla už v době vnzikusmajlik - 35

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 18:27

jinak je ale určitě pravda, že tenhle tanec sluší spíš holkám, co jsou trochu při těle. vyskákaný dvacítky to opravdu neutáhnou :) byla jsem jednou v dahábu, pokud jsi z prahy a zajímáš se o arabskou kulturu, tak ten podnik určitě znáš. občas tam maj představení právě orientální tanečnice. první byla taková ta klasická modelka. jo, technicky to zvládala, kroutila se pěkně, ale bylo to takový nemastný-neslaný. po ní nastoupila holka, co měla tak 90 kg, v tom oblečku, ze kterýho jí lezly špeky a celulitida vypadala naprosto šíleně, ale potom to roztočila a všechny si okamžitě získala smajlik - 47

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 18:22

Channah: aerobic ale přece není žádná kulturní záležitost spjatá s nějaku konkrétní oblastí, zemí, obdobím nebo tak. to byl špatnej příklad, channah. smajlik - 64
já to taky těm holkám českým taky neberu, když se jim to líbí, až se navlíknou do cinkrlátek a kroutěj bokama až jim to poleze ušima. jen mi ale připadá, že se z toho stala hrozná móda, komerce, hit a trend. ori-tanec se dnes vyučuje pomalu v každý druhý kočárkárně. ono to vypadá pěkně - ale osobně mi přijde trochu bizarní, že se středoevropanky navlíknou do lesklých penízkových šátků a zvonivých náramků a hrajou si na orientální tanečnice. tak mi to přijde, je to můj názor.

 
Channah
Channah - 17.8.2007 18:12

chytrájakrádio: no nic, hezky se mi s tebou kecalo, ale už musím jít něco dělatsmajlik - 75

 
Channah
Channah - 17.8.2007 18:11

chytrájakrádio: no asi se to lidem líbí, žejosmajlik - 58 asi jako se kdysi Egypťankám líbil ten baletsmajlik - 68 já třeba taky nemusím aerobic, ale vůbec lidem neberu, že je to baví a že jsou všude hodiny aerobicu, nijak se mě to osobně nedotýkásmajlik - 19

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 18:06

Channah: no vidíš smajlik - 68 egyptani si kdysi dávno vymysleli tanečky a pak se jim do toho nacpali američani a evropani a začali jim do toho kecat smajlik - 68
ale já jsem mluvila hlavně o tom, že moc nechápu tu mánii po orientálním tanci tady v čechách.

 
Channah
Channah - 17.8.2007 17:48

chytrájakrádio: to josmajlik - 68 jenže kdyby ses blíž podívala na egyptský orientální tanec, tak bys zjistila, že kostýmy jsou ovlivněné hollywoodem, orchestrální hudbu taky na egyptském venkově nenajdeš a v samotném tanci je spousta prvků z evropského baletusmajlik - 68 a to mluvím o tom "původním" orientálním tanci ze začátku minulého stoletísmajlik - 47 takže je otázka, kdo koho napodobujesmajlik - 68

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 17.8.2007 17:40

rahanur: a ty si opravdu čteš a zajímáš se jen o to, co tě baví? tak to musíš mít asi dost omezenej pohled na svět. to já vim o spoustě věcí, který mě nebavěj a se kterýma třeba nesouhlasim, ale přeto na ně mám názor a čas od času si o nich něco zjištuju, heč smajlik - 68. příkladem je třeba fotbal: je mi fakt někde, ale kdyby měl za Bohemku hrát Thierry Henry, tak tu zprávu budu asi hltat.
Channah: tak si vezmi příklad, že přijedeš do Thajska a tam budou na každým rohu kurzy zpěvu českých lidovek. nikdo to thajcům nezakazuje, at se učej, když je to baví, ale bizarní to trochu je, ne? to je to, co jsme s meander myslely - každej at si dělá co chce, ale nám se určitý trendy prostě nelíběj smajlik - 67

 
Channah
Channah - 17.8.2007 17:01

Meander: aha, no já si představila nějaké ozbrojené komando a ne zmínku o vydání knížkysmajlik - 76 a ostatně si nemyslím, že by orientální tanec byl vhodný pro každého - člověk musí mít rád tenhle druh hudby a taky se musí rád na hudbu pohybovat . Ale třeba v mojich kurzech nejde o nějaké velké taneční výkony, některé ženské si tam chodí prostě odpočinout a rozhýbat sesmajlik - 47 některé přijdou na jednu hodinu, zjistí, že to není nic pro ně a už tam nepáchnousmajlik - 58 a že bych do nich hučela, že je to pro ně to nejlepší, kdyby je to nebavilo, to fakt nesmajlik - 75

 
Meander
Meander - 17.8.2007 16:51

rahanur: Nejsi těmi myslivci nějak posedlá? Freudovi by se to náramně líbilo. smajlik - 68
Channah: Mluvím o tom, že když někde někdo zmíní, že on by to tedy fakt dělat nemohl, hned jsou mu vnucovány rady a publikace přesně ve stylu té Strážné věže. smajlik - 42 Viz níže. smajlik - 68

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-69
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77190.
    Archiv anket.