Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Mám investovat peníze do domu, který mi nepatří?

Mám investovat peníze do domu, který mi nepatří?

Je mi 32 let, mám přítele a dvouletou dcerku. Ještě nedávno jsme bydleli v pronájmu, ale před několika měsíci jsme využili nabídku přítelových rodičů a přestěhovali se do jejich rodinného domu, či spíše vily. Oni v ní bydleli společně s babičkou, po jejíž smrti se uvolnilo celé horní patro. Je tam samostatná bytová jednotka, čtyři pokoje, kuchyň a příslušenství. Velice rádi jsme se sem přestěhovali, a to jak z důvodu velikosti bytu, tak z důvodu finančních. Platíme zde pouze náklady na režii, nájem po nás rodiče nechtějí.

Byt je celkově moc krásný, výborně situovaný, k dispozici máme zahradu… co víc bychom si mohli přát. Jediný problém je, že je už starý, kuchyň, koupelna, podlahy, nábytek, spotřebiče to vše volá po rekonstrukci a nákupu nového. Komplet. Peníze bychom měli, máme s přítelem každý své úspory a něco jsme naspořili i společně. Kdybychom to všechno sesypali na jednu hromadu, pokrylo by nám to takřka všechny větší výdaje a nějaké drobnosti a doplňky bychom pak dokupovali postupně.

A teď ten můj problém. Dům je samozřejmě celý manželových rodičů, respektive jeho otce. Manžel je jedináček, takže jednou bude patrně celý jeho, ale to je mi trapné i psát, uvádím to spíš k dokreslení situace. Já však řeším, jestli by ode mne bylo moudré investovat do toho bytu své vlastní peníze. Co kdyby se mezi mnou a přítelem něco pokazilo? Zatím si něco takového neumím představit, ale kdo ví, co nám život přinese. Mám obavu, abych pak neodešla, jak se říká, s holým zadkem.

Zatím jsem o těchto svých pocitech s přítelem nemluvila, připadá mi to hloupé. Navíc bydlím tady v podstatě zadarmo, neplatím nájem, žijeme jako rodina, i když nejsme oddáni. Na jednu stranu si říkám, že ta investice mých peněz by byla vlastně v pořádku, za tu možnost takhle luxusního bydlení, na druhou mi vrtá červíček, abych jednou nezůstala na mizině. Tu největší finanční injekci bych totiž investovala já, rodiče mi dost naspořili a sama jsem k tomu taky nemalou částku přidala. Přítel má úspory asi třetinové a ty společné nejsou ani to.

Co myslíte, mám to risknout a vlastně z nějakých cca 70% zafinancovat rekonstrukci bytu, který není můj? Vydat se tím, ze všech svých rezerv a doufat, že spolu s přítelem zůstaneme až do smrti? Moc bych chtěla mít hezké a moderní bydlení, ale když si dám dohromady všechny okolnosti, tak váhám.

Markéta


1.6.2015   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 87   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mám investovat peníze do domu, který mi nepatří?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-76
mariena
mariena - 3.6.2015 18:35

Kozoroh18: Já tím procházela před čtyřiceti lety,můj ex si vzal i polovinu plenek,ještě,že klukovi už byly dva a moc jich nepotřeboval.smajlik - 68

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.6.2015 18:31

pro spestreni
jeden pan se nechtel smirit, ze by tu skrin chtela exmanzelka, ze by ji mozna potrebovala vice, kdyz mela i deti. Tak ji rozrizl.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.6.2015 18:29

kubikm - proc bychom meli do tebe sit, mas pravo napsat co si myslis

stare a osvedcene, vse dedil prvorozeny synsmajlik - 26 vse je o dohode, muzes byt vdana a take odejit s holou. Muzou zit na hromadce a pokud je nejaka ucta tak se dohodnou.

 
mariena
mariena - 3.6.2015 18:25

kubikm: S tím bych souhlasila,ovšem: za prvé svatba,za druhé předsvatební smlouva.V dnešní době je to nutnost.Dříve většinou nikdo nic neměl a přesto se rozvádějící soudili o každou židli.

 
kubikm
kubikm - 3.6.2015 17:21

Kozoroh18: no být to za mých mladých let:
1/ svatba
2/ rodiče na mladé převedou ideální 1/2 domu...to prý neznamená byt, ale 1/2 pozemku, 1/2 sklepa, půdy, střechy....tím se vyřeší další údržba stavby

potom už jen stačí se vzájemně slušně chovat a dodržet dohody....

a ještě dříve, co už nepamatuju, existoval vejminek
tedy dohoda, že staří předají mladým hospodářství a mladí jim poslouží do smrti...pozor, to neznamená, že je zahubísmajlik - 16

co tedy přestat vymýšlet nesmysly a vrátit se k osvědčenému?

a teď do mě...

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 3.6.2015 7:56

Megí - 2.6.2015 9:56

ona jim bude platit najem a oni ji budou platit za to, ze se stara o dceru a vnucku a je milou partnerkou smajlik - 68

 
kareta
kareta - 2.6.2015 15:56

PEGG: smajlik - 47 Kosmetické úpravy a fertig. Ona ani ta nová koupelna a kuchyně nemusí stát majlant. Nejlepší je v něčem chvíli bydlet a pak se podle provozu rozhodnout, co ano a co ne. Já mám třeba starej nábytek a kredence moc ráda, vypadá to velmi dobře, když se to nakombinuje s novým, popř. přečalounit staré křesla...zrenovovat židle a stoly...

 
PEGG
PEGG - 2.6.2015 15:30

Nepřečetla jsem celou diskuzi, takže už to asi někdo psal.
Ono to bydlení vlastně není ani toho partnera, ale jeho rodičů, což ještě není záruka toho, že jednou jeho budesmajlik - 26 Nikdy nevíte, co se může stát. Takže by vlastně investovali oba do cizího. A jak píšete, třeba rodiče ani po žádné rekonstrukci netouží. To mám za sebou, starý barák, ale všeho bylo škoda, na nic se nesmělo sáhnout, veškeré opravy se dlouhá léta řešily pouze novým nátěrem starými zbytky barevsmajlik - 76smajlik - 68
Zařídila bych si to nejnutnější, aby se dalo bydlet a za rok se uvidí. Chápu, že mladí by rádi všechno nové, ale... Neplatí nájem, tak mohou něco zainvestovat, ale rozhodně bych do toho nedala všechny peníze.smajlik - 105

 
mam-ča
mam-ča - 2.6.2015 15:12

Linda: Máš pravdu. Třeba ani rodiče nestojí o to, aby jim "mladí" bourali barák nad hlavou. Přece jenom rekonstrukce sebou nese nepořádek, hluk a nepohodlí pro toho, kdo tam bydlí.
O "vyhazování věcí po babičce" ani nemluvě. Taky jsme byli mladí a když jsme něco rekonstruovali, tak z gruntu. Dneska už na to mám jiný náhled, a co je funkční (a nepříčí se mému vkusu) tak v pohodě užíváme.
Dokonce mám k těm starým věcem "po babičce" hezký vztah. Stačí je dobře zakomponovat do interiéru a můžou být i ozdobou.
Nějakou smlouvu o užívání by Markéta s partnerem a jeho rodiči uzavřít měli, aby si tam mohli nahlásit trvalé bydliště. O financích se musí domluvit mezi sebou. Třeba je to od partnerových rodičů velkorysá nabídka pomoci, a nebo jenom potřebují, aby ten byt nezůstal prázdný, protože by chátral. Cizí nájemníky ve svém domě málokdo snese, zvlášť v patře, tak takhle by se pomohlo všem.
Ale pořád jsou nejdůležitější ty vzájemné vztahy.

 
Linda
Linda - 2.6.2015 14:41

mam-ča: na to jsem ji odpovedela ne uz vcera smajlik - 42, ale i kdyby tam bydlela jenom blby rok a rozesli se, tak tam nemuze bydlet zadarmo a opravdu nevidim rozdil v tom jestli zaplatim behem toho roku dejme tomu 3 tacy mesicne najem a nebo jestli dam jednorazove 40tacu na novou podlahu smajlik - 26. Tak jako tak ji ten rok bydleni bude neco stat. Ale souhlasim s Tebou ze neni duvod zacit s rekonstrukci vseho a hned dneska. At si daji cas a uvidi jak to klape jim dvoum, jak to klape mezi jimi a rodicema, kdo vi treba i samotni rodice budou chtit nejakou "najemni" smlouvu - prece jenom kdyz si tam oba mladi i s ditetem prevedou trvale bydliste tak je nemuzou jen tak vystehovat, takze mozna i rodice budou chtit "nejakou" jistotu smajlik - 26- proste dat vsemu a vsem zucastnenym cas nez zacnou investovat.

 
mam-ča
mam-ča - 2.6.2015 12:12

Linda: Markéta se neptá na "nájem", ale na to jestli má "...z nějakých cca 70% zafinancovat rekonstrukci bytu, který není můj?"
Na to jí jasně většina z nás radí, že NE.
Jak si s partnerem a jeho rodiči vyřeší náklady na bydlení ve stávajícím, nerekonstruovaném bytě, to je jiná věc. Markéta píše, že zatím hradí rodičům jen režii bytu.
Takže by s nějakou rekonstrukcí měli počkat, až jak se vyvinou vzájemné vztahy, jak Markéty s partnerem, tak s jeho rodiči.
Je možné, že soužití nebude fungovat, a pak půjdou někam do pronájmu a ty úspory budou potřebovat.

 
Linda
Linda - 2.6.2015 12:04

Nezlobte se na me, ale vy tady michate jabka s hruskama. At jsem vdana ci svobodna, s ditetem ci bez tak prece nemuzu nikde bydlet zadarmo.. Urcite mela Marketa s pritelem nejakou domluvu ohledne najemnyho kdyz bydleli ve svem podnajmu a stejna dohoda podle me pokracuje i pokud bydli v baraku u rodicu. Platili drive napul, plati i ted. Platili drive v nejakym pomeru ke svym prijmum, plati tak i ted. To neni vrazeni penez do oprav ciziho majetku, ja to vidim jako pokracovani v placeni najemneho. Jestli majitel danou castku vyuzije na opravu objektu nebo ne neni muj problem. Ze se s pritelem casem rozejde a nebo pritel barak vubec nezdedi? No a co kdyz bydleli doted v podnajmu tak svym zpusobem o penize vlozene do najemneho taky prisli. Kdyz by Marketa bydlela nekde sama s ditetem tak taky z matersky - rodicovskyho prispevku nevyzije, taky bude platit najem z uspor a nebo si privydelavat, proc by to v pripade spolecneho bydleni melo byt jinak?

 
jelítko
jelítko - 2.6.2015 11:13

mam-ča: 9:43 Jo to mě taky napadlo. Její rodiče si utrhovali od huby, uskromňovali se, aby holce naspořili na budoucnost a ona by to pak vyhodila prakticky z okna... smajlik - 66

 
mam-ča
mam-ča - 2.6.2015 10:53

chytrájakrádio: Dokud není Markéta platným, úředně potvrzeným, členem rodiny, tak tam prostě "bude jenom bydlet".

 
mam-ča
mam-ča - 2.6.2015 10:51

Megí: Jasně, v zájmu zachování rodiny bude platit nájem partnerovým rodičům, tedy dědečkovi a babičce. Je mi hrozně smutno z toho, kam až nás zavedla tzv. emancipace.
Já sice už moc nepamatuju dobu, kdy byly ženy v domácnosti a manžel je se všemi dětmi uživil, ale i za "socíku", kdy jsem měla malé děti já, jsem si "mohla dovolit" být s dětmi doma, pokud to bylo potřeba. A to bez ohledu na to, že tenkrát nebyl problém sehnat jesle (téměř zdarma) i pro půlroční dítě.
Jasně, že dneska to mají mladí rodiče horší v tom, že není jistota práce, (natož jeslí a MŠ) a od toho se všechny problémy odvíjejí. Všechno je o penězích a vztahy v rodině to spíš narušuje než stmeluje.
A i ten nejistý statut "neprovdaná matka" tomu napomáhá. Ženy většinou chtějí mít děti, protože mateřský pud ještě zcela nezanikl. Muže zpravidla žádné "otcovské pudy" neprohání, takže spíš té partnerce vyhoví, než že by se o nějaké "uřváně" drali.
Čest výjimkám !

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-76
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.