Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Dobrý den, jdu si k vám pro radu, určitě se tady mezi vámi najde dost zkušených pejskařek. S manželem jsme se rozhodli, že vyslyšíme přání našich dětí a pořídíme jim pejska. Dětem je 12 a 8 let a už delší dobu o pejska škemrají. My jsme zdatně odolávali, ale nakonec jsme změnili názor. Jelikož jsme ale v tomto ohledu úplně nezkušení, rádi si vyslechneme názory lidí, kteří pejska mají.

Co nás nejvíce od pořízení pejska odrazovalo je skutečnost, že bydlíme ve městě, konkrétně v Praze a sídlišti v paneláku. Psů je tady kolem hodně, všechny možné rasy, ale my se nějak nemůžeme rozhodnout, jakou pořídit právě pro nás. Záleží nám hlavně na tom, aby byl pes hodný k dětem, žádný poděs. Zjistili jsme že ideální v tomhle případě by byl labrador nebo retrívr, ale nejsme si jisti, že tak velké plemeno je vhodné do bytu. Představovali bychom si spíš něco menšího, ale zase ne nějakého gaučového pinčlíka. Jsme hodně aktivní rodina, chodíme na výlety, jezdíme na kolech, tak bychom k nám potřebovali nějakého zdatného parťáka. Napadl nás kokršpaněl, ale ti jsou prý často kousaví. Máte někdo zkušenost s tímto plemenem?

Taky nevíme, jak psi snáší samotu přes den. Přece jenom, škola, kroužky, my s mužem do práce, velkou část dne by byl pejsek sám doma. Není to týrání? Starší dcera by ho sice po návratu ze školy kolem druhé hodiny vyvenčila, ale pak má skoro každý den nějaký kroužek, takže by pejskem byl zase sám. Mladší vyzvedávám v půl páté v družině a pak už bychom byli doma.

Je to pro nás docela dilema. Na jednu stranu bychom toho pejska dětem chtěli dopřát, ale cítíme zároveň odpovědnost k tomu živému tvorečkovi, aby se nějak netrápil.

Budu moc ráda, když mi napíšete vaše zkušenosti, předem děkuji. Pište cokoli, co vás v souvislosti s chovem pejska v bytě při našem režimu napadne. Jak jsem psala, jsme nezkušení, určitě nás toho spousta ani nenapadla.

Petra


6.10.2016   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 77   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-76
Nessie
Nessie - 6.10.2016 10:06

anitech: Hm. Tato rada mi přijde asi tak na stejné úrovni, jako když v časopise Maxim kdysi radili mužům, jejichž přítelkyně touží po děťátku, aby jí na několik měsíců zavěsili na krk pytel třeba fazolí, o váze 10 - 15 kg a nutili ji to nosit celé dny a potom aby ji několikrát za noc jenom tak pro nic zanic vzbudili a nenechali ji spát....jen tak, aby věděla, do čeho jde. Prý si to každá zaručeně rozmyslí. Obě rady jsou stejně "inteligentní".
Samozřejmě, že konat tyto činnosti bez toho psa nebo bez toho dítěte, je opruz a nesmysl. Ten smysl tomu dává právě ten pejsek nebo to dítě.
Ale to je těžko vysvětlit někomu, kdy psy nemá rád, psa nechce, nikdy by si ho nepořídil a nechápe, proč někdo dobrovolně podstupuje takový peklo, že vstává ráno o půl hodiny dřív a chodí ven v dešti......smajlik - 76

 
anitech
anitech - 6.10.2016 9:50

nabízímšokovou terapii. ABY si děti dovedly představit co je čeká, každé ráno bych je vyhodila z postele už v půl sedmé a cvičně by obíhaly sídliště jakoby šly venčit. To samé pak po několika hodinách. Odpoledne by obíhání musely stihnout před odchodem na kroužky, večer je vyhnat na poslední venčení uprostřed zajímavého filmu v televizi. A hlavně bych to dělala když prší .Pes totiž musí ven za každého počasí,

 
Nessie
Nessie - 6.10.2016 9:50

A teď jsem si pořdně přečetla konec článku - tak to pak souhlasím s tím, že by si děti měly vybrat buď všechny ty kroužky a aktivity nebo psa.....jinak bude fakt chudák. smajlik - 26

 
Verera
Verera - 6.10.2016 9:24

Souhlasím s tím, že pokud by měly děti psa, měly by omezit kroužky, 2x týdně ano,ale každý den? Pes je časově náročný koníček, existují i kroužky pro děti na cvičáku, to pak ano, ale o psa se není možné starat až někomu zbyde čas.

A ta nechuť vyrážet v zimě, potmě v dešti, se bude stupňovat.

Když tak o tom uvažuju, nebyla by lepší plně domácí kočka, která se nevenčí a stačí jí občasná pozornost? Je spousta charitativních organizací zaměřených na kočky, kde by se dalo vybrat kotě už naučené čistotnosti a s mazlivou povahou.

 
Verera
Verera - 6.10.2016 9:13

Hlavně si uvědomte, že nekupujete psa dětem, ale celé rodině. Nejde to nechat na dětech, nejde říct, že panička je dcera (pokud nebude vyloženě do psa zapálená a trávit s ním hodiny, cvičit ho apod., což patrně nebude)a vy si psa nebudete všímat. On sám se rozhodne, koho bude respektovat , potřebuje cítit autoritu a to mu děti obvykle dát nedokážou

Psa musíte venčit minimálně 3x denně, z toho aspoň jedno by měla být dlouhá procházka s trochou výcviku. nejde s ním zaběhnout ven na pár minut (tedy jde, ale to je lepší ho nepořizovat). Domluvte se jasně s dětmi předem, kdo ho kdy bude venčit, aby si uvědomily, co to obnáší. Mají představu, že si budou hrát a tohle jim nedochází. Den většinou pes prospí, takže to by časem problém být neměl.

Žrádlo je ta nejmenší položka, musí na očkování, čip, poplatky ze psa....

Plemeno ani není tak důležité, ale velikost musí být taková, aby ho venčitel zvládl, 12leté dítě neudrží retrívra, pokud se rozhodne běžet přes silnici za jiným psem. Navíc retrívři jsou díky módní vlně a množení bezpapíráků už taky s problematickými povahami.

Když už, tak kupte psa s rodokmenem, u kterého si nechte ukázat rodiče a zkuste posoudit jejich povahu. Pokud bude matka uštěkaná, štěně patrně taky. Nenechte se zlákat levnějším štěnětem "čistokrevným bez papírů", u kterého není zaručeno, že rodiče jsou zdraví na chov. Co ušetříte, vrazíte do veteriny a bude z toho jen smutek dětí.
Nekupujte psa tak, že vám ho dovezou někam na parkoviště. Feny kolikrát žijí v množírnách v otřesných podmínkách, bez procházek, bez základní péče, jednak je to týrání, jednak se to musí projevit na zdraví štěňat.


Když už voříška, tak od známých , kteří neuhlídali fenku nebo z útulku, ale ani v jednom případě nevíte, co vám vyroste.

Vám by se hodilo spíš poddajnější štěně, to se prý pozná tak, že pokud ho obrátíte na záda, nechá si to líbit, třeba vás žužlá , ale nebude se rvát, aby se dostalo zpět na nohy.

Přečtěte si předem o psech co můžete.



 
Nessie
Nessie - 6.10.2016 9:07

Almega: Přestože mám psy ráda - nebo právě proto - souhlasím se vším, co jsi napsala.
Ano - majitelé psů, kteří neumí nebo nechtějí své miláčky vychovávat, nezvládají je, mě taky neskutečně s..rou!!!!! Štvou mě jako matku malého dítěte, jako běžkyni, občasnou cyklistku, i jako majitelku malého psa mě štvali neskutečně. Pravda je, že dnes si kdejaký blbec koupí třeba argentinskou dogu, přestože nemá nejmenší ponětí, co chov takového psa obnáší, jakou má ten pes povahu, jaké vedení vyžaduje a přestože rozhodně nemá dost fyzické ani psychické síly, aby takového psa zvládl....neuvěřitelné.
Souhlasila bych rozhodně s nějakými pomínkami pro držení potenciálně nebezpečných plemen psů a s nějakým povinným školením a výcvikem psa.

 
dadka
dadka - 6.10.2016 9:00

Žádného. Do paneláku opravdu žádného. Celý den jsou psi zavření doma a čekají, až přijde někdo, kdo si s nimi pohraje a vyvenčí je. Někteří celou dobu vyjí a štěkají. Teď se děti budou hádat, kdo s ním půjde ven, protože budou chtít jít oba, za chvíli se budou hádat, kdo se psem půjde ven, protože se nikomu nebude chtít.Chlupy jsou po celém bytě a ať vytíráš třeba 3x denně, máš je všude, i v jídle.
Beru psa, pokud je už člověk v důchodu a pes mu dělá společníka, ale pokud jste mladá rodina, vy chodíte do zaměstnání, děti do školy a kroužků, tak bych na psa zapomněla.

 
Nessie
Nessie - 6.10.2016 9:00

Nika1: Cožééé??? Co to je za nesmysl? Dospělý, vychovaný pes samozřejmě vydrží doma sám s přehledem 8 - 9 hodin. Měla jsem právě kavalíra - viz moje ikona - a vydržel to úplně klidně. Je pravda, že jsem si ho většinou brala do práce, kde těch 8 hodin samozřejmě prospal, ale když jsem si ho vzít nemohla, tak v klidu zůstal doma a spal. Potom jsem mu to vynahradila alespoň hodinovou vycházkou, ale není důvod proč by to nevydržel. Jo a v noci vydržel s přehledem spát 10 - 11 hodin. Vyvenčila jsem ho večer naposledy třeba v deset a do rána do devíti spokojeně spal.
Není ptřeba lidi strašit - vydrží to denně tisíce psů, když si psa vychovají, vydrží to ten jejich taky. Ale jak píše Linda - musí se vychovat a naučit čistotě a pozvolna od štěněte zvykat, že bude doma bývat sám. A po návratu domů mu samotu samozřejmě vynahradit dlouhou vycházkou a svou pozorností.
Pes v bytě není problém - žiju ve městě, většina mých známých a kamarádů psa má, do práce chodí a zvládají to bez problémů. smajlik - 61

 
Almega
Almega - 6.10.2016 8:53

Jestliže chcete,aby všichni sousedi v okolí trpěli štěkáním,vytím,dalším přísunem hovínek v okolí,vy chcete mít po příchodu domů zdevastovaný byt,tak si pořiďte co největšího psa ! Taky ho můžete nechávat celý den zavřeného na balkóně,aby si okolí vychutnalo štěkání! Já bych byla často pro,aby se u nás zacházelo se psy jako v Japonsku: přes den jsou doma v kleci,aby nemohli nic provést,mají vyoperované hlasivky,aby nemohli štěkat.Mám zkušenosti s majiteli psů spíše špatné,nedávají jim košíky na hubu,pes se žene po cestě,klidně cyklistické stezce,pán nikde,skočí vám před kolo,pokouše vás nebo přinejmenším shodí,zašpiní...A příchozí majitel jakoby nic, "dyk je to hooodnej pejsek,von vám nechtěl nic udělat,von si chtěl jen pohrát.!...".Manžela (jel okolo na kole) překvapil pes,který prolezl dírou v plotě, a dost ho pokousal na noze.Znám paní,co chránila svého maltézáčka před nějakým velkým zlým psem:dopadla ona i její pes velmi potrhaná,po rozvleklých soudech jí dali odškodné doslova pár tisíc .Byla bych pro,aby budoucí majitelé psů prošli nějakým školením,tak aspoň měsíčním,aby se naučili,jak se psem zacházet,jak ho vychovat a vycvičit.U nás je pomalu více psů,než obyvatel,a bohužel,málokdo je odpovědný a má psa pod stálou kontrolou a péčí.Nedávno v naší vsi se řešil problém se psem,jehož vlastník ho zdědil po odešlé družce,nechtěl ani neuměl se postarat,odjel ráno do práce,psa vypustil na dvoreček,a vrátil se po 12 hodinách.Všichni v okolí šíleli,pes celou dobu vyl,štěkal,kňoural,naříkal,dusil se jak se chtěl podhrabat pod plotem,neměl vodu v tom vedru,ani žrádlo (páníček prý na to zapomněl...).Nakonec po společné akci sousedů odvezli psa do útulku,protože ve vsi ho nikdo nechtěl....Já tedy jsem pro to,nepořizovat si psa,když není zaručena 150 % péče o něj,pes není hračka,ale živý tvor!

 
Nika1
Nika1 - 6.10.2016 7:58

Po precteni clanku psa nedoporucuju. Pejsek vydrzi doma sam max 6 hodin. Jinak je to chudak.

 
Nika1
Nika1 - 6.10.2016 7:50

Kavalir king charles spaniel.

 
Linda
Linda - 6.10.2016 7:29

V podstate jakykoliv pes se da vycvicit byt doma sam, dopoledne stejne vetsina plemen prospi. Ale cvici se po 5 minutach, takze pocitej s tim ze nez bude shopny netesknit (a nebrecet na cely panelak) muze mu to trvat klidne i nekolik mesicu. My trenovali pres dovolenou - nejdrive jsme mela ja 3 tydny volna a pak manzel, ten rok nebyla rodinna dovolena, protoze jsme trenovali psa!. A aby vydrzel a prospal pes dopoledne a cast odpoledne chce to rano vylezt z postele minimalne o pulhodinu az hodinu driv nez normalne a poradne psa vyvencit / utahat - kdo to bude delat? Ty nebo manzel? NA deti zapomente, ty budou dobrovolne vstavat driv max prvni tyden smajlik - 42.
Do 14-15h vycviceny pes klidne vydrzi doma sam. Pocitej s tim ze stene bude prvni ca pul rok az rok doma curat, ty nejakych 6-7h neudrzi moc, takze doma ho mit v nejake mistnosti bez koberce, poridit steneci curaci podlozky atd. A starsi dceri bych zrusila nektere krouzky, misto krouzku ma psa, to je jeji novy hobby. Skutecne nechapu tuhle soucasnou manii, ze deti musi mit naprogramovany veskery volny cas - ale to patri do jine diskuze.
A nebo pockejte se psem az i mladsi nebude chodit do druziny a bude se se starsi odpoledne doma stridat smajlik - 26.
Plemeno na vylety - vetsi vydrzi vic (behat s vami pri kolech apod), ale zase mensi pokud se unavi muzete si poridit na kolo spec. kosik / ruksak kam ho ulozite a pokracujete v ceste. Unavenyho vetsiho psa do batohu nenarvete. Stejne tak pocitej s tim ,ze i vetsi plemeno musite natrenovat k dlouhym vyletum, jakykoliv stene (ani velky plemena) prvni rok nesmite pretezovat buhvikolika kilometrovou turou, ale zvykat postupne! Kdo z vas se bude prvni rok, rok a pul "obetovat" a zkrati svuj sportovni vikend v pripade vetsiho plemene?
Dalsi vec - veterina a zradlo. Nemuzete psa krmit svyma zbytkama (obcas mu neuskodi, ale ne porad). Mate ve financich rezervu? Jezevcik sezere za mesic 3-4kg zradla, labrador 10kg - koukni se po internetu po cenach slusnych granuli. Stejne tak veterina, jenom ockovani kazdy rok a prohlidka je klidanko tisicovka a co kdyz pes onemocni? Moje fenecka mela vloni zanet delohy a postupne me to stalo10 tacu, dcerino stene si zlomilo nohu = necelych 20 tacu + rehabilitace.... stat se muze vsechno.
A nakonec jedna moje zkusenost - nenechavejte psovi cely byt k dispozici kdyz bude doma sam. Vyhrazte mu jenom jednu mistnost - kterou je jen na vas, doporucuji tu kde kdyz neco znici nebudete na mrtvici. Pes nenici veci protoze je zly, ale protoze se NUDI = nedostatecne jste ho utahali pred odchodem z domu a nevenujete se mu po prichodu domu. My mame nase psy pres den v loznici, pod posteli maji svoji deku, zabali se do ni a chrni (obcas chrni i v moji posteli tak holt prevlikam kazdy tyden). Pokud jim necham cely barak tak litaji od okna k oknu a jeci na vsechno co se venku pohne, pokud je zavru do loznice zalezou, spi a jsou ticho (= nehlidaji ,ale odpocivaji).

 
Betyyna
Betyyna - 6.10.2016 7:23

A taky, ono je potřeba nevychovávat jenom psa, ale i děti - nikdo nemá jistotu, co osmiletý (nebo i dvanáctiletý) náhodou vymyslí, když bude se psem delší dobu sám, doma nebo venku...stačí když osmiletý začne běhat, křičet, pošťuchovat psa, chudák pes pak už neví coby a chňapne, kolik jen takových případů už bylo.

 
Betyyna
Betyyna - 6.10.2016 7:17

Katy..: souhlasím a ještě uvážit další aktivity, výlety, dovolené - všude se pes nedá vzít. Naprosto všechno se začne odehrávat s ohledem na psa - to je také opravdu nutné uvážit. Vím to z vlastní zkušenosti, celý život jsme měli minimálně jednoho psa až dosud, poslední "odešel" ve věku 15 let teď o prázdninách, takže vím o čem mluvím. Je to závazek na hodně dlouho.

 
Katy..
Katy.. - 6.10.2016 7:11

ono je to ne jen rasa od rasy, ale pes od psa.... na začátku se mu člověk hodně musí věnovat, aby neštěkal, když kolem dveří projdou lidi, aby zvládl být sám doma, když jste v práci nebo ve škole...ale naučit se dá všecko. A ani tak nezáleží na velikosti, ale na tom, jak se tomu chcete věnovat a tak. Znám lidi, co mají psa v paneláku a má se líp, co se týká procházek, než pes, co je u domku se zahradou... co třeba westík? Nelíná, je malej....sice je to teriér, ale je fajn... Nebo to nechat být a dětem koupit zakrslého králíka. Musí se o něj starat, může běhat po bytě, protože se naučí chodit na záchod jako kočka a není náročnej jako pes....a pokud by to zvládli, tak pak pes...ale děti vyrostou, půjdou na školu a pes zůstane vám.....?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-76
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.