Reklama: Moderní tapety na zeď a povlečeníModerní vliesové tapety IMPOL TRADE 

Magazín pro Šťastné ženy

 

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.

Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.

Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.

Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...

Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.

Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou obchodtěstoviny, já se starám jenom o jogurty.“

A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.

Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.

Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?

Meryl


17.1.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 77   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
lee
lee - 17.1.2012 8:41

chodím radši do malých obchůdků a samošek a tam většinou nestěhují...obchoďáky jen rychle probíhám a málokdy se stane, že koupím něco, co nepotřebuju...tůhle měli vložky mé oblíbené značky 2za cenu 1 a ty jsem koupila hned, i když mám zásobu domasmajlik - 98smajlik - 58

 
Aja
Aja - 17.1.2012 8:32

škatulata asi fungují všude, ale všimla jsem si, že v Intersparu to není až tak hrozné. Tedy alespoň ve Vaňkovce nebo Romšpáru v místním Bronxu. V Albertu na Mendláku taky moc nešíbují, protože není kudy a kam, je to tam takové dost příruční, i když mají hrdý název supermarket. Nemám pocit, že bych byla natolik mimózní, že bych koupila třeba šampon místo hořčicesmajlik - 105

 
surika7
surika7 - 17.1.2012 8:29

Tak to mě vůbec nevadí ani mě to nerozhodí, prohlédnu si jak to předělali, někdy k lepšímu, jindy k horšímu jak kdy, prostě v klidu projdu market, co potřebuji vždy najdu, byť na jiném místě a zase denodenně ty přeměny nedělají jen občas a to beru jako spestření a pohodě.

 
evropka
evropka - 17.1.2012 8:29

jsem šílenej staromilec a jakákoli změna mě pěkně rozhodí,takže když na podzim předělali tesco,začala jsem pěkně v potravinách zmatkovat a zvykat si na nové vyjeté kolejesmajlik - 63ale žádné triky obchodníků mě nepřekvapí a nedonutí kupovat co nechci,moc dobře vím že i zboží které není v úrovni očí může být chutné i když levnější když se sehnu na spodní regál, 2 plus 1 zdarma je fajn,ale nesmí to být u zboží které používám jednou za rok..ale ted to zdražení jídla je děsnésmajlik - 42

 
Pohodář
Pohodář - 17.1.2012 8:27

Stěhovací mánie mě taky vadí,kolikrát odejdu z obchodu aniž bych koupila co jsem chtěla. A teď na sebe prásknu že ve zmíněném obchodě pracuji a stejně nevím kde co někdy hledat a když už to najdu nebo se pozeptám spolupracovnic tak nevěřícně kroutím hlavou, protože tam bych zmíněné zboží nehledala. A věřte že obyčejné prodavačky za to nemůžou a ani vedoucí, to se pouze poslouchají příkazy které chodí z ústředí ktreré obyčejně sídlí v Praze. Podle Prahy se taky přidává nebo ruší zboží. To znamená že když se v Praze něco neprodává a na Moravě ano, stejně je to podle Prahy a u nás se to zruší a tak je to věčný kolotoč a stejně s tým nic neuděláme protože my jsme nuly (to píšu slušně) a tam sedí hromada lidí kteří za to berou slušný prachy. Ty zajímá jediné aby na obchodě bylo co nejméně lidí (tím myslím zaměstnanců), ale nacpané regály zbožím a aby vydělávali. Že tam prodavačky tráví denně několik hodin přesčas aby to zboží doplnili a přesčasy se neproplácí, to nikoho nezajímá.Ano, může někdo říct nelíbí se vám můžete jít ale někteří opravdu nemají kam.No to už je z jiného soudku. No prostě se nelze divit že když nemůžete sehnat nějaké zboží na obchodě a chtete se zeptat nějaké prodavačky a nemůžete nikoho najít ,věřte že není nikde zašitá ale je na oddělení sama a má práci i ve skladu kde si musí to zboží nychystat. Těď může někdo namítat že to zákazníka nezajímá, to máte sice pravdu, ale prodavačky za to určitě nemůžou.

 
Křeček
Křeček - 17.1.2012 8:20

Linda: papír určitě ne,teď zdražili jídlo

 
Křeček
Křeček - 17.1.2012 8:19

stěhovaly všechny obchoďáky, do kterých jsem kdy chodila
na mě neplatí žádné obchodní triky, naopak, jak začne být něco "lepší, výhodnější" a nevím co ještě,okamžitě jdu od toho

 
Janina+4
Janina+4 - 17.1.2012 8:04

Anahir: náhradní značka je blivajz, ale je přece milý zákazníku LEVNĚJŠÍsmajlik - 59

 
Linda
Linda - 17.1.2012 7:53

Anahir: ddk a byl to obyc i kdyz pravda trivrstvý. Vonavy k nám snad jeste ani nedorazily, nebo aspon jsem na ne jeste nenarazila

 
loupák
loupák - 17.1.2012 7:53

Nepodléhámsmajlik - 68...Linda: to jsem si nevšimla,že by zdražili toaleťák,tady stojí 10 rolí v kaufklandu asi 50 kč,asi záleží na značcesmajlik - 26

 
Anahir
Anahir - 17.1.2012 7:49

Linda: nevím jakou měnu máš na mysli, ale já teď kupovala 10 rolí voňavého za 60 Kč.

 
tornado-lou
tornado-lou - 17.1.2012 7:48

hm. my jezdime vetsinou do globusu, ale nejekych velkych skatulat sem si nikdy nevsimla.

 
Anahir
Anahir - 17.1.2012 7:48

Přemísťování zboží nesnáším. Před pár lety u nás kompletně přestěhovali Kaufland a to tak šíleně, že jsem tam naštvaná nechala stát téměř prázdný vozík a šla pryč. A od té doby jsem tam už nešla. Nechci.
V Intersparu přemísťují nenápadně polehoučku, takže jsem docela ochotná to jejich dávkování strávit.
A co mi neskutečně vadí - když zruší nějakou značku zboží a nahradí jinou. To mě opravdu vytáčí, protože náhradní značka je vždycky blivajz.

 
Linda
Linda - 17.1.2012 7:32

Coz me privedlo na dotaz.... taky u vás tak PRISERNE zdrazil hajzpapir? Bezne byvá kolem 1,50-3,-kr za rulicku, v pátek ten jediny ktery meli 12roli za 70,-smajlik - 76

 
Linda
Linda - 17.1.2012 7:30

Stehováni se stve primo neuveritelne. Hlavne k vuli ztráte casu. Obcas jim na to naletim, no nevim jestli zrovna naletim. Pokud jdu pro testoviny a misto nich je tam psi zrádlo tak jsem shopna ojuknout co maji a neco prihodit do kosiku. Pejsiny zrát musi a jestli to kopim neplánovane tady a ted a nebo za tyden plánovane je podle me sumák.
V mym oblibenym obchodáku meli driv pomerne logicky usporádané regály - zacaly cukrovinkama, presly do slaného a prs mexickou kuchyni pokracovaly ke konzervám, koreni, moukám, snidanim. Pak nekoho napadlo presoupnout chipsy k pití. Ok logiku to má,ale sakra orisky jeden tyden jsou u sladkosti, druhy tyden u chipsu, treti tyden u piv a najednou po mesici skonci v asijskych kuchyni....ano vsude tam jsou potreba, ale hledat pokazdy pul hodiny blby buráky to na ne prestanu mit chut.
Jsou veci bez kterych se obejdu a vykaslu se na hledáni (viz orisky), ale jindy bez toho proste odejit nemuzu viz v pátek po 20 minutách jsem nasla toaletak v botách smajlik - 20.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

Zpíváte si občas doma?

Celkem hlasovalo 78155.
Archiv anket.