Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Magazín pro Šťastné ženy

 

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.

Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.

Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.

Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...

Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.

Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou obchodtěstoviny, já se starám jenom o jogurty.“

A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.

Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.

Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?

Meryl


17.1.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 78   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-78
Kaliban
Kaliban - 17.1.2012 12:35

Tohle naprosto nesnáším, i když se přiznám, že mne nejvíc vytočili v jednom super-hypermarketu, když jsem dlela návštěvou v Brně. Neobjevila jsem tam, co jsem potřebovala a chtěla jsem ven, i zeptala jsem, kde je odchod bez nákupu. "Jak bez nákuou, bez nákupu nikdo neodchází," odsekla mi nějaká děva. Oni úrpstě nepočítají s tím, že člověk, který chce koupit něco konkrétního a nenajde to tam ("doma" chodím do jiného řetězce), tak prostě nic nekoupí. Milostivě mne pustili přes pokladnu a ještě si k tomu rámu šel stoupnout hlídač.

 
Gábule
Gábule - 17.1.2012 12:25

jj, tak tohle naprosto nesnáším, nejvíc mě s tímto naštvou v DM drogerce, kde se to děje poslední dobou dost často, ale nikdy si nekoupím nic víc, než pro co tam jdu, protože tím, že to musím hledat, mě naštvou takovým způsobem, prodavačky většinou rádi poradí, ale jednou jsem byla svědkem, že jednou paní vedoucí prodavačce vynadala za to, že poslala zákazníka, kam potřeboval. Popravdě jsem tam pak dlouho nešla, raději jsem jela do jiné prodejny.
Takže nejsem zastáncem změn na regálech a na mně si nepřijdou.smajlik - 33

 
Linda
Linda - 17.1.2012 12:14

...a jeste jsem zapomela co me teda neuveritelne stve jsou inovace. Bud stoji dvojnásobek, nebo chutnaji vselijak jenom ne tak jak maji (a to popisuji VELICE slusne) a nebo posledni påripad se syrem z Lidlu... po roce! se objevil znovu na pultech coby novinka! za skoro stejnou cenu, ALE bylo ho o 50g mín nez dríve!!! SYCACI!!!smajlik - 82 Jo a prestehovali ho o 20m na druhy konec regálu (driv byly nejdrive syry a pak uzeniny a ted je to obrácene), ale to bych jim i odpustilasmajlik - 16

 
evropka
evropka - 17.1.2012 11:56

a já jdu dnes mimořádně okolo hypernovy tak to pojmu tematický výletsmajlik - 33to bude radosti až zase dotáhnu levný máslosmajlik - 68

 
dadka
dadka - 17.1.2012 11:38

Zrovna minulý týden jsem byla v Makru a nic nebylo na svém místě tak,jak jsem byla zvyklá. Ale celkem mně to nevadí, kupuju jen to, co mám napsané na papírku.
Nějaké extra zdražení jsem nepoznala a ani o tom neuvažuju, beztak to musím koupit. Když je nějaká sleva, třeba prášky na praní, toaletní papír, nebo cokoliv, co potřebuji stále, nakoupím větší množství a tím se to vyrovná.

 
Lissie
Lissie - 17.1.2012 11:33

catcat: No, tak ten spěch u kas mě taky pěkně štve. Nejsem zrovna rychlík a ve stresu je to ještě horší, takže mě to docela vytáčí. Chtělo by to chvíli počkat, aspoń aby si to člověk naházel do koše nebo tašek a ne hned markovat dalšího a ještě při tom otáčet oči, že jsem pomalá. To stejné další zákazníci, jak se někdy už tlačí. Tedy samozřejmě ne všechny pokladní jsou takové a taky pro ně musí být blbé mít tam ty fronty, ale ten strs si pak všichni předáváme...
Jinak k tématu, já asi moc to stehování nepozoruju, i když teda určitě je. Spíš to hledání řeším tam, když jsem v nějakém obchoďáku, kde to moc neznám nebo jen něco nemůžu najít, v kombinaci se spěchem je to jasné. Kór pokud tam jsme s partnerem, toho to nebaví, tak jsem z toho pak hodně nervózní, že to nejde podle předpokladů. Ale pokud jdu samaa nespěchám, tak v pohodě, nakupuju ráda a i potraviny. A často nakoupím navíc, občas, když se povede nějaká akce, tak je to fajn, ale spíš je to pravidlemsmajlik - 64. Musím to omezit, chce to šetřit, ale nakupuju fakt ráda.

 
denda04
denda04 - 17.1.2012 11:30

Verera: u nás taky nikde nevím proč?? asi aby pokladní měla přehled jak se nahne smajlik - 58

 
caira
caira - 17.1.2012 11:30

Nejvíc nešťastný je z přestavování hyper manžel. Napíšu mu seznam.. položky jdou po sobě tak, aby nemusel lítat po obchoďáku, prostě od vstupu ke kasám... a bacha! ono je všechno jinak.. párkrát to i vzdal smajlik - 18

 
denda04
denda04 - 17.1.2012 11:29

catcat: tak to já hned řeknu slušně moment mám tu zboží smajlik - 58

taky mě štve jak nemám zboží z vozíku a už markuje tak taky ji řeknu néééééé ať počká chci kontrolovat co tam ťuťkásmajlik - 99 (somozřejmě slušně a úsměv ten musí být smajlik - 58)

 
Verera
Verera - 17.1.2012 11:28

sharon: No třeba u nás pod koš nic hodit nejde, protože tam na to není plošina smajlik - 26

Přestavování obvykle psychicky nevydržím a koupím jen co najdu do doby mého obvyklého pobytu v obchodě.

Linda: Toaleťák ani nepodražil, tuhle jsem kupovala 12 třívrstvých rolí za 80 Kč,pravda, v akci, ale na toaleťáky je pořád něco, takže nad 5Kč za ruličku nekupuju a to se vyhýbám těm nejlevnějším.
Ale děsně podražily jogurty. 1-3 Kč za kus, to co byla dřív normální cena, je teď ve slevě.

Dávat nejdražší do výše očí je další marketingový trik. Cíleně hledám v dolních regálech, tam bývají věci levnější , i když nevnucované reklamou.

 
caira
caira - 17.1.2012 11:27

sharon: no, u nás nemají koše se spodním patrem.. viděla jsem je snad jen v Globusu, a to mám celkem z ruky

 
catcat
catcat - 17.1.2012 11:17

ponejvíc nakupuji u odborníků nebo v pultovém obchodě, protože ty šachy mně taky pěkně štvou. Nenakoupím sice nic víc, ale zbytečně se zdržím. A v superhyper mě štve ještě jedna věc - sotva mi namarkují zboží a zaplatím, ještě ani nestačím pobrat kartu, natož zboží a do toho mi futrují následujícího zákazníka. A ještě víc, když moje zboží futruí do zboží předchozího. Když jsem sama, nejsem opravdu schopná ohlídat, jestli mi náhodou nezhamtnou už zaplacené zboží do tašeksmajlik - 66

 
sharon
sharon - 17.1.2012 11:15

caira: a proč si je nehodíš pod koš ?

 
Haninka
Haninka - 17.1.2012 11:03

Pajik: před časem jsem hledala v Albertu HM svíčkovou v pytlíku a spolu s prodavačkou jsme ji našly v exotické sekci, kroutily jsme hlavou obě dvě smajlik - 55

 
caira
caira - 17.1.2012 10:53

kubikm: to mi vyhovuje, pořád lepší než vody na konci hyper, kdy musím přeskládat vozík, abych pobrala dva balíky.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-78
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.