Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Maminka se chce rozvést jen „napůl“. Jak se k tomu mám postavit?

Maminka se chce rozvést jen „napůl“. Jak se k tomu mám postavit?

Mám rodiče, kterým je 69 a a 63 let. Jsou spolu už přes čtyřicet let, vychovali nás, tedy mne a mého bratra. My už sami máme rodiny a poměrně velké děti.

Manželství mých rodičů jsem vždycky považovala za skvělé. Nikdy jsem nebyla svědkem žádných hádek, nic takového. Žila jsem  domnění, že jim to spolu prostě klape. Jenže jsem se hodně mýlila. Oni totiž asi uměli všechny neshody před námi dětmi maskovat.

Maminka se mi před dvěma týdny svěřila, že uvažuje o rozvodu. Byl to pro mne doslova blesk z čistého nebe a chvíli jsem lapala po dechu. Kdyby všechno, tak něco takového bych skutečně nečekala.

Pak se maminka rozpovídala. A asi to z ní vypadlo všechno za ty roky zpátky, kdy to v sobě dusila a mlčela. Dozvěděla jsem se, že ji táta v průběhu manželství několikrát podvedl, jednou to prý byl delší románek, že to vypadalo na rozchod. Nakonec to nějak ustáli. Taky mi řekla, že ten klid, který u nás byl, byl jen díky tomu, že ona se vždycky podřizovala a nikdy s ním nešla do žádného konfliktu.

Jenže teď je to jinak. Něco se v ní zlomilo, najednou jakoby si uvědomila, že celý život jen ustupovala a překousávala různá příkoří včetně jeho nevěr a že už toho má dost. Spouštěčem se stalo tátovo chování od chvíle, kdy šel do důchodu. Dodnes se s tím nesmířil a je prý strašně protivný. Celé dny sedí doma, kouká na televizi, luští křížovky nebo si čte. Mámu pořád buzeruje, nic mu není dost dobré, kritizuje jídlo, které uvaří, jak není dokonale uklizeno, má to mamka hned na talíři, že se z ní stala bordelářka. Poslední kapkou pro maminku bylo, když jí řekl, jak je pro něj hrozné se na ni dívat, jak prý strašně zestárla a vypadá hrozně.

Řeknu vám, úplně se mi zvedl žaludek a kdybych mamince stoprocentně nevěřila, myslela bych si, že něco takového snad ani není možné. Nedokážu pochopit, jak mohl něco tak příšerného vypustit z pusy. A pochopila jsem, že rozvod, o kterém maminka uvažuje, je zcela na místě. Taky bych něco takového nepřekousla.

Na druhou stranu je mi to líto, že jejich manželství vzalo na „stará kolena“ takový konec. Je to komplikace pro ně i pro nás, jejich děti. Vůbec nevím, jak se k tomu celému postavit. Stojím plně za maminkou, na tátu se zlobím, ale přes všechno, je to můj otec. Maminka se mne ptala, zda se mohla alespoň na čas, než se vzpamatuje, přestěhovat k nám. Samozřejmě jsem souhlasila, ani manžel nebyl proti. Máme rodinný domek a v patře je zbudovaná samostatná garsonka, s níž jsme do budoucna počítali pro dceru, která zatím chodí ještě do školy. Takže tam může maminka být klidně několik let, když bude chtít. Anebo na stálo, ale to už předbíhám.

Starosti si ale dělám o tátu. On je ten chlap ze staré školy a není zvyklý se o sebe starat. Podle mne hodně zpustne, až zůstane sám. Ale možná by bylo dobré ho v tom nechat trochu vykoupat, aby si uvědomil, že když se neumí ke svému nejbližšímu člověku chovat slušně a s úctou, musí za to nést následky. Jenže je to právě maminka která mne prosí, abych tátu nenechala úplně opuštěného a chodila mu uklízet, prát a nosila mu jídlo. Respektive jen uklízet, prádlo prý mám vozit a ona ho bude prát, stejně tak jídlo, vařit bude ona a já mu to vždycky jen odvezu.

Z tohohle maminčina postoje jsem trochu zmatená, připadá mi, že to v sobě nemá úplně ujasněné a rozvod chce i nechce. Možná doufá, že se táta poučí a ona se k němu vrátí, nevím. Na druhou stranu rozvodové papíry už vyplnila, má je u sebe a za týden by se chtěla stěhovat k nám.

Co si o této situaci myslíte? Manžel mi řekl, že samozřejmě není proti, aby tady maminka bydlela jak dlouho bude chtít, ale ten její přístup se mu nelíbí hlavně vzhledem ke mně. Chodím do práce na celý den, je fyzicky dost náročná, do toho mám svůj dům, zahradu, dost práce. A teď by mi k tomu mělo přibýt ještě několikrát týdně dojíždět za otcem, vozit mu jídlo, prádlo, uklízet mu a to jen proto, že maminka nemá ujasněný postoj. Na druhou stranu kdyby ho ujasněný měla a chtěla se od táty odstřihnout kompletně, tak by mi ta péče o otce stejně zůstala na krku.

Nevím, je to celé takové strašně komplikované, jsem z toho nějaká zmatená. A taky se přiznám, že mám strach, jak se ke mně táta bude chovat, protože těžko mu zapřu, že maminka bydlí u nás.

Co myslíte? Máme se do jejich vztahu takhle angažovat, nebo bychom měli zůstat radši úplně stranou a nechat je, aby si to vyřešili sami? Včetně toho, že by maminka nebydlela u nás, ale našla si nějaký pronájem? Je to hrozné, vím, ale najednou nevím, co by z naší strany bylo správně.

Helena


31.7.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 85   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Maminka se chce rozvést jen „napůl“. Jak se k tomu mám postavit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-85
tornado-lou
tornado-lou - 31.7.2013 7:04

Souhlasim ze je to cele truc akce, souhlasim ze dcera nema nic resit. A fakt nechapu zensky ktery maji neustalou potrebu nekoho opecovavat. Vcera tchyne s kastrulkama dneska zenska co chce varit exmanzelovi.no ja padam

 
jitka 19
jitka 19 - 31.7.2013 6:58

Nechala bych otce v tom vykoupat.Ty mas svy domacnosti a starosti dost.Muj otec se odstehoval od mamky do horniho patra baraku kde zili po velkych neshodach.Muj otec neumel uvarit vubec nic tak se chodil nejdrive stravovat ke sve svagrove pres cele mesto,ale asi tam doslo k neshodam a otec se zacal ucit varit.Dnes muj otec vari lip nez varila mamka,pece a to i na vanoce,zavaruje kompoty a dela marmelady.Vareni se mu stalo konickem.Ted je mu 75 let a je sobestacny a sikovny.

 
sevenofnine
sevenofnine - 31.7.2013 6:53

Heleno koukám, že máš ještě bratra a co on tomu všemu říká? Nebo je taky ze "staré školy?". Zapracuj sama na sobě ať jednou nedopadneš podobně. Koukám, že Ty se postaráš, Ty zařídíš, Ty uděláš, protože chlapi se musí oprašovat ...

Holky vy předpokládáte, že otec bude želet ztráty ženy (hlavně servisu), ale on může být rád a obratem si nastěhovat jinou paní. Nebo zůstane sám a spokojený. Každá je nahraditelná a o pána s bytem bude ještě bitka :-).

 
orinka
orinka - 31.7.2013 6:40

ale propána - proč by měl mít otec nějaké hotelové služby?? Pokud se nemíní sám zapojit, pak ať si objedná a zaplatí. Aspoň pochopí, co ztratil. Je dobře, že má maminka kam jít, takhle to má málokterá a většina žen raději mlčí a trpí. Rozhodně bych se mezi ně nepletla a nic za ně neřešila. S tátou klidně mluv a stýkej se s ním, ale rozhodně nepřebírej maminčinu práci kolem něho. Nikde nečtu o tom, že je invalidní a potřebuje obsluhu. S rozvodem ať si to taky vyřeší sami - jen ať si ale maminka uvědomí, že tím krokem přijde o eventuální "důchod po manželovi".

 
saletka
saletka - 31.7.2013 6:21

milá Heleno, dnes se mi bude ůžasně pracovat, tak od plic jsem se po ránu už dlouho nezasmála/ řechtala jsem se na celej byt jako kůň/. Jinak 100% souhlas s modroočkou.

 
sevenofnine
sevenofnine - 31.7.2013 5:59

Heleno, na Tvém místě bych vyslechla, pokývala hlavou a hotovo. Nevidím jediný důvod proč se o otce nebo matku starat, nejsou nemohoucí a pokud by sebe navzájem neprudili tak by nic z toho nebylo zapotřebí. Mluvit o pár posledních letech života v 63let je značně přehnané, moje tchýně má 84let ... Osobně bych se nestavěla na žádnou stranu, maminka měla dost času řešit svoji situaci, takže ano mami chápu, můžeš u nás půl roku bydlet (určitě ne léta, jak budeš vystěhovávat 80letou paní?) než se zařídíš jinak, budu za otcem jezdit jak jsem jezdila k vám a hotovo. Tatík vůbec pustnout nemusí to jen maminka má pocit, že bez ní to nejde a myslím, že to bude lekce i pro maminku (i pro Tebe, ze staré školy neznamená debil co netrefí do obchodu) protože zjistí, že jde. Žádný chlap hlady doma neumřel. Spíš bych si tipla, že tatínek si obratem najde nějakou babku, která ráda uvaří a maminka bude ve finále brečet, že ho chce zpátky a že nebyl tak zlý atd. a Ty budeš na mrtvici ... Mě to celé přijde jako truc akce "Koukej jak se bez mě neobejdeš" a podle mé zkušenosti nakonec se všude obešli ... Ona maminka z pohledu tatínka může být "Z gruntu hodná ženská" a od něj je to jen léty vypěstovaný obraný mechanismus, kdo ví jak to u nich doopravdy je, chápu, že maminka věří, že tak jak říká, ale od otce dostaneš zase jiný obraz. Obraz trpícího otce, který vydržel tu svoji ... Nemontuj se do nich, prostě mám vás ráda oba, jste dospělí a svéprávní, vyřeště si to spolu a hotovo.

 
sallie
sallie - 31.7.2013 1:22

jo a pokud chceš soudit stylem "stojím plně za maminkou, na otce se zlobím" - slyšela jsi taky druhou stranu???? Osobně bych se snažila co nejvíc vyhnout tomu, aby mě rodiče do svého konfliktu zatahovali, ale když už, tak teda na férovku - chtěla bych vědět, co na to i ta druhá strana.

 
sallie
sallie - 31.7.2013 1:16

jakkoliv ch8pu maminku, že toho má plné zuby, tak tohle není řešení - ona to prostě všechno hodí na tebe, plus navíc teda stěhováním se k vám tě staví na svou stranu. Mě to přijde z její strany jako pěkná manipulace - místo aby řešila problémy s manželem (manželská poradna atd.), tak to hodí na krk někomu jinému - ale zase tak, aby ona byla ta hezká, protože ona přeci "zařídí", aby o otce bylo postaráno... na úkor tebe a tvojí rodiny.
Stěhování k vám - jsi si jistá, že to bude fungovat? Že ti maminka nepoleze za půl roku na nervy? A jsi si jistá, že maminka nemá v plánu časem "vymyslet", že by vlastně bylo jednodušší, kdyby s vámi bydlel otec (samozřejmě pro tvé dobro, abys ty nemusela dojíždět ho krmit atd.) a neskončí vám na krku otec?

Takže já bych asi protestovala, jedna věc je pomoc vlastní rodině a nenechat vlastní mámu (tátu) v nouzi. Jiná věc je nechat se od nich vydírat a tolerovat jim nedospělé chování (sorry, mě říct o šest let starší chlap, že jsem zestárla tak, že se na to nedá koukat, tak bych se mu asi docela vysmála - to tvoje maminka nedokáže otce postavit do latě? A místo toho utíká z domova a trucuje jak malá holka????)

Každopádně - líbí se mi návrh modroočky poslat maminku do lázní nebo někam a jednak se uvidí, jak moc "neschopný" je otec, možná mu i něco dojde - a za druhé maminka snad trošku vychladne a vymyslí něco konstruktivnějšího, Ultimátum typu "mám žádost o rozvod a příští týden se k vám stěhuji, nejspíš natrvalo" se mi fakt nelíbí (znovu - jiná situace by to byla kdyby maminka přišla o bydlení, byla nemocná, otec byl násilník atd.)

 
modroočka
modroočka - 31.7.2013 0:22

Nejprve bych matku poslala na dovolenou nebo lázní alespoň na 1 měsíc, nebo za rodinou na druhý konec republiky, pokud ji máte. A tatíka pěkně nechat, nechť si hospodaří sám.
A pokud se rodiče rozvedou, ... tatíkovi bych věnovala kuchařku, návod k použití pračky a poplácala mu po rameni s přáním všeho dobrého. A maminku bych chránila před jeho případnými útoky.
Skutečně, být na Tvém místě, bych mu nepomáhala, máš vlastní rodinu i závazky. A to je prioritní. Konec konců za tuto situaci si může otec sám, tak nechť má čas přemýšlet o své úžasné povaze.

 
Speedy
Speedy - 31.7.2013 0:15

Nouze naucila i Dalibora housti, vsak se pan otec nauci co bude treba a udela si to vsechno spravne a podle jeho gustasmajlik - 42. A kdyz se mu bude chtit pustnout, tak at si pustne. Fakt nechapu tyhle zenske - trpitelky, ktere si nechaji kydat na hlavu dlouha leta, jeste bych to mozna pochopila, kdyz jsou male deti.
A obstaravat chlapa v jeho 69 letech? Paneboze, vzdyt spousta lidi v jeho veku jeste musi chodit do prace, takze to neni zadny nemohouci dedousek.
Mamka ma pred sebou poslednich par let zivota a snad si zaslouzi je prozit v klidu a konecne podle sveho. Najit si konicek, cas na cteni, pocestovat s nejakymi zajezdy atd. Sve uz si odpracovala, takze bych se vybodla i na nejake vareni a obstaravani ex manzelasmajlik - 42
Musim konstatovat, ze ceske zenske jsou fakt zvlastni, zapadni to maji v rodine nastavene uplne jinak, jsou vic sebevedome, delba prace v rodine je samozrejma, chlap je schopny obstarat domacnost v pripade nouze v plnem rozsahu.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-85
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77003.
    Archiv anket.