Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Partner bere víc než já, jsem jako chudá příbuzná

Partner bere víc než já, jsem jako chudá příbuzná

Potřebovala bych se s vámi poradit, respektive znát vaše názory na mou situaci. Jde o peníze ve vztahu. a já si nejsem jistá, kdo z nás má pravdu, zda já, nebo můj partner.


Mně je 27 let, on je o deset let starší. Seznámili jsme se před rokem a letos v lednu jsme se společně nastěhovali do pronájmu. On sice svůj byt má, ale je to jenom malá garsonka, tak ji pronajímá. Společně jsme si najali dvoupokojový byt ve velmi pěkné lokalitě. A už co se týká toho bydlení mne zarazilo jeho chování. Ačkoli částka, za kterou svůj byt pronajímá téměř plně pokryje platby za byt, ve kterém bydlíme, trvá na tom, že budeme náš společný pronájem platit přesně napůl.

Víte, nechci, abyste si mysleli, že jsem nějaká zlatokopka, i když to tak vypadá. Mně jde spíš o ten princip, vždycky jsem si myslela, že když spolu dva lidé žijí, na nějaké finanční dělní se nekouká. Navíc když jeden má o hodně vyšší plat, než ten druhý. A já za těch pár měsíců, co jsme spolu, čím dál více zjišťuji, že můj přítel je asi docela velká držgrešle.

Jeho plat je trojnásobný, než mám já. Konkrétně - já beru čistého 15 tisíc, on skoro 45 a k tomu má ještě 12 tisíc z pronájmu jeho bytu. Ještě bych měla podotknout, že na ten byt si nebral žádnou hypotéku, ale darovala mu ho jeho babička. Za náš společný pronájem platíme celkem i se službami 13 tisíc.

Naše financování tedy vypadá tak, že já ze svého patnáctitisícového platu zaplatím 6 500 jako půlku za nájem, zbyde mi asi 8 500 a z toho platím ještě telefon, měsíční kupón na MHD a pojistku. Tím se dostanu na cca 7 000, ze kterých dám půlku na chod domácnosti - jídlo, drogérie apod. Na všechno ostatní - jídlo v práci, oblečení, kosmetiku, zábavu apod. mi na měsíc zbyde kolem tři a půl tisíce..

Přítel je na tom diametrálně odlišně, to ani rozpočítávat nebudu, prostě mu po odečtení všech nákladů stále zbývá asi 4O tisíc.


A teď v čem je problém. On by rád žil tak zvaně na úrovni - drahé dovolené, výlety, kultura, večeře, chtěl by to údajně sdílet se mnou, ale odmítá mi to vše platit. Pravda, občas mě pozve na večeři, ale když jdeme například do kina nebo divadla, do bazénu apod., platíme si každý své. Já samozřejmě logicky nemám na to, abych ze svého platu mohla do takového nadstandardu investovat. Když mu řeknu, že nemůžu jet na výlet, který vymyslel, protože na to nemám, začne mě peskovat, že bych si měla najít nějakou líp placenou práci. Jenže nechápe, že to není tak snadné, i kdy průběžně hledám, prostě to nefunguje tak, že se člověk rozhodne a do týdne se mu nahrnou desítky děsně výhodných pracovních nabídek.

Často to pak dopadá tak, že on si jde někam sám, tedy s kamarádem a já jsem doma. Nikdy ho nenapadne mi říct, ať to neřeším, že všechno zaplatí. Přitom vidí, jak musím úzkostlivě hospodařit a sama pro sebe si nemůžu skoro nic dovolit.

Osobně by mi to až tak nevadilo, nedělá mi problém se uskrovnit a vím, že kdybych žila sama, nebyla bych na tom líp. Mně vadí ten jeho striktní přístup, kdy všechno dělí přesně napůl.

K napsání tohoto problému mě přiměla poslední událost, kdy začal přítel plánovat dovolenou. Chce jet někam k moři do Španělska a já vím, že na takovou dovolenou nebudu mít peníze. On je z toho rozladěný, nicméně se už teď domluvil s kamarádem, že si tedy udělají pánskou jízdu.

Čím dál víc přemýšlím, že bych si měla tenhle vztah ukončit a najít si někoho jiného, někoho, pro koho nebudou peníze alfou a omegou všeho. Se současným přítelem jsme evidentně každý z jiných sociálních kruhů a asi je nereálné, aby nám to klapalo. V jiných oblastech si sice rozumíme, mám ho ráda a je mi s ním fajn, ovšem jen do chvíle, kdy přijde situace, která se nějak dotýká financí.

Zkusila jsem s ním o tom promluvit, ale nikam to nevedlo. Podle něj je to, jak to máme nastavené správně. Když jsem se ho zeptala, jak by to řešil v případě, že bych šla na mateřskou, tak mi na rovinu řekl, že samozřejmě by mě a dítě po nezbytně nutnou dobu dotoval, ale zároveň by očekával, že si co nejdříve najdu nějakou brigádu.


Co na to říkáte? Má to s ním cenu, nebo ne? Vím, že mě má rád, i já jeho, ale tenhle problém prostě nemůžu nějak překousat. Anebo je jeho přístup správný a špatně uvažuju já? Budu ráda za vaše názory, nerada bych se nějak ukvapila. Děkuji.

Tereza


12.5.2016   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 88   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Partner bere víc než já, jsem jako chudá příbuzná

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-86
mariena
mariena - 16.5.2016 19:33

Když jsem ten článek přečetla,tak jsem si řekla,že ta holka nemůže být normální.Potom jsem si vzpoměla na svoje první manželství a sklopila jsem uši.Zamilovaná ženská dokáže být neskutečně blbásmajlik - 58

 
Verera
Verera - 16.5.2016 17:50

rychlonožka: A ještě něco jiného je špatně. V hezkém vztahu lidi chtějí být spolu, je to pro ně důležitější než kde budou trávit dovolenou. Pán se rozhodl, že jede do Španělska a je mu jedno, že nebude trávit dovolenou s Terezou.

Neříkám, že musí být lidi spolu veškerý čas, ale měli by se dohodnout. Pokud to mají s penězi takto nastavené, tak by pán měl hledat především něco dostupného a zajímavého i pro Terezu, to by měla být hlavní dovolená a pak ať si jede třeba plachtit do Alp, když se tak dohodnou.

Takto to vypadá, že pán o dovolenou s Terezou vlastně ani nestojí, což vyvolává pochybnosti o celém jejich vztahu.

No, zajímalo by mě, co by pán děla, kdyby ho vyhodili z práce, nemohl nic najít, nájemníci by se mu vystěhovali a byl nucen žít z podpory. Jestli by taky tak trval na půlení plateb a uskrovnil by se podle výše svého příjmu.

 
Speedy
Speedy - 15.5.2016 8:00

Skrta je jedna z nejhorsich vlastnosti . Otevira se mi kudla v kapse, jen to ctu. Memu zlatemu a velkorysemu muzi bych musela rucicky libat.

 
YXH
YXH - 14.5.2016 17:34

Milda3: smajlik - 47

 
rychlonožka
rychlonožka - 14.5.2016 8:33

Nevím, co bych poradila. Většině z nás bude ten pán připadat sobecký, to ano. Na druhou stranu zase proč by měl platit všechno. Tady je podle mého špatně nastaveno něco jiného: partnerka jistě od A do Z jejich společné bydlení obstarává: nebo snad pán vaří, pere, uklízí, nakupuje? Tam je ona jasně v nevýhodě. A tím pádem ona doplácí na něj. Asi bych mu řekla - víš, hochu, dobře, máš to nastaveno takhle fifty fifty. jedeš na luxusní dovču, beru to. Já jedu s jinými fajn lidmi tady ...na vodu, do kempu, na kola....já mám taky nárok na rovnou dovolenou, takže já taky ten a ten týden nebudu doma. Jo a končím s veškerými domácími pracemi. Buďto se na nich budeš spravedlivě napůl podílet, nebo se každý budeme starat sami o sebe. Pokud budete Terezo bydlet sama, asi na tom budete finančně líp. Vám bude stačit malý byteček - ostatně, nevidím zmínku o tom, kde bydlela předtím? U rodičů? V pronájmu? Patrně své bydlení neměla. A myslela, že si polepší. Na tohle si chlapi asi dávají docela pozor. Přece jen tam něco o tom, být na tom lépe, pro mě zavání. Jinak tedy můj přítel mi na to, že u mě často je, přispívá symbolickou částkou a taky vydělává x krát víc. Pokaždé mu říkám, že ty peníze nechci a že se klidně můžeme jen vídat a ne spolu bydlet. Máme každý svoje a člověk je už kolikrát docela unavený a chce mít svůj klid a soukromí. Dospělé děti s námi nebydlí, je člověk zvyklý na pohodlí. Ale chápu, že Tereza je mladá a že tam to je jinak, mladí spíš chtějí být spolu pořád. Vážně radu nemám, je mi o třicet víc, než Tereze. Asi si ujasněte, zda Vám to stojí zato. Myslím, že mužů ještě několik za život potkáte. Patrně spolu nezůstanete. Jakmile nefunguje jediná důležitá složka ve vztahu, je to už špatně. Zdravím Vás Terezo, a tak trochu Vám to mládí závidím. Rozhodnete se jistě správně.

 
melda
melda - 13.5.2016 20:34

Milda3: smajlik - 47

 
kareta
kareta - 13.5.2016 17:06

Milda3: smajlik - 47

 
Milda3
Milda3 - 13.5.2016 13:52

jinak tedy nechápu co Tereza očekává,kde bydlela do sestěhování ? že ji stačil plat na bydlení a ostatní ? tak ať se na něj vybodne,vrátí se do podobných podmínek a schání si lepšího partnera než je tahle držgrešle

 
PEGG
PEGG - 13.5.2016 13:51

Někteří chlapi jsou fakt idioti a absolutní omezencismajlik - 76smajlik - 55smajlik - 37

 
Milda3
Milda3 - 13.5.2016 13:22

Linda - 13.5.2016 9:12 - on by u nás musel platit,je to řidič z povolání a při neplacení alimentů by mu zabavili řídičák a to by asi nechtěl skončit na pracáku,platí to už třetí rok

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1570179-moznost-odebrat-ridicak-snizila-dluh-na-vyzivnem-o-tri-miliardy

 
Haninka
Haninka - 13.5.2016 13:08

Bellana: hotové je samozřejmě dostává, jsou to načerno vydělané, leda ze by zamestnavatel mel dva účty - jeden oficiální a jeden na " černé " platby. Znám to z praxe.

 
Bellana
Bellana - 13.5.2016 12:45

Nika1: Máš pravdu. Ale pokud ty peníze nedostává hotově, tak se dá prokázat výše jeho příjmů. A to se pak může divit jak ten, kdo to takto má, tak jeho zaměstnavatel. To by se hochovi mohlo pěkně prodražit. Ale je fakt, že tak může postupovat jen dost sebevědomá žena, ne žena tak uťápnutá jako kamarádka Romule.

 
Bellana
Bellana - 13.5.2016 12:45

Nika1: Máš pravdu. Ale pokud ty peníze nedostává hotově, tak se dá prokázat výše jeho příjmů. A to se pak může divit jak ten, kdo to takto má, tak jeho zaměstnavatel. To by se hochovi mohlo pěkně prodražit. Ale je fakt, že tak může postupovat jen dost sebevědomá žena, ne žena tak uťápnutá jako kamarádka Romule.

 
Nika1
Nika1 - 13.5.2016 11:43

Bellana: Ono to tak bývá, že mají (nejen) kamioňáci třeba přiznanou min.mzdu a ostatní bokem, tak to by se z min.mzdy toho moc nespočítalo.

 
Bellana
Bellana - 13.5.2016 11:17

Romule: Dokážu pochopit, že takové ženy jsou příliš hrdé na to, aby nebojovaly za svá práva. Nedokážu pochopit, že nebojují za práva svých dětí. Lze podat žalobu na výživné pro děti i za trvání manželství. Podle zákona mají oba manželé právo na stejnou životní úroveň a jejich děti také. Je ale otázka, jestli ten muž neplatí třeba hypotéku, daně, energie a podobně. Pak by to bylo s tím manželovým sobectvím trochu jinak.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-86
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.