Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pes s nimi jí, spí… Zvedá se mi žaludek

Pes s nimi jí, spí… Zvedá se mi žaludek

Mám přítele, chodíme spolu ani ne půl roku. Rozumíme si, je nám spolu dobře. Zatím ještě nebydlíme v jednom bytě, ale plánujeme to. Akorát já po seznámení s jeho rodinou váhám. Dokud jsem neviděla na vlastní oči prostředí, z něhož můj přítel pochází a nepoznala jeho rodiče, neviděla jsem v našem vztahu jediný mráček.

Chtěla bych se vás zeptat, jestli má prostředí, ze kterého člověk vyšel, na jeho další život zásadní vliv a některých zažitých stereotypů se už nikdy nedokáže zbavit. Můj přítel se totiž doma chová úplně jinak, než když jsme spolu sami, nebo když je u mě na návštěvě. Bydlím ještě u rodičů, on ostatně taky.  Už je mi ale pětadvacet, jemu od ři víc a uvažovali jsme o společném bydlení.

Ale k věci. Když je přítel u nás, nebo se mnou, je slušný, milý, čistotný. Nikdy mne nenapadlo, jaký šok zažiju na návštěvě u jeho rodičů. Dlouho mne k nim pozvat nechtěl, pochopila jsem, až když jsem se tam konečně dostala.

Bydlí stejně jako my v panelákovém bytě. Ovšem něco takového jsem opravdu nečekala. Hlavně jsem nepochopila, že jeho maminka před mou návštěvou neměla ani potřebu trochu uklidit. Všude nepořádek, špína, zápach z cigaretového kouře smíšený s nevětraným vzduchem. Nechci pomlouvat, samotné je mi to nepříjemné o tom psát, ale jsem z toho opravdu v šoku.

Jeho otec mne přivítal v trenýrkách až ke kolenům, ani tričko neměl, ty trenky měl zaříznuté pod pivním břichem. Řeknu vám, podat mu ruku pro mne byl opravdu problém a zkouška toho, co vydržím.  Maminka byla taky taková umolousaná, bohužel, byla i silně cítit potem. Co se týká chování, byla moc milá, to ano. Na příteli jsem viděla, že se asi stydí, přece jen u nás to chodí úplně jinak, moje máma je čistotou skoro posedlá. Ale přítel, i když se styděl, tak přesto jsem zaznamenala, že doma se chová jinak, než když je u nás. Například si neumyl ruce, když šel ze záchodu.

Co mě ale odrovnalo úplně nejvíc bylo jejich stolování se psem. Mají boxera, který hodně slintá. Otec něco jedl a dal psovi vylízat talíř, přítel snědl z misky zmrzlinu a taky ji pak dal na zem pro psa na vylízání. Já když viděla a slyšela to remcání a koukala na ty stříkající sliny kolem, málem jsem se pozvracela. Bohužel, ze slušnosti jsem nabídnutou zmrzlinu před tím neodmítla a došlo mi, že ten pes jim tímhle způsobem patrně myje veškeré nádobí. Další šok jsem zažila, když mě přítel pozval do svého pokoje. Špinavá, uválená postel plná nějakých fleků a skvrn, neskutečný nepořádek.

Je mi z toho špatně. Přítele mám ráda, ale neumím si představit, jak jsme spolu, třeba se i vezmeme, budeme mít dítě a já s ním budu jezdit k jeho rodičům. Vůbec nevím, jak se mám zachovat.
Bojím se, aby se přítel, až mne bude mít jistou, nezačal chovat jako čuně, tedy tak, jak je na to zvyklý. Myslíte, že je šance ho nějak převychovat?

Martina


8.9.2015   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 105   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Pes s nimi jí, spí… Zvedá se mi žaludek

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-94
YXH
YXH - 11.9.2015 16:01

sallie: Plny souhlas, zni jako poradna nana nafoukana. Zajimalo by mne, jestli u jejich rodicu suruje byt maminka nebo jestli ji dama aspon pomuze. Takovehle mam moc rada, maji rady poradek, ale musi ho udelat maminka, zajimalo by mne, jak by to u ni vypadalo, kdyby zila sama.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 11.9.2015 13:02

krasaka: No nevím. Kdysi jsme měli s mužem ridgebacka a pointra v 1+1 a těšili se na dostavění domu. že bude více místa, zahrada atd.... Dokonce jsme jednu menší místnost zařídili právě pro ten psí klid. Dnes tam stojí botníky a velký mrazák, neboť naši psí i kočičí kámoši se stejně neustále motají okolo nás. Tedy nejčastěji střeží kuchyň nebo pobývají různě rozložení v obýváku s námi tak, aby na ně dosáhla něčí ruka. Na zahradě se vyvalují rádi, ale jen pokud jsme tam také, jinak mám obtisknuté čumáčky na oknech zvenku....
Fakt je, že jsem v 1+1 se psy více řešila ten úklid, na baráku jsem trošku zpohodlněla. Ale to je jediný rozdíl. Pořád si myslím, že by člověk neměl až tak řešit velikost bytu jako to, kolik času a sebe zvířeti dokáže poskytnout, a zda má finance na kvalitní krmivo a veterináře....
Pohlazení pejskům....


 
krasaka
krasaka - 11.9.2015 12:04

hrosinka72: catcat: smajlik - 61 Ovšem smajlik - 40smajlik - 40 potřebují hlavně hodné páníčky a svou lidskou smečku, ovšem do panelákového bytu zrovna boxer není nejvhodnější plemeno, zvláště když ho mají "šmudlíci". To chlemstání, slintání, prskání - slinami obhozený nábytek v každé místnosti /pochybuji,že to po něm otírají/.
Skvělá je kombinace zahrádka+otevřené dveře do bytu, vlastní pelíšek v klidné předsíni - i co do velikosti jsou vhodnější plemena. I kvůli boxerovi jsem měnila byt ve městě za chaloupku s velkou zahradou na venkově a pak už jen život s koliemi a šeltií, nyní dva menší smajlik - 40smajlik - 40,kteří pijí a baští elegantněji /už nemám tolik sil jako dříve/.
Ta věta Majolky je v podstatě pochopitelná - vždyť v těch králíkárnách se velký pes s bídou otočí smajlik - 76smajlik - 48

 
hrosinka72
hrosinka72 - 11.9.2015 9:59

catcat: souhlas
Kdy už lidi konečně pochopí, že pes potřebuje hlavně člověka klidně v garsonce a ne kotec a zahradu?
majolka: Kde by asi podle Vás měl krátkosrstý boxer správný prostor?

 
catcat
catcat - 10.9.2015 15:06

Majolka: proč by měl být boxer v bytě katastrofa? S jedním jsem vyrůstala, bydleli jsme 4 ve 2+1 v paneláku a náš pes si nestěžovalsmajlik - 55

 
Majolka
Majolka - 10.9.2015 14:29

Přítel v těchto podmínkách vyrůstal, bere to jako samozřejmost. Je podivné, že si neuklidil alespoň ve svém pokoji, když věděl, že přijdeš. Je dospělý, když rodiče nejsou na úklid, tak by mohl on sám. Ruce by mu neupadly. Nehledě boxer v bytě, to musí být opravdu katastrofa.
Zeptala bych se, co se mu líbí u tvých rodičů. Jestli řekne, že pořádek nebo řekne jen nějaké věci, tak asi nerozlišuje pořádek a nepořádek. Některým chlapům binec nevadí. Chlapa nepředěláš, ale když se určí nějaké pravidla, abys nebyla jen služka a on si pořádek bude udržovat a pomáhat ti při ´úklidu, tak sám si bude hledět toho, aby se pořádek udržoval. Možná by bylo horší, kdyby byl puntičkář na pořádek a vyžadoval vše v zákrytech. I tací jsou. Je to těžké, ale jestli ho máš ráda, tak věř, že každý má chyby i ty, i já. Hlavní je tolerovat druhé, pomáhat partnerovi a snažit se, aby společný život byl spokojený pro oba dva. Jeden to prostě neutáhne, to mi věř. Držím pěstičky a přeji Ti, aby jsi se dobře rozhodla a nedělej ukvapené závěry. Ráda bych věděla, jak jsi se rozhodla.

 
rychenza
rychenza - 9.9.2015 17:57

sallie: Vidim to uplne stejne smajlik - 47

 
sallie
sallie - 9.9.2015 17:47

Verera: no já nevím, ani jedna skoro tchýně kvůli mě neuklízela, ani jsme neměly nějaké formální setkání, prostě jsem jednoho dne přišla - a musím říct, že byť rozliční synkové byli někteří pěkní dárečci, tak svoje skorotchýně jsem fakt měla ráda, i když to nebyly modelky s naklizenou domácností... smajlik - 26

 
Verera
Verera - 9.9.2015 16:56

sallie: Asi předpokládá, že po psovi umyjí nádobí, ovšem pro spoustu lidí je i tohle dost nechutné. Tomu se vcelku nedivím, ale zase málem se pozvracet z toho, že vidím, jak pes něco žere, to je poněkud přehnané.

Ale uklidít a slušně se obléct když syn přivede poprvé ukázat slečnu, to by snad mělo být samozřejmé a patrně nemají umyvadlo na záchodě,ale v oddělené koupelně, takže mytí rukou je jasně patrné.

Vidím to jako střet rozdílných názorů, soužití fungovat může, pokud ani jeden nebude trvat na extrému, jaký zná z domova,ale jakékoli soužití vyžaduje toleranci a respektování druhého partnera. Tohle je něco, co prověří šance na přetrvání tohoto vztahu.

 
sallie
sallie - 9.9.2015 16:25

Podle mě jsi nafoukaná nána, která si nevidí na špičku nosu. Z čeho soudíš, že nádobí po psovi neumyjou? Pokud jsi tam byla ve vedrech, dokážu si představit, proč byl tatínek jen v trenkách a maminka upocená. A proč by měla maminka před tvou návštěvou uklízet? Jsi snad královna ze sáby?
Neuniklo ti v tom všem to zásadní - třeba to, že maminka byla MILÁ...?

A to jako fakt chodíš za přítelem až na záchod, abys kontrolovala jestli si umyl ruce? Možná bys převýchovu potřebovala ty sama... k troše tolerance...

 
Deina66
Deina66 - 9.9.2015 13:06

Zkusila bych to společné bydlení a vidělo by se jinak chudák pes dojídat lidské zbytky mu dost škodí.......

 
hrosinka72
hrosinka72 - 9.9.2015 13:05

Je to o úhlu pohledu a způsobu života. Chovám psy a kočky od nepaměti a neumím si život bez nich představit, jsou mým domovem. Momentálně mám tři hafy, "omyvatelné bezchlupé" kanadské sphynxe a peršany. Nahaté kočky se mnou spí, peršani mají jiná oblíbená místa na spaní, malý pes leží vedle postele a dva velcí nesmí do patra kvůli nebezpečí uklouznutí na shodech.
Mají své nezer a plast misky, které klidně umyji na nejvyšší teplotu v myčce. Zásadně ale nedostanou žádné lidské jídlo. Uklízím denně, ale nejsem otrok hadru a smetáku a nepoběžím utřít každou kapku od psí tlamky nebo pokaždé ihned zamést pár zrnek písku vynesených z kočičího záchodku.To bych také denně mohla mýt okna, protože tam kočky při honění mouchy obtisknou packu....
Nic mě ovšem neopravňuje hodnotit lidi. A´t si to každý má, jak chce. Někdo se zvířetem v posteli, jiný je nemusí vůbec. Někdo má binec, někdo se koupe v dezinfekci.
Moji tchánovci přespříliš "hodnotili" nejen náš život se zvířaty, proto jsem jim vysvětlila, že jim je do toho prd, urazili se a já už je pár let neviděla. Dochází jen manžel se synem.
Manželův otec byl odjakživa "pedantický uklízeč", manžel to naštěstí má úplně jinak.... S prudičem, co nesní v klidu ani oběd, protože odběhne sebrat smítko, bych nemohla žít.
Takže, Martino, u mě doma byste se také asi necítila dobře, ale přítel by si zasloužil dialog na dané téma a s případnými tchánovci (zvláště pokud jsou hodní) se dají vztahy také uhrát k učitým mantinelům hned od začátku. Chce to trochu taktiky třeba přes ten zakouřený byt (např. v případě dětí) a nehodnotit vztah ke zvířeti.
Přeji všem pohodový den.

 
Anahir
Anahir - 9.9.2015 12:10

PEGG: tak je to věc názoru, to je pravda.
Já osobně, kdybych se řídila tímto názorem, přišla bych o dobrého chlapa do života. Proto nesouhlasím.

 
krasaka
krasaka - 9.9.2015 10:51

smajlik - 61 Je sice s podivem, že přítel měl ve svém pokoji binec, aspoň to si mohl uklidit - ovšem až vypadne z toho prostředí, nic mu nebrání v tom, aby se přizpůsobil čistotné ženě v hezkém bytě.
Manžel pocházel z malé vísky, měli hospodářství, sice v bytě jakž takž, ale jedli třešňové knedlíky všichni z jedné mísy a jeho bratři po práci na poli sundali gumáky s kalhotami a nechali je stát u postele, aby do nich ráno zase hupsli.Tchyně byla stále v jednom kole, prala denně, vařila výtečně a 4 menší kluky stále ponoukala k pořádku, ale pantáta byl poněkud čuněsmajlik - 48
Manžel to po něm nezdědil, pracoval na tři směny na koksovně,sprchoval se po práci tam i doma a rychle se přizpůsobil životu ve městě.Bez řečí pomáhal v domácnosti i s miminky. Byl vždy jako ze škatulky - jen nerad nosil oblek+vázanku a nové oblečení mu viselo dlouho ve skříni, což je ale u chlapů obvyklé. Tudíž nemusí být vždy přísloví ´,že "jablko nepadá daleko od stromu" pravdivésmajlik - 66

 
Milda3
Milda3 - 9.9.2015 10:29

Linda: no,ten psí polibek má strany dvě,ale že něco léčí je pravda,vnučce se před 4 rokyudělal nějakej svědivej rudej flek na lýtku a mastičky z kožního byly tak jen na dvě věci,ještě tenkrát žila Betynka a ta ji to začala olizovat a za týden bylo po problému

a ta druhá strana

Skutečnost:
Psí polibky mohou způsobit u lidí nemoce.
Myslíte, že ústa psů jsou čistší než lidská? Zamyslete se znovu!
Veterináři říkají:
Tlamy psů se hemží bakteriemi, jako je Salmonella, Campylobacter, a Cryptosporidium. Tyto bakterie se dostávají do úst psa když pozře zkažené jídlo či výkal atˇlidský či zvířecí někde na procházce, nebo když používá jeho jazyk jako toaletní papír. Poté jednoduše na vás polibkem přenese tyto bakterie, které u člověka mohou způsobit ošklivé průjmy.

taky byly doby,že jsem obě pejsiny v zimě na chatě nechával spát u sebe pod dekou,v noci by jim byla zima,celou noc jsem netopil a teď dám Nelince občas taky něco dojíst z mého talíře a nevadí mi to a jestli si někdo myslí že jsem prase,je to jeho věc a já to mám kdesi,pes je člen naší rodiny

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-94
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.