Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Dvojdomek s tchánovci. Máme do toho jít?

Dvojdomek s tchánovci. Máme do toho jít?

Před rokem jsme se s manželem vzali, je nám 27 a 32 let. V dohledné době plánujeme rodinu, chtěli bychom alespoň dvě děti. Vlastně se už o miminko pokoušíme, necháváme tomu volný průběh a uvidíme, kdy se zadaří. Bydlíme v obecním nájemním bytě.

Samozřejmě, že uvažujeme o pořízení něčeho vlastního, ale máme strach uvázat si na krk hypotéku. Zatím tedy šetříme, založili jsme si stavební spoření a za pár let uvidíme.

Teď nám ale přišli manželovi rodiče nabídnout možnost vlastního bydlení. Oba mají pár let do důchodu a chtějí se na stáří zajistit. Vlastně to tak plánovali, že si uspoří dostatek prostředků, prodají čtyřpokojový byt a chalupu a postaví si rodinný dům. Teď jim navíc spadlo do klína poměrně velké dědictví po tchánově mamince, takže jsou na stavbu připraveni, dokonce už mají vyhlédnutý i pozemek.

A protože vědí, že i my máme do budoucna plán postavit si něco vlastního, přišli s velmi lákavou nabídkou. Pokud bychom souhlasili, nechali by na pozemku postavit dvojdomek s tím, že jednu půlku by obývali oni, druhou my. Peněz mají dost, vše by financovali sami, my bychom si pouze zařídili naši část domu nábytkem. Můj manžel je jejich jediný syn, jak řekli, moc rádi by toto pro něj a jeho rodinu udělali. Navíc mají představu, že si vzájemně vypomůžeme: Oni nám s našimi budoucími dětmi, až budou v důchodu, a my je pak později obstaráme ve stáří.

Zní to hodně lákavě. Získali bychom tak v podstatě vlastní bydlení v novém domku se zahradou a ve velmi příjemné lokalitě, která se nachází na předměstí našeho většího města, kde všichni žijeme. Je zde nádherný klid, do lesa doslova pár kroků a zároveň výborná dostupnost do práce i do škol a školek či k lékaři – autem nebo hromadnou dopravou.

Manžel je z návrhu a nabídky svých rodičů nadšený, já v podstatě také. Přesto mi ale úplně dobře na duši není. Mám totiž obavu, jak bude naše společné soužití ve dvojdomku na společném pozemku vypadat. Tchán je docela v pohodě, ale tchyně je tak trochu metrnice. Ne, že by byla nějak zlá, to v žádném případě, ale na můj vkus je příliš energická, řekla bych hyperaktivní.

Pořád musí něco dělat, nevydrží chviličku sedět, a když jsme společně s nimi na chalupě, je to pro mne docela dvojdomekočistec. Tchyně kmitá v kuchyni, na zahradě, vyváří jako o život a neustále mne honí, abych se zapojila. Jakmile si na chvíli sednu nebo se chci jít jen tak projít do lesa, je z toho celá nervózní a okamžitě pro mne má přichystané nějaké úkoly. Umýt nádobí, vyplít záhony, vytřít… Když jsme s nimi pohromadě, necítím se prostě svobodně a mám pocit, že ji musím poslouchat. Připadám si jako malá holka.

A teď bychom tak měli žít trvale všichni pohromadě, což mne docela děsí. Přitom na druhou stranu velmi oceňuji všechny výhody, které by takové soužití přinášelo. Tchyně jde do důchodu za tři roky, měla bych tím pádem vyřešené případné hlídání dětí. Stavba domu by nás prakticky nic nestála a bydleli bychom ve svém. Děti by vyrůstaly ve zdravém prostředí obklopené širší rodinou. To všechno je moc pěkné a lákavé. Přesto mnou zmítají určité pochybnosti a obavy.

Co myslíte, je takové soužití možné? Dají se nastavit taková pravidla, aby byly obě strany spokojené? Vzhledem k organizační povaze mé tchyně mám opravdu strach, abych si na sebe neupletla pořádný bič. To bych pak měla všechny ty výhody, které si uvědomuji, hodně draze vykoupené. Šly byste do toho na mém místě?

Hanka


1.6.2011   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 97   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Dvojdomek s tchánovci. Máme do toho jít?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-97
mam-ča
mam-ča - 1.6.2011 12:20

Život je krátký na to, abys ho prožila v sebezapření.
Bude se to těžko odmítat. Tvůj muž zřejmě nepochopí, jak se cítíš, protože jsou to jeho rodiče. Tenhle budoucí dům prověří vaše vztahy. Manželovi řekni všechno, vč. svých pocitů které máš na chalupě u jeho rodičů.
Jestli Tě nepodpoří a bude trvat na tom lákavém rodičovském dvojdomku, nepořizovala bych si s ním děti, a ani s ním do budoucna nepočítala.
S mamánkem je těžký život ve všech směrech.
Mám to z vlastní životní zkušenosti. S tchýní sice naštěstí nebydlím, ale její "laskavé" hyperaktivní povahy si užívám už 33 let.

 
Renee
Renee - 1.6.2011 12:15

Jsem docela překvapená, jaká tady panuje vzácná shoda smajlik - 16 A já se přidávám, taky bych do toho nešla. Hanko, dům by vůbec váš nebyl, zvláště ne tvůj, a když se ve společnosti tchýně necítíš dobře a takhle tě prudí, to úplně stačí smajlik - 64
Já bych nešla do bydlení ani s vlastními rodiči, natož s cizími. Stačí si vyslechnout zkušenosti ostatních. Vždycky je tam víc záporů než kladů.

 
Nika1
Nika1 - 1.6.2011 11:45

Riki: Máš pravdu. Babičce zatopili kvůli přehradě statek, tak se sestěhovala k dědovi a tam okamžitě sepsali s tchánovci postupní smlouvu, kde tchánovci vše přepsali na oba manžele,ale taky bylo do puntíku napsáno, kolik čeho musí mladí odvést tchánovcům jídla, obilí, zvířat, peří, peněz (nebyly důchody) atd.(např. si pamatuju, že tam byly detaily i ohledně počtu hus smajlik - 34(na sv.Martina a na sv.Štěpána nebo tak). Staří odešli na vejminek a respektovali nové hospodáře a tchyně novou hospodyni a mladí je podporovali.

 
Kadla
Kadla - 1.6.2011 11:36

Teda do toho bych nešla ani, kdyby mi k tomu baráku přihodili půl melounu.. smajlik - 66. Naprostý souhlas s Lindou.

 
Zumka
Zumka - 1.6.2011 11:35

Viv :o): Běž a poděkuj jí i sobě za to, že se máte rády a vycházíte spolu. smajlik - 25

Je pravda, že já bych žila stokrát raději s mou skorotchýní (je to bezvadná ženská) než s vlastní matkou...

 
Viv :o)
Viv :o) - 1.6.2011 11:33

A tak jak to tady ctu ja mam fakt stesti jak blazen... pujdu koupit tchyni kytku a velkou cokoladu...

 
sevenofnine
sevenofnine - 1.6.2011 11:21

Verera: no moje zkušenost s dochováním babičky jsou děsné, přesně podle článku včera a tchýni je 80, takže já mám naprosto reálnou představu co je to doopravdy osobně se postarat o seniora. Sáhneš si na úplné dno ... do toho 2 děti, barák, zahrada ... moje máma a k tomu chceš mít fungující manželství a snažíš se zachovat nějaký rodinný a soukromý život a dětství svým dětem. Je to tanec na špičce jehly ...

 
Riki
Riki - 1.6.2011 11:19

Ono dřív, když bydlelo víc generací v jednom domě, tak byly poněkud jiné vztahy mezi lidmi všeobecně. Dnes je přece jen jiný způsob života. Ale i tenkrát byla v takovém domě jen jedna "hlavní" hospodyně a její slovo platilo. A bralo se to za samozřejmost. To už právě dneska málokdo vydýchá. Obvykle teprve když ta starší generace odešla tzv. na výminek, předala hospodaření té mladší, a přestala do toho mluvit. Ale taky ne vždycky. smajlik - 42 No a brát si za vzor seriál Taková normální rodinka, to přece nemůže nikdo myslet vážně. smajlik - 34

 
Juana
Juana - 1.6.2011 11:06

Šla bych do toho za podmínek, že to bude opravdu dvojdomek - tedy dva domy vedle sebe, že každý bude mít vlastní zahradu, tchýně nebudu lézt do našeho domu a hlavně - že si svůj dům zafinancujete sami. Pak by to fungovat teoreticky mohlo.

 
sqwela
sqwela - 1.6.2011 11:04

Anahir: pěkně napsáno, a do puntíku pravda...snad si z toho vezme pisatelka Hanka příklad smajlik - 26

 
sqwela
sqwela - 1.6.2011 10:57

Já jsem stála před podobným problémem, když jsme si měli udělat u rodičů přítele podkrovní byt.a nakonec jsem si uvědomila, že-stejně jako Hnka-se necítím svobodně v přítomnosti tchýně (budoucí), že jsem jako malá holka, která musí neustále obhajovat svoje názory, pokud jsou jiné, než tchýniny (a to jsou skoro vždycky) a nakonec jsme si koupili s přítelem byt.sice jsme 3 měsíce bojovali s nepochopením a naštváním jeho rodiny a to ne jen rodičů, ale všech jeho příbuzných, ale ustáli jsme to a je nám fajn :)

 
Anahir
Anahir - 1.6.2011 10:53

Stavba vás nic nestála a bydleli by jste v svém??? No tak to si myslíš Ty. Jak do puntíku neposlechneš tchýni a nebudeš kmitat dle jejího -budeš to mít talíři.
Víš co, podobné články jako ten Tvůj jsou pořád jak přes kopírák stejné. Do 2 et tu budeš psát článek, co máš dělat, že tchýně leze do všeho soukromí, není možnost nastavit hranice, protože oni zaplatili stavbu, stále Tě jen úkoluje, protože ona je v důchodu a nudí se, zatímco Ty chodíš práce. Manžel Tinepomůže,prože tojína straně matky a přijde mu to skvělé.
A péče na stáří? Doporučuju Ti přečíst si článek před Tebou o rodině co se neumí postarat o babičku. Manžel se totiž starat o případného ležáka nebude. TY se budeš o ležáka starat.
A ještě dotaz -jak je možné, že se necháš úkolovat? Takovéhle nanynkovství fakt nesnáším.

 
kat
kat - 1.6.2011 10:49

PEGG: přesně takhle to bylo u nás, oba nikdy nevyhodili nic..bylo to hrozný, nic jsme am nesměly opravit, barák se rozpadal, pořád jsem měla na talíři, že moje to není, nesměl ajsem vylsovit názor ani na to zda si pořídt telefon či ne. Zato kritizovali vše coj sem udělala já, včetně toho co nosím na hlavě, jakou barvu nehtů používám, že jsem si dovolila koupit parfém a neštětřím (vydělala jsem si na něj) že se moc často myju (sprcha jednou denně byl luxus, oni jen v neděli). Takže jak říkám, já už bych nikdy s rodiči nebydlela,ani s vlastními.smajlik - 66 Proto obdivuju talenku, že dokáží v klidu žít tolik generací v jednom domě.smajlik - 47 Tam musí žít opravdu jen samí svatí lidé.smajlik - 30

 
Zumka
Zumka - 1.6.2011 10:43

PEGG: Přesně: už to nikdo v životě nikdo na nic nepoužije, ale schovat se to musí! smajlik - 9 Např. polámaný kohoutek k hadici na zahradě (jasně, že nový jsme koupili my z našich peněz) se musí taky schovat, i když je nepoužitelný.
Když jsme si koupili do našeho spodního bytu nové kování na dveře (celkem 8 dveří), tak otec pravil, že ty staré "jsou jeho" a tak je zákaz je vyhazovat a prý si je schová a jednou je zpeněží, neb je to 70 let stará "starožitnost". Takže už několik let leží kování neznámo kde, v nějaké skříni a on už ani neví, že je někde má... smajlik - 9
Když se dvakrát za rok koná sběr velkoobjemového odpadu a železa, tak přítel nachystá hromadu věcí na vyhození (před tím se na tom s mým otcem domluví) a když tam ráno příjde s tím, že to naloží a odveze, tak je hromada poloviční nebo třetinová, protože otec si to mezitím rozmyslel a věci zase přenesel zpět do svého bordelu (pardon). smajlik - 68 No... k smíchu to už dávno není.

 
PEGG
PEGG - 1.6.2011 10:36

Zumka - 1.6.2011 10:16 - to je přesné, zrovna včera, když jsem vyhazovala staré 3l sklenice, mi pravil, no snad tam tolik nepřekážísmajlik - 76 To,že je už nikdo nepoužije,to je vedlejší. Kdysi je střádal na skleník,na který chvála Bohu nedošlo, takže jich bylo půl sklepa. Už nejsou,to jsem ale mrchasmajlik - 68

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-97
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.