9 tipů, jak zvýšit produktivitu v kanceláři
Pokud chcete v příštím roce pracovat ještě efektivněji, vylepšete své pracovní prostředí. Začněte ještě dnes a uvidíte, jak se všechno změní.
1. Zbavte se nepotřebných věcí a zbytečností. Protřiďte věci ze stolů, zásuvek a polic. Co nepoužíváte, nekompromisně vyhoďte. Začněte u zaprášených maličkostí, zničeného nábytku i uschlých rostlin a skartujte nepoužívané dokumenty. Ať na pracovišti zůstane jen to nezbytné.
2. Ukliďte. Všechno. Stoly, zásuvky, skříně, police. Dejte věcem své místo a po použití je na něj vracejte.
3. Udělejte inventuru kancelářských potřeb. Zamyslete se nad tím, kolik čeho potřebujete. Určitě se vyplatí mít zásoby kancelářských papírů, ale musíte mít také desítky lepidel, korekčních pásek či děrovaček? Co vám překáží a používáte jen málo, přesuňte do skladu nebo rovnou do koše. Doplňte zásoby a pravidelně kontrolujte jejich stav.
4. Vytvořte složku pro připomínky, nápady a podněty. Příspěvky potom vyhodnoťte na schůzích či poradách.
5. Každé ráno si stanovte, co je třeba udělat. Opět se může jednat o poradu s několika kolegy, vyjasníte si cíle a každý dostane svůj úkol. Důležitá je také kontrola, zda bylo vše provedeno.
6. Nedovolte zahálet a prokrastinovat. To znamená omezit soukromé hovory, emaily, sledování facebooku nebo tlachání na chodbě a pokud musíte něco udělat, pusťte se do toho hned.
7. Pořiďte si prezentační tabuli pro porady a školení. Snadno tak budete zaměstnancům předávat informace, které jsou důležité. Je vědecky prokázané, že pro zapamatování jsou podstatné právě zrakové vjemy. Magnetickou tabuli využijete na firemním brainstormingu nebo při představování nového projektu, zapojit se mohou se svými nápady a připomínkami i kolegové, což u prezentace v powerpointu není možné.
8. Archivujte dokumenty v přehledných šanonech a nezapomeňte je polepit etiketami s popisky.
9. Doplňujte energii a dodržujte pitný režim. Jakmile ucítíte únavu, či nesoustředění, udělejte si krátkou přestávku. V poslední době se čím dál víc v kancelářích objevují různé fotbálky, relaxační místnosti a společenské hry. Proč to nezkusit také?
2.2.2015 Rubrika: | Komentářů 6 | Vytisknout
Hodnocení článku: 3,1/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Diskuse ke článku - 9 tipů, jak zvýšit produktivitu v kanceláři
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.Megí: hustý To by mě zajímalo kdy pracujou
produktivita se zvýší neserfováním , nemejlováním, netelefonováním, neesemeskováním........
Ono by stacilo se zbavit sefu, kteri tu produktivitu zdrzujou blbyma kecama o produktivite.
Mame kliku, ze mame dobre vedeni, sef je novy ale fajn, v byvale praci sefova vecne kecala o team building jenom ji nejak uslo, ze nema tym, ale hejno linych zavistivych slepic.
Nejlepší pro zvýšení produktivity práce jsou porady! Máme jednu kolegyni (vedoucí jednoho týmu), mají 2 porady denně! Jednu v 8,00 ráno, kde si řeknou, co kdo z nich bude dělat (trvá průměrně 1,5 hodiny), druhou pak ve 3,00. Tam si pro změnu řeknou, co z toho udělali či neudělali. No a do toho se ještě občas přitrefí nějaká jiná porada (např. porada vedení společnosti). No a před tou je třeba se sejít a udělat si přípravnou poradu před poradou a pak se sejít znovu, aby se dozvěděli, co bylo na poradě... Nechápu, kde mají brát čas na práci A onehdá jí napadlo, že by jim měla zajistit školení "time managementu", aby svůj čas využívali správně! Ale oni přeci žádný čas nemají!
Pane boze ty to vidis ...to je jeste horsi vymyvani mozku nez muj soucasny sef a to jsem si myslela, ze jeho blby napady nikdo neprekona
PS. muj sef by k tomu jeste pripojil bod 10)...pokud mate pocit ze vam klesa efektivita prace (cimz mysli cokoliv pod 99%) odejdete z prace na malou prochazku a po navratu pokracujte v rozdelane praci (prelozeno do normalni mluvy tvrdnete tu do 18h)
Každý má svůj styl a smysl pro pořádek a organizaci, každý taky pracuje svým tempem. Co se jednomu zdá přehledné, druhému absolutně chaotické.
Rady jak pro blbce.