Reklama:

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Děti mi rozmlouvají mého přítele

Děti mi rozmlouvají mého přítele

Je mi 62 let a před sedmi lety jsem ovdověla. Manželovu ztrátu jsem velmi těžce nesla, prožili jsme spolu vlastně celý život, vychovali tři děti, které jsou dnes již všechny dospělé a mají vlastní rodiny.

Myslela jsem si, že už ve svém věku zůstanu sama, nikoho jsem cíleně nehledala. Více než pět let to tak skutečně bylo, přiznám se, že jsem ani neměla potřebu poznat nového muže. Po manželovi se mi velice stýskalo a měla jsem dojem, že mi ho nikdy nikdo nemůže nahradit.

A tak jsem se učila žít sama. Lehké to nebylo, ale člověk si zvykne na všechno. Kromě toho, že jsem nejmladší dceři hlídala děti, když byly nemocné, a často si brávala na víkendy i ostatní vnoučata, naučila jsem se postupně věnovat i sama sobě. A zjistila jsem, jak je to báječné. Celý život jsem znala jen povinnosti kolem práce a rodiny a najednou jsem měla čas i na jiné věci.

Společně s kamarádkou jsme se u nás ve městě přihlásily do turistického oddílu a začaly pravidelně chodit do přírody, překonala jsem ostych a pravidelně plavu v místním krytém bazénu, občas si zajdeme na kafe, do kina.

Před rokem jsem v našem turistickém oddíle poznala jednoho muže. Nejdřív jsem vůči němu cítila jen sympatie a poznala jsem, že z jeho strany jsou vůči mně také. Začali jsem se spolu více bavit a najednou jsem zjistila, že se na něj vyloženě těším a nemůžu se dočkat, až se opět uvidíme.

Po několika měsících tohoto oťukávání se mezi námi vyvinul krásný vztah a já se cítím nesmírně šťastná. Miroslav je o pět let starší a před třemi roky mu zemřela žena na rakovinu. Žije sám, děti neměli, ač po nich toužili. Jeho manželka prý měla nějaký problém, kvůli kterému nebyla schopná donosit dítě.

Po nějakém čase jsem o Mirkovi řekla všem svým dětem, protože si myslím, že je to docela důležitá věc a měly by ji vědět. Navíc máme s Mirkem v plánu brát na naše turistické výlety i vnoučata, pokud budou chtít. Z toho důvodu jsem Mirka chtěla celé své rodině představit. Oba dva jsme se na toto setkání velice těšili.

Bohužel, kromě nejmladší dcery jsem se u obou synů setkala s nezájmem, možná až odporem. Mého přítele prý poznat nechtějí, to, že se s ním scházím, neschvalují. Mají obavu, že se jedná o nějakého podvodníka, který mne chce jenom využít, abych se o něj starala. Za tímto názorem si stojí a jakékoli mé námitky a vysvětlení odmítají.

Alenka, moje nejmladší dítě a jediná dcera, pro mne má mnohem víc pochopení. Dokonce nás pozvala v neděli k nim domů, kde připravila pohoštění a celá její rodina se s Mirkem seznámila. Bylo to moc příjemné setkání a i vnoučata, kterým je 8 a 6 let si Mirka oblíbila a těší se, že s námi budou jezdit na výlety.

I když si od synů život organizovat nenechám, přesto mne jejich odmítavý přístup mrzí. Nikdy jsem žádnému svému dítěti do ničeho nemluvila, když se starší syn rozvedl, bydlel nějaký čas u nás, než se znovu postavil na vlastní nohy… Vždycky jsme se ještě i s manželem snažili být dětem nablízku, aby měly jistotu, že v nás mají oporu. Proto mne to, jak se synové nyní chovají, velice mrzí.

Záleží mi na tom, aby byly naše rodinné vztahy pěkné. Nepřipadám si stará, mám před sebou ještě spoustu let života, potkala jsem na „stará kolena“ lásku a jsem šťastná. Nedokážu pochopit, proč mi mé vlastní děti to štěstí zbytečně kazí. Je mi z toho smutno.

Přemýšlím, jak to nenápadně navléct a Mirka se syny a jejich rodinami seznámit. Ale nic mne nenapadá. A taky mám strach, aby se to nějakou necitlivě provedenou akcí ještě více nepokazilo.

Viktorie


31.3.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 18   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Děti mi rozmlouvají mého přítele

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-18
Vesnach
Vesnach - 4.4.2009 10:15

Mila Viktorko, ja bych na ne nic nenavlikala. Dejte jim cas, treba pochopi, ze branit Vam ve stesti je blbost z jejich strany. Budte svym zpusobem urazena - vynechte navstevy a styk s nimi. Mozna Vam budou vycitat, ze je to kvuli Mirkovi, ze jste byvala uplne jina a to je Vase prilezitost jim vysvetlit, ze Vy jste nebyla ta, ktera vykopala valecnou sekeru mezi vztahy.smajlik - 105

 
mashanka
mashanka - 1.4.2009 20:07

No a co, proč by ses o něj nestarala a on o tebe. Od toho nakonec partnerství je, že se máte, chcete spolu žít a být si vzájemně oporou. Kdo jiný, než partner by se měl o člověka postarat, když to potřebuje.
Možná synům vadí, že už neskáčeš jen kolem nich. Nic si z toho nedělej, musí si zvyknout. Rozhodně bych je ale do ničeho nenutila - možná se dozví od své sestry, že je tvůj přítel příjemný člověk.

 
Tarantule
Tarantule - 31.3.2009 20:36

Když si moje máma našla přítele tak jsem z toho měla hroznou radost protože ona se najednou úplně rozzářila. Předtím jen věčně lítala kolem nás a byla mrzutá a utahaná a najednou fakt omládla o deset let. Je to fakt super chlap, já ho beru jako tátu, chodíme spolu na kafe. Moje máma měla hodně těžký život s alkoholikem, vlastně jsme ho s ním měli těžký všichni.... takže já otce prakticky neměla a až teď ve vztahu s ním si uvědomuju jak mi celý život otec chyběl. U Vašich synů to bude asi jiné, protože mají na otce hezké vzpomínky a neumějí si vedle Vás nikoho jiného představit. Navíc jako chlapi jsou ochranitelští a mají o Vás starost. Na druhou stranu jsou dospělí a měli by to pochopit... Dala bych jim čas - přítele zbytečně nevnucovat, ale na druhou stranu dát důrazně najevo že k Vám patří. Máte právo na svoje štěstí!

 
newladis
newladis - 31.3.2009 19:05

Milá Víktorie, myslím, že normální milující matka udělá pro děti, co jim na očích vidí, ale totéž od nich čekat nemůže. Tak už to na světě chodí. A ještě budou tvrdit, že to s Vámi myslí dobře, ale myslí jen na svůj prospěch. Nenechte si rozhodně od svých synů organizovat život . Je vidět, jak my ženy dokážeme být nad věcí /viz přístup dcery/. My, které máme krásné manželství víme, že takového muže jako máme /nebo jsme měly/ už nikdy víc nebudeme mít, ale to neznamená, že musíme být do smrti samy a už nemůžeme mít z ničeho na světě radost. Držím Vám palce.

 
Almega
Almega - 31.3.2009 13:48

Kluci jakéhokoliv věku těžce přijímají cizího chlapa do rodiny....Nechte je být,dělejte si dál,co vás těší a baví,jste tady na světě jen na chvíli,tak proč se trápit něčím,s čím těžko něco uděláte.Možná že synům jde o nějaké dědictví,o které by je "mohl připravit váš nový partner" a to jim možná naočkovaly manželky.Tak jim při vhodné příležitosti sdělte,jak to je,a víckrát už bych se k tomu nevracela.Možná náhle zjistí,že vaše štěstí může i jim přinést radost.

 
Jenika
Jenika - 31.3.2009 13:41

Tchán si také po smrti manželky našel přítelkyni. Manželovi sourozenci to také nemohli skousnout, ale manžel a já jsme jim fandili. Když jsme se o tom bavili, vždycky jsem jim říkala, díváte se na šťastného chlapa, který jezdí na výlety, kafíčka, procházky, přece nechcete, aby u Vás přes den seděl a brečel kvůli mamce. A to mu bylo k osmdesáti. Prostě brali to jako zradu na mamince. Když je ale děda přišel navštívit, otáčeli oči, nebyl čas na něho. Takže dělejte to co Vás baví a děti to prostě musí nějak přijmout. Ale ani bych je nenutila k nějakým návštěvám.Však ono to časem příjde.Oni se Váš taky vždycky neptali jak se životem.

 
sharon
sharon - 31.3.2009 12:17

Milá Viki, nic neřeš,žij si svůj život a synové to buď přijmou anebo ne. To je myslím hlavně jejich problém.Taky mě napadlo, jestli v Mirkovi nevidí "protivníka".......užívej si života,moc ti to přeju ,není dobré být sám a láska přece kvete v každém věkusmajlik - 62

 
treperenda
treperenda - 31.3.2009 12:09

Milá Viktorie, nevím jestli tě uklidní jak to funguje u nás, ale manželova maminka se starala o tchána po mrtvici a s rakovinou 17 let. Měla s ním opravdu trápení a teď když je vdova, je zamilovaná a šťastná, tak manžel se svým bratrem to nesou velice těžce. Nechápu proč jsou mužští takoví, ale asi jsou. My máme v rodině taky dva. Takže tchýnina přítele znám já, švagrová a vnoučata. Je to milý pán a mamince ho přejeme. Seznámit se s ním manžel naprosto odmítá a každou snahu bere jako manipulaci. Tak to necháváme plavat. Radím ti taky neřeš to. Užívej si život s přítelem a vnoučaty co to jde. Přeju ti jen samé hezké chvilky.smajlik - 61

 
Zaffira
Zaffira - 31.3.2009 10:15

je fajn, že aspoň dcera má pochopení, je tu možnost, že až Mirka pozná, bráchům poreferuje, jakej je, a že se není čeho bát ... Jestli oni synáčci nemaj strach, že přijdou o nějaký výhody smajlik - 26

 
Dandenka
Dandenka - 31.3.2009 9:53

Taky si myslím, že všechno chce svůj čas. Už jen fakt, že jste spolu s manželem byli celý život svědčí o tom, že si synové vedle tebe těžko představují někoho jiného. Neměli by to ale brát tak razantně a dát šanci seznámení.

 
Křeček
Křeček - 31.3.2009 8:30

Taky bych jim dala čas, oni to stráví a bude líp.

 
kareta
kareta - 31.3.2009 8:30

to je přejde samosmajlik - 26 Nic nelámej, žijsmajlik - 47

 
orinka
orinka - 31.3.2009 7:33

To chce čas - je vidět, že ty to máš v hlavě i srdci uspořádané dobře, netrap se. Když děti uvidí, že jde o trvalý a dlouhodobý vztah, uklidní se. A snad nejsou tak ubozí, aby měli strach, že nový partner maminky je připraví o dědictvísmajlik - 55

 
annie
annie - 31.3.2009 7:02

Zní mi to od synů jako protimluv - přítele poznat nechtějí, ale bojí se, že jde o podvodníka...
Když ho nepoznají, tak ho odhadnou jen těžko, ne?
Souhlasím s názory níže - nechej tomu čas. smajlik - 58

 
Alice.
Alice. - 31.3.2009 5:16

Souhlas s tím co bylo už napsáno...Dodala bych jen to, že psychologové tvrdí, že pokud člověk ovdoví a měl před tím kvalitní, láskyplný vztah, tak s velkou pravděpodobností ještě nějaký vztah po nějakém čase naváže. Naopak, lidé, kteří neprožili dobré manželství se po ovdovění po nikom novém často nerozhlíží.
Takže jestli tví synové cítí tvůj nový vztah jako zneuctění vztahu co jsi měla s jejich otcem, můžeš tohle vytáhnout jako argument, že je tomu právě naopak. smajlik - 75

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-18
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 80377.
    Archiv anket.