Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?
Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.
Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.
Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.
Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...
Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.
Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou těstoviny, já se starám jenom o jogurty.“
A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.
Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.
Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?
17.1.2012 Rubrika: Život a vztahy | Komentářů 78 | Vytisknout
Hodnocení článku: 2,9/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.Pokud nemusím, do obchodu nechodím. Umocňuje to i fakt, že na roušku jsem si nezvykla. Nicméně alespoň chodím cíleně. Stavíme s manželem dům a šetříme každou korunu. Doporučuji www.mujletak.cz, tam mám vše na jednom místě. Samozřejmě neběhám pro každou slevu zvlášť, ale mezi řetězci jsou značné cenové rozdíly a musím říct, že takto dosti ušetříme, ať už na kosmetice, či bydlení.
Merylko,znám to - v poslední době mi telefonují různé společnosti s nabídkami produktů - na to řeknu jen - nemám peníze,jsem na dávkách a v exekuci=hned se rozloučí!Klidně jim skočím do řeči-oni totiž melou a melou..po telefonu chtějí prostě člověka,umluvit,.Musíš si najít svoji strategii a nedat jim šanci.A do obchodu?-se seznamem a nekoukej jinam.
Já napíšu seznam a přítel koupí - chlapi koupí jen to,co je na seznamu,to je výhoda. \Maximálně tam přihodí žvýkačky pro mě/.
Nakupuji jen co potřebuji,a hlavně z 90%.co je akční"v akci
chodím jedině se seznamem
nedávno jsem po dlouhé době,co sjem navštívila Penny- ne a ne tam najít droždíale prodavačka mě nasměrovala
nejvíc mě vytáčí neoznačené zboží-chybějící ceny,nebo stále doplnující zboží personálem
Já taqké chodím se seznamem, a kdžy se mi něco líbí, tak to tam přihodím, ale většinou ten seznam.
Immanuel: Ja chodim nakupovat se seznamem stale. Je to velmi prakticke, i kdyz samozrejme obcas take prihodim neco, co na seznamu neni - treba jsem zapomnela, nebo se zminena vec bude dobre hodit, ale to spis malokdy. Muj manzel tvrdi, ze nakupovat se mnou je hrozna nuda, protoze jedu podle seznamu a nerozhlizim se kolem. Kazdopadne tady v Izraeli je vetsinou vsechno na svem miste, nic se nemeni - obchodnici proste uznali, ze clovek, kery chce koupit zminene spagety, je stejne koupi a nic jineho, i kdyby musel projet cely supermarket.
Kdysi se chodilo na větší (i menší) nákupy se seznamem. Bylo možné jít najisto ke konkrétnímu regálu, vzít si konkrétní věc a jít. Dnes je mnohem důležitější chodit se seznamem a vyhledat jen to potřebé. Obchodníci by měli nějak dostat najevo, že na tuhle buzeraci nemají právo a nikdo jim na to není zvědavý. Když nenajdeme konkrétní zboží, odejdeme jinam a obchodník příjde o kšeft. Nemluvě o otravném kraválu, kterému říkají "hudba". Bohužel je dost blbých lidí, kteří klidně prošmejdí celý obchod a nakoupí všechno, co potkají - a na pro co původně šli, jim pak už třeba ani nezbude.
Jagea: ale máš pravdu, toto je článek z 12.1. - trklo mě to až po reakci Sharon, protože k tomuto dnes jsem nepsala nic. Ach jo, asi není inspirace.
na mě si nepřijdou, pokud si to nenajdu sama, zeptám se a jestli nemám koho, jdu tam, kde to mají. Vnutit si nedám nic.
No, to je už dlouho let známá taktika super, hypermarketů, že mění uložení zboží. Je to chyták na hloupé zákazníky a dnes tomu podlehne jen superhloupý. Psát o tom článek bylo zajímavé snad tak před 10ti lety naposledy....
V Tesku na Skalce nestěhují jen zboží, ale zužují uličky mezi regály. Takže se tam dva zákazníci nevyhnou a když se tam objeví doplňovač zboží se svým vozem tak nikdo ani neprojde.
Pijou mi krev všichni rádoby geniální manažéři, kteří musí předvést svou genialitou tím, že změní co jde i co nejde. A je jednou jestli nastoupili do obchodu nebo rozhlasu nebo televize. Jejich první krok je vše zpřeházet, aby si zákaznícu uvědomili co to nastoupilo za blba.
Proto už není Česká rozhlas Praha, ale dvojka. Večerníček není před zprávami na ČT 1 a tak dále a podobně.
Ahoj tak pokaždé mě to naštve když se v obchodě hrají škatulata batulata hejbejte se. U nás stěhují zboží z regálů méně než dříve.Já to řeším tak pokud je to v tom obchodě možné jdu prostřední uličkou a zajdu jen tam kam potřebuji. Ale pokaždé ať jdu kdykoli vezmu o něco více než jsem měla v úmyslu.
tematický výlet do hypyny vyšel super,mnoho slev a vše na svém místě
Stalo se mi, že když jsem nenašla na svém místě to, co hledám, šla jsem pryč a nakoupila jinde. Vlastně nestalo se to mně - stalo se to jim - přišli o zákazníka.
Co platí na přiblblé amíky, s tím tady nepochodí - divím se, že to ještě nepochopili.
Další věc jsou obchoďáky, které mají schody do jiného patra vždy na opačné straně, aby člověk musel projít kolem všech obchodů v patře. To, ať si nechají.
tak v marketech kam chodím to dělají jednou za rok, no pak mi tak měsíc trvá než se zorientuji, ale většinou nakupuji dle seznamu, tak svodům odolávám