Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?
Doba, kdy jsme nenakupovali, ale sháněli, je díky bohu dávno za námi. Dnes už není problém koupit cokoli, co potřebujeme a na co „máme“ – pakliže se nám to podaří v obchodě nalézt.
Stále víc se totiž rozmáhá nešvar, který mi jako zákaznici jde silně na nervy, a myslím, že nejen mně. Jmenuje se „supermarketová stěhovací mánie“.
Většina z nás má své oblíbené obchody, kam chodí nakupovat a kam se vydává ve chvíli, kdy potřebuje doplnit zásoby. To znamená, že máme jasnou představu, CO musíme koupit, a také – KOLIK na to máme peněz.
Majitelé obchodů jsou však jiného názoru. Mají detailně zpracovaný systém, jehož cílem je vyždímat ze zákazníka co nejvíc peněz a rádoby nenápadně ho přimět, aby si koupil i to, co neměl v úmyslu. Jelikož každý pravidelný návštěvník obchodu přesně ví, kde se jaké zboží nachází, je třeba občas trošku zamíchat kartami...
Poměrně často se tak stává, že ve známém obchodě suverénně kráčíte k regálům s těstovinami a místo nich najdete dámské vložky. Tam, kde dosud byly prášky na praní, jsou vyrovnány potřeby pro zvířata a místo cukrovinek se můžete pustit do výběru koření.
Cíl je jasný: donutit zákazníka, aby po obchodě bloudil, pátral. Ptát se jakékoli prodavačky je zcela zbytečné. Všechny do jedné znají z celého supermarketu pouze své konkrétní oddělení: „To já nevím, kde jsou těstoviny, já se starám jenom o jogurty.“
A nebohý zákazník chodí, bloumá, volá, hledá. Má vztek, protože doba nákupu se nečekaně protáhne kvůli „pitomým špagetám“, a navíc si připadá jako idiot.
Majitelé a marketingoví odborníci ve všech těch „hyper“ a „super“ zřejmě mají dojem, že zákazníci jsou jen takové hloupé, tupé stádo. Když se nasměruje tam, kam se to majiteli hodí, poslušně půjde a cestou nakoupí i to, co nepotřebuje. Nevím, možná že na někoho to platí, při svém soukromém průzkumu jsem však zjistila, že většina lidí je z neustálého pohybu zboží notně rozladěná.
Narazili jste na regálová „škatulata“ také? Stalo se vám někdy, že jste kvůli tomu zaplatili více, než jste měli v úmyslu? Anebo se těmito vychytralými metodami obalamutit nedáte?
17.1.2012 Rubrika: Život a vztahy | Komentářů 78 | Vytisknout
Hodnocení článku: 2,9/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Diskuse ke článku - Podléháte obchodnickým fíglům, nebo si na vás nepřijdou?
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.ila zila: není market jako market , ale buzerace je myslím všude stejná...a úpřimně ?
kdybych nějaký takový já vlastnila, dělala bych to zrovna tak, ono to efekt má, projeví se v tržbách, to mi věřte......já zaskladňovala u nás Globus a pak jsem byla půl roku v Albertu....tehdy mi ale čas markování nikdo neměřil, ale zase tam byla jiná buzerace....
orinka: taky se tam chystám...je tam taková malá starší paní, u té ráda masko nakupuju......
Verera: tak ten můj si koupí jen plastový pivo, což pořád vyjde levněji než já to svoje sušenčičky apod
Mě osobně nejvíc "drtí", když zboží, které potřebuji koupit, se nachází až na nejvyšším patře regálu. Při mé výšce 155 cm je vážně zážitek snažit se ukořistit zboží, aniž bych si shodila na hlavu kde co okolo. A nejlepší to mají v Bille. Tam mi ještě přidali překážku v podobě vyrovnaných "balíků" balených vod a limonád přímo před regálem - to jsem na regál nedosáhla už vůbec. Vždycky si říkám, kam se poděli galantní, alespoň 190 cm měřící muži.
o chování zákazníků ,kteří si myslí,že jsme tam jen pro to ,aby na nás řvali,nadávali apod..a tak různě
Dobrý den přečetla jsem si vaše příspěvky a nedá mi to nereagovat.Pracuji v jednom nejmenovaném řetězci asi rok a musím říct,že před rokem jsem měla stejné námitky jako vy,ale.....
Pokladním je měřen čas markování.Pokud nevykáže potřebnou rychlost je povolána na kobereček.
Přestavby -zrovna příští měsíc naši prodejnu jedna čeká.Totálně vše bude přestavěno a předěláno.Samy to nechápeme k čemu to je dobré.Přesně jak tady píšete jen pro naštvání zákazníků.
To je jen zlomek toho co by se dalo psát o přesčasech ,
Me nejvic stve, ze napr. mleko davaji az uplne do toho nejvzdalenejsiho koutu v obchode, kolikrat jsem potrebovala koupit opravdu jenom mleko a clovek musi projit celym obchodem pro jednu vec = zakladni potravina...Jine finty napr. hned u vchodu se prodavaji nejlevnejsi veci (vedi, ze lide se vetsinou u vchodu moc nezastavuji jdou dale...). Dalsi finta je hudba zjistili, ze lide vice nakupuji, kdyz jim hraje prijemna hudba udajne se zaposlouchaji a hazi do voziku tak trosku nevedomky...Nedavno jsem se zaposlouchala do Beatles jindy U2 trosku to pusobi...Dalsi finta napr. v obchodech nejsou moc videt okna, priroda zkratka se vytvari takovy "uzavreny svet" - cloveka nerozptylovat od nakupovani atd...Kdyz neco hledam tak se zeptam vetsinou hned reknou cislo rady, kde to je...
Petruša: Jo, pošlu manžela, ten si dobrůtky koupí taky a ještě přitáhne nějakou věc do dílny, bez které se zaručeně nemůže obejít.
Verera: s tím rušením to je přesný, taky mám takový pocit
jinak na mě si změnama taky nepřijdou, nekoupím kvůli tomu co nechci, ale na druhou stranu přiznám že nikdy nekoupím jen to co mám, jsem děsně nenažraná, takže samý dobrůtky...radši posílám manželam ten utratí míň
sharon: jojo, maso beru skoro výhradně odtamtud, je i krásně opracované, nic se nemusí odkrajovat. Sekaná je tam sice dražší, ale zaručeně libová. Jdu tam zrovna zítra
sharon: jj Globus u mně vede, já teda zatím nenarazila na nic, co jsem si tam koupila a pak to musela vyhodit, včetně alobalu, asi byla blbá zásilka, a tam kam jezdím, tak 3 roky zpět určitě regály neměnili.
A maso je opravdu nej od nich.
orinka: v Globuse se ani nešibuje s regálama , nebo alespoň ne tak často.....a maso tam mají bezkonkurenční...
catcat: haž to raději zpátky do vozíku a přendávej si to do tašek až bokem. Ve vyspělých státech mají brigádníky, kteří zákazníkům u pokladen zboží logicky do tašek skládají. No, toho se u nás dočkáme těžko
Mně nenaštvou, já jdu s pevně sepsaným seznamem. Jo, a Globus, kam chodívám pro velké nákupy, mě už podruhé zklamal. Loni mandlemi - nešly vůbec ze slupek, a letos alobalem. Je pravda, že byl v akci, ale uprostřed role byly vrásky, kvůli kterým to nešlo vůbec rozmotat. Kdybych měla účtenku, vrátila bych to. Takhle to jenom vyhazuju do smetí.
Kaliban: To po mě chtěli jednou i ukázat tašku, jak jsem jim byla podezřelá tím, že jsem nic nekoupila a odcházím. Přitom být zloděj, tak si koupím aspoň rohlík, abych byla nenápadná
To rušení výrobků mě taky štve. Nevím jestli jsme nějaký exot, že mi chutná to, co málo komu, ale jakmile si něco opravdu oblíbím, takto přestanou vyrábět. Posledně třeba Cottage s rajčaty a olivami, ty ostatní příchutě mě vůbec neoslovily, ale tohle mi chutnalo. Takže to zrušili
Samoobslužné pokladny mám naopak ráda, ovšem nemyslím si, že tak jak je to teď by to bralo práci pokladním. Je to spíš na menší nákupy, cokoli kromě pečiva se musí markovat pojednom, takže když beru plato jogurtů, stejně jdu raději k normální pokladně, navíc na tu váhu nemůžu dát krabici a pak je to o nervy uklízet.
Šidit se tam moc nedá, ne? Leda by to pečivo mělo stejnou váhu a toho zas tolik není.