Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Čekám čtvrté dítě a jsem za exotku

Čekám čtvrté dítě a jsem za exotku

Taky si myslíte, že jsem blázen, stejně jako mí i manželovi rodiče a drtivá většina našich přátel a známých? Všichni si totiž ťukají na čelo a dívají se na nás pomalu skrz prsty, protože čekáme čtvrté dítě. Naše okolí to považuje za bláznovství, neřku-li za nezodpovědnost. Už když jsem otěhotněla potřetí, zaznamenala jsem udivené reakce. Teď mne však všichni mají za cvoka. Nechápou, že jsme se k tomu rozhodli zcela svobodně a uváženě.

Nejvíc mě mrzí, že k dalšímu vnukovi mají negativní postoj i obojí prarodiče, kteří nám mé těhotenství hodně vyčítají a zpočátku měli dokonce i tendenci přesvědčit nás o potratu. Podle nich (a nejen jich) jsou čtyři děti v dnešní době moc, nebudeme jim moci zajistit vše, co potřebují, a ony tím budou v kolektivu vrstevníků trpět.

Moc mě mrzí, že je dnes tak strašně zakořeněný ten materialistický náhled na svět. Jako by mohl být úspěšný a spokojený jenom ten, kdo má všechno, na co si vzpomene. Zárukou šťastného života přece není to, zda jsme měli v dětství vše, co naši vrstevníci. My s mužem vyznáváme jiné hodnoty a nemyslíme si, že bychom proto byli nějak špatní nebo méněcenní.

Naše děti jsou zatím malé – nejstaršímu je šest a v září půjde do školy, pak máme čtyřletou dceru a další holčičku dvouletou. Čtvrté miminko se narodí koncem října. S dětmi jsem doma a k mateřské si přivydělávám, manžel má poměrně slušný plat, takže nějaké existenční problémy nemáme. I když, pravda, hospodařit musím velice pečlivě.

Dětem se hodně věnujeme, čteme jim, chodíme na výlety a na procházky. Nemají hromady zbytečných hraček, snažíme se, aby je hra spíše rozvíjela a dávala jim něco pozitivního. Nemyslíme si, že je nutné, aby byly plné police věcí, které by je beztak dlouho nebavily. Nemáme auto a ani nám nechybí, kamkoli dojedeme vlakem nebo autobusem. Televizi jsme s manželem dali našim na chatu ještě před narozením prvního dítěte.

Mnoho lidí nás považuje za exoty, ale my se tak necítíme. Občas slyšíme názor, že naším přístupem dětem spíš škodíme, že budou od malička vyrůstat s pocitem méněcennosti, když nebudou mít a znát nic z toho, co znají ostatní.

Zajímal by mne názor čtenářek. Opravdu je současná společnost už tak zkažená, že staví na nejvyšší příčku lidských hodnot materiální zabezpečení? Najde se mezi vámi někdo, kdo smýšlí podobně jako my a dokonale vybavená domácnost, auto a televize pro něj nejsou alfou omegou smyslu života?

Milada


10.7.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 284   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Čekám čtvrté dítě a jsem za exotku

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
zuzano
zuzano - 20.1.2010 1:53

tvoje miminko už je tak čtvrt roku na ssvětě, že?Doufám, že se máte dobře a držím palce celé vaší rodině.Žijeme hodně podobným stylem, jako vy, jak jsem vyrozuměla z článku, ale ještě navíc jsme pankáči a vegetariáni, cha cha.Pro mainstreemové okolí jsme naprosto nestravitelní.Čtyři děti máme v plánu od začátku, co jsme se o dětech začali bavit.Za tři týdny odškrtneme druhé :-) jako splněné.Piš si, že převážná většina lidí nikdy nepobere, že jsou i jiné radosti než hypermoderní kuchyně, obývák z Ikey a víkend u televize nebo v nákupním středisku.Ale protože to tak dělá dav, neznamená, že je to dobře.Posílám pusinky miminku i dalším dětičkám a tebe zdravím, matko :-)

 
Miilka
Miilka - 26.9.2009 8:28

Ahojky mamči, jdu jen napsat, že opravdu čekáme 4. dítko, už to mám potvrzené od "lékařské vědy", jsem asi v 11. tt. Sice bliju, brečím a nervy mi díky hormonům lítaj sem a tam, ale jinak můžu říct, že jsem ŠŤASTNÁ. Čekala jsem, že jak tchýně tak i moje mamka budou mít řeči ... ale obě to zvaly úplně perfektně, snad jen s poznámkou "doufám, že bude už poslední" smajlik - 68.

 
kostimka
kostimka - 19.9.2009 16:08

Ahoj já mám taky 4 děti tak vím co to je kdyš říkáš že se natebe dívaj na exota.Nám to říkali taky a že jsme se zbláznili že máme 4 dítě.Jak ho budem živyt a takové jiné poznámky.Víš nato mám jen jednu odpověť.Vykašlat se naně a každý ať se stará osvoje.Nikdo zavás to živyt nebude a nikdo ti příspívat nebude.O děti se stejnak stáráš z manželem tak jim dotoho nic není.Tak se drš a měj se hezkysmajlik - 56

 
vera kocmanova
vera kocmanova - 14.8.2009 14:16

mám čtyři děti 23, 21, 11, a 1 .rok a byt mladši proč né .žadná doba není přiznivá na to mit děti . mam dve pred rokem 1989 a nebylo to lepsi financne stejně jako ted to se musíme víc otáčet ,ale zase jse da vše koupit v sekačich ,bazarech a ruznych aukcich na děticky a je lepši výběr ale zato se zas více platí. nejste exotka je to váš život tak je na vás kolik dětí budete mít. at se vám daří .

 
Libča
Libča - 2.8.2009 12:14

mam dve deti a jsem rada ze uz nemuzu mit nikdy dalsi, protoze ta chut je obcas hlavne touha po dceri ktera se mi nikdy nesplnila, ale mam dve krasne zdrave deti, po tom vsem co jsem se dozvedela od lekaru po ruznych vysetreni ktere jsme po letech absolhovali a netusic ze vlastne vse se vsim souvisi mi bylo receno ze je zazrak ze jsem privedla na svet dve zdrave deti, ze jsme to vsici prezili a jsme zdravi a vporadku, z lekarskeho hlediska jsem tikajici bomba na to mit deti a natoz je rodit...
tkaze ja uz NIKDY zadny dalsi deti mit nebudu, a to jsem snila o ctyrech , tihle dva raubiri co mam mi davaji zabrat a citim ze zvladnu oba dva jen tak tak, k tomu mam ted narocne zamestnani jsem v ridici funkci a jsem rada kdyz dokazu prijit domu alespon tak aby jsem ty deti dala alespon do postele.

Dle meho osobniho mineni blazen nejste, kdyz to zvladnete tak prosim, jak ctu mate to docela dobre zarizene, ocenuji rodiny ktere dokazi zit bez televize, mate urcite vic casu na deti nez ja, proste jdete do toho, stejne uz je prcek na ceste a hlavne nedavejte na rady ostatnich, male decko vzdycky dokaze spojit i ty nejhlubsi propasti

 
sarobrouk
sarobrouk - 13.7.2009 14:59

Děti jsou fajn, když je fyzicky a psychicky zvládneš a když si myslíš, že to tak bude furt a nezůstaneš s dětma na krku sama bez chlapa. Přeji hodně štěstí, obdivuju tě, jen s tou televizí bych to nepřeháněla, to je to co je bude odlišovat od ostatních víc než to, že mají sourozenců víc než ostatní.

 
Linda
Linda - 13.7.2009 13:05

Milá Milado, za exota budete kdykoliv budete delat neco jiného nez okolí. A je sumafuk jestli to neco jiné bude vás prístup k zivotu, nebo rozhodnutí mít víc detí, nebo naopak rozhodnutí nemít deti vubec, kdyz budete mít dve auta je to podezrelý stejne tak jako kdyz nemáte zádný atakdále. Takze být Tebou vykaslala bych se na vsechny a vsechno, je to vás zivot a tak ho zijte tak jak vám vyhovuje. Podle me je v zivote dulezitý, aby se clovek zpetne nemusel stydet za svá rozhodnutí, co si o tech rozhodnutích myslí jiní (rodice, prátelé, sousedi) je jejich problém, ne vás!

 
Danni
Danni - 13.7.2009 9:29

Jestli si někdo myslí, že děti, které mají vše , jsou šťastné, tak se hluboce mýlí. Nejdůležitější v životě dítěte je láska. A pokud se Milada rozhodla mít děti čtyři, je to jen její věc. Já sama mám děti dvě a na víc bych si netroufla, ale o to víc Miladu obdivuji. Dnešní děti mají mnohdy všechno, ale to nejdůležitější jim chybí. Rodiče neustále v práci, aby mohly mít nové tohle a tamto...ale společných zážitků mají minimálně. Jestli jste se pro čtvrté děťátko rozhodla , je to jen vaše věc, nenechejte si do toho mluvit.Láska je to jediné, co děti opravdu potřebují.Hodně štěstí !!!!

 
myson
myson - 12.7.2009 22:36

no u nás ve městě bydlí rodina se šesti dětmi a nemyslím si ze by ty deti trpeli tím ze jsou ze 6. co se tyce materialnich veci: Me osobne by jako dospělou pak mrzelo, že si už neužiju všechny ty pohádky co byli v televizi. dnes se hrozně ráda dívam treba na gumídky nebo kačery a vzpomínam jak jsme kvuli tomu jakou malý budili rodice v 8 ráno v nedeli aby nám zapli televizi smajlik - 42smajlik - 68

 
mam-ča
mam-ča - 12.7.2009 11:52

Milado, jistě se chceš svým dětem maximálně věnovat a vychovat z nich vzdělané a kvalitní lidi. To ale jde jedině na Tvůj úkor. Jestliže budeš v domácnosti s dětmi cca 10 let, Tvůj manžel Ti nebude stíhat pomáhat, protože vás bude muset všechny uživit. A Ty budeš na děti v podstatě sama. Sama na jejich školu, zájmy, kroužky, nemoci...a Tvůj život se smrskne na "hačat, papat, kakat". Dnes, kdy se všechno velice rychle rozvíjí, pravděpodobně začneš i profesně zaostávat. Až budeš se čtyřmi dětmi shánět práci, moc nadějně to nevidím. Sice Ti to zaměstnavatel nesmí říct natvrdo, ale sama víš, že budeš s dětmi častěji doma, než ženy bezdětné.
Moje zkušenost je, že když děti nastoupily do MŠ, zpočátku vychytaly všechny dětské nemoci, které doma nestihly. Hlavně nemarodily všechny najednou, ale hezky postupně.
Je to pochopitelně Tvoje volba a přání, ale mysli taky trochu na sebe. Ne, co se týká životní úrovně, ale úrovně všeobecné. Ty roky, které strávíš doma s dětmi, jsou pro děti k nezaplacení. Ale pro Tebe to znamená velké ústupky ve vztahu k vlastnímu vzdělání, práci, i rodině.
Teď je manžel na velkou rodinu pyšný, ale bude to tak vždycky ? Nestaneš se pro něj jen pečovatelkou, kuchařkou a služkou ? Bude Tě stále vnímat jako rovnocenného partnera ?
A co až nastoupíš do práce, bude Ti se vším pomáhat ?
Nebudou Ti jednou před důchodem chybět odpracovaná léta a příslušný výdělek ?
Každopádně Ti přeji hodně štěstí a zdravé děti. smajlik - 45smajlik - 45smajlik - 45

 
Vrani
Vrani - 11.7.2009 20:15

Miilka: Den má bohužel jen 24 hodin a někdy ten "spešl tajm" prostě nevyjde. A nebo takový pocit bude mít jedno z dětí to už je jedno. Zkus vysvětlit pětiletému systém "spešl tajmu" smajlik - 11
Já to prostě v dnešní nejisté době rozhodně nevidím jako statečnost, ale jako nerozvážnost, ale na druhou stranu uznávám, že je to věc každého. Pokud to nebude na úkor ostatních jako to někteří dělají.
S tou prací ti přeji hodně štěstí. Sama vím jak je to těžké něco takového sehnat.

 
mariena
mariena - 11.7.2009 15:20

Miilka: Souhlasím s tebou,každý by si měl rozmyslet,kolik dětí uživí a hlavně kolika může dát vše potřebné.My měli čtvrté dítě až později,po mé třicítce,dcery ho někdy měly spíš jako panenku a moc mi s ním pomáhaly.Měli jsme oba s mužem slušné příjmy,naučila jsem se hospodařit s každou korunou,děti chodily do kroužků,do Lidušky,platili jsme jim němčinu a na školy v přírodě a lyžáky taky jezdily,jeli jsme i k moři. Dneska nevím,jestli bych si pořídila víc jak dvě děti,je jiná doba a jsou jiné možnosti,může se cestovat,podnikat,nic takového my neznali. Ale rozhodně ,když se někdo rozhodne mít víc dětí,tak asi ví proč.Ovšem,nechci sem zatahovat jiné téma,máme tu spoluobčany,u kterých je chlap chlapem teprve když udělá ženské břicho a pokud možno neustále.A děti? Dřív se říkalo,pánbůh dal,pánbůh se postará.Dneska říkají,že se postará stát.A stát se opravdu stará,z našich daní.Naše populace stárne a myslíte,že tyhle "státní " děti vám jednou vydělají na důchody?

 
masara
masara - 11.7.2009 14:35

Také máme čtyři, dnes již dospělé, děti. Hodně dětí jsme chtěli. Spoustu sil nás stál normální život, jak nacpat děti do auta a to nebyly autosedačky povinné, jak s nimi cestovat vůbec, jak sehnat najednou 3 místa ve školce, pokud možno jedné, ten samý problém se základní školou, jak s nemocným dítětem k doktorovi, kam s ostatníma, zdravýma a úplná pohroma, když jsem potřebovala k doktorovi sama. Babičky byly nedosažitelné, museli jsme se spoléhat sami na sebe. Děti byly brzy samostatné, byl na ně spoleh, nebyly to žádní zlobivci, ale i tak jsem toho měla nad hlavu. Haldy prádla, tenkrát se ještě praly pleny a pro děti se vařilo, nebylo video, před které by se dítě posadilo......... Zase se více četlo a hrálo si, děti se brzy samy zabavily, starší hlídaly mladší. Nejstarší dcera dlouho tvrdila, že nejlepší antikoncepce je mladší sourozenec.
Také jsem měla 4 děti v krátkém čase, nyní se to za všechny těhotenství sečetlo a "sklízím", žíly, záda, břicho, zuby........
Mít děti je krásné, jsou, zvláště malé, úžasné, ale i ty nejúžasnější děti potřebují spoustu péče, lásky. Když je dětí více, musí se všechno dělit počtem dětí, aby nebylo žádné s pocitem odstrkování. Dnešní doba moc nepodporuje, aby lidi, kteří se o více dětí dokáží dobře postarat, vůbec více dětí měli. Do auta dáte max. 3 autosedačky, rodinné vstupné je také jen pro 2 děti....... atp. Držím palce, abyste to všechno zvládli, máte před sebou obrovský kus práce.

 
Miilka
Miilka - 11.7.2009 14:34

Pouziju primer sveho znameno: deti jsou jako kdyz si date k obedu rizek. Nekdo sni jeden, dva a ma dost. Ale kdyz se jich prezere, tak je mu z nich blbe ... clovek by mel vedet, co muze zvladnout (emocionalne, socialne, financne atd.). Ja jsem ze dvou deti, vyrustala jsem spise v chudsi rodine, na lyzaku jsem byla jen jednou, u more taky jen jednou (a to jeste v Polsku s taborem), a moc dobre vim, co je to v puberte se trapit tim, ze spoluzaci maji lepsi obleceni, moznosti atd. ... takze vim, co nechci, aby moje deti museli prozivat. Na druhou stranu si rikam (a vidim na nekterych jedincich), ze lide, kteri maji "vsechno", aniz se k tomu vlastni praci a usilim dostali, byvaji casto nevdecni, chteji vsechno hned a "naservirovane na stribrnem podnose". Chci, aby moje deti vedeli, co to znamena pracovat, starat se, mit zodpovednost.

Je mi jasne, ze asi nema moc cenu tady "virit" diskuzi. Kazda jsme jina, kazda si to umi jinak spocitat, ma jiny vztah k hospodareni, vedeni domacnosti atd. Urcite se mi nelibi mnohocetne rodiny, ktere ziji na ukor jinych, statu a deti maji vetsinou jen kvuli socialnim davkam, ani se mi nelibi postoj katolickych vericich, ze odmitaji jakoukoli antikoncepci a deti rodi "jak to prijde". (Buh dal prece lidem mozek, tak at ho pouzivaji!).
Souhlasim s Dadkou: decka maji alespon ten prumer, aby negativne nevycnivali.
Pro Vrani: i vice deti lze spravedlive podelit o leccos - na kazde si lze najit "spešl tajm", zvlast se mu venovat .. jen se musi zavest spravedlivy system a dodrzovat ho, i pri vodeni za ruku je lze spravedlive prostridat tak, aby si nikdo neprisel odstrceny. Jedine, co vidim jak prekazku, ze abych se mohla detem dostatecne venovat zvazuju, ze ani po materske hned nenastoupim do prace na plny uvazek, ale zuby nehty budu hledat praci na max.6 hodin denne, abych se detem mohla dal dostatecne venovat.

 
Grainne
Grainne - 11.7.2009 13:42

dadka: tohle jsi napsala:Mít hodně dětí....tím si asi rodiče plní svoji touhu, ale těch dětí se nikdo neptá.
No, neptá, ale základním předpokladen spokojenosti, nebo nespokojenosti s vlastním životem je ten život sám.
Když už ty děti žijí, mají možnost měnit a žít jinak. Nebo nežít vůbec.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77200.
    Archiv anket.