Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pojmenujeme po Václavu Havlovi letiště nebo divadlo?

Pojmenujeme po Václavu Havlovi letiště nebo divadlo?

Dnes je to přesně měsíc, co zemřel nás první polistopadový prezident Václav Havel. Krátce po jeho skonu přišel známý režisér a producent Fero Fenič s návrhem na přejmenování ruzyňského Letiště Praha na Letiště Václava Havla a získal již 80 000 příznivců. Jeho výzvou se bude letos na jaře zabývat vládní kabinet, který rozhodne, zda má k přejmenování letiště dojít.

Veřejnost je však většinově jiného názoru. Zaznívají hlasy, že sám Václav Havel by si při své vrozené skromnosti nic takového nepřál, vyjádřil se i bývalý tajemník Václava Havla Vladimír Hanzel, který se domnívá, že akt přejmenování ruzyňského letiště by byl v rozporu s povahou bývalé hlavy státu, pro něhož létání nebylo zrovna příjemnou kratochvílí.

 

Letiště, divadlo, nebo ulice Václava Havla?

I přesto, že petici Fera Feniče za přejmenování Letiště Praha podepsalo více jak 80.000 lidí, většinová veřejnost by upřednostnila, pokud by po Václavu Havlovi bylo pojmenováno některé z významných českých divadel. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP.

Jak průzkum společnosti SANEP dále ukázal, téměř pětina populace se domnívá, že by na počest Václava Havla měla být pojmenována některá z významných ulic hl. m. Prahy. Více jak nadpoloviční většina veřejnosti je pak toho názoru, že Václav Havel, který příliš neholdoval okázalosti, by nesouhlasil, aby po něm bylo přejmenováno ruzyňské Letiště Praha.

Více jak pětina domácí populace by však podle prvního prezidenta České republiky nepojmenovala vůbec nic, což svědčí o skutečnosti, že významná osobnost, kterou byl Václav Havel i z celosvětového pohledu, má u značné části domácí veřejnosti své odpůrce. Václavu Havlovi je vyčítána jak rozsáhlá amnestie, tak i jeho kladný postoj k bombardování bývalé Jugoslávie. Právě tyto argumenty často zaznívají i u autorů protipetice, v níž se občané podepisují naopak proti pojmenování ruzyňského Letiště Praha po Václavu Havlovi.

Jak ukázal exkluzivní průzkum společnosti SANEP, i přes nepochybné zásluhy bývalé hlavy státu Václava Havla pro Českou republiku, je zjevné, že u domácí populace vyvolává osobnost Václava Havla velice rozporuplné reakce. Negativní postoj vůči bývalé hlavě státu Václavu Havlovi vyjadřují zejména voliči levice, což plně koresponduje s postoji představitelů levicových stran.

 


Exkluzivní internetový on/off-line průzkum byl proveden ve dnech 3. - 9. ledna 2012 na vybrané skupině 15.119 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-69 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 200.000 registrovaných uživatelů 29.230 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-1,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Více na www.sanep.cz

Redakce


18.1.2012   Rubrika: Společnost   |   Komentářů 22   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Pojmenujeme po Václavu Havlovi letiště nebo divadlo?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-22
Teoretik
Teoretik - 18.1.2012 19:48

kubikm: Já bych počkala pár let, až bude historicky vyhodnocena etapa posledních 20 let z pohledu našeho národa i z hlediska celosvětového. Těch přejmenování už tady bylo mnoho a ne vždy konečných. Jediní kdo na tam vydělají jsou fimy pořizující nové cedule. Lidé bydlící např. v přejmenovaných ulicích by mohli vyprávět.

 
kubikm
kubikm - 18.1.2012 19:00

no letiště...v Římě mají Leonarda, v Paříži De Gaulla...ten byl ovšem ve své zemi taky kontroverzní...já bych to letiště brala...ale ne prostě za každou cenu...
ulice a náměstí ne, to je nesmyslsmajlik - 66to by muselo mít přímý vztah k němu

 
Almega
Almega - 18.1.2012 18:38

Podepsala jsem petici proti tomu,aby se letiště nazvalo po V.H. Jsem ráda,že ty všechny ceremoniály skončily,bylo to už skoro nechutné,jak se všude snažili,tak jako v té severní Korei,nacpat co nejvíce havla do TV,novin,časopisů,rádia,tak až z toho člověk blil....Uvědomila jsem si,jak to kdysi bylo s různými osobnostmi,úplná hysterie,ačkoliv předtím se o nich už skoro nemluvilo a nepsalo,ale sotva zemřely,tak se začalo řádit ve velkém...Myslím,že tomu "havlování"ještě zdaleka není konec,neboť ještě chtějí odlévat srdce z vosku a jiné kraviny.Jejich loď s kytkama byl taky "podnik". Jsem pro,aby se nazvalo po něm nějaké divadlo,případně nová knihovna,ale né ulice a pod. Když si vzpomenu,jak se některé ulice x-krát přejmenovávaly,pomníky ničily a pod. jen proto,že se po letech někdo znelíbil...

 
orinka
orinka - 18.1.2012 18:12

jako bychom neměli nic lepšího na práci, než mudrovat, co všecko po něm pojmenovatsmajlik - 76 Nejlíp to prokázala anketa na Idnesu - nejvíc hlasů měl návrh NIC.smajlik - 68

 
Gorawen
Gorawen - 18.1.2012 15:29

Mozna nejaka knihovna opravdu dobra co tam maji spoustu dobrych knih - to mi prijde tak pro vsechny a lide si tam mohou zadarmo pujcovat knihy a zuslechtovat ducha...Divadla - nevim zda se mi, ze vetsina maji ty nazvy "zajety" uz hodne dlouhou, pusobilo by to tak neprirozene...

 
Zvědavka
Zvědavka - 18.1.2012 13:13

No určitě divadlo - to má logiku a opodstatnění.
S tím letištěm mi to připadá na palici smajlik - 23.

 
Badi
Badi - 18.1.2012 12:06

evropka: Tak ono je to už poněkud déle, co jsem to četla. Možná někdy hned po novém roce. Jinak vím, že tam to rozhodně není žádná p*del. smajlik - 11

 
evropka
evropka - 18.1.2012 11:11

Badi: ne budou ale už prý zavřeli....doporučuju všem dokument o KLDR

 
loupák
loupák - 18.1.2012 10:52

Badi:smajlik - 47...taky si myslím,že už toho humbuku kolem smrti VH bylo dost,(skoro)všichni jsme si pobrečeli,ale život jde dál a jak se bude jmenovat letiště nebo nějaký divadlo v Praze,je mi šumafuk asi jako většině národasmajlik - 63

 
Lissie
Lissie - 18.1.2012 10:35

Badi: Taky ve své podstatě souhlasím. To jeho úmrtí mě mrzelo taky, ale tedy to rušení akcí a tři dny smutku, k čemu? To někdo bude tři dny sedět a intenzivně na něj a jeho rodinu myslet? To asi těžko. Spíš stačí se na chvíli zastavit a zamyslet, to splní ten účel více.
Ale zase na druhou stranu, zatím tu ten názor nebyl, tak já proti pojmenování letiště nejsem. Jak někdo řekl, že Havel nebl jen prezidentem umělců nebo divadelníků, ale nás všech. Takže proč ne, pokud by se to provedlo nějak decentně bez tyátru. Snad by to ani nemuselo stát tolik, to je zas česká neschopnost a i tak se tu vydávají peníze za větší nesmysly. Tohle by snad něčemu pomohlo, přecejn ten pohyb přes letiště je obrovský, i cizinců, z nichž snad alespoń části jeho jméno něco řekne. Kdežto divadlo je takové komorní. Havel určitě byl skromný, ale snad by dokázal, tu potřebu po něm něco pojmenovat, pochopit. Asi bych to nedávala do souvislosti se strachem z létání, kdoví, jak to všechno je, jde spíš o to uctění ho, to by pak člověk mohl meditovat nad tím, zda měl tohle divadlo víc rád než jiné a lidi v něm a co si o něm myslel v posledních letech atd. Ale ve své podstatě mě to taky nechává chladnou, nejsem žádný idealista, hodně dobrého udělal, ale s lecčím taky nesouhlasím. Já jsem vždycky pro realistický pohled než na slepé uctívání.

 
annie
annie - 18.1.2012 10:20

Badi - ten humbuk kolem mi lezl krkem taky. Média měla potřebu nás informovat o každém prdu kolem pohřbu...
Bylo to jedno velké divadlo, ale proč ne, když ho měl Havel rád. smajlik - 68

 
annie
annie - 18.1.2012 10:18

Zase jen velká gesta.... smajlik - 36
Víc mi sedí přejmenování divadla - měl ho rád, tak proč ne?
Ještě jsem v nějaké diskusi četla názor, že by bylohezké postavit Kaplického blob a pojmenovat tuto stavbu po VH.
Všeobecně se mi nějaké velké přejmenovávání nelíbí - stačilo Zlín/Gottwaldov, že? A těch ulic, té byrokracie kolem...a peněz!
Jestli pojmenují ve Francii knihovnu po VH, tak tady se někteří budou moci strhnout pojmenovat po něm prakticky cokoliv. smajlik - 63
Nakonec - je mi to celkem jedno, ale hlavně - s rozumem.

 
sevenofnine
sevenofnine - 18.1.2012 10:07

a co přejmenovat Českou republiku na Republika Václava Havla ... :-) myslím, že tohle mediální šílenství leze spoustě lidí už na nervy ...

 
lee
lee - 18.1.2012 9:32

Badi: ale jó, docela souhlasím..smajlik - 58
byl to skromný člověk a hlavně si myslím, že zrovna on by o takovéhle komedie vůbec nestál...

 
Badi
Badi - 18.1.2012 9:21

sharon: Souhlasím, taky už mi to celkem leze krkem...

Jinak.. Nedávno jsem četla, že v Severní Korei prý budou zavírat občany za to, že při státním smutka za Kima neprojevili dostatečně velkou lítost a smutek. A pak se tam ještě novináři podivolali nad tím, jaké kvůli tomu nadělají severokorejci cavyky.
A pak se tam někdo dole v diskuzi podivil nad tím, že se Český novinář do nich nazouvá, když tady, v DEMOKRATICKÉ zemi, kvůli smrti EXprezidenta jsou někteři schopni zrušit dětem ve školce vánoční besídku.

Já osobně jsem byla překvapená, kolik těch nahoře si ho najednou vážilo a byl pro ně úžasným člověkem...smajlik - 55 A ty tanečky.... Jako projevit smutek a soustrast pozůstalým ano, ale aby člověk pořád dokola poslouchal jedno to a samé, jak on umřel, a jak Dášenka brečí, a jak brečí celá republika, a jak fňuká celej svět, a že kvůli tomu přestalo vycházet sluníčko, a jak se přestali rodit děti, a kdesi cosi... smajlik - 80 To co se tu dělo, mi nepřišlo vůbec jako státní smutek a uctění památky člověka, ale jako naprosto trapná, ubohá a nepochopitelná šaškárna, hodná tak akorát na poslední stránky Blesku ...smajlik - 76

Asi se Vám tady ten můj názor nebude líbit, ale já to prostě takto cítím.smajlik - 26

A když už po něm něco pojmenovat, tak divadlo (byl to přeci dramatik).
Pojmenovat po něm letiště, když nerad lítal? No.. inteligentní nápad české inteligence.smajlik - 42

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-22
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.