Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manžel dědil. Prý se máme rozdělit.

Manžel dědil. Prý se máme rozdělit.

Dostala, respektive dostali jsme se s manželem do dost nepříjemné situace. Zdědil po svých rodičích značný majetek i hotovost a stalo se to velkým svárem v naší rodině.

Manžel je jedináček, tatínek mu zemřel již před několika lety, před časem odešla i maminka. Samozřejmě, že ho to citově velmi zasáhlo, i mne, měla jsem je oba moc ráda. Po matčině smrti došlo na vypořádání dědictví, které bylo v podstatě jednoduché, protože můj muž byl jediným dědicem.  Vzhledem k tomu, že byl u nich v rodině poměrně velký majetek, sahající o několik generací do minulosti (pomohly jim restituce), je manželovo dědictví takřka pohádkové. Nechci přesně rozepisovat, o co konkrétně se jedná, ale jsou v tom nějaké nemovitosti a polnosti a kromě toho v hotovosti opravdu hodně peněz.

O tom, že jsou rodiče mého muže nadstandardně zabezpečení věděli jak mí rodiče, tak sestra s manželem. V tak úzkém rodinném kruhu se něco takového utajit nedá, i když podrobnosti do detailu samozřejmě nevěděli.

Když jsme oznamovali, že maminka zemřela, tak první, co má sestra řekla bylo: „Tak to budete dědit, že?“ Úplně mě zamrazilo a jen jsem jí odpověděla, že dědit nebudu já, ale můj manžel. Prý to nevadí, to je v jedné rodině.

A začalo peklo. I naši se začali stále častěji vyptávat, jestli už je dědictví vyřešené a co všechno osahuje. Zpočátku se nám dařilo z toho nějak vykličkovat, ale pak už to nešlo. V okamžiku, kdy jsme přiznali, že už je vše vyřízené, začalo peklo. Prý bychom měli být soudní, vždyť máme z dědictví určitě hodně a rozdělit se. Respektive dát rodině mé sestry nějakou rozumnou částku, která by jim v současné situaci pomohla. Ona je na mateřské s druhým dítětem, pravda, asi žijí od výplaty k výplatě.

Problém však je v tom, že já nemám ohledně dědictví žádné rozhodovací právo a můj muž se se sestřiným manželem doslova nesnáší.  Oni jsou každý úplně jiný, nikdy se jim nepodařilo najít společnou řeč. Snášejí se v rámci možností v rodinném kruhu, ale to je vše. Ani jeden nemá toho druhého rád. Mé vztahy se sestrou taky nejsou zrovna ideální, ale já to beru, jak to je.

Kdyby to bylo na mně, klidně bych jim nějak vypomohla. Děti zatím nemáme, sice se snažíme ale zatím se nepodařilo. Zajištění jsme, kdybychom jim dali pár set tisíc, asi bychom nijak výrazně nezchudli. Jenže můj muž řekl kategorické ne. A s tím já nic nenadělám, i když ho vlastně chápu. Jenže u mé rodiny jsem to já, kdo je vystaven útokům, prosbám a obviňování z lakoty. A to jak od mé sestry a jejího muže, tak od rodičů. Prý jsme jedna rodina, není v pořádku, že někdo má tolik, že neví, co s tím a druhý sotva přežívá.

Je mi z toho úzko, nejradši bych byla, kdyby žádné dědictví nebylo. Manžel to má v sobě srovnané, asi i tím, že vyrůstal jako jedináček, nemá problém si to své držet a nedělit se. Nemá z toho ani výčitky. Já, ač ho chápu, ty výčitky přece jenom trochu mám.

Jaký je vás názor na tuto situaci? Nějak se v tom plácám.

Tereza


6.5.2013   Rubrika:   |   Komentářů 178   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manžel dědil. Prý se máme rozdělit.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-179
Léthé
Léthé - 6.5.2013 9:22

Jééééé, koukám, že tady se potvrzuje pravidlo, že prase má nevíc příbuzných. Řekni jim kategorické NEsmajlik - 27….tedy jen stačí tlumočit tvého manžela a udělej kšáááá rodinným supům, který vás momentálně klovou a ještě nějakou dobu klovat budou. Rodinasmajlik - 76…bóóóže rodinasmajlik - 76….ta se vybarví vždy v podobných situacích.
MMCH….malinkou almužničku bych prosilaobrázek - Snimek_1122.gif. Číslo mého konta je 1297533/2368
Děkuji smajlik - 16
smajlik - 34smajlik - 34smajlik - 34smajlik - 34

 
Milda3
Milda3 - 6.5.2013 9:20

sevenofnine: 6.5.2013 8:26 - a to by se té vykutálené rodině možná líbilo kdyby to takhle dopadlo,neměli by sestře a potažmo dceři co závidět

 
sevenofnine
sevenofnine - 6.5.2013 9:20

jinak vydírání typu jsme jedna rodina je úsměvné, když Tvého manžela nemají radi, švagr ho nesnáší (jeho manželka Tvá sestra asi taky Tvého muže moc nebrání, že), ani Ty sama nemáš dobré a zřejmně ani standartní vztahy se sestrou, ale prachy jim dát máte ... a nejlíp držet hubu a za pár měsíců opět "Pošly už nám došly" ... Hele co se chvíli s rodinou nestýkat, nech je to vydýchat, srovnat v hlavě a za rok dva se uvidí ... :-).

 
sevenofnine
sevenofnine - 6.5.2013 9:14

souhlasím s holkama, oni nebudou mít nikdy dost i kdyby jste jim dali všechno, s tímto přístupem a nataženou rukou. Sestřin manžel si může najít další práci, sestra může vydělávat i při MD (spousta žen pracuje i s víc dětma) nebo se můžou uskromnit, požádat jeho rodiče o pomoc ... Jenže ono je jednodušejší dyndat prachy z někoho kdo je má než zvednout prdel a jít makat.

 
sharon
sharon - 6.5.2013 9:13

Nika1: smajlik - 45smajlik - 45 ať ti to vyjde.....

 
sharon
sharon - 6.5.2013 9:12

být váma tak dám vše na charitu a mám klid....smajlik - 68 lehce nabyl , lehce pozbyl......

 
orinka
orinka - 6.5.2013 8:49

kareta: no prosím, pokud je to tak - je po starostech. Není manželova povinnost živit rozvětvené vyženěné příbuzenstvo, takže moje domněnka se potvrdila, děkuju. Teď jenom, aby to ta rodinka taky správně pochopila, že k nim vyživovací povinnost nemá. smajlik - 68

 
Křeček
Křeček - 6.5.2013 8:46

Od tvého příbuzenstva je to nehorázné jednání.
Jde o rodinný majetek tvého muže a nezlob se, ale vašim do toho vůbec nic není (a po právní stránce ani tobě ne).
Oni by měli mít špatný pocit, že tě tlačí do takové situace.

 
sevenofnine
sevenofnine - 6.5.2013 8:32

Linda: naprostý souhlas, moje sestra si vzala muže, který je také jedináček, jeho rodiče vlastní taky kde co (ještě žijí .-) :-) ) a vím, že je dost podporují, ale já opravdu nemám žádné právo abych lezla za nimi a vykládala něco ve smyslu, že my jedeme jen do Itošky a Chorvatska a oni letí na Mallorcu a , že letíme s nimi :-) :-). By koukali ... :-). Stejně nechápu jak to některé vůbec napadne, Ty se máš líp tak mi půlku dej ... nechápu jak přemýšlí ...

 
Haninka
Haninka - 6.5.2013 8:31

Jsou to peníze Tvého muže, on bude rozhodovat, takhle bych to rodině podala a pokud na to mají žaludek - jako že asi ano - tak ať si řeknou jemu smajlik - 26 Ale jak to tak vypadá, stejně byste se jim nezavděčili, protože by si určitě představovali větší částku, než byste jim dali, ať by byla jakkoliv vysoká.

 
Nika1
Nika1 - 6.5.2013 8:27

Teda mě by vůbec nenapadlo chtít po ségře peníze, ačkoliv si našla velmi zajištěného chlapíka a já jsem zase nezaměstnaná a peníze máme tak na měsíc a půl. Držte mi palce, dnes a zítra jdu na pohovory.

 
sevenofnine
sevenofnine - 6.5.2013 8:26

Terezo, řekni rodičům a sestře, že Ty nic nemáš a , že pokud vás rozeštvou tak manžel odejde se svými penězi a Ty budeš mít stejné h*vno jako oni :-). Ty žádné peníze nemáš, takže nechápu Tvůj špatný pocit, pokud manžel odejde za trávou zelenější tak Ty neuvidíš ani korunu. Takhle to podej rodičům i sestře a máš klid, prostě Ty nic nemáš, pokud mají nějaký pocit ať si najdou psychologa ten jim od něj pomůže :-).

 
Linda
Linda - 6.5.2013 8:16

Podle teto logiky soude:
- koupim si nove auto, ale jezdit s nim bude nemajetna sestra, protoze ja jsem sama a muzu jezdit autobusem, kdezto ona se prece nebude trmacet s detma verejnou dopravou
- koupim si chatu, ale jezdit na ni bude sestra s rodinou, protoze detem svedci cerstvy vzduch
- koupim si dovolenou u more a pojede sestra s detma, protoze ona si preci potrebuje odpocinout...... mam pokracovat????

Kdyby jste dedili Terezo po tvych rodicich tak samozrejme ma sestra narok na polovinu a klidne bys ji mohla i pridat ze sveho (pokud bys chtela). Ale dedili jste po tchanovcich a to
1) nejsou TVOJE penize, ale manzelovy. Pokud se on s tebou deli pul na pul tak je to jen a jen vase vec. Pokud shrabne vsechno sam tak opet na tom osobne nevidim problem
2) manzelovy rodice jsou pro tvoji sestru v podstate cizi lide. Predpokladam ze je videla tak maximalne na vasi svatbe. Promin, ale to i svoje sousedy zna lip a neverim ,ze by se dozadovala dedictvi po nich.
Kdyz to shrnu tak se tvoje rodina totalne zblaznila! Jak muzou chtit penize po v podstate cizich lidech, jenom proto ze ti cizi lide maji a oni nemaji.

Jsem momentalne v situaci kdy ani od vyplate k vyplate nevyziju a placam to vselijak. Ale nedovedu si predstavit, ze bych sla a pozadovala penize po svagrovi nebo tchanovcich, protoze oni maji nasetreno a ja uz vsechny uspory vypotrebovala a na lepsi casy to v dohledne dobe nevypada. Kdyby mi hrozilo ,ze skoncim pod mostem tak bych MOZNA sla a pozadala je o pujcku!

 
kubikm
kubikm - 6.5.2013 8:06

nedávno tu byl příběh, jak nechala zdarma sestru s dětmi bydlet v baráku...a jak dopadla? sestra ji v podstatě zakazovala mít psa....
někteří prostě nikdy nebudou mít dost...

 
kubikm
kubikm - 6.5.2013 8:03

dědil manžel...peníze se nemůžou jen tak povalovat, ty si musí vydělat na inflaci...jinak dopadnete jako ve filmu
Jako kníže Rohan....nebo Ku*va hoši, guten tag....

 

Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-179
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77260.
    Archiv anket.