Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Udržet manželství za každou cenu nebo rozvod?

Udržet manželství za každou cenu nebo rozvod?

Svatba... rozvod, svatba...... rozvod. Svatba je krásná, rozvod normální. Takhle nějak to dnes chodí. Podle statistik je 60 % manželství rozvedeno do jednoho roku po svatbě. Neodsuzuji.

Souhlasím s tvrzením, že když to nejde, je lepší jít od sebe. Jen se zamýšlím nad tím, kde je vlastně ta hranice, kdy „už to nejde“ a zda je možné krize překonat. Generace mých rodičů a prarodičů tento „volný“ postoj nás mladých k manželství chápou jen stěží. Pravda je, že v dobách našich babiček byly rozvody téměř nemyslitelné a za našich rodičů se manželé rozváděli také zřídka. Často slýchám názory, že dnes se na sebe manželé jen křivě podívají a už jdou od sebe. Starší generace prý uměly leccos přestát, jen aby bylo manželství zachováno.

A tak mne napadá, že přece existují manželské poradny. Přemýšlím o tom, zda je vůbec někdo navštěvuje, zda má jejich existence nějaký význam. A když už je někdo navštíví, jsou cizí lidé s to pomoci zachránit manželství? Co mohou v manželské poradně poradit?

Nebo zkrátka musíme chtít my sami? A chceme vůbec? Je snad dnes manželství jen něco, co se dá snadno zrušit, když se nám to nelíbí?

Zajímal by mě názor našich čtenářek, které žijí v manželství řekněme dvacet pět, třicet a více let. Jak to, že jste se nerozvedly, jak to, že jste vydržely? Kde by pro vás byla hranice, jejíž překročení by vás přivedlo do manželské poradny nebo k rozvodovému soudu?

Pochopitelně mne zajímá názor všech na manželské poradny. Myslíte, že mohou pomoci? Navštívili jste někdy podobnou instituci? Poradili a pomohli vám? Nebo vás nikdy ani nenapadlo, abyste tam šli?

Dagmar Lovricić


27.11.2012   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 37   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Udržet manželství za každou cenu nebo rozvod?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-39
kristulda
kristulda - 30.11.2012 19:26

no obdiv nevím kdybych nebyla blbá odešla sme dřív bohužel sem věřila že to bude dobré rozjelo se to narozením dcery asi neunesl silu zodpovědnosti ale zase díky ni s tím přestal v unoru to budou 2 roky co je čistej

 
Piafka
Piafka - 30.11.2012 14:56

kristulda: Přeju hodně sil smajlik - 45, to je síla.
Zasloužíš obdiv a nového partnera, který ti vše vynahradí.
Co tu závislost takto rozjelo?

 
thePlacheck
thePlacheck - 29.11.2012 23:02

No jo,vždyť to říkali i v té reklamě - když si dobře vybereš stačí ti jedna na celý život.....

 
kristulda
kristulda - 29.11.2012 21:56

Almega: je to těžký chodily sme spolu od mých 15 let, byly sme dřív jako jedno tělo jedna duše, prsotě láska a jak přišly děti přišel i pervitin o kterem sme envěděla, byl hnusnej 3 roky fetoval kradl i mamce věci rozbořilmi rodinu, jelikož sme se ho zastavala, dluhy dluhy dluhy, pak mi to loni přiznal v unoru, jezdila sme s ním na lečení, on si pak našel babu ja ho na pozdim loni vzala zpět ale neměla sme to dělat už to nebyl ten koho sem si brala, nemá to v hlavě v pořadku, byl schopnej mi říct pičo a tak, ale zase měl isvětlé chvilky neumí hospodařit s penezma, no a v červneci spachal tu sebevraždu, byla sme u mamky i s dětima zrovna mse stavaly ja rozepsala a on mi volal že si to uvařil už a že už se neuvdíme pořad okola, a pak už mi to nebral asi je to pud sebezachovy, moje mamka plakala a říkala nech ho umřít at ti da už pokoj, ja byla uplně vhaji volala sem policajty, jeho otci pro mě policajti jely, ja vyklepana, hasiči mi vylomily dveře byt poblitej, zdevastovanej zvtakama, vušde tis uvařils iv yvar z tisu, pak sme jely na aro tam se čekalo zda umře nebo ne.

no a tak žiju sama, citově mě vydíra, ale vím že ho změnily ty drogy, hrozně moc ma prostě shcyzy, z psychiatrie ho pustily měly si ho tam nechat, no ale děti miluje oni milují jeho, a sou to jediny co ma, pač nemá přatele nic a vyčíta to mě. a tak je vidaní děti na dohodu. a to se bojím toho až si někoho najdu aby to neudělal znova. bere silný antiderpesiva. ale asi mu to nepomaha.

 
Almega
Almega - 28.11.2012 17:33

kristulda: Měla jste ho nechat umřít a bylo by....

 
Stanik
Stanik - 28.11.2012 12:45

Verera: jj, ja si to pak rikala. Pokud si ho uplacal bez natlaku partnerky... a nestara, tak je na pruplesk... krom rozvodu, to samozrejme.smajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 28.11.2012 12:44

Luciš: ja si pak rikala, ze jsem to asi blbe pochopila. Ja bych halt skoncila uz , kdyz by to ditko chtel.

 
Luciš
Luciš - 28.11.2012 8:33

Stanik: dítě po sedmi letech soužití chtěl. Dokonce byl hrozně rád, že je to syn. Už mi měly být podezřelé jeho keci, že když to nebude kluk, že za nama ani do porodnice nepůjdesmajlik - 48

 
kristulda
kristulda - 27.11.2012 19:10

Já v manželství věřím, idkyž moje jde do kytek o to těžké bylo učinit tohle rozhodnutí ale bylo nevyhnutelné. Věřím i osudovou lásku. nedokazala bych žít s človekem který mi sice je sympatický, mam ho rada pěkně se stara o děti pač to nemá smysl, musí to betj ta láska s velkým L. nevím zda li se po rozvodu znovu vdam rozvod je očistec, ikdyž zatím soud o děti byl dohodou ale bylo to deprimující. nechtěla bych být zločinec. takže jeslti se přiště vdam si pořadně rozmyslím.vždycky sem si přala si vzít chlapa žít s ním do smrti, první pokus se nedzrařil tak doufám že druhej bude ten s kterým se to podaří.mam mmt nejhorší období pač muj muž po nezdařilé sebevraždě v červenci kdy sem ho ja zachranovala a pak 3 dny stravil na aru, a čekalo se zda li umře, mě nepřestal citově vydírat, někdy je to lepší ale někdy je to ubíjející.sem rada že s ním nejsem, jenže bohužels e musíme často vidět, jelikož vídaní dětí je na dohodě takže za nima často jezdí, pro děti super, pro mě ne, ale to je život,tak bojujusmajlik - 47

 
Milajska
Milajska - 27.11.2012 18:41

První manžel neměl zájem o rodinu, druhý si našel milenku. Třetí manželství si sakra rozmyslím.
Před prvním rozvodem jsem byla v manželské poradně několikrát a pořád zvažovala, jestli to "rozseknout" nebo ne. Doktorka mi tenkrát řekla, že to "nemá cenu", ikdyž máme dvě děti...Bylo to jako posvěcení toho mého důležitého kroku.
Před druhým rozvodem se v poradně snažili, abysme to zase dali dohromady, ale s nevěrným mužem, který se zamiloval jinde, se to dá těžko...
Pokaždé mi radila ta samá psycholožka...

 
Verera
Verera - 27.11.2012 18:18

Santé: Jenže já nestojím o chlapa, který je se mnou jen proto, že ho obtěžují úřady. Očekávám, že bude cítit podobnou zodpovědnost za děti a vyznávat podobné hodnoty jako já. To je podstata rodiny.

Jestli je chlap se mnou jen proto, že je moc líný než by něco řešil, tak to ať jde raději do háje, to je ponižující.

 
Santé
Santé - 27.11.2012 17:52

Verera: nesouhlasím, chlapi neradi něco řeší, takže odejít ze vztahu je pro ně jednoduché, odejít z manželství - to odchází spíše ženské, chlapi úřady nemusí

 
Verera
Verera - 27.11.2012 16:54

Almega: Pro mě je to totéž. Pokud se rozhodnu s někým být a považovat ho za partnera pro život, pořídit si s ním děti, tak s tím nějaká svatba nemá co dělat, nemá vůbec žádný vliv na trvanlivost vztahu. Je to formalita pro snazší fungování v byrokratické společnosti, nic víc.

To jak snadno lidi odcházejí ze vztahu je v jejich hlavě, ne v papírech. Někdo se bere s tím, že se může když tak zase rozvést, někdo s někým žije bez svatby a je to pro něj závazek.

Vidina toho, že bude muset něco vysvětlovat u soudu a co s tím bude papírování nikoho ve vztahu neudrží, to jsou jen drobné nepříjemnosti.

 
Almega
Almega - 27.11.2012 16:31

dadka: Mně se to naopak nelíbí,protože je to takové málo odpovědné:chlap si odejde,když si najde jinou,ona zůstane s dětmi na krku.Málokdy je to opačně,o tom se mluví vždycky s despektem:ona si namluvila mladýho a nechala mužovi děti !! To je hrůza,to je matka!! Kdo je však vždy rozchodem těch dvou zasažen,jsou ty děti...Manželství přeci jen je něco víc,než spolužití jen tak...

 
Verera
Verera - 27.11.2012 15:05

Stanik: Luciš to ale nejspíš myslela tak, že nemá žádný zájem o společné, dobrovolně pořízené, již narozené dítě. Takovýho fakt nebrat, neb je to nezodpovědný blb.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-39
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.