Dávaly jste ve škole opisovat? Šprtky, snaživky i hajdalačky. Přiznejte se.
Školní rok začíná odkrajovat poslední dva měsíce, pojďme si trochu zavzpomínat na svá školní léta. Proč? Protože škola je téma stále živé, ať je nám deset nebo šedesát.
Schválně, přiznejte se: jaké jste byly žačky? Do které kategorie jste patřily? Šprtky, snaživky, hajdalačky..?
Já jsem byla taková zvláštní míchanice. V předmětech, které mě bavily, jsem byla skoro až ta šprtka, ovšem v těch, které jsem nesnášela, jsem patřila mezi nenapravitelné lajdáky. Tak třeba slohové práce a diktáty jsem mívala většinou na jedničku a mé slohovky se vždy četly veřejně před celou třídou. A to se prosím nevytahuju, to je čiré a pravdivé konstatování skutečnosti.
Horší to se mnou ale bylo v matematice. S tou jsem skončila tuším někdy v páté třídě, kdy přišlo na řadu dělení dvojmístným číslem. To už můj mozeček schroupával velmi těžce. Nikoli proto, že bych byla „blbá“, ale proto, že jsem tzv. dyskalkul. Už jsem se tak narodila a nemůžu za to. Byla jsem v tom úplně nevinně! Jenže v sedmdesátých letech se všelijakými „dys-“ nikdo nezabýval. My, kdo jsme nějakým takovým nedostatkem trpěli, jsme byli nemilosrdně zařazeni do skupiny tzv. hloupých.
Takže mé matematické aktivity sestávaly hlavně z opisování. S jednou kamarádkou jsme měly uzavřenou takovou vzájemně výhodnou spolupráci. Ona ode mne opisovala diktáty, písemky z dějepisu a úkoly z češtiny, já od ní zase vše, co souviselo s matikou. Každé ráno před začátkem vyučování jsme si bleskově prohodily sešity s domácími úkoly, fofrem opsaly a pak je s klidným svědomím odevzdaly. Byly jsme prostě šikulky a za celý druhý stupeň jsme nebyly odhaleny.
Průšvih ovšem nastal, když některá z nás onemocněla, a nemohla tudíž dodržet svou část dohody. To jsem pak mívala poznámky, že „Opět neměla DÚ z matematiky!“ Protože představte si, že nikdo jiný mi úkol opsat nedal. Tedy nikdo, u koho byl předpoklad, že úkol bude mít dobře, a jeho práce je tedy k opsání vhodná. Ti si většinou na svých domácích cvičeních, vypracovaných v potu tváře, seděli jako Harpagon na truhle s penězi. A neukecala jsem je ani za nic. Tsss... šprti, no.
A co vy? Jak jste na tom byli? Opisovali jste? A dávali jste opisovat? Co vám ve škole šlo a co naopak ne? Máte v paměti třeba nějaký kolosální podvod, kterého jste se dopustili?
2.5.2013 Rubrika: Život a vztahy | Komentářů 34 | Vytisknout
Hodnocení článku: 2,9/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Diskuse ke článku - Dávaly jste ve škole opisovat? Šprtky, snaživky i hajdalačky. Přiznejte se.
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.Tak to já se teda ve škole snažila většinou dávat pozor. Myslím si, že v tomto je moje dcera po mně. Prospěch má velmi dobrý. Teď se chystá na střední a brzy ji čekají přijímačky. Prý z nich má docela strach, ale já si myslím, že díky https://www.to-das.cz/ je zvládne levou zadní.
Hm tak podvod mám fakt geniální,když jsem toto po čase přiznala matce,řekla,že jsem dělala z ní blbce.
Měla jsem ve škole v 9 třídě 2 žákovské knížky.Jednu na lepší známydruhou na horší známky a poznámkytu jsem dokonale podepisovala za otce.Ovšem jednoho krásného dne přišel doporučený dopis ze školy domů, že se mají rodiče dostavit do školy,pro jeden ex.průšvich co jsem udělala.
Matka tedy šla. Pak přišla za mnou do třídy a řekla,........Ty prý máš špatné známky a poznámky!!!!Ukázala jsem jí dobrou žákovskou knížku s tím,že si učitelka vymýšlí,.............matka odešla ,přilítla učitelka ,abych jí ukázala žákovskou knížku,že matka tvrdí, že tam nic není,tak jsem jí ukázala tu horší s tím,že toto ale matka viděla....................Díky,že nepřišli obě spolu.Moje matka prohlásila,že učitelka je na mě zasedlá a blbá .................nechci domyslet co si myslela učitelka o matce. Já s toho vyvázla ok No a po mnoha letech,když jsem to matce vyprávěla,už se sice zasmála,ale s tím, že jsem udělala s obou pěkné blbce.
Jinak opisování bylo jednoduché ,jsem z dvojčat,oba jsme chodili do jedné třídy,tak jsme se střídali. Ovšem když jsme dostali za úkol 15 sjezd KSČS dala jsem si záležet,fakt do skvěle vypracovala,můj brácha jen to opsal uměl ale dobře malovat tak dokresli obrázky a měl to na výstavě.....já ne
Opisovat jsem dávala, ale já sama jsem tak opsala o přestávce úkol z matiky, jinak nic. Při písemkách jsem neopisovala, protože jsem neviděla spolužákům do sešitu, neboť mám 2,5 dioptrie.Tak jsem se spoléhala sama na sebe.
Podvod jsme udělaly s kamarádkou v zeměpise při písemce. Měli jsme přísného kantora a písemky se dělaly tak, že jsme dostali otázku, napsali jsme odpověď a poslali vedlejšímu žákovi, ten to opravil,když to bylo špatně, tak ten, co to napsal špatně vyletěl a tak to šlo tak dlouho, až zbyl ten nejlepší. No a my dvě jsme si odpovědi nepsaly, vyměnily jsme si papíry a čekaly, až kantor řekl správnou odpověď a vzájemně jsme si to tam dopsaly.
Nějaké taháky, psaní vzorečků na ruku a tak, to je snad samozřejmost.
Do mateřské školy jsem nikdy nechodila, mám mít handicap?
1234-5: ... a ty co máš proti U3V? Já se na ni moc těším, chci se tam, alespoň na sklonku života, věnovat své milované chemii...jiný zase jiným vědám, není třeba to zesměšňovat jen proto, že máš třeba jiné priority.
Dyk jo - vždyť to je přece známá věc, že všechno, co k životu potřebuješ, se naučíš v mateřské školce
No to je nádhera, samí vzdělaní od kolíbky, ani školu nepotřebovaly/i - a pak na starý kolena U3V
Psávala jsem spolužákům slohovky. Jinak já zase měla problémy s přírodními vědami, čeština a jazyky mi šly, gramatika mi připadala logická (ačkoliv je to z principu nesmysl, jazyk se vyvíjí ve vrstvách) a spoustu věcí jsem pochopila naprosto instinktivně. Nikdy jsem za to nepochopila chemii, ani fyziku, ani matematiku. Škola mne bavila až na gymnáziu a dál.
Byla jsem ten typ žačky, o které učitelé říkali : kdyby trochu chtěla, mohla by mít samé jedničky - ale mně to bylo jedno, nepotřebovala jsem je - spokojila jsem se s dvojkami zadarmo - přišlo mi to pohodlnější
Opisovat jsem dávala, ale záleželo na tom komu a co - když to bylo něco, co mě stálo nějaké úsilí a čas, tak ne - přišlo mi to nespravedlivé, aby se jeden lopotil a druhý k tomu přišel bez práce
Mne skola docela bavila, ale spise kvuli deckam...Nejvic me bavila cestina - cteni, literaruta, telocvik, chemie...Sousedka v lavici byla matematicky genius takze mi obcas neco soupla vypocitane, ale napr. prijimacky z matiky jsem udelala bez problemu, takze spise me to nebavilo...To same fyzika - me to nebavilo - nejak jsem k tomu netihla - teleso se posunuje na naklonene rovine...Vyznamenani jsem mela vzdycky, nejlip dve 2 same 1 nikdy...Sprtka jsem nebyla, hajdalacka taky ne, spis jsem dokazala maknout, kdyz bylo potreba, clovek najednou zjistil, ze ma docela slusne bunky i na tu matematiku...
Bellana: dej pokoj s milionama....stačí mi pár set tisíc a ani ty do smrti neutratím... raději budu žít bez milionů jen s těma co mám ráda a co mají rádi mě.....
bydlení vlastní mám, parády už tolik nepotřebuju , na cestování jsem už líná tak nač miliony...
sharon: Lepší je mít kontakty a přisát se ke státnímu rozpočtu. Ale ne jako pracující, jako dodavatel čehokoliv, nejlépe rad. Zodpovědnost žádná, platby jisté a ne malé a navíc na spoustu lidí něco víš a můžeš je tím nenápadně vydírat. Má to drobný háček - musíš na to mít povahu. A žaludek. Kdepak práce, tou se miliony nezískávají. Nebo třeba jako teď v Ostravě - uzavřít smlouvu, o které víš, že ji nebudeš realizovat a pak o jedenapůl miliardy žalovat magistrát. Jj, u nás je to pořád ještě Klondyke pro ty, kteří v tom umějí chodit. Jen nevím, jestli jsou ti naši zvolen představitelé blbí nebo podplacení. Asi obojí.
Dávala i opisovala. Asi jak každý normální žák či student.
kubikm: samé jedničky jsou někdy na nic...to máš pravdu , dnes je mnohdy na nic celá šlkola, titul a pod...dnes je důležité najít dobře placenou práci....
evropka: 6:47........mluvíš mi z duše.....bavil mě jen tělocvik a kluci....
Pentlička: To by mne zajímalo,co je to za nenáviděný obor,že jste si nemohla za ty roky aspoň zvyknout a nebo,proč jste ještě když to šlo,nešla někam jinam?? Já mám pocit,že by mě bavilo kdeco,třeba v archivu bádat,kopat vykopávky -kdysi mě velmi bavil dějepis,než mi ho pí.profesorka na gymplu nezprotivila...Nebo dělat v knihovně,jsem tam každý týden pro novou duševní potravu...Nebo třeba i dělat okolo zahrad,kytky a tak...Fyzická práce mě celkem jde i baví...Co budeme v příštím životě,si celkem nejde vybrat,rozhoduje nynější život a jeho prožití i pochopení,proč jsme tady...