Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Jsem zoufalá, můj pětašedesátiletý manžel se asi úplně zbláznil. Přiznal se, že je už více než rok členem církve Svědkové Jehovovi. Celou dobu to přede mnou tajil, protože ví, jaký mám na takové věci názor.

Teď už to prý ale skrývat nechce, naopak by byl rád, kdybych ho vyslechla a připojila se k jeho víře. Hučí do mě čím dál víc, je tím úplně posedlý. Dokonce chodí ještě s nějakým kolegou a zvoní lidem u dveří a snaží se je nalákat mezi Jehovisty.

Prý by rád žil podle jejich víry, ale nemůže to dodržovat, pokud v tom nejsme my dva zajedno. V žádném případě nemíním do této církve vstoupit, ani do žádné jiné. Na to mám svůj vlastní názor a nemám zapotřebí, aby mi někdo diktoval, jak mám žít a přemýšlet.

Manžel je jak čtvrtodenní zimnice. Neodbytný, ustavičný. Zatímco případným obtěžovatelům můžu zabouchnout dveře před nosem, jemu nic takového udělat nemůžu. Všude se nám povalují ty jejich brožurky, bible a já nevím, co všechno ještě. Muž do mě vytrvale hučí, ať si to aspoň přečtu, že třeba změním názor, ale mně se vůbec nechce. Mohl by si to vysvětlit jako počínající zájem a určitě by ve svém nátlaku přitvrdil.

Je mi z toho na nic. Mám dojem, jakoby se z něj stal někdo úplně jiný. Už si spolu nedokážeme ani normálně popovídat. Od té doby, co si vzal do hlavy, že mě přesvědčí, tak buď mlčí, nebo mele pořád dokola jedno a to samé.

Nevím, co mám dělat. Už jsem i vyhrožovala rozvodem, hádala se s ním, křičela, odcházela z bytu. Nic nepomohlo. Strašně moc bych si přála, aby se vzpamatoval a byl takový jako dřív. V životě by mě nenapadlo, že tomu někdo může podlehnout v tak vysokém věku.

Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti? Je možné, že se někdy své víry zřekne a začne zase uvažovat normálně? Je mi 62, rozvádět se nechci, nemám na to, abych začínala znovu. Svého muže mám ráda, prožili jsme spolu skoro 40 let. Teď mě ale ten vztah doslova ničí.

Marta


30.1.2008   Rubrika:   |   Komentářů 101   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-101
jitsli
jitsli - 5.2.2010 9:09

Svědci že nebližují? Mně tedy ublížila a dost. A to jen proto, že jsem se k nom nechtěla přidat. Asi potřebovali další ovečku, aby splnili limit, jinak by byli pokáráni, popřípadě by jim druzí dávali najevo, jak josu špatní. Tštili na mě oheň a síru, mě i moje děti odsoudili k smrti př tzv. konci světa, prostě mě tak zdeptali, že jsem musela vyhledat odbornou pomoc. Dalším návštěvníkům ze sekty jsem jasně řekla, že musím mít prvně sílu starat se o své děti a pokud je něco, co tu sílu bere , není to dobrá věc. Toť moje zkušenost.

 
drahil
drahil - 7.6.2008 17:27

Svědci Jehovovi. smajlik - 76
Ono to vypadá asi takto. Z důvodů, že Svědci věří v to, že svět bude zničen atomovkou (doufám, že se nepletu) a spasen bude jen ten, kdo přivede určitý počet noevých oveček. Všichni jsou sťastní jedině tam. Lidé jsou samí med.
Jejich časopis jako je například Strážná vež, je žel bohu, plno krásných žvástů.
Jsem šťastný, teprve, když jsem dala svůj majetek...

POZOR. Nejlepší je prý udělat, že ho prý chápete, pozor, aby jste se ale nepřilepila sama. Lidé až zjistí, že vše není tak jak má být a mají okolo sebe rodinu nebo blízké kamarády se snadněji vracejí.

Doporučovala bych Vám najít nějakou poradnu pro sekty. Oni Vám zaručeně řeknou víc. HLAVNĚ RYCHLE.

SVĚDCI JEHOVOVI jsou podle mě SEKTA, ne NÁBOŽENSTVÍ , jako například křesťanství, islám, budhismus, hinduismus a jiné.

 
Ala
Ala - 1.2.2008 20:49

Amalia smajlik - 47

 
Amalia
Amalia - 1.2.2008 17:14

ad Fifa
Amalia
Nejsem a nebyla jsem Svědek(jsem v jiné církvi, mám početnou rodinu a pomáhám dceři - nemám čas chodit evangelizovat , a také miluji vánoce jako nedílný tradiční celek a tak nemám důvod k přestupu). Nebyla to žádná propagace, ale uvedená dlouholetá zkušenost. Až na výjimky (a to tu před ostatními skrývají) jsou to ti nejhodnější a nejvzornější lidé, které znám.Svědků si všichni dobří lidé s upřímným srdcem váží, nikomu nic zlého nedělají a pomáhají, kde mohou.
Co se týká Bible, asi ji málo znáte, něco jiného je všeobecný pokyn Miluj bližního svého..., ale není to myšleno jako napomáhání zlu, pro církve platí jiný pokyn (o vylučování), svědci se řídí jen Biblí, tím se ten člověk nevylučuje jako člověk, ale jako člen církve, aby nekazil druhé, a zlo se nerozmáhalo, to platí i v mnohých světských organizacích, nebo si myslíte, že Vás zaměstnavatel by nepropustil, když budete do práce chodit například opilá, nebo když přijdete na úřad, a začnete tam s flaškou vyřvávat, že vás nenechají ostrahou vyvést? I v obchodě to tak bude, a nebude se ochranka v supermarketu brát ohled na to, že máte hlad a chcete si něco koupit. Práva lidí samolibých, co si nadělali mnohdy vlastní vinou plno problémů, končí tam, kde začínají práva druhých a žádná organizace, ani náboženská ani světská, je-li sama řádná a mírumilovná, se nedá terorizovat.
Myslím, že již bylo vše v této diskuzi řečeno a znovu se potvrdilo, jak ateisticky zaměřena tato dle mezinárodních výzkumů nejateističtější společnost je. Ani Voltaire, světový filosof , nikoho neurážel, jako někteří tu, Staník atd, a uznával právo na svébytnost každého, i horlivých křesťanů. Když zbožného člověka, který důsladně dodržuje Kristovo učení, nazvou magorem, jak pak asi nazývají jejich učitele, samotného Krista? To uráží každého opravdového křesťana, bez ohledu na církevní příslušnost. Tím končím svou účast v této diskusi.

 
Stanik
Stanik - 1.2.2008 14:40

Ala: jasne, zustvat s magorem, jen aby clovek "nebyl sam" je faaakt reseni jak nohasmajlik - 55

 
fifa
fifa - 1.2.2008 12:40

jsem si říkala, kdy se nějaký Svědek ozve...
nebudu vyvracet uvedenou propagaci SJ - stačí použít vlastní střelivo Amalie:
to je opravdu "křesťanské a bohulibé", vylučovat ze svého středu lidi,kteří mají problémy. sice v bibli se hodně píše na téma miluj bližního svého - a to bezpodmínečně, ne, jen když bude sekat dobrotu, a také, že nalomenou třtinu Bůh nedolomí - ale co užsmajlik - 65
akorát to trošku zpochybňuje tu vaši "opravdovost a upřímnost" zájmu o druhého člověka.

 
Amalia
Amalia - 1.2.2008 1:35

Amalia pro Alici
ještě se to useklo, tak chybí ještě pár řádek - konec:
Ještě nakonec chci znovu zdůraznit, že znám svědky mnoho let, a nikdy nebaží po majetku, ani běžné dary nevyžadují, natož aby po majetku bažili a pletli se do světských záležitostí. Dokonce i mnozí svědci tu nabídku darů od nesvědků, kteří si jich váží, odmítli, s tím, že mají vše, co k životu potřebují, a je pro nich hlavní duchovno, ne rozmnožovat majetek. Za téměř dvacet let, co je ze svého blízkého okolí znám, nemohu jim vytknout nic, kromě až už někdy opravdu veliké skromnosti a vedoucí někdy u některých až k asketismu.
S pozdravem Amalia

 
Amalia
Amalia - 1.2.2008 1:34

dokončení
Amalia pro Alici
Ze svého středu vylučují lidi, kteří začnou dělat ostudu, tak to má být i dle Bible. Že to jiné církve nedělají, je to jejich chyba, pak dochází k situaci, že je křesťan každý, kdo se kde zapíše, ať je třeba alkoholik či rozvraceč manželství, násilník podobně. To znevažuje křesťanství pak jako celek. Pak dochází k tragické situaci, jak řekl svého času jeden náš vysoký církevní hodnostář, lidé jdou v neděli do kostela, tam povětšinou si jedním uchem vyslechnou kázání, myslí už na nedělní oběd, a jak vyjdou, na všechno, co slyšeli zapomenou, a celý zbývající týden žijí stejně jako jejich nevěřící sousedé. Není to pokrytectví být takovým křesťanem? Manžel oné paní chce být křesťanem opravdovým, a tam je jich snad nejvíc, lze mu to zazlívat? Navíc nadšení a upřímný zájem o něco vzdaluje stáří a nemoci. Ale v každé církvi se nachází skuteční křesťané, stejně tak jako i ty „černé ovce“. Ovšem jiní k cizím nechodí, a tak se seznámil se Svědky, kteří chodí po veřejnosti.
Plně souhlasím s Orinkou. Pro manželství jsou zhoubné jiné věci a ve stáří tak častá letargie, vyhoření, bolestínství, deprese, nemoci anebo snaha zastavit čas nevhodným způsobem života. Než to, že někdo chce vést zbožný život, vzorné chování a morálka naopak zvyšuje kvalitu života i lidem okolo. Kdybych byla na místě oné paní, měla bych radost z toho, že můj manžel má rozumné zájmy, dokáže se i ve stáří nadchnout a hlavně, že je šťastný. A snažila se jeho přátele a ideje trochu poznat,a proč ho učinily šťastným. Nikdo ji násilím tam zapisovat ani nutit k něčemu nebude.
Štěstí, jak říkají největší filosofické kapacity, jako například Erich Fromm (Kniha umění milovat), nespočívá v tom, že chceme být ode všech milováni, ale v tom, že sami milujeme a štěstí dáváme. Tudíž štěstí člověka by mělo být v tom činit druhého šťastným a přát mu štěstí a spokojenost, a nepovažovat lidi kolem sebe za jakýsi majetek, který se musí řídit dle nás a dle naší vůle s ptát se, zda smí to či ono, a zda vůbec má právo být šťastný, zda mu to druzí dovolí.
Ještě nakonec chci znovu zdůraznit, že znám svědky mnoho let, a nik

 
Amalia
Amalia - 1.2.2008 1:32

Amalia
pokračování pro Alici
......máme s nimi přátelské mnohaleté vztahy bez jakéhokoliv narušování soukromí či obtěžování; že chodí mezi lidi, nelze jim zazlívat, že nabízejí křesťanskou literaturu, vždyť oni nikoho do ničeho nenutí a pomáhají i nesvědkům, když potřebují. Kolikrát ke starému osamělému člověku nikdo jiný nepřijde než oni, jiní lidé si na ně čas neudělají. Řídí se tím Kristovým :“Jděte do celého světa a kažte evangelium“.Když je člověk členem jiné církve, respektují to, pokud si sám člověk nestěžuje. U nás ve městě také stávají a nabízejí své časopisy, chovají se maximálně slušně a na rozdíl od nesvědků nikoho neurážejí. Nikoho do ničeho nenutí, a každý má možnost se sám svobodně rozhodnout. Také jejich učení nezabírá lidem občanský život, rozhodně cca 2až 3 hodiny týdně je méně než to, co mnozí lidé ztrácejí neustálým sledováním televize a návštěvou pochybných podniků. Většina lidí sleduje televizi více než dvě hodiny denně včetně školních dětí, a řekne někdo, že jim televize ničí život, a při tom je krmí mnohdy násilím?(To je prokázáno, že násilné pořady mají stále větší vliv na agresivitu dětí a mládeže.) Když u nich někdo nalezne štěstí už v tom přátelském jednání založeném na lásce a úctě mezi sebou, je to jeho věc.Každý má právo na štěstí dle svých představ. Nejsou sekta v tom smyslu, že by chtěli majetek, žádné dary nevyžadují ani nežádají, natož nemovitosti. Znám zdejší svědky řadu let, pracují ve svých zaměstnáních svědomitě a evangelizují nezištně. I když jsme členka jjné církve, vážím si jich a myslím dle toho, jak se léta spolu přátelsky bavíme, že i oni mě. Nepozoruji na nich žádné podstatné znaky sekt, navíc je to řádná křesťanská církev, na rozdíl od sekt. Nikdy jiné církve neurážejí, jen poukazují na papírové věřící.
Ze svého středu vylučují lidi, kteří začnou dělat ostudu, tak to má být i dle Bible. Že to jiné církve nedělají, je to jejich chyba, pak dochází k situaci, že je křesťan každý, kdo se kde zapíše, ať je třeba alkoholik či rozvraceč manželství, nás

 
Amalia
Amalia - 1.2.2008 1:28

Amalia
Pro Alici
Milá Alice, je dosti smutné, že čím lidé žijí vzornějšími životy, tak tím ti , kteří toho nejsou schopni, tak jako tichá pošta nabalují spoustu pověr a nepravd kolem nich.Tak je to i se Svědky.
Milá Alice, právě proto že Svědky velmi dobře znám, napsala jsem předcházející příspěvek.
Celkově v diskusi je však mnoho lidí netolerantních, kteří právě netoleranci odsuzují, jak řekl Masaryk, kritika je zároveň sebekritikou. Který skutečně rozumný a tolerantní člověk by odsuzoval velkou skupinu lidí podle jednotlivce nebo několika jednotlivců?A nebo je dokonce urážel. To svědčí už o úplné primitivnosti. Pokud se někdo nedopouští zločinů či veřejného pohoršení, má právo vésti svůj vlastní život.Schopnost neodsuzovat o překot na základě jednotlivosti.To platí o všem v životě, to je jeden z největších a nejběžnějších omylů mnoha lidí. A netýká se to jen náboženství. Například se někdo špatně pojistí, nerozumí tomu, nevěnuje se podmínkám, a až se něco stane, a dostane malé odškodné. Nadává pak na pojišťovny, místo na svou blbost. Koupí na trhu od soukromníka špatné zboží, řekne, jsou to všichni trhovci zloději. Kdybychom tak postupovali u všech církví, museli bychom odsoudit všechny, neboť v každé je plno různých darebáků, kteří se vydávají za křesťany. A tím pádem zahodit upřímné smýšlení mnoha jejích dalších členů, křesťanů. Platí to i profesně, známe špatné lékaře, úplatné úředníky, neschopné a nedbalé řemeslníky, mizerné nemorální učitele, nepoctivé prodavačky, atd. Snad už každý nyní chápe, že nelze odsoudit celou skupinu na základě jednotlivců. Špatní lidé se nacházejí v průřezu veškerých společenských skupin, ať je to dle náboženství, profese, národnosti atd. Je vždy nutno vidět tu spoustu dobrých. Kdyby tomu tak nebylo, byli bychom ještě na úrovni prvobytně pospolné společnosti.
Já sama znám osobně více svědků, všichni žijí vzornými životy, jsou tolerantní i k jiným náboženstvím, ač nejsem svědek ani nikdo z mé rodiny, vždy jsou přátelští, pozvali nás, nenutili k ničemu, časopisy nabízejí, nevnucují, my si je občas přečteme, jsou tam populárně naučné články, máme s nimi přátelské mnohaleté vztahy bez jak&#

 
rybulka
rybulka - 31.1.2008 22:13

Je to hrozné

 
rano
rano - 31.1.2008 19:56

Ala: Koho by hledala,vždyť je svéprávná,narozdíl od manžela.smajlik - 66

 
rano
rano - 31.1.2008 19:50

fifa: smajlik - 47taky nic proti věřícím ale souhlasím,není víra jako víra,každej fanatik je nebezpečnej.

 
fifa
fifa - 31.1.2008 15:26

ota: bagatelizuješ - svědci jehovovi nejsou jako ostatní církve. mám spoustu přátel mezi věřícími, občas to některej přehání, ale pořád je to o této realitě. jehovistická bible není normální bible - některé části (věty)jsou vypuštěné a jiné přidané - četla jsem obojí - dá to práci, ale najdeš tam ty rozdíly a je zajímavé, že právě to, co si do bible vložili, dosvědčuje jejich rozdíly oproti ostatním církvím. uznáni státem byli na základě početného členstva - o registraci může požádat jakákoliv náboženská společnost, pokud má více než 10 tisíc členů a doloží neproblematické stanovy. jehovisti se ve svých oficiálních stanovách dost vyhli otázce transfůze, proto byli uznáni.
manželka mého bratra se dala k jehovistům (typická oběť dlouhé mateřské a workoholického manžela), po několika letech scén kvůli vánocům apod se ONA rozvedla, odvedla syna, ze kterého se v pubertě stal feťák. ovšem o toho již jehovisté zájem neměli, takže je zpět u bratra, který ho teď z toho pracně dostává. na klukovi je dost zřetelně poznat, že má v prvé řadě nabouranou psychiku z toho, že byl nucenej vyznávat hodnoty, které mu nesedí. z drog se dostal, vpodstatě nejlepším lékem byla kombinace otcovského zájmu, lásky a autority,,ovšem drogy mu rozjely schizofrenii...
tolik k neškodnosti a dobrým vlastnostem jehovistů...

 
Ala
Ala - 31.1.2008 11:20

Právě proto, je můj názor - milovat a ne vykopnout. Aktivní svědkování nikomu moc dlouho nevydrží. Pokud Ti lidé spojení se svědky přestanou vykazovat činnost, přestane mít o ně organizace zájem. Jestliže by ho žena vykopla, musel by si najít nějakou svědkyni, která se o něho postará..... Ale koho si najde ta paní Marta, co to psala...??

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-101
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77213.
    Archiv anket.