Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Mami, tati, oženil jsem se a čekáme dítě. Postarejte se o nás.

Mami, tati, oženil jsem se a čekáme dítě. Postarejte se o nás.

Připadáme si s manželem jako ve zlém snu. Máme jediné dítě, syna, který právě úspěšně odmaturoval. Místo oslavy za složení zkoušek dospělosti nám však připravil pořádný šok, ze kterého se nemůžeme vzpamatovat. Zároveň s tím, že má maturitu za sebou, nám totiž oznámil i sladké tajemství: Před více než měsícem se oženil, v říjnu se stane otcem a byl by prý rád, kdybychom ho i s jeho ženou a budoucím dítětem nechali bydlet u nás, dokud se nepostaví na vlastní nohy.

Bum. V první chvíli jsme si mysleli, že jenom žertuje a zlobí nás. Po chvíli nám došlo, že nikoli. Následoval výbuch emocí, manželův a můj vztek, posléze slzy. Nedokázali jsme – a stále ještě nedokážeme – to vydýchat. Synek nám připravil skutečně šok.

Momentálně se rozhodujeme, co s tím, jak se v téhle situaci zachovat. Vadí nám, že nás syn neinformoval nějak normálně, s předstihem, ale vybalil to na nás takhle bez přípravy. O ničem se s námi neradil, na názor se neptal, ale automaticky počítá s tím, že jim poskytneme azyl a budeme je podporovat. Samozřejmě, že nenecháme vlastní dítě na holičkách, ale příjemné nám to není. Tedy tímto způsobem.

Navíc máme dojem, že ze strany jeho ženy a její rodiny jde o vypočítavost. Nic bych nedala za to, že to dítě není ani našeho syna. Mladé paní je o pět let více, působí velice protřele. Navíc pochází z rodiny, kde je jich celkem šest (čtyři děti, ona je nejstarší) a žijí v paneláku. My bydlíme v rodinném domku, kde je navíc jedna samostatná bytová jednotka. Sice malá, v podstatě je to garsonka, ale na slušné bydlení to stačí.

O víkendu jsme se setkali všichni i s rodiči synovy manželky a nemáme z toho dobrý pocit. Připadá nám, že ho do svatby natlačili, ušili na něj boudu. Podle nás holka otěhotněla, ani neví s kým, a hodili to na mladého kluka, který se nechal lehce oblbnout. A možnost bydlení u nás byla jen tou pověstnou třešinkou na dortu.

Máme teď z toho všeho v hlavě zmatek a nevíme, jak se zachovat. Syn je zamilovaný až po uši, těší se na miminko a kolem své ženy hopsá jako tajtrlík. Ji a její rodiče ze všeho nejvíc zajímá, kdy se bude moct přestěhovat k nám.

A to je to, z čeho máme obavu. Co když se prokáže, že máme pravdu? Manželství nevydrží, dítě nebude našeho syna (chceme, aby si po narození nechal udělat test otcovství) a ona u nás bude nastěhovaná. Jak ji potom dostaneme pryč? Nechci malovat čerta na zeď, ale je to na nás moc šoků naráz a z ničeho nic se máme rozhodnout v tak složité situaci, na kterou jsem nebyli vůbec připraveni.

Na syna máme pochopitelně vztek. Taky jsme mu hned řekli, že žádné prázdniny, ale okamžitě ať si hledá práci a kouká se o svou rodinu starat, chystat výbavičku atd. Jenže on je ještě strašně nedospělý, automaticky předpokládá, že mu se vším pomůžeme, i s hlídáním miminka, vždyť já jsem doma v invalidním důchodu, tak to prý nebude problém. Představuje si to jako Hurvínek válku, nemá ponětí, co je to zodpovědnost za rodinu.

Dokáže se někdo vcítit do naší situace? Jak byste se na našem místě zachovali vy?

Alena


16.6.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 62   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mami, tati, oženil jsem se a čekáme dítě. Postarejte se o nás.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-62
drahil
drahil - 18.7.2009 0:17

Pokud jsou svoji, ať je dítě jeho nebo ne bude automaticky zapsán jako jeho otec. ===) musí se odvolat (popření otcovství), ale toto musí udělat do 6 měsíců od doby, kdy se dozvěděl, že se dítě narodilo, jinak je otcem a to ať je biologický otec nebo nikoli.

 
rozara
rozara - 17.6.2009 17:36

Podle mě jim nejde o Váš barák, ale chtějí už bydlet spolu a je u Vás ta garsonka.A myslet si, že syn je strašně nedospělý smajlik - 34 smajlik - 34. Tak to připadá asi každé matce, že její syn je ještě dítě. Neřešila bych věci, které se týkají jejich dítěte. Poskytla bych jim bydlení, ale platili by si sami energie atd. Sami určitě brzy rádi "vypadnou". Já bych u Vás jak to tak čtu taky bydlet nechtěla smajlik - 68

 
dadka
dadka - 17.6.2009 6:21

No nazdar, to vám tedy nezávidím. Situace téměř neřešitelná. I když máte jen jedno dítě a chcete pro něho to nejlepší, asi bych se nedívala na to, že máte v domě volnou garsonku a synovi bych doporučila vhodný podnájem s tím, že začne okamžitě pracovat. A pokud byste se na jejich domácnosti nějak finančně podíleli, navrhovala bych rovným díle podílení se i druhé rodiny. Syn je ještě dítě, ale přitom je vyčůraný a nezodpovědný fracek.

 
Klaudie
Klaudie - 17.6.2009 0:27

Navíc to, že vám v situaci, kdy se vám chce pověsit i s rodinou na krk ani neřekl, že se žení a ani vás nepozval, svědčí o tom, že k vám zrovna dobrý vztah nemá.

Jsou věci základní slušnosti a jedna z nich je, říct rodičům že hodlám uzavřít snatek - obzvlášt, když už nich hodlám bydlet a nechat se podporovat.smajlik - 82smajlik - 36

 
Klaudie
Klaudie - 17.6.2009 0:25

Váš syn se zachoval jako mladý vydřiduch, s prominutím. Chápala bych naivitu a nezralost, ale to drzé předpokládání "já jsem si udělal dítě, vy se postaráte", bych asi netolerovala.

Na váš problém snad ani není řešení - jestli se syn chce k otcovství znát za každou cenu, i když jsou o něm pochybnosti, striktně bych trvala na tom, že nastoupí do práce a najdou si pronájem.

Ono totiž váš syn není jen nezralý, on je i dost vyčůraný, prominte.
Takhle se vám může skutečně stát, že budete mít doma peklo...na krku a v baráku povednou rodinku, možná i cizí vnouče /nevím, jak dalece jsou pochybnosti o otcovství oprávněné/...a oni vás budou přes vnouče vydírat a vy budete finančně dotovat a ještě hlídat dítě atd...

Fakt bacha na to, je to hrozný, ale spíš bych se od toho snažila zachovat distanc.

 
Bellana
Bellana - 16.6.2009 23:50

Obávám se, že bych taky nezachovala chladnou hlavu, kdyby mi syn oznámil, že se oženil, že čekají dítě, že se k nám nastěhují a očekávají, že jim budeme pomáhat. To bych hodně dlouho nerozdýchala.
Kamarád mého muže se taky oženil v osmnácti, jeho žena je o pět let starší, rodiče ho vyhodili z domu, on při studiu pracoval, jeho žena je taky velmi aktivní, jsou spolu pětatřicet let, oba jsou úspěšní a jejich děti taky.
Takže bych to neviděla tak černě, ale vysvětlila bych jim, že za ně nepřevezmu zodpovědnost za jejich dítě, jejich životy, jejich finance.

 
Lesi
Lesi - 16.6.2009 22:56

Křeček: exekutoři půjdou tam, kde budou předpokládat majetek dlužníka - trvalé bydliště není podmínkou smajlik - 26 Už u několika našich zaměstnanců se nám stalo, že se na nás obrátil soud nebo exekutor s žádostí o spolupráci a vyžadovali si od nás poslední známé místo pobytu se zdůrazněním, že je opravdu nezajímá pobyt trvalý. A nešlo o pouhou doručovací adresu, úřední dopisy jim normálně zasílají na adresu firmy.

 
Grainne
Grainne - 16.6.2009 17:07

Tak trochu mě zaráží, že partnerka syna, ač musí cítit, že není vítána, nemá snahu tlačit chlapce k samostatnosti. Pokud takpvou snahu má, pomáhala bych spíš v tomto směru, pokud ji nemá, asi bych byla v podobném rozpoložení, jako autorka článku.
Ten dojem, že se chce hodit někomu na krk by asi přetrvával. Dítě může být vhodným prostředkem. Nemusí to tak být, ale...........taky bych byla opatrná.

 
markousek
markousek - 16.6.2009 16:26

Ahoj Aleno,plně chápu vaše rozčalování.Ale tak ji k vám akorát nedávejte trvalé bydliště,to ať si ona nechá u rodičů a syn ať si holt najde práci a jde dělat.(Kamarádka má trvalé bydliště u rodičů dotě´d a jsou taky manželé a rodičovskou jí pošťačka dává kde bydlí.)Syn maturitu má a pokud chce dál,jde to i dálkově.Oba se musí starat.Bohužel oba jsou nejen nezodpovědní,ale taky dost nesamostatní.Oba se musí začít sami starat osmajlik - 84 a jeho zebezpečení

 
Křeček
Křeček - 16.6.2009 16:23

sevenofnine: promiň, špatně jsem pochopila

 
kočka Šklíba
kočka Šklíba - 16.6.2009 16:19

Paní mi připomíná moji babičku a její vztah kmojí matce a pověstné epištoly, která psala mému otci. Babička, ne máti. Byly to dlouhé výlevy na téma Jak se můžeš zahazovat s tou kurvou, každý ví, že na kolejích bydlí akorát kurvy, slušná holka se necpe na univerzitu, ty sis měl vzít Věrušku, co je její táta předseda okresní prokuratury a ne nějakou štětku cikánskou, však se s tou čůzou z vesnice do roka a do dne rozvedete, taková píča není holka pro tebe, ty jsi slušný chlapec atd. v tísici variant.
Takové detaily, že ne každý, kdo má hnědé vlasy, je cikán, že otec taky bydlel na kolejích a studoval (ale chlapci asi můžou zůstat slušnými chlapci, i když bydlí mezi kurvami na kolejích....), to babičku nějak nezajímalo. Tata měl těsně před mým narozením těžký úraz - cosi spravoval u svých rodičů, kam se v poledne stavil na kus řeči, máma ho šla večer hledat a tchánovci seděli v kuchyni a dohadovali se, kdo to mamě dojde říct,protože mrzlo a jim se nechtělo do zimy. Babička taky všude roztrušovala, že kdyby ona měla holku, tak by jí hned zakroutila krkem, protože holky jsou k ničemu... no, a naši věděli, že budou mít holku. Jo, a kydy, že jako to děcko není našeho ťutínka, bůh ví, s kým se ta coura spustila, byly pochopitelně taky.

Jaké asi tedy byly vztahy mezi tatou a babičkou? Dal své moudré mamince za pravdu, dítě uškrtil, protože co s holkou, a rozvedl se? Ne, přestal téměř mluvit se svou matkou.

 
kareta
kareta - 16.6.2009 15:53

máš pravdu, Oto.

 
Verera
Verera - 16.6.2009 15:50

Pokud chtějí bydlet spolu, proč ne, ale proč bere tak automaticky, že to bude u vás?

Ať si bydlí buď každý doma a nebo si seženou podnájem. Chápu, že její rodina není nadšená z toho, že jim do paneláku přibyde ještě mimino, ale pokud nejsou mladí schopni se postarat sam o sebe, tak ať každý pomáhá svému potomkovi (myslím tím ubytováním) .

O dítě pak jeho rodiče (brigáda apod. , pokud syn ještě studuje).

Taky to na mě dělá dojem, že syn dostal vždycky cokoli chtěl, takže vůbec nepředpokládá, že byste mu mohli něco odmítnout.

Do testů DNA ho asi nutit nemůžete, ale pro vás je to zdá se důležité, pokud byste si byli jistí, že to je vaše vnouče, přistupovali byste ke všemu jinak. Možná se dá udělat test DNA bez synova vědomí, jen pro vás, ale to si nejsem jistá.

Každopádně ale , pokud se bude chovat jako otec, neměli byste tomu malému dávat najevo svůj nesouhlas s jeho existencí, dítě za to nemůže a vycítí to.

 
Stanik
Stanik - 16.6.2009 15:41

Ota: smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 16.6.2009 15:39

Křeček: presne.. taky jsem musela mit podepsany souhlas manzela, s s nim muzu bydlet :-)))

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-62
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.