Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Mám podezření, že snacha pije

Mám podezření, že snacha pije

Poslední dobou  (asi půl roku) ve mně sílí přesvědčení, že moje snacha pije víc, než je zdrávo. Zpočátku, když jsem z ní cítila alkohol, jsem tomu nepřikládala nějaký větší význam, vždycky to zamluvila, že si dala skleničku s kamarádkou, na čemž není nic divného.

Jenže pak jsem si uvědomila, že se alkoholový odér od snachy táhne čím dál častěji, dá se říct, že prakticky pokaždé, když se setkáme. Bydlí nedaleko od nás, několikrát v týdnu se u mladých zastavím potěšit se s vnoučkem, se kterým je snacha ještě na mateřské, malému je dva a půl roku. Skoro pokaždé je na ní poznat, že něco popila.

Zaměřila jsem se tedy na nenápadné pozorování a teď si jsem skoro jistá, že má snacha s alkoholem skutečný problém. Když mne minulý týden požádala o pohlídání malého, aby si mohla zajít vyřídit nějaké pochůzky, udělala jsem něco, co mne dosud nikdy nenapadlo. Prohledala jsem jí byt, skříně, spíž a našla důkazy. Poschovávané láhve s alkoholem jsem našla na několika místech. Některé načaté, jiné ještě úplně plné.

snacha pijeOkamžitě jsem si promluvila se synem a zeptala se ho, zda o tom ví. Místo toho, aby vzal na vědomí závažnost celé situace, se do mne pustil, jakým právem jsem si dovolila prohledávat jim byt a slídit ve skříních. O případném alkoholismu své ženy se vůbec nemínil bavit, prý je to jen výplod mé fantazie a na závěr mi zakázal k nim chodit.

A já teď nevím, co s tím. Trápí mne to, mrzí mne, že syn neprojevil ochotu situaci nějak rozumně řešit a zachoval se tak, jak se zachoval. Vůbec si neuvědomuje, že jeho malý chlapeček je zcela bezbranný, v péči ženy, která má problém s alkoholem. Jistě, zatím se nic nestalo. Jenže právě proto si myslím, že by se to mělo řešit včas. Až se něco stane, bude pozdě. Pak si bude syn třeba vyčítat, že nezakročil dříve.

Je to pro mne velice těžké. Chápu, že je to jejich život, jejich soukromí, jejich věc. Jenže tady jde o to malé dítě. Několikrát jsem se snažila se synem zkontaktovat, ale nekomunikuje se mnou, je na mne rozzlobený. Se snachou mluvit nemůžu, určitě by mi své alkoholové problémy popřela.

Co byste dělaly na mém místě? Mám to nechat být a nestarat se, nebo bych se měla snažit jim nějak pomoci? Mám totiž dojem, že syn si alkoholismus své ženy dobře uvědomuje, ví o tom, ale svým způsobem se za to stydí a odmítá o tom komunikovat. Jenže když zastrčí hlavu do písku, tak přece nic nevyřeší.

Marie


7.6.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 282   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mám podezření, že snacha pije

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
monia
monia - 8.6.2010 14:17

Já bych si tady moc ráda přečetla názor dotyčné snachy. To bychom se asi hodně divili. A je i dost možné, že kdyby se syn a snycha dozvěděli, že o nich matka píše na internetu, dny paní Marie by byly sečteny. smajlik - 68

 
martus
martus - 8.6.2010 12:27

majucha: naprosty souhlassmajlik - 47
Stanik: ale vetsinou jsou hosi tolerantnejsi, protoze jim kontroly tchyni ci kritika jidla atd. tak nevadi, anebo nejsou pritomni. Pokud mladi bydli treba v rod.domku se starymi, nikdy to neni pro chlapa takova zatez se prizpusobit, nenarazit ci nevyvolat trenice, jako pro mladou pani. Skoro kazda matka syna je v opozici uz proto, ze ji "byl ukraden cizi babou" a pak si taky mysli, ze mlada musi varit a delat vse, jak byl synacek zvykly u maminky (a maminka a general prece maji VZDY PRAVDU). Kdezto, kdyz se mladej treba prizeni do baraku ke tchyni - tak kde by vznikaly trenice,snad jedine v ruznem pohledu na vychovu ditete/vnoucka,ale jinak - on s tchyni nevari, neuklizi a nepere. Jsou tu generacni rozdily, trenice byly a budou - ale tady by se snad hned tchyne strilelysmajlik - 37,ne???Jsme vsichni lide chybujici, zpusob reseni Marie nebyl nejetictejsi-zda se, ze si zde vsechny snachy vybily sve mindraky na jedne tchyni, ktera se provinila i tim, ze pozadala o radu.smajlik - 31

 
sharon
sharon - 8.6.2010 11:57

majucha: 8:05 smajlik - 47smajlik - 60

 
sharon
sharon - 8.6.2010 11:56

martus: 17:55......se tlemím....náhodou můj zeťák ( a to jsem tchýně X let) si teda fakt myslím,že mu nevadím.....hele já k nim bez pozvání nelezu, na to jsem moc líná, děti dovezou k nám....zeťák mi dá pusu, vleze do hrnců , zblajzne co mu naložím, nezapomene pochválit, naloží děti , poděkuje za hlídání a odjedou......a vůbec si myslím , že mě má docela rád...se ho schválně zeptám. A já říkám, nikdy nikoho za nic neodsuzuj, nevíš jaká sama jednou budeš ! Takže se tu některejm příspěvkům fakt musím zasmát.....smajlik - 31

 
wasube
wasube - 8.6.2010 9:09

Markýza: mas naprostou pravdu - otravovat nekolikrat tydne mlade a chovat se jak doma,to by mi vytocilo tak,ze ackoliv abstinent,pit bych zacala taky...nebo radoby starostlivou tchyni nakopala a usměrnila...je docela mozne,ze snacha vyhodila flasky,protoze ma uz pokoj a klid od kontrolniho organu.pani tchyně by se mela starat jen o sebe a druhe nechat zit.co kdyby to bylo opacne?taky by se ji to nelibilo....vnoucek je zasterka pro šmirovani...ani k ni mladi nestaci zajit sami,nedava jim zadny prostor...je u nich porad...snacha si vzala i tchyni, nejen manzela...smajlik - 14

 
evykmyluna
evykmyluna - 8.6.2010 8:35

hm me teda smejdit tchyne po byte tak bych ji teda nidky uz nehctela videt jakym pravem jste smejdila a porhledavala cizí skríne se nedivim synovi ze vam zakazal knim chodit,vy si yslite ze kdyz ste jeho matka tak si muzete delat co si zamanete ale opak je pravdou,syn ma svuj zivot a domacnot a ikdyb se mu tam houpali opice na lustru a meli ohnicek uprotred obyvaku tak je vam dotoho velky prt.jesitlize ste si vsimla ze snachna chlasce tak ste to mela rict rovnou synovi a ne smejdit.pak ze nikdo nema tchyne rad a vy se divíte?

 
evykmyluna
evykmyluna - 8.6.2010 8:35

hm me teda smejdit tchyne po byte tak bych ji teda nidky uz nehctela videt jakym pravem jste smejdila a porhledavala cizí skríne se nedivim synovi ze vam zakazal knim chodit,vy si yslite ze kdyz ste jeho matka tak si muzete delat co si zamanete ale opak je pravdou,syn ma svuj zivot a domacnot a ikdyb se mu tam houpali opice na lustru a meli ohnicek uprotred obyvaku tak je vam dotoho velky prt.jesitlize ste si vsimla ze snachna chlasce tak ste to mela rict rovnou synovi a ne smejdit.pak ze nikdo nema tchyne rad a vy se divíte?

 
Lizbet
Lizbet - 8.6.2010 8:16

Omlouvám, 2x jsem to nechtěla

 
Lizbet
Lizbet - 8.6.2010 8:15

majucha: souhlas.smajlik - 47
Jinak se také hlásím do klubu. Jo v časopisu TÝDEN je velký článek na toto téma. Stojí za přečtení.smajlik - 94

 
Lizbet
Lizbet - 8.6.2010 8:15

majucha: souhlas.smajlik - 47
Jinak se také hlásím do klubu. Jo v časopisu TÝDEN je velký článek na toto téma. Stojí za přečtení.smajlik - 94

 
štoudev
štoudev - 8.6.2010 8:05

Markýza: smajlik - 48 Bože, to je vážně neuvěřitelné, jak podle jediný věty dokážeš udělat tak podrobnej, dokonalej a zlej rozbor člověka. Na to snad musíš mít dvanáct doktorátů z psychologie, ne? To by nezvládl ani Freud, takovou osvícenost a genialitu smajlik - 42.
S tebou bych se bála jet i v metru, se divim, že na potkání nestrkáš lidi do kolejiště, s tvými věšteckými schopnostmi ti určitě stačí jeden zběžný poholed, abys zaručeně věděla, co je ten člověk za parchanta smajlik - 80smajlik - 42

 
Lujza
Lujza - 8.6.2010 7:11

Mám ráda svou tchýni i rodiče, ale asi by se mi nelíbilo, mít je několikrát v týdnu na návštěvě. Každý má právo na své soukromí a ikdyž si myslíte, že snacha pije, tak pokud je to pravda, tak má k tomu nějaký důvod a nemůže to být právě kvůli Vašim častým návštěvám. Já bych s tím nic nedělala, je to jejich život a musí si to vyřešit sami. Dokud si nedojdou sami požádat o pomoc, tak o tu Vaši nestojí a je zbytečné se mezi ně plést a dělat to ještě horší. Vím, že Vás to trápí, ale stejně s tím nic neuděláte.Dejte jim čas a nechoďte tak často na kontrolu, jinou radu nevidím.

 
ZuzkaN
ZuzkaN - 7.6.2010 22:37

ještě k těm klíčům co v diskuzi níže řešíte- moje tchýně má taky klíče od našeho bytu, právě pro případ nouze. Nikdy si ale sama od sebe neodemkla, když hlídá syny a přivede je, odemkne si vchod, ale za dveřma bytu ťuká. smajlik - 47

 
ZuzkaN
ZuzkaN - 7.6.2010 22:35

hmm, tak mojí tchýni vídám taky několikrát týdně, tak trochu mám pocit, že jsme pod permanentní kontrolou, bydlí ve stejném městečku, navíc často mijíme cestou do školy, školky atd. dům, kde bydlí, takže býváme odlapeni. A už jen tím mi leze na nervy, i když jí jinak mám ráda. Kdybych jí měla tak často doma, tak jí začnu nenávidět.
A kdyby mi prohledala byt, tak s ní styky taky přeruším. To by mě vytočilo maximálně, nechápu jak si to paní Marie mohla dovolit. smajlik - 76 To byla asi největší chyba!
Měla byste se jít synovi a snaše omluvit (za to šmejdění) a poté si klidně promluvit o tom, co píšete tady- o vašem podezření a strachu o vnoučka. Tahle promluva měla ale přijít před tím než jste jim prohledala skříně. Bohužel.
Držím palce v nápravu, sklopit hlavu a pokusit se V KLIDU synovi vysvětlit vaše neuvážené jednání. smajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 7.6.2010 22:11

Markýza: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77470.
    Archiv anket.