Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Povinné spoření na důchod. Rozumíte tomu někdo?

Povinné spoření na důchod. Rozumíte tomu někdo?

Nevím jak vás, ale mě docela dost rozčílil návrh, který bude projednávat vláda a týká se povinného spoření na důchod.

Abyste mne špatně nepochopili. Se spořením k důchodu souhlasím všemi deseti. To, že jsou v této oblasti problémy, které budou neustále narůstat, je snad jasné úplně každému. Ale nelíbí se mi způsob, jakým to má být prováděno v praxi.

Pokud jsem správně pochopila všechny dostupné informace, které proběhly tiskem, budou si muset lidé mladší čtyřiceti let povinně spořit k důchodu asi pět procent ze svých platů. Nic proti, i když mne tam dost vadí, že ono spoření bude probíhat u soukromých fondů. Připadá mi, že se může snadno stát, že někdo po třiceti, čtyřiceti letech pak své peníze vůbec nemusí vidět. Stačí se rozhlédnout kolem na všechno to tunelování a křivárny.

Co mne však doslova nadzdvihlo tento týden ze židle, je návrh, aby naspořené peníze v případě předčasného úmrtí propadly ve prospěch pojišťovny, u níž spoření probíhá.

To už je přece úplně postavené na hlavu! Souhlasím s tím, že nebude možné si peníze vybrat naráz, protože tím by se mohla spousta lidí dostat v pozdějším věku do problémů. Takže vyplácení pravidelné částky každý měsíc kasičkapovažuji za rozumné. Ale proč, proboha, budou takto naspořené peníze po smrti „zkonfiskovány“?

Lidé přece žijí většinou v páru. Málokdy zemřou oba dva ve stejném období. Co partner, který zůstane sám? Výplata naspořených peněz by podle mne měla být automaticky převedena na něj. Protože každému je snad jasné, že pravidelné poplatky za byt a další věci se táhnou lépe ze dvou příjmů než z jednoho.

A co má znamenat to propadnutí úspor pojišťovně? Na peníze, které si naspořili rodiče, by přece měli mít v rámci dědictví nárok jejich děti, případně další dědicové. I kdyby to mělo být formou, že se částka, která zůstala po rodičích, převede na důchodový fond jejich dědiců.

Je mi z toho všeho nějak divně. Mám neodbytný pocit, že tady někdo z obyčejných lidí dělá pitomce. Copak nedokážou vymyslet něco, co by bylo průhledné a pro občany důstojné?

Nebo to chápu špatně a vidím v tom něco, co tam není? Jaký je váš názor na povinné spoření k důchodu a následný návrh, jak bude naloženo s penězi  v případě předčasného úmrtí? Souhlasíte s tím, aby to probíhalo tak, jak je nyní navrhováno?

Adéla


18.2.2011   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 90   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Povinné spoření na důchod. Rozumíte tomu někdo?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90
Solakova
Solakova - 1.4.2023 10:28

Tak naši jsou v důchodu a musím teda říct, že je to almužna. Navíc náklady na jejich péči jsou čím dál větší. K tomu už máma je trochu zblblá a začala se nám ztrácet. Prostě někde odejde a pak se není schopná ani sama vrátit domů. I proto jsem jí musela koupit sos tlačítko pro důchodce https://www.smartomat.cz/smartomat-sos-tlacitko-pro-seniory-smt03/ Díky tomu už o ni nemám tak velký strach.

 
esternovakova
esternovakova - 19.12.2022 20:45

Vůbec nevím proč bych to měla povinně dělat. Přece jenom já bych si měla rozhodovat o tom jak naložím se svými budoucími úsporami ne? Je tu stejně třeba někdo, kdo nechce žít po 50.. A když už chce, ať to zkouší jinak, třeba investováním do půjček přes https://www.julu.cz jak to dělá v posledních letech manžel.

 
esternovakova
esternovakova - 28.11.2022 16:13

Podle mého názoru by si každý bez ohledu na věk (18+) měl nějakým způsobem šetřit na stáří a na penzi. Protože když si představíme že stát na nás jednoho dne nebude mít peníze, tak na tom všichni budeme moc špatně. Ti, kteří dávají třeba přes směnárny kryptoměn https://www.mycoiner.cz nepatrný zlomek peněz do bitcoinu budou vítězové.

 
valiska44
valiska44 - 30.4.2020 19:27

ivanka386 investice do zlata podle mého názoru určitě není špatný nápad. Jestli ale pro vás můžu mít jeden tip, tak než se do investování pustíte, tak je určitě dobré mít nasbírané nějaké znalosti. V tom by vám mohla pomoci například tato stránka: https://investitura.cz/

 
ivanka386
ivanka386 - 25.2.2020 1:21

Abych pravdu řekla, tak já tomu také nerozumím. Já se to rozhodla udělat trochu jinak. Před nějakou dobu jsem totiž část svých úspor uložila do zlata a to je moje spoření na stáří. Nedávno jsem na https://www.investice.cz/ četla, že cena zlata teď začala stoupat, takže si myslím, že jsem chybu neudělala.

 
UVita
UVita - 20.2.2011 19:58

ijaku: tomu bych tak nevěřila. Na stavebka taky byly nějaké smlouvy a je to úplně jinaksmajlik - 82

 
Riki
Riki - 20.2.2011 9:58

Ota: no jestli to bereš takhle, pak je ovšem živým terčem kdokoli, po kom mají příbuzní co zdědit, ne? smajlik - 42 Jaksi bych předpokládala, že žijeme v civilizované společnosti, zatím... a tedy se kvůli pár tisícovkám, které by byly - možná - vypláceny kdesi v budoucnosti, nebudou běžně vraždit příbuzní v předdůchodovém věku. Kromě toho by se na to nesmělo přijít, a tak šikovnej je málokdo, aby zachvoštil předka dostatečně neprokazatelně a mohl po něm dědit. smajlik - 68

 
orinka
orinka - 19.2.2011 17:30

punh: ano, většinu svého života, 13 let jsem pracovala ve vysokoškolské knihovně. Tam to bylo opravdu náročné.smajlik - 58

 
sharon
sharon - 19.2.2011 11:19

vranoj: su z Moravysmajlik - 68

 
ijaku
ijaku - 19.2.2011 9:30

UVita: To nechápe nikdosmajlik - 26 Ale já myslím, že tam byla nějaká smlouva a ta by měla platit snad postaru, ne?

 
UVita
UVita - 18.2.2011 23:52

Prosím o vysvětlení, jak to bude s penzijním spořením, které si už nyní spoříme? Mně by mělo skončit za 4 roky, kdy půjdu, doufám, do důchodu. Mohu si ho vybrat nebo se bude už řídit novými směrnicemi? Jaksi to nechápu.

 
Ota
Ota - 18.2.2011 23:08

Almega: o oddělení důchodového účtu od státního rozpočtu došlo až v roce 1996, takže se těžko mohl nějaký účet po roce 1989 vykrást.
Před rokem byl 1989 bylo pojistné na důchod součástí rozpočtu a peníze nebyly nijak odděleny....

 
vranoj
vranoj - 18.2.2011 22:34

sharon, odkud jsi ? Tahle hláška letí u nás v Ústrašicích a má svůj konkrétní základ

 
ijaku
ijaku - 18.2.2011 20:56

orinka: punh: smajlik - 75

 
Ota
Ota - 18.2.2011 19:37

No mě tam spíš děsí bod, že pokud někdo zemře před započetím vyplácení důchodu, bude jeho fond převeden na dědice... to by mohlo udělat z " předdůchodců" docela nepěkný živý terč.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77228.
    Archiv anket.