Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Luxus neznamená okázalost

Luxus neznamená okázalost

V našem Svatebním seriálu se dnes zaměříme na svatební oznámení. Ten karton vyjadřuje vztah mezi snoubenci...

Své známé a příbuzné můžete obtelefonovat, rozeslat jim e-mail s elektronickou pohlednicí (alespoň), ale tak výjimečný den, jakým je svatba, si zaslouží něco víc, a hlavně důstojnější formu oznámení.

 

Od lidové tvořivosti po exkluzivní tisk

Svatební oznámení je nedílnou součástí svatebních příprav. Co člověk (spíše pár), to jiný přístup: Pro někoho je to okrajová záležitost, a protože je třeba učinit povinnosti zadost, usedne k počítači a pořídí si takovou menší domácí manufakturu. Pro obálky skočí do papírnictví za rohem...

Dnes tento druh tisku nechme stranou a podívejme se na nabídku firem, jež se tiskem nejen svatebních oznámení zabývají profesionálně. S paní Jindřiškou Czwartynskou ze společnosti 4m mohu poznat trendy v oblasti svatebních oznámení. Čeká mne první překvapení. „Ve svatebních oznámeních v podstatě žádné trendy nevládnou. Klienti žádají jak klasiku, retro styl, vtipné obrázky, tak extravagantní nápady,“ vysvětluje paní Czwartynská. „Vlivy jsou znát regionálně – pražští klienti jsou odvážnější ve zpracování grafiky, i v kombinaci barev a volbě fontů. Jižní Čechy mají rády jemné motivy, moravští snoubenci zase upřednostňují motivy prstýnků či holubiček.“ Pražská firma obnovuje svůj nabídkový katalog každé dva roky a nově reaguje na požadavky klientů zařazením originálních detailů – druků, mašliček (látkových, lýkových, z provázků), nabídkou pergamenových oznámení, moderních typů písma, vrstvených přání... „Zákazníci mohou přinést vlastní fotografii, která se stane podkladem pro tisk svatebního textu,“ ukazuje na variabilitu vzhledu svatebního oznámení paní Czwartynská. Vybírat můžete z padesáti typů písem a dvaadvaceti základních barev. Měli byste vědět, že metalické barvy, jako jsou zlatá, stříbrná a kovově lesklé odstíny, výdaje na svatební oznámení mírně zvýší.

Ke svatebnímu oznámení nepatří jen samotná kartička s textem o datu a místu svatby. „Součástí svatební kolekce, v závislosti na požadavcích zákazníka, je nejen obálka a karta, ale též pozvání na hostinu, menu, stolové karty, odpovědní karty, případně pozvánka na obřad do kostela,“ vysvětluje pan Řehák, majitel firmy Jan Petr Obr. Tato tiskárna se zaměřuje na tisk exkluzivních zakázkových tiskovin. „Exkluzivní či luxusní tisk neznamená okázalost a přeplácanost, ale hezkou a vkusnou grafiku, využití určitého druhu tiskové techniky a použití kvalitního a hezkého papíru,“ představuje pan Řehák různé ukázkové tisky. Když si to klient přeje, firma nabízí i kaligrafii – ručně psaný text. Pan Řehák potvrzuje „netrendovost“ v oblasti svatebních oznámení. „Naše kolekce jsou nadčasové. Letos je žádaný kontrast v detailu – světlý tisk na tmavý papír, barevné hrany karet (oznámení) a okraje obálek.“

 

Cena svatebních oznámení

Ceny svatebních oznámení sestávají z vlastního oznámení a textu. „Pokud si chcete rovnou nechat na oznámení natisknout svatební text, je třeba k ceně oznámení připočítat cenu za návrh, předtiskovou přípravu, případně štoček a cenu za tisk,“ říká Jindřiška Czwartynská. Natištěné oznámení pak pořídíte v rozmezí 15–55 Kč za kus, a to s ohledem na složitosti oznámení, použité materiály (klasický papír, strukturovaný papír, ruční papír) a zdobení (výseky, zlatotisk, apod.). U společnosti Jan Petr Obr pořídíte základní stokusovou kolekci z ručního papíru – obálka a karta – za 3 500 Kč.

Elen Melicharová

Svatební seriál:


23.3.2007   Rubrika:   |   Komentářů 2   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

1 2 3 4 5 6 7  

Diskuse ke článku - Luxus neznamená okázalost

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77197.
    Archiv anket.