Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Jsem zoufalá, můj pětašedesátiletý manžel se asi úplně zbláznil. Přiznal se, že je už více než rok členem církve Svědkové Jehovovi. Celou dobu to přede mnou tajil, protože ví, jaký mám na takové věci názor.

Teď už to prý ale skrývat nechce, naopak by byl rád, kdybych ho vyslechla a připojila se k jeho víře. Hučí do mě čím dál víc, je tím úplně posedlý. Dokonce chodí ještě s nějakým kolegou a zvoní lidem u dveří a snaží se je nalákat mezi Jehovisty.

Prý by rád žil podle jejich víry, ale nemůže to dodržovat, pokud v tom nejsme my dva zajedno. V žádném případě nemíním do této církve vstoupit, ani do žádné jiné. Na to mám svůj vlastní názor a nemám zapotřebí, aby mi někdo diktoval, jak mám žít a přemýšlet.

Manžel je jak čtvrtodenní zimnice. Neodbytný, ustavičný. Zatímco případným obtěžovatelům můžu zabouchnout dveře před nosem, jemu nic takového udělat nemůžu. Všude se nám povalují ty jejich brožurky, bible a já nevím, co všechno ještě. Muž do mě vytrvale hučí, ať si to aspoň přečtu, že třeba změním názor, ale mně se vůbec nechce. Mohl by si to vysvětlit jako počínající zájem a určitě by ve svém nátlaku přitvrdil.

Je mi z toho na nic. Mám dojem, jakoby se z něj stal někdo úplně jiný. Už si spolu nedokážeme ani normálně popovídat. Od té doby, co si vzal do hlavy, že mě přesvědčí, tak buď mlčí, nebo mele pořád dokola jedno a to samé.

Nevím, co mám dělat. Už jsem i vyhrožovala rozvodem, hádala se s ním, křičela, odcházela z bytu. Nic nepomohlo. Strašně moc bych si přála, aby se vzpamatoval a byl takový jako dřív. V životě by mě nenapadlo, že tomu někdo může podlehnout v tak vysokém věku.

Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti? Je možné, že se někdy své víry zřekne a začne zase uvažovat normálně? Je mi 62, rozvádět se nechci, nemám na to, abych začínala znovu. Svého muže mám ráda, prožili jsme spolu skoro 40 let. Teď mě ale ten vztah doslova ničí.

Marta


30.1.2008   Rubrika:   |   Komentářů 101   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Na stará kolena se zbláznil do Jehovistů

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-101
Aja
Aja - 30.1.2008 10:05

Řekla bych, že manžel dostal za úkol tě tam vtáhnout. Pokud ho nesplní, tak ho sami vyhodí. Jde jen o čas smajlik - 58Ptáš se i jestli ho máš nechat umřít, když bude potřebovat transfúzi? Fotí se s tebou a ostatní rodinou? Trvá na nějakém jídelníčku? Neztrácí se někam peníze, máš o nich přehled?

 
matysek
matysek - 30.1.2008 9:48

Pusina: Jeník diskutér? a půjčíš i Rišáka, nebo ještě na tohle nemá názor??? smajlik - 68

 
Pusina
Pusina - 30.1.2008 9:48

Jehovisti - to je prostě tragédie. Amálie, Alice. má pravdu, s Jehovistama nehneš, od křesťanství se odchýlili dávno, je to fakt sekta.

Marto, spolehlivý likvidátor jehovistů je můj manžel...smajlik - 34smajlik - 34kdysi si ho pozvali zoufalí známí, které jehovisti obtěžovali furt doma, furt jim vnucovali literaturu, zvali na přednášky, no fakt jak zimnice.... tak vzhledem k tomu, že dostali spásný nápad a znali mého tehdy ještě přítele, tak ho pozvali s tím, že může sníst a vypít, co hrdlo ráčí, že mu dají cokoli (včetně půlky království a vlastní dcerysmajlik - 16), jen aby je těch vopruzáků zbavil... no manžel přišel, jehovisti přišli - po dvou hodinách neskutečné debaty jehovisti prchli a už se neukázali...smajlik - 16 takže pokud chceš, manžela půjčím...smajlik - 16 možná pohne i s tvým manželem...smajlik - 34

orinka: nevěř tomu.... oni lidi tak vtáhnou do svého společenství, že jim ani v podstatě nedovolí se vymanit. S tím, komu se podaří jejich společenství opustit, už oni ani nepromluví, když se venku potkají, jehovisti radši přejdou na jiný chodník. Vím to od kamarádky s jejím přítelem, začali chodit k jehovistům, po dvou letech chtěli odejít, bylo to strašné, ale podařilo se jim se z toho vyvlíknout, ale zbytek jejich sboru má zákaz s nima byť jen slovo promluvit, nesmí jim nijak v ničem pomoct....
jehovisti jsou šílení manipulátoři, lidi tam kolikrát zůstávají jen ze strachu, že kdyby odešli, nezůstane jim nic, budou vyobcovaní....

 
matysek
matysek - 30.1.2008 9:47

souhlasím s b+h smajlik - 47

 
Pusina
Pusina - 30.1.2008 9:46

Jehovisti - to je prostě tragédie. Amálie, Alice. má pravdu, s Jehovistama nehneš, od křesťanství se odchýlili dávno, je to fakt sekta.

Marto, spolehlivý likvidátor jehovistů je můj manžel...smajlik - 34smajlik - 34kdysi si ho pozvali zoufalí známí, které jehovisti obtěžovali furt doma, furt jim vnucovali literaturu, zvali na přednášky, no fakt jak zimnice.... tak vzhledem k tomu, že dostali spásný nápad a znali mého tehdy ještě přítele, tak ho pozvali s tím, že může sníst a vypít, co hrdlo ráčí, že mu dají cokoli (včetně půlky království a vlastní dcerysmajlik - 16), jen aby je těch vopruzáků zbavil... no manžel přišel, jehovisti přišli - po dvou hodinách neskutečné debaty jehovisti prchli a už se neukázali...smajlik - 16 takže pokud chceš, manžela půjčím...smajlik - 16 možná pohne i s tvým manželem...smajlik - 34

 
Hawa
Hawa - 30.1.2008 9:38

Víra je podle mě osobní záležitost, a věřím tomu, že můžou v jedné rodině v pohodě žít katolíci, protestanti i ateisti....tady se ale jedná o normální církve a normální člověk taky do své víry nikoho nenutí. Jehovisti jsou sekta, a já osobně na příslušnosti k nim nevidím nic obohacujícícho. Dle mého názoru se do sekt dávají lidé nějakým způsobem oslabení, neschopní vlastního názoru a rozhodování - a právě ono vedení a pocit stádnosti sekta zajišťuje....
Mě kdyby někdo lámal na víru takovýmto způsobem, tak bych takovéhoto člověka velice brzo odstranila ze svého života, nemohla bych s někým takovým žít...já nejsem ale ve věku ani situaci paní Marty....
S tím rozvodem souhlasím se Stanikem a Qweou - pokud manžel těmto lidem zcela propadne a Martu k tomu nestrhne, tak je více než pravděpodobné, že žádost o rozvod přijde ze strany jejího manžela....
A taky pozor na ten majetek (jak už tady někdo psal) aby manžel ve své víře nevěnoval majetek své nové církvi a Marta nakonec neměla ani kam hlavu složit.......

 
orinka
orinka - 30.1.2008 9:30

Rok je ještě málo na to, aby prohlédl, pořád tam poznává novinky, působí kouzlo nového. Možná po pár měsících začne vidět i nějaké ty trhlinky.

 
Qwerty
Qwerty - 30.1.2008 9:26

No,taky se obávám,že by z toho moh bejt rozvod.Znám je,jsou to většinou slušný lidi,ale tady v tom případě sami občas i ten rozvod doporučujou,když se potvrdí,že partner se přesvědčit nedá.Tady by možná ještě tak mohl manželství zachránit věk.Ale jestli pán takhle zblbnul,už to s ním lepší nebudesmajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 30.1.2008 9:12

Zaffira: sekta a to velmi znama cilenym vymyvanim mozku.. pokud manzel neprohledne sam.. podle me to dopadne tak, ze bude se pani marta podridi.. nebo rozvede..a to tak , ze on s ni.. protoze oni jim vymjou mozka y tak dokonale, ze pokud se pani nepodridi.. vtlucou mu do hlavy, aby se te ůhrisne" zeny zbavil... mno.. myslim, preju pani Marte hodne sily... ja osobne, bych se pripravila na nejhorsi.. tedy rozvod.. ato kdyby se mi podarilo manzela presvedcit , ze dela chybu ( o cemz si ale dovoliom pochybovat, ze se povede.. oni jsou fakt honde zavyli).. brala bych to jako vyhru...

 
Křeček
Křeček - 30.1.2008 9:11

Otravní jehovisti jsou super - na nich své dceři vysvětluju, proč se nemá na ulici bavit s cizíma lidma smajlik - 27
Ale vážně, nic proti víře, ale když jakákoli víra přeroste ve fanatismus a službu nějaké sektě, je to průser. smajlik - 26

 
Zaffira
Zaffira - 30.1.2008 9:01

Amalia: no jehovisti jsou spíš sekta, než řádná křesťanská církev. Neznám o nich zas tolik detailů, úplně stačí odmítání transfuze, fanatizmus některých členů, to jak ti nahoře dokážou zblbnout ty ovce ve stádě, nemluvě o způsobu, jakým vnucují svoje názory jiným, a co není po jejich, je špatně, ....

 
Zaffira
Zaffira - 30.1.2008 8:56

no tak to je ale fakt big problem. Taky nechápu, jak se může někdo takto najednou zbláznit, hlavně to ublíží tomu partnerovi, protože najednou je všechno jinak.
S manželem bych si promluvila, co ho k té změně vedlo, proč zrovna jehovisti, atd. Jen se bojím, že pokud má vymytej mozek, tak stejně převede řeč na přesvědčování.
Takže buď bude respektovat, že do tebe nemá hučet a vnucovat ti svoje názory, a budete jakžtakž spokojení, anebo ne, a časem až přeteče pohár, ti nezbyde, než ho vykopnout, ať se o něj spolubratři postaraj.

 
orinka
orinka - 30.1.2008 8:54

Řekla bych, že jsou daleko horší koníčky. Zkus na to jít od lesa. Ptej se ho, třeba jak vidí problém s transfúzí krve, jestli se musí kvůli Jehovistům něčeho vzdát. Poznej svého nepřítele! Tím myslím onu církev. Nemá cenu dělat doma cirkus, tím se jen zatvrdí a tuplovaně bude naléhat. Máš ho ráda, slibovali jste si stát při sobě v dobrém i zlém. Nemusíš přece do té církve vstupovat, jsou rodiny, kde jsou pohromadě katolíci s protestanty a taky žijí. Jen se přesvědč, jestli je to opravdu taková hrozba. Člověk je hodně ovlivněný propagandou a často neví, čeho se vlastně tak bojí. Největší strach je strach z neznámého. Vyslyš ho, nech ho mluvit a pak si můžeš sama v klidu v hlavě střádat protiargumenty. Horší by byla nemoc, to mi věř.smajlik - 64

 
Johanka74
Johanka74 - 30.1.2008 8:42

kareta: To znám, taky jsem je zvala dál, s biblí v ruce, že si popovídáme smajlik - 64 nechtěli smajlik - 34

 
kareta
kareta - 30.1.2008 8:00

Za přečtení nic nedášsmajlik - 26. Já čtu všechno a pak diskutuju- mě to basmajlik - 5. Jenže mně se i Jehovisti vyhýbají a nepovídají si se mnousmajlik - 98 Mimochodem, tak to dopadá, když lidi nemají žádné koníčky a nic na práci, tj.- to chce dlouhej bič a malej dvůr!!!smajlik - 42

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-101
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.