Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pracuje z domova a je to horor

Pracuje z domova a je to horor

Jsem na mateřské s druhým dítětem a manžel začal v říjnu pracovat z domova. Je programátor. Zpočátku jsem byla docela ráda, myslela jsem si, že nám to všem jenom prospěje, protože předtím byl muž v práci doslova od nevidím do nevidím a děti ho kolikrát několik dní za sebou ani neviděly.

Teď už mi ta manželova domácí práce jako nějaká velká výhra nepřijde. Naopak, začínám toho mít plné zuby, protože je tím náš normální provoz domácnosti totálně rozhozený.

První týdny jsem to tolerovala, říkala jsem si, že si manžel jen musí zvyknout a chvíli mu potrvá, než si práci nějak smysluplně zorganizuje. To se však nestalo. A je to učiněná hrůza.

Jak jsem psala, jsem na mateřské. Máme dvouletého chlapečka a devítiměsíční holčičku. Práce kolem domácnosti a dětí je hodně. Nikdy jsem si nestěžovala, vše v pohodě zvládala. Dokud chodil muž do zaměstnání, měl tam teplé obědy, takže jsem se nějakým extra vařením nezabývala. Vzala jsem si k obědu to stejné, co jsem vařila malému a bylo hotovo. Dopoledne jsem vždycky věnovala domácnosti, úklidu a přípravě oběda, po obědě, když děti usnuly, jsem pověsila a poskládala prádlo a odpoledne patřilo pobytu venku.

Teď je všechno vzhůru nohama. Manžel si totiž úplně rozhodil biorytmus a jeho den vypadá asi takhle: Dopoledne celé prospí (a je velmi nevrlý, když ho děti svými hlásky přes dveře budí), vstává kolem půl jedné, právě když ukládám děti ke spánku. Dožaduje se pořádného oběda (nejlépe něco klasického českého), pak se na hodinu naloží do vany, ze které vylézá, když oblékám děti a jdu s nimi ven. Po našem návratu už sedí u svého PC a „pracuje“, respektive brouzdá po netu a vyžaduje klid. Nezapojí se do péče o děti, nepohraje si s nimi, to jen zcela výjimečně.

pracuje z domovaOpravdu pracovat začíná až kolem osmé, deváté hodiny večer, přičemž mne peskuje, abych ztlumila televizi a kritizuje mne, že se dívám na stupidní seriály. Pracovnu má totiž v obýváku. Většinou to končí tím, že si vezmu knížku a odcházím do ložnice. On s prací končí kolem třetí, čtvrté ráno.

Je to naprosto šílené. Už takhle nemůžu žít, mám pocit, že se zblázním. Zkoušela jsem se s ním nějak domluvit, navrhnout společně nějaká pravidla, ale jemu to takhle vyhovuje, a pokud s tím prý mám problém, musím si ho vyřešit sama.

Neznám žádnou jinou ženu, jejíž manžel pracuje z domova. Možná tady některá taková je, zajímalo by mne, jak to máte doma zavedené, jaký rytmus dodržujete? Jsem přesvědčená, že tak, jak je to u nás, je to nenormální a nemůžu si pomoci, svého manžela vidím jako velkého a bezohledného sobce.

Iveta


7.1.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 104   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Pracuje z domova a je to horor

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105
Verera
Verera - 7.1.2011 16:46

On je tohle vlastně ten klasický problém- muž chodí do práce, což považuje za dostatečné, doma nehne prstem, dětí si nevšímá, naopak ještě vyžaduje kompletní servis.

To že pracuje z domova je vedlejší, jen ten servis vyžaduje častěji, a má jiný rytmus práce a spánku (což pisatelce nevyhovuje, ale v tom bych žádný problém neviděla, kdyby nebylo to ostatní, to by se dalo celkem snadno skloubit).

 
Stanik
Stanik - 7.1.2011 16:16

a....: 14:18 naprosto presne!

 
Verera
Verera - 7.1.2011 15:14

Co ho zapojit do ukládání dětí k spánku? Tam jsou u takhle starých rozdílné potřeby , takže je ideální,když to dělají dva- jeden umyje mimino a zatímco ho krmí, druhý umyje starší dítě a přečte mu pohádku.
Časově to vychází do doby,kdy pán ještě není zabrán do práce, tak by si měl vyhradit tuhle dobu na děti, případně ještě něco předtím na hraní, a zapsat si ji napevno jako nepracovní čas.

Pokud nebude ochoten ani k tomu, tak v tom bude nějaký jiný problém, ne jeho pracovní vytížení.

a....: jo, dospělý člověk, ale tenhle pán se moc dospěle nechová.
Ta y mě docela zaráží, jak se ho jednoznačně zastáváš. Takže pokud je žena na mateřské, chlap má pouze chodit do práce a vydělávat a nic jiného už se po něm nepožaduje, naopak je to ostuda ženy, když po něm chce pomoc v domácnosti?

 
Renee
Renee - 7.1.2011 15:10

A jak tu zaznělo, je to především o domluvě. I noční pracant se může chovat ohleduplně a může se zajímat o ostatní členy domácnosti, uvařit si svůj požadovaný oběd a občas pro tu domácnost taky aspoň něco malého udělat. Z popisu Ivety mám dojem, že tam její manžel bydlí jako nezávislá jednotka, která nemá se zbytkem rodiny nic společného, ale musí se na ni brát ohledy a musí se jí sloužit. Nedivím se, že toho má Iveta plné zuby. A nedivím se ani že toho má plné zuby on. Evidentně se jejich představy o rodinném životě naprosto rozcházejí, což bohužel zjistili pozdě smajlik - 48

 
Renee
Renee - 7.1.2011 15:02

Iveto, zažila jsem. Bylo to prakticky úplně stejné. Přes den spal a vyžadoval ticho a klid, v noci pracoval, často byl u toho velmi hlučný (nekonečné pracovní telefonáty s dalšími nočními pracanty, které si úplně v klidu dával na reproduktor, lhostejno, že v bytě někdo zrovna potřebuje spát). V domácnosti taky nehnul prstem, jen vyžadoval ohledy a jídlo. Došlo to tak daleko, že jsme se skoro neviděli, protože já chodila spát akorát když on začal žít. S kanceláří nesouhlasil, přitom možnost měl, ale nechtělo se mu tam chodit, takhle to pro něj bylo pohodlnější (mohl zůstávat 24 hodin denně v pyžamu, jen občas ho vyměnil za čisté) a zbytek rodiny se přece přizpůsobí. S nostalgií jsem vzpomínala na doby, kdy dělal něco jiného a chodil normálně do práce.
Už spolu nejsme, to se prostě nedalo smajlik - 42 U mě v práci totiž nesouhlasili, že budu chodit na noční a že spát budu přes den s ním smajlik - 16
Takže naprostý souhlas s Bellanou, Majuchou a medvedem smajlik - 47

 
PEGG
PEGG - 7.1.2011 14:56

a.... - 7.1.2011 14:44 - tady opravdu nejde o tvůj život,ale trochu mě udivuje,že se toho pána tak zastáváš a Ivetu si tak nějak pasovala do neschopné ženy,která nestíhá péči o děti. Ale ona ji stíhá,jen by chtěla mít normální fungující rodinu, což ta její rozhodně není.

 
Petruša
Petruša - 7.1.2011 14:54

a....: to je ale něco jinýho než pán z článku, ten se podle popisu těm dětem nevěnuje... Tys to jevně změla takový jaký by to teoreticky mělo být pokud jeden chodí do práce a druhý je doma s dítětem/dětma

 
a....
a.... - 7.1.2011 14:44

PEGG: Jo byla jsem na to sama, máš pravdu,manžel dělal kariéru, já jsem se starala o dítě. On se dítěti věnoval pak o víkendech, pokud nebyl na služební cestě, to jsme něco podnikali společně nebo jsem si šla za nějakými svými aktivitami a on byl s ní. Ale můj život tu rozebírat nebudemsmajlik - 16

 
Verera
Verera - 7.1.2011 14:39

U pána bude asi hlavní problém v to, že na nic nesáhl ani když chodil do práce. Tam možná trávil třetinu času taky brouzdáním po internetu. Jen je to teď víc vidět.

Takže hlavní potíž nebude ani tak časové rozvržení jeho pracovní doby, ale to, aby si uvědomil, že ty děti jsou taky jeho , i domácnost a je nutné, aby obojímu věnoval určitou část svého času. ¨
Ty víkendy by mě taky zajímaly. Pokud by snad přes týden tolik pracoval aby si mohl o víkendu s dětmi užít výlety a hřiště a trávil s ni mi celé dny, tak bych s emu snad přes týden i přizpůsobila, ale o tom silně pochybuju.

Teď jsem si uvědomila, že manžel vlastně taky pracuje doma. smajlik - 76. U nás je to jiné tím, že chodím do práce a děti do školy, takže dopoledne je klid. Já zařizuju ráno a pozdější večer, odpolední vyzvedávání ze školy, vození do kroužků apod. je na manželovi. To je snad samozřejmá dělba práce .

I když paní je na mateřské, tak to neznamená, že musí dělat komplet všechno a 24 hodin denně.

 
PEGG
PEGG - 7.1.2011 14:32

a.... - 7.1.2011 14:06 Takže podle tebe je naprosto v pořádku, že Iveta se stará o děti a o domácnost sama a manžel se věnuje jen své práci a na rodinu nemá čas? Čili on nemá vůči svým dětem žádné povinnosti, on je splní tím, že je "živí" ?smajlik - 76
Píšeš, že víš co péče o děti obnáší. Promiň, ale vypadá to jako,že jsi na to byla taky sama.

 
medved
medved - 7.1.2011 14:30

a....: takze tobe prijde vyse popsany zivot rodiny jako normalni ? matka travi pulku dne tim, ze umravnuje dve mrnavy deti, aby nervaly a jeste se vyvaruje s obedem pro pana tvorstva ackoliv ten zjevne ma od poledne do osmi vecer volno, ktere travi nevim jak. by me zajimalo, kolik volna za den ma asi tak pisatelka. pocitam ze tak pulhodinu vecer u televiznich serialu a pak usne smajlik - 98
a ze se otec vubec nevenuje svym detem ti taky prijde normalni ? deti jsou kupodivu i jeho a je snad normalni se jim kazdy den aspon nejaky cas venovat. kdyz pracuje z domova, tak to jde bezesporu zorganizovat tak, aby se cas nasel. treba by je odpoledne mohl brat ven. taky by mu cerstvy vzduch prospel smajlik - 42

me osobne prijde vyse popsany pribeh jako typicky nedomyslena akce. prace z domova je fajn vec, ale je potreba mit splneno nekolik podminek a ta uplne hlavni je nerusena moznost doma pracovat, coz tady zjevne nejde. a pak se na to nabaluji dalsi problemy.

krome toho mi prijde jako velmi nedospele, kdyz se nekdo vlastne nezajima, ze manzelka ma problem, protoze on sam ho nema. co je to za vztah ? co je to za cloveka ? smajlik - 36

ale pisatelce bych taky chtela neco vzkazat. manzel s nami v poslednich dvou letech stravil nejaky cas doma, protoze menil zamestnani a mezi tim byl dycky par mesicu doma pripadne z domova pracoval. poprve to bylo tezke. taky jsem mela predstavu, ze ve dvou se nam to doma bude lepe tahnout a ouha, manzel se detem venoval spis min nez kdy jindy, protoze driv se jim venoval aspon vecer vzdycky, ale ted mel pocit, ze kdyz se jim venuje 10 minut pres den, tak vecer uz nemusi. takze doma bud pracoval do prace nebo neco delal na baraku nebo na zahrade a ja ho skoro nevidela. kdyz se po roce situace opakovala, tak moje ocekavani byla rovna nule, jela jsem si svuj rezim jako by tam manzel nebyl a najednou jsem byla prijemne prekvapena, kdyz si deti jednou za tyden vzal na dve hodky ven smajlik - 67smajlik - 68

 
a....
a.... - 7.1.2011 14:18

Kassy: Tak tuhle otázku je lépe položit si ovšem předtím, že si od něj necháš udělat dva haranty. Teď už není ten správný čas a brát to, jak je, nebo nechat být.
Joo ...starý vtípek: ženy očekávají, že muže po svatbě změní, ale oni se nezmění. Muži očekávají, že se ženy po svatbě nezmění, ale ony se změnísmajlik - 42

 
Kassy
Kassy - 7.1.2011 14:11

a....: Ten pán odvádí pouze NĚKTEROU práci. A na potřeby svého okolí kašle. Přijde mi celkem logické, že to tomu okolí vadí. K čemu žít s chlapem, pro kterého představuju jen domácí servis a jinak se o mě nezajímá?

 
a....
a.... - 7.1.2011 14:06

Kassy: Hele dospělý člověk se vyznačuje tím, že má nějakou vnitřní disciplínu a nepotřebuje na sebou karabáč ( tím karabáčem může být zrovna třeba ten pevný režim). Prostě dospělý člověk ví, že tuhle práci musí odvést a tak jí odveve, ale prosím, aby mu byla umožněna ta svobodná volba vykonat ji tehdy, kdy on chce (pokud není svázán pobytem na pracovišti). Ten pán práci odvádí, tak by ho žena měla nechat žít.

 
PEGG
PEGG - 7.1.2011 14:01

a.... - 7.1.2011 12:57 asi jsi měla zlaté spavé děti. Syn nespal do jednoho roku ani ve dne ani v noci a já byla tak utahaná,že jsem se sotva ploužila. S dcerou už to bylo úplně jiné, zlaté dítě a taky to byla úplně jiná mateřská dovolená. Takže strašně moc záleží na tom, jaké to dítě je. Ale tady Iveta psala,že neměla problém se stíháním péče o děti, tady jde o to, že se tatínek prostě neúčastní rodinného života. Možná tobě by to tak vyhovovalo, ale dost pochybuji,že by tento model rodiny nějaké ženě líbil

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.