Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Můj bratr a švagrová ukradli svým dětem Vánoce

Můj bratr a švagrová ukradli svým dětem Vánoce

S mým trápením mi asi nikdo neporadí. Je to však něco, co vůbec nedokážu překousnout. Bolí mne, že se jedná o rodinu mého bratra, především o jeho děti, které mám velice ráda.

Jsem vdaná, zatím bezdětná, nicméně rodinu plánujeme a na děti už se moc těšíme. Zatím své mateřské pudy uspokojuji na dcerkách mého brtara, kterým je 5 a 8 let. Často je bereme na výlety, do kina, někdy i na celý víkend. Bratr se ženou jsou pracovně dost vytíženi a za občasné pohlídání jsou nám vděčni.

Na první pohled vypadají naše vztahy docela idylicky. Jenomže tak to není.

Začátkem tohoto roku se totiž bratr se svou ženou stali svědky Jehovovými. Jejich rozhodnutí nechci soudit, ačkoli si o tom myslím své. Jestliže je to naplňuje a věří tomu, je to jejich věc.

Trápí mne však něco jiného. Oni ke své víře přistupují doslova fanaticky a všem nám oznámili, že nebudou slavit Vánoce. Ať s nimi nepočítáme na žádné sváteční rodinné obědy a sešlosti a ať jim, ani jejich dětem nekupujeme žádné dárky. Pro ně prý Vánoce jednoduše neexistují.

Jsme z toho všichni pěkně přepadlí. Jak mohou svým malým dcerkám něco takového udělat? Připravit je o to nejkrásnější, na co se všechny děti těší? O stromeček, dárky, o tu krásnou atmosféru? Nechápeme to a opravdu nám to rve srdce.

Holčičky jsou ještě malé a je jim to pochopitelně líto. Jejich rodiče už je sice poučili, jak to letos bude, a jim nezbývá nic jiného než to přijmout, ale pochopitelně jsou z toho smutné. Když u nás byly o víkendu, zrovna jsem pekla cukroví. Obě dvě mi nadšeně pomáhaly, vyptávaly se, jestli budeme mít stromeček a dárky. Ony prý nic z toho mít nebudou.

Je mi jich strašně líto, už pro ně mám nakoupené dárky a těšila jsem se, jakou z nich budou mít radost.

Mám na bratra i švagrovou vztek, zkoušela jsem s nimi promluvit, ale jsou jak hluší. Nabídla jsem, že tedy na Štědrý večer vezmeme holčičky k nám a uděláme jim Vánoce u nás, ale oni kategoricky odmítli. Jsou to prý jejich děti a my nemáme právo se do toho míchat.

Co teď s tím? Vím, že jakkoli jsou u nás neteře často, bratr si dá záležet na tom, aby se k nám kolem Vánoc nepřiblížily, abychom nekazili jejich výchovné metody.

Neuvěřitelně se mi to příčí a nevím, co s tím můžu udělat. Asi nic. Jen je mi líto těch malých holčiček.

Nenapadá vás jakékoli řešení, jak to zaonačit, aby ty dvě alespoň nějaké Vánoce měly, a přitom se vyhnuly následným výčitkám svých rodičů? O nás nejde, na mně ať si oba klidně žáhu zchladí, ale ty holčičiky za to nemůžou. Přece mají právo užít si vánoční atmosféru se vším všudy.

Lenka


9.12.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 112   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Můj bratr a švagrová ukradli svým dětem Vánoce

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-112
Juana
Juana - 9.12.2008 10:53

Almega: Ti mi povídej, mě za komoušů lanařili pěkně dlouho, četla jsem některé jejich spisy a je to fakt síla. Ovšem netušili, že si vzali dost těžké sousto, já jsem odjakživa skeptik a náboženství mi zajímají spíše ze srovnávacích a historických důvodů, na nějaké stádní blbnutí rozhodně nejsemsmajlik - 16. Byllo to ale tehdy něco nového a zakázaného, tak jsem se o to trochu víc zajímala. Dodnes si ty jejich plátky občas přečtu a přitom zírám, jak to lidi můžou žrát a brát vážně.

 
annie
annie - 9.12.2008 10:52

Máte pravdu, že se kolem vánoc dělá strašný humbuk.
Na druhou stranu si ráda vzpomenu na své dětství - nazdobený a provoněný byt, dárečky, štědrovečerní večeři, koledy, svíčky. Jsou to jedny z nejkrásnější vzpomínek. A proto si taky asi tazatelka myslí, že její neteře nebo synovci o tyto zážitky přijdou.

 
Juana
Juana - 9.12.2008 10:47

Jenže jak chápu z článku, tak ta rodina se dala na víru až tenhle rok a je tedy hodně pravděpodobné, že aspoň to starší dítě si pamatuje, že dřív Vánoce slavili, proto mi to přijde hodně necitelné. Moje dcera, které teď bylo šest let, se na vánoce a na velikonoce těší celý rok, i když je zrovna moc extra neslavíme, velikonoce skoro vůbec. Ale líbí se jí třeba ty přípravy, pečení cukroví, každý rok pečou s babičkou perníkovou chaloupku, fascinují ji rozzářené stromečky už v předvánočním čase, a nejde prostě až tak o ty dárky, ale vůbec o celou atmosféru toho období. To starší dítě si to určitě pamatuje a myslím si, že se to hodně blbě rodičům vysvětluje.

 
Jankaa
Jankaa - 9.12.2008 10:43

RomcaK- to byla nadsázka. Víte, ale já si doopravdy myslím, že svědci Jehovovi jako rodiče jsou špatní, ne tím, jak jedna spolupisatelka chválila jejich péči o děti-to je fajn, ale ne vymývání mozků. Jinak, není to má rodina, napsala jsem jen svůj názor. Hezké vánoce

 
Almega
Almega - 9.12.2008 10:37

Vánoce jsou jen krátké období, děti to nějak přežijou.Horší je ta masírka jehovistického učení a jednání po celý rok.A nevěřila bych tomu, že toho ti příbuzní nechají.Znám případ, že dlouholetý člen SJ od nich odešel po zlém, a asi po 10 letech za nima zase dolezl, protože mu chyběli!Nevím ale, zda se mohl opravdu vrátit.Jinak oni uznávají svátek jen Velikonoce, ale s jinými zvyky.Za komunistů mě zajímalo, o čem to jejich učení je, taky bylo zakázané, tak jsem mezi ně dočasně chodila.Jakmile jsem odhalila jejich dogmatismus a v podstatě naprostou podřízenost a poslušnost, tak jsem se vyvlíkla a pryč.

 
Zaffira
Zaffira - 9.12.2008 10:32

Ala - 9.12.2008 8:44 modla smajlik - 47
Juana - 9.12.2008 9:17 přesně, je to převlečený pohanský svátek slunovratu
každej ať si slaví co chce, ale takovej společenskej tlak, že jsou vánoce, "musí se" napéct, koupit dárky, vyzdobit byt, uklidit, slavit atd. - proč? A když to někdo nedělá, každej se strašně diví, anebo tajně závidí - přitom stačí jediný - zamyslet se co chci, a zařídit se smajlik - 26

 
Zaffira
Zaffira - 9.12.2008 10:26

po přečtení nadpisu mě napadlo no a co, každej vánoce neslaví, ale svědkové Jehovovi, to je teda síla smajlik - 20
S tím se nenadělá nic. Vysvětlili to ti rodiče dětem, proč vánoce mít nebudou? Čemu teď věří? Maximálně se s nima můžete pobavit, proč tomu uvěřili, a zeptat se, jestli když se jim zraní dítě, ho zabijí odmítnutím transfuze smajlik - 42

 
RomcaK
RomcaK - 9.12.2008 10:24

Xantipa: Říkáte, že Vánoce jsou pro Vás svátky rodiny a dětí - a přitom chcete vzít děti od rodičů - to teda vážně nechápu! smajlik - 66

 
Ala
Ala - 9.12.2008 10:03

Pro Lenku z článku: píšeš: "Začátkem tohoto roku se totiž bratr se svou ženou stali svědky Jehovovými…" takže je to u nich čerstvé… neboj, ono to časem vyprchá mám v příbuzenstvu svědky Jehovovy, a ze začátku také byli velmi nadšení a dodržovali vše co je ve shromáždění učili, a časem - hlavně kvůli dětem to vyšumnělo... Vím také ,že ti tkzv. normální a rozumní SJ spoustu věcí neláme přes koleno. pouští dětí na vánoční besídky, aby nebyly izolované a pod. Jen doma ten stromeček nemají. A s tou krví. Dnes ani to není svědků tak přísné mohou brát léky vyrobené z krve a jednotlivé složky. A pokud se nesvěří svým spoluvěřícím ve sboru, je to jen jejich věc. Největší pozitivum většiny svědků je, že opravdu nesmírně milují své děti, a velmi si přejí pro ně to nejlepší. A že SJ nejdou s komercí ?? Co na tom. Samozřejmě, nic se nemá přehánět. A Tvoji příbuzní na to časem dojdou. Nezavři si před nimi cestu. Až je to u svědků přestane bavit, budou Tě opravdu moc potřebovat. :-)

 
Jankaa
Jankaa - 9.12.2008 10:00

Chápu Lenku. Také pro mne jsou vánoce svátky rodiny a hlavně dětí. Jinak neuznávám žádné sekty a nechápu, proč se těmito problémy nezabývají pracovnice péče o děti. S nadsázkou, dospělým členům sekt z důvodu pominutí smyslů vzít svéprávnost a dětem stanovit opatrovníka. Konkrétně svědci Jehovovi tomu vyhovují. Bohužel vím, že to z důvodu ochrany osobnosti atd. nejde. Na vašem místě, pokud bych byla při penězích, sehnala bych protřelého právníka a dala věc k soudu - např.psychické týrání dítěte.

 
Viv :o)
Viv :o) - 9.12.2008 9:54

tornado-lou: souhlasim, cim vetsi hysterii kolem toho bude zbytek rodiny delat, tim hur to budou holky prozivat, tim vic jim bude lito, ze se ty Vanoce neslavi... to je fakt... smajlik - 75

Ota: me proste sladkovodni ryby smrdi... ja proste nemuzu, nedokazu to, jsem chudak smajlik - 17smajlik - 42

 
tornado-lou
tornado-lou - 9.12.2008 9:46

Juana: zas by se dalo diskutovat o tom, co vlastne slavi ateisiti, kdyz ne narozeni Spasitele, ale takova debata by se akorat zvrhla v hadku a do toho se nechci poustet. smajlik - 61

navic z Lencina prispevku nemam pocit, ze by ji slo o krestansky vyznam vanoc, nezminuje kostel, Jeziska, nic takovyho. jen peceni a darky. > neni nijak verici > tak by ji celkem nemuselo vadit, dat detem darky jindy.

dokonce by se problem dal obratit a vynadat Lence, ze nerespektuje rodice, podryva jejich vychovu a detem to sama ztezuje, protoze jim sugeruje, ze se bez stromecku neobejdou.

 
Ota
Ota - 9.12.2008 9:40

Viv :o): jenže řízek ti nevyloví z kádě, před rozzářenýna očima dětí ho neklepnou železnou palicí přes kebuli a nezabalí ti ho do novin do igelitky.smajlik - 42

 
Viv :o)
Viv :o) - 9.12.2008 9:38

jo a dodatek k tomu, ze jim das darky jen tak... tim jsem myslela, ze jim je das, ne ze je najdou pod stromkem... protoze jakykoliv naznak Vanoc v souvislosti s darkama by mohlo byt brano jako podrejvani autority rodicu... holcicky potrebujou totiz i kontakty s nejehovistama, tak to nezkaz...

 
Viv :o)
Viv :o) - 9.12.2008 9:32

Ota: ja se hlasim k hrisnikum co poziraji na Vanoce rizky.... smajlik - 72smajlik - 68 Ale problem s tim rozhodne nemam smajlik - 68

je to fakt, vsude je neco a kolem Vanoc je zbytecne velka hysterie a prim tady hraje komerce...smajlik - 26

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-112
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77210.
    Archiv anket.