Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Stávka. Jak jste se dostali do práce?

Stávka. Jak jste se dostali do práce?

Dnes probíhá stávka dopraváků. Nejezdí vlaky, v několika větších městech včetně toho hlavního ani městská hromadná doprava. Každý na ni má svůj názor. Někdo ji podporuje, jiný zavrhuje.

Ať si o stávce myslíte, co chcete, jedno jisté. Vypořádat se s dopravními omezeními, které přináší, musí každý sám. Většina z nás potřebuje, ať chce nebo nechce, někam vyjet. Do práce, do školy, k lékaři, na důležité schůzky… Moje kamarádka si ke mně například včera přišla vypůjčit kolo, aby se dostala do práce. Ordinace dětského lékaře by neměla být zavřená ani z důvodu stávky v dopravě.

Jak konkrétně zasáhla stávka vás? Dotkla se vás dopravní omezení a museli, či musíte, své nutné cesty složitě řešit? Jak jste si s nastalou situací poradili? Souhlasíte se stávkou, nebo ji považujete za zbytečnou a nic neřešící?

Meryl


16.6.2011   Rubrika: Události ze společnosti   |   Komentářů 116   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stávka. Jak jste se dostali do práce?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-116
sharon
sharon - 16.6.2011 10:32

Verera: návrh bych měla a nejsem odborář.......snížit platy ministrů, zredukovat počet polsanců na polovinu, zrušit senát, nevyplácet odměny za nic nedělání, nelhát, nekrást , nepodvádět, neuplácet a nenechat se uplácet, jednat čestně a hlavně v zájmu občanů.......a státní kasa by byla z polovice plná......
já třeba jsem za poplatky v nemocnici, za platbu za recept, ale třeba zvyšovat DPH šmahem tak pro to tedy nejsem, to není reforma, ale deforma.......

 
sharon
sharon - 16.6.2011 10:28

pokračování....
nebo matky s dětmi. Je velký proto, že co šlo, to se nesmyslně utrácelo a rozkrádalo. Pokud jde o dávky těm, kdo nepracují, přestože by mohli, dávala je dlouhá léta svorně pravice i levice. Ani tu nenesou odpovědnost zdravotní sestry s hasiči. Nejsou to sociální dávky, které ruinují stát. Jsou to miliardy na konsolidaci bank nebo ztrátových železáren. Je to veřejná podpora mnohých "velkopodnikatelů". Největší "sociální dávky" dostávají bohatí podnikatelé formou dotací a můžeme říct, že čím bohatší, tím více dokáží na nejrůznější nesmyslné "EU projekty" ukousnout. Tváříme se, že dnes jde ponejvíc o evropské peníze - ale to je přece nesmysl - jde o naše peníze, které jsme do EU poslali a vrací se zpět zvětšiny jen vyvoleným.

 
Johanka74
Johanka74 - 16.6.2011 10:28

Dneska pracuju z domova.
Se stávkou souhlasím, i když nevím, narozdíl od 89,jak by to mělo dopadnout,aby to mělo přínos pro občany. Reformy potřebujeme,byla jsem pro ně,ale nějak se to zvrhlo zas jinam,než mělo.
Osobně se mi hodně nelíbí ten důchod. Už dřív jsem žertovala,že se ho nedožiju, protože nejsme dlouho žijící rodina,ale teď už nežertuju,jistota je téměř 100%. Ono i katolíci slibujou poté, co je člověk celý život jebán, nebe. My měli důchod jako vidinu,které se možná dožijeme, teď nám ho v podstatě sebrali. Člověk,kterej se nemá na co těšit, za odměnu, nemá co ztratit.Teď je průměrnej věk dožití v ČR asi 78 ženy, 72 muži. Ve vyspělejších zemích přes 80. U nás dle mého odhadu se razantně sníží, až vymřou lidé, kteří zažili strádání 40,50.let a ještě se začně hodně připlácet za zdravotní péči. Perspektiva je taková, že lidi budou makat a platit od cca 19 až do smrti,aby uživili vládu. Jsem ochotná nechtít důchod a šetřit si na něj,ale v tom případě nechci,aby mě stát odíral přímými i nepřímými daněmi a furt mi všechno bral. Můžeme si hrát na "sociální"stát,ale vocaď pocaď. Už teď živí 4,5mil.lidí 5,5milionu nepracujících. Kde je přímá úměra?

 
Juana
Juana - 16.6.2011 10:27

Ale samozřejmě že ty rozpočty se prožraly, protože ty virtuální půjčené peníze se zprostředkovaně skrz ekonomické vazby dostanou ke každému z nás, byť v různé výši. Ty prachy se nacpaly státním zaměstnancům a soukromým firmám, které ty virtuální prachy zas dál utrácely u dalších subjektů, tím se mohly zvýšit mzdy, byly vyšší odvody, daně - a opět vyšší dávky atd. Prostě ekonomické perpetuum mobile (spíš teda debile).
Pak je tu další věc, kterou si skoro nikdo neuvědomuje - ale na ten průser v podobě dluhu fakt bylo už zaděláno kvůli komunistům. Například už jen tím, že počátkem 90. let se ukázalo, že prakticky všechny podniky mají úvěry na zásoby (tehdy to byl úvěr na obratový fond). Milí soudruzi totiž už dříve sebrali podnikům hotové peníze, poslali je jako pomoc na Kubu a jiným komunistickým zemím mimo Evropu, a podniky byly nuceny vzít si úvěry. Jenže spousta těch zásob, krytých úvěrem, byla v skutečnosti neprodejná, nebo se ji podařilo prodat časem za zlomek ceny - a ty úvěry byly převedeny na Konsolidační banku, jestli jste už trošku v obraze. To byl základ zadlužení - dál už to pak jen rostlo hýřením následujících vlád.

 
Verera
Verera - 16.6.2011 10:22

Takhle krásně průjezdná Praha snad nebývá ani v noci.

Jak říkal jeden v rádiu " Kéž by stávka byla každý den." smajlik - 68

Ke stávce se raději vyjadřovat nebudu. Křičet umí kdeko, navrhnout lepší řešení, tak daleko už jejich myšlení nesahá.

 
casiopea
casiopea - 16.6.2011 10:18

Konečně se stávkuje kvůli pořádným věcem a nejen za platy učitelů a doktorů.Mě se teda ve 120 letechsmajlik - 68do důchodu nechce.

 
sharon
sharon - 16.6.2011 10:18

TAKÉ SI DOVOLÍM CITOVAT :........
Stát má dluhy

Ano - otázka proč je má, je na knihu. Řekněme si poctivě, že tu jsou dvě hlavní příčiny - rozkradení, v lepším případě téměř rozdávání stamiliardového majetku za vlády pravice. A neúsporné hospodaření. Neúsporné hospodaření i za vlády levice v dobách, kdy jsme mohli šetřit na zlé časy. Případně sanování škod po minulých vládách a pokračování ve "zlodějnách" u veřejných zakázek. Školníci z Uherského Hradiště ztěží pochopí, proč politici, kteří figurovali u rozkrádání majetku a příjmů státu, teď chtějí náhradu škody po nich. Jejich názor má nepominutelnou logiku.

Stát musí šetřit.

Ano - s tím se ztotožní každý, věřím že včetně stávkujících, ale s důrazným dovětkem - užiteční a pracující lidé by měli být o peníze obíraní až na posledním místě. Utrácení státu a veřejných institucí za nesmyslné, předražené projekty či nesmysly je bezpříkladné. Příkladů bychom našli tisíce a v řádu stovek miliard v rámci posledních dvou desítek let. Jen z posledních dnů si vzpomeňme na několik perliček:

Nemocniční nákupy nepoužitelných teploměrů , které mají odchylku až 2 stupně po pěti tisících kč, (zatímco nejpřesnější papírový je za pětikačku)

Zápalné šnůry s dvouletou expirací nakoupené v množství na 225 let za 40 mil korun.

Zpráva NKÚ: Nejméně polovina z každoroční státní dotace ve výši 50 miliard se na silnicích a dálnicích utrácí za stavby, které jednak bývají předražené a jednak nemají žádný ekonomický efekt.

Stát je ve fázi, kdy jeho "schopnost rozumně nakupovat se změnila ve schopnost utrácet peníze“. Ekonom a člen národní ekonomické rady vlády Pavel Kohout pro Hospodářské noviny prohlásil: „Pokud by se zakázky (veřejné) lépe vypisovaly a organizovaly, ušetřené peníze by smazaly většinu schodku státního rozpočtu."

Kdo je za vypisování a pravidla veřejných zakázek odpovědný - stávkující zaměstnanci?



Státní rozpočet neprojedli důchodci

Z výše uvedeného si troufnu odvodit ještě jeden podotek - dluh není tak velký proto, že by ho projedli důchodci, nezaměstnaní neb

 
PEGG
PEGG - 16.6.2011 10:14

Se stávkou sice nesouhlasím, podle mě si na tom zas pár lidí dělá kariéru,ale že je tady nehorázný bordel to vidí i slepý. Šetří se jen na lidech, mladí nemají práci a stát se ani nesnaží o nějakou postarat,přitom všude je tak nehorázný binec. Jací nezaměstnaní, ať jdou spravovat např. silnice.
Normální člověk ví,že nemůže chtít nic zadarmo, souhlasím s tím, že v první řadě se musí každý postarat sám o sebe a o svou rodinu, ale za minimální mzdu 8tis měsíčně se o ni člověk není schopen postarat. Jak je možné, že nepracující má mnohdy víc,než ten který dělá celý měsíc? A že by to byl jen nějaký podřadný dělník,to už dávno není pravda,dnes ve jménu krize dělá za minimálku spousta lidí a ještě musí být rádi,že vůbec. Ale když vidím každý den hloučky vysmátých, pohodových spoluobčanů,jak se vyhřívají na sluníčku,děti neposílají do školy a jen mají nataženou ruku a plnou hubu diskriminace a které tento stát privileguje a já na ně pracuji,tak je mi z toho smutno. Na druhé straně lidem, kteří by tu pomoc státu potřebovali se zkracuje.
Nechci předčasné volby, není koho volit,všechno je to jedna zkorumpovaná pakáž a EU nám byl taky čert dlužen. Dotace jsou sice krásná věc,ale velmi korupční prostředí. Půl republiky se rozkradlo a druhá půlka se po nových volbách prožere. smajlik - 37 Změny určitě ano,ale i odpovědnost všech těch panáků nahoře. Oni přivedou zemi ke krachu a ještě dostanou tučné odstupnésmajlik - 70 No tak se prošustrovalo pár miliard,co na tom, zvedneme lidem daně, něco prodáme a zas máme chvíli z čeho krástsmajlik - 76

 
Riki
Riki - 16.6.2011 10:14

Jsem se dočetla na idnes, cituji:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Atmosféra nepřála ani v dalších vozovnách menšině řidičů, kteří navzdory stávce chtěli vyjet. Kdo přišel do práce, procházel podle ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka uličkami hanby a kolegové si ho natáčeli na mobily, křičeli a pískali
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vyjeli-jen-znami-stavkokazi-pysnili-se-odborari-uchystali-ulicky-hanby-1aq-/domaci.aspx?c=A110616_083006_domaci_wlk


To je teda veliká "krása". smajlik - 48 Takové demokratické a svobodomyslné, tolerantní k jiným názorům. smajlik - 42 Holt asi stávkuje především "elita". smajlik - 48

 
annie
annie - 16.6.2011 10:13

Nika 10:12 smajlik - 47

 
annie
annie - 16.6.2011 10:13

Tak mě porodný žíly netrhá. Spíš by mi vadilo snížení rodičovského příspěvku... Mno, a když už by se měl snížit, tak bych byla ráda, abych měla možnost umístit dítě do jeslí - nejbližší mám 30 km a opačným směrem než práci, navíc jsou stále natřískané...
A jinak - ať je u koryta Petr nebo Pavel, každý hrabe jen pro sebe.
Mě fascinuje, když ve zprávách zazní, že se stala chyba, která nás bude stát několik milionů a kdo je za to zodpovědný? Nikdo. Kdo to bude platit? Nikdo.
V práci, když udělám průser, tak to zaplatím i s chlupama, případně jsem na dlažbě...
No, to jen tak - stejně to tady u compu nevyřeším...

 
Nika1
Nika1 - 16.6.2011 10:12

Bellana: Co bylo, holt bylo. Tady jde o situaci teď. Pokud máme mít např. krátkou mateřskou jako na západě, pak je třeba říct i B a to, že jsou tam půlúvazky, jesle, školky atd. třeba i soukromé, ale které pravděp.nestojí 3/4 platu navracivší se maminy. Tady až na pár nadnárodních firem půlúvazky nejsou, sdílené pracovní místo je asi pojem naprosto neznámý.

 
Nika1
Nika1 - 16.6.2011 10:08

Já nepsala o mateřský,ale porodným, a to mi referovala účetní, která rodila 1984.

 
Bellana
Bellana - 16.6.2011 10:07

Nika1: S těmi byty je to teď mnohem lepší. Muselo se čekat v pořadníku, až na tebe nějaký zbude. Výhodu měly některé profese, kde se jako náborový příspěvek přiděloval služební byt, ale bylo třeba podepsat smlouvu na několik let. Nebo člověk musel mít známé a musel umět podplácet nebo mít možnost reciproční služby (viz písnička o zkratkách od Ivana Mldka.) Když mě firma vyslala na dražší školení, musela jsem podepsat, že dva roky nedám výpověď nebo že zaplatím alikvótní část ceny školení nebo že to za mě zaplatí můj nový zaměstnavatel. A že to tenkrát byly slušné pálky. Třeba třicet tisíc, což byl můj čistý příjem za dva roky. Školek a jeslí bylo víc, to ano, ale býval kumšt dostat dítě do takové, abys ho nemusela vozit přes celé město.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 16.6.2011 10:06



odboráští bosové

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-116
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77206.
    Archiv anket.