Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Manžel chce těhotnou dceru ponechat vlastnímu osudu

Manžel chce těhotnou dceru ponechat vlastnímu osudu

Potřebovala bych od čtenářek poradit, jak zpracovat svého manžela, aby změnil názor na naši rodinnou situaci, respektive na naši dceru. Je totiž doslova zaseknutý a není síly, která by s ním hnula.

Máme dvě děti. Dvacetiletou dceru a čtrnáctiletého syna. Dceřina puberta byla poměrně bouřlivá, nedokončila ani učňák. Snažili jsme se, dělali, co mohli, ale ona byla jak smyslů zbavená. Chytla se pochybné party a to byl konec. Úderem osmnáctých narozenin se odstěhovala do jakéhosi podnájmu a začala žít s mladíkem podivného vzezření i chování.

Byli jsme nešťastní, snažili se dostat ji zpátky domů, ona se s námi odmítala bavit. Byla hodně sprostá, hlavně na manžela. Jednou dokonce došlo téměř k fyzické inzultaci mezí jejím přítelem a mým manželem. Bylo to opravdu strašné. Tehdy se manžel zatvrdil a prohlásil, že pro něj dcera přestala existovat, že udělal, co mohl, ale nutit ji nemůže. Od té doby ji neviděl, už to bude rok a půl. Já jsem se občas s dcerou snažila navázat kontakt, ale zůstalo to bez odezvy. Od letošního února jsem ji neviděla.

Až teď, před dvěma týdny, mi dcera volala do práce a chtěla se setkat. Zněla zjihle, smutně, vyděšeně. Víc mi prý řekne ústně. Okamžitě jsem souhlasila a ještě ten den po práci se s ní sešla v jedné kavárně. Když přišla, málem to se mnou seklo: bledá, umaštěné vlasy, nevábné oblečení… a ve vysokém stupni těhotenství! Jak jsem se hned dozvěděla, je v osmém měsíci. Musím říct, že jsem to chvíli rozdýchávala.

Pak začala vyprávět. Když to zestručním, její situace se odvíjela asi takto: S přítelem se živili, jak se dalo, hlavně různými brigádami a výpomocemi. Žili z ruky do úst. Ona však byla velice zamilovaná, takže to jako zásadní problém nevnímala. Jenže pak otěhotněla. On naléhal, aby šla na potrat, ona to odmítla. Od té doby to s jejich vztahem šlo z kopce, až to vyústilo k fyzickému napadení z jeho strany. Ano, skutečně zmlátil těhotnou ženu!

Dcera se okamžitě sbalila a utekla ke kamarádce. Tam zůstala dva dny, víc to nešlo. Další tři dny byla u jiné spolužačky. Takhle se stěhovala různě po známých asi tři týdny, až se odvážila zavolat mně. Je v koncích. Porod pomalu na spadnutí a ona sama, s prázdnýma rukama, bez střechy nad hlavou.

Bylo mi nanic. Něco takového jsem si nedokázala představit ani v těch nejbujnějších snech a už vůbec ne, že by to mohlo potkat mé dítě, mou rodinu. Jsem její máma. Přes to všechno, co máme za sebou, ji mám ráda, bojím se o ni, přeji si, aby byla šťastná. Domluvily jsme se, že půjde ještě zpátky ke kamarádce, u které zrovna přebývala a já zatím promluvím s otcem.

A tady jsem tvrdě narazila. Je zabejčený. Totálně. Dceru nechce ani vidět, co si nadrobila, ho nezajímá. Ať se o ni prý postará ten floutek, s kterým od nás utekla. Hučela jsem do něj opravdu dlouho, bez výsledku. Chápu, že asi potřebuje čas, ale ten dcera ve své situaci už nemá. Za pár týdnů bude mít dítě, potřebuje mít někde zázemí. Aby si teď hledala zaměstnání, aby měla na pronájem, je nesmysl. Ženu v tak vysokém stupni těhotenství nikde nezaměstnají. Navíc, co pak s dítětem.

Prozatímně jsem situaci vyřešila tak, že dcera našla útočiště v maličké garsonce v rodinném domě mé kolegyně. Ovšem s tím, že než se miminko, narodí, musí byt vyklidit. Malé dítě si tam nepřejí. Chápu to, je to jejich dům, jsem kolegyni vděčná alespoň za tuto pomoc.

Takže teď je dcera tam, v relativním klidu, čistotě, nakoupila jsem jí nějaké oblečení a další nutné věci, skoro každý den za ní chodím. A mám pár týdnů na to, abych nějak zpracovala manžela, aby změnil svůj postoj. Jak ho mám přesvědčit, že je to pořád naše dítě, že jsme její rodiče a je naší povinností jí pomoci a nenechat padnout na úplné dno? Byla mladá, dělala blbosti, ale myslím, že si to už odskákala dostatečně. Měla by mít možnost dostat šanci. A od koho jiného by měla přijít než od vlastních rodičů?

Jak se na tuto situaci díváte vy? Co byste dělaly na mém místě vy jako matky?

Soňa


26.11.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 120   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manžel chce těhotnou dceru ponechat vlastnímu osudu

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120
a....
a.... - 26.11.2009 15:43

Zajímavá výměna názorůsmajlik - 16 osobně souhlasím s pohledem Kassy. Opravdu jste tak drsné matky, že byste dceru v průšvihu nevzaly domů? Vždyť dvacetiletý člověk má ještě nárok na chyby a kdo jiný mu má dát šanci než rodiče. Připadá mi, že mnohé z vás měly velmi drsné dětství i mládí, když tak příkře soudí.
Zároveň mě velmi zaráží, jak hovoříte tom, že jí vlastně dcera pokazí vztah s manželem. Nikdy jsem nepochopila, jak žena může preferovat muže před svým dítětem, u mě je tedy dítě na prvním místě přede všemi, nikdy bych nemohla mít s někým dobrý vztah, kdybych tomu musela obětovat dobrý vztah se svým dítětem a musela mu třeba odepřít pomoc, protože by si to muž nepřál.

 
ax
ax - 26.11.2009 15:16

mam-ča: Když je máš, tak samozřejmě. Jenomže pokud Soňa nemá výrazně nadprůměrný plat, tak by peníze musela brát z rodinného rozpočtu - tedy i od manžela, což by se mu taky nemuselo líbit.

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.11.2009 15:09

monyk: a co se tyce omluvy atd. Ja mam naopak zkusenost, ze priznat chybu a uprimne omluvit se se vyplati. Ale mozna mam jen stesti na lidi kolem sebe... smajlik - 63

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.11.2009 15:06

monyk: no jak s kterym... a nerikam, ze znam vsechny odpovedi na otazky. Rikam, ze kdyz neco zvoram, snazim se to nejak napravit. Kdyz se dostanu do nejake situace, premyslim, co s tim muzu udelat ja, kdybych byla na miste holciny, nejspis by me napadlo omluvit se.
BTW Me zkusenosti s otci a chlapama jsou takove, ze kdyz nechteji, tak s nima nehne ani orodujici matka... spis je to nase*e jeste vic... smajlik - 58

Me proste napadlo, ze presvedcit tatu by spis mohla dcera omluvou, nez matka manipulaci, to je cele...

 
mam-ča
mam-ča - 26.11.2009 15:05

ax: I osmitisícová pálka + případné výživné, stojí za klid na všech frontách.

 
monyk
monyk - 26.11.2009 14:55

Viv:o): Tak to teda pardonsmajlik - 68. Ne ze bych si teda myslela, ze kdyz jsem tricitka, znam odpoved na vsechny otazky smajlik - 56
Ale z vlastni zkusenosti vim, ze i kdyz udelam chybu a omluvim se, stejne se nic nezmeni. Tedy zkusenosti s otci a chlapama vseobecne.

 
ax
ax - 26.11.2009 14:49

mashanka: Ale platit někomu byt, byť malý a ne luxusní, je v dnešní době osmitisícová pálka. smajlik - 65

 
Vivian
Vivian - 26.11.2009 14:40

Jako máma bych si od manžela nenechala do ničeho kecat, ať si je zabejčený, když mu to dělá dobře, ale moje dítě je moje dítě... To má jít holka s tím novorozenětem bydlet někam k popelnicím, když má rodinu? Základní funkce rodiny - všichni si pomáháme. A jestli si chce milostpán libovat ve své zabejčenosti, tak klidně, ale nesmí tím škodit nikomu jinému.

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.11.2009 14:40

monyk: me je ale 32...smajlik - 68 to jsem dvacitka - to byla odpoved na to tve "jsi znovu dvacitka"...
Kazdopadne je to povahou a nektere veci se tezko lamou pres koleno, ale jak holka, tak tatik by meli zapomenout... a nemyslim si, ze "omluvit se" je otazkou veku. Znam dvacitky, ktere maj vic rozumu nez ctyricitky a tricitky, ktere jsou v zastydle puberte a nejspis z ni nevyrostou... ale tohle je, podle me, slusnost... udelam chybu, omluvim se. Nevim, me to prislo jako prvni vec k reseni co me napadlo, kdyz jsem to cetla... Dat najevo, ze je mi to lito, dat najevo, ze je mi jasny, ze jsem udelala chyby a chci to ted delat jinak...

 
mashanka
mashanka - 26.11.2009 14:39

Ale nikdo přece netvrdí, že by nemohl. Mohl by, kdyby chtěl. Ale on nechce. Možná nejde o ego, ale o to, že se bojí vzít k sobě do bytu pochybnou osobu rovnou z ulice, od které neví, co může čekat, ikdyž je to jeho dcera. Navíc, doma je další puberťák, kterému je také zapotřebí zachovat harmonický domov. Už proto, aby v důsledku případné napjaté situace, blázince a dusna, které by doma mohlo vzniknout, nedopadl stejně jako jeho sestra.

Já bych byla pro pomáhat, ale mimo byt. Dcera se dobrovolně chtěla osamostatnit, nikdo ji nevyháněl. Osamostatnění se, to je nastálo. Patří k tomu i to, postarat se o sebe v krizových situacích. Navíc, 8 měsíců věděla, že je těhotná. 8 měsíců neřešila nic. Je jasné, že teď toho moc nevyřídí, ale času měla dost. Přijít měsíc před porodem a říct - já nemůžu, protože jsem měsíc před porodem............. co dělala celou tu dobu ?
Já bych jí pomohla vyběhat papíry, pronajala malý, nijak luxusní byt, slíbila, že třeba rok ho budu platit, koupila základní výbavu pro mimi, nabídla občasné pohlídání nebo pomoc, kdyby si nevěděla rady třeba při nemoci dítěte, apod. Ale to může dělat jen ten, kdo je ochoten. Dělat špatného z otce a ničit si tím svoje manželství a atmosféru v rodině puberťáka, kterého tam ještě mají, to fakt ne

 
mam-ča
mam-ča - 26.11.2009 14:35

monyk: Je jasné, že holka půjde napřed za mámou. Ale ta máma by měla "předpřipravit" otce na návštěvu dcery, říct mu, v jakém je holka průšvihu, a že by se chtěla omluvit. Pak zajít za dcerou, a poslat jí za tátou, aby se mu omluvila a požádala ho o pomoc.
A né, že máma začne organizovat všechno kolem dcery, a manžela hodlá prostě "zpracovat", aniž by vysvětlila dceři, že je třeba si posypat hlavu popelem.
Sem chodí převážně mladší generace, takže chápu, že vidíte problémy spíš u té těhotné dcery, než u jejích rodičů. Ale i ti rodiče mají právo žít svůj život, neobětovat se nesmyslně pro blaho dospělé dcery, která dle předchozích zkušeností neposkytuje žádné záruky, že jejich společné soužití bude fungovat. Mají ještě pubertálního syna, a i kvůli němu odpovědnost za klidnou atmosféru v rodině.
Pomáhat si vzájemně v rodině se má, ale ne sebezničujícím způsobem.

 
Sofffie
Sofffie - 26.11.2009 14:35

Máte pravdu skoro všechny. Ale tomu trdlu je dvacet let, těhule ve vysokém stupni, její "životní láska" se ukázala býti kreténem a hajzlem, nemá kde bydlet a určitě nebylo jednoduché spolknout hrdost (které je patrně v tomto stvoření víc než rozumu) a jít za matkou. Já když si vzpomenu, jak jsem byla ve dvaceti pitomá, nepraktická a nemožná... smajlik - 55 Kdo jiný než máma by měl podat záchrannou ruku? Vymáchat v průseru čumák? Vy byste to přenesly přes srdce? Já ne...

 
monyk
monyk - 26.11.2009 14:33

Viv : o) : Jsem tricitka a udelala jsem spoustu chyb.
Jenze v tomhle pripade nejde jen o nas, tvrdohlave, zabejcene a neprizpusobive.
Dcera Soni je tehotna, v osmem mesici a ac si to nezaslouzi, potrebuje zazemi.
Promin, ze jsem te napadla, co se veku tyce.

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.11.2009 14:28

Jeste horsi predstava, NEZ ze by me po me omluve poslal do haje...

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.11.2009 14:27

monyk: nezbejva nez to zkusit, jestli chce s nima bydlet... zit v jedne domacnosti s otcem, ktery nesouhlasi s tim abych tam byla? Jeste horsi predstava, ze by me po me omluve poslal do haje...

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.