Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pes a pořádek v bytě. Jde to dohromady?

Pes a pořádek v bytě. Jde to dohromady?

Naše dcera velmi touží po pejskovi. Je jí devět let a už skoro rok o ničem jiném nemluví, než že by si moc přála štěňátko. Nejdřív jsme o tom s manželem nechtěli ani slyšet, ale postupně jsme dospěli k názoru, že bychom nějakého pejska dceři pořídit mohli. Je jedináček, další dítě neplánujeme, alespoň by měla nějakého kamaráda.

Pomalu se rozhodujeme, že tedy štěňátko bude, akorát nevíme, jaká rasa by byla nejvhodnější. Abych se přiznala, jsem docela dost pinktlich na pořádek. Manžel taky. Oba dva si potrpíme na dokonalou čistotu, nesneseme nepořádek, neřkuli přímo nějakou špínu. Uklízím denně. Mám obavy, že se psem v domácnosti nebude snadné čistotu udržet, hlavně se děsím všudypřítomných chlupů.

Naši totiž psa mají a je to učiněná hrůza. Chlupy jsou všude, pokaždé, když od nich odcházíme, máme jich na kalhotách nachytáno doslova vrstvy. Mámě to nějak nevadí, neřeší to, když jí řeknu, aby s tím něco dělala, jen mávne rukou, že to beztak nemá cenu a nemíní být otrokem vlastního bytu. Uklízí jednou týdně, což mi připadá málo, obzvlášť, když mají psa, který ty chlupy doslova trousí, kudy chodí.

pes a pořádek v bytěSlyšela jsem, že jsou i rasy, které nelínají. Nemyslím přímo naháče, ale snad prý pudl tyto problémy nemá. Jenže pudla zase nechce manžel, pro něj to není pořádný pes. Když už, tak by chtěl retrívra nebo kokršpaněla, ale tam by ty chlupy asi byly dost. Což zase nechci hlavně já, protože úklid je doma především na mně..

Ráda bych se zeptala, zda má někdo z vás zkušenosti s nějakým psím plemenem, které tolik netrpí na línání a tím pádem nehrozí, že se při své pořádkumilovnosti z těch chlupů zcvoknu. Existuje kromě naháče a pudla ještě nějaká další psí rasa, která těmito problémy netrpí?

Šárka


12.10.2011   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 136   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,5/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Pes a pořádek v bytě. Jde to dohromady?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-136
YXH
YXH - 12.10.2011 15:55

Mozna se venovat vic diteti a min uklidu by taky pomohlo. Jak uz tu nekdo psal. Asi je dost casto sama a potrebuje kamarada. Jestli se maminka vic venuje kosteti nez mazleni a povidani si dcerou, ani neni divu.

 
Verera
Verera - 12.10.2011 15:50

Jo a i kdybyste si pořídili štěně, ze kterého nepadne ani chlup, připravte se na to, že co před ním neschováte patrně okouše, zpočátku, než se naučí, bude pár loužiček i něčeho jiného , samozřejmě že tam, kde to jde nejhůř uklidit.

Kassy: Proč by nemohl být pes čistě venkovní. Záleží na rase. Takový malamut nebo vlčák tam byl naprosto spokojený a po bytě netoužil. Pokud se lidi na té zahradě často vyskytují, tak vtom problém nevidím, pokud nejde zrovna o ratlíka.

 
Verera
Verera - 12.10.2011 15:47

Není někde v okolí nějaká sympatická důchodkyně, která by uvítala venčení svého psa? To by myslím bylo taky řešení.

Mám obavy, že by u vás pes po každé procházce putoval na koupání, až by z toho měl chudák kožní problémy.

A do rodiny, kde se věčně uklízí se nehodí ani ten křeček. Má podobně pořádná kamarádka ho doma měla, čistili obden a už druhý den byl křeček vykázán na balkon, protože jí vadil pach. Ten křeček z toho musel být taky na nervy, jen co se zabydlel, už mu zase všechno vyházeli. Naštěstí ho měli jen na hlídání přes prázdniny, co by dělali v zimě to netuším.

To půjčení psa rodičů je taky dobrý nápad, vyzkoušet si v praxi a nechat holku dělat všechno, co od ní čekáte. Došlo by jí, že to není taková zábava, jak si myslela.

 
YXH
YXH - 12.10.2011 15:41

Bellana: Jsem pejskar a nasi psi rodinu miluju, a na kopytech te neroznesu. Naopak si vazim lidi, co jsou rozumni a vi co chteji a nechteji. Takze nepodlehnou narkum deti a pak chudaka psa nechaji v utulku (a to jeste v tom lepsim pripade kdyz maji srdce) Kdyby takovych lidi bylo vic, bylo by vic stastnych psu a pejskaru. smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 12.10.2011 14:57

majucha: souhlas. kopanec s odpustenim do kouli a poradny propleknuti té káči by bylo minimu!

 
štoudev
štoudev - 12.10.2011 14:52

Linda: mno, aby ti nevyházela věci a zvěř smajlik - 42. Jednou jsem se dívala na nějakou tu výměnu manželek, a tam ta nová, co přišla na tejden na návštěvu, rozhodla, že v tom bytě je zbytečně moc krámů a hlavně že zvíře v bytě je nepřípustný, tak všechno zlikvidovala. Po týdnu se vrátila domácí paní a ta jen zírala, všechno jinak a zvěř pryč. Nevím tedy, co se s těmi zvířaty stalo, jestli je někam odvezli do útulků, zabili nebo "jen" vyhodili na ulici, ale já se moc divím, že tu ženskou nezabila na místě a svýho manžela hned poté.smajlik - 42 Mně někdo přestěhovat skříně podle svýho, tak sice zuřim, ale to se dá vrátit. Jakmle by ale něco vyhodil, natož živýho tvora, tak vraždim.smajlik - 37smajlik - 59

 
Stanik
Stanik - 12.10.2011 14:51

Petruša: na to je nejlepsi mit dva... sjou pak spolu a tolik nesmutni... my je jeden cas smirovali webkamerou z prace.. celej den prochrapali v posteli a jak byli stastni... no dam sem i foto.. at z toho ta pani "Hygiéna" z clanku taky neco ma :)))) ( foceno webkamerou, kdyz jsme v praci)
obrázek - joudik.jpg

 
Kassy
Kassy - 12.10.2011 14:51

Dokončení:
Až tohle všechno zhodnotíte, uvidíte, že jestli líná nebo ne je naprostá maličkost. Mohem důležitější je, abyste zvládli psa dobře vychovat, dát mu veškerou péči a pozornost, kterou potřebuje, aby vám nepřerostl přes hlavu a nebyl nakonec místo radosti přítěží.

 
Kassy
Kassy - 12.10.2011 14:50

Tak za prvé, psa chce hlavně dcera a v devíti letech je dost stará na to, aby se do úklidu zapojila. Takže dceři dát podmínku, že bude pravidelně zametat nebo vysávat psí chlupy.
Za druhé si udělat jasno v tom, že koupíte-li psa, je to zodpvědnost za živého tvora, který na vás bude plně závislý další zhruba 15 let. Není to ani hračka ani módní doplněk. Bude potřebovat výchovu a výcvik, pohyb, veterinární péči, bude stát peníze, čas a energii... Jste připraveni tohle všechno investovat? Vy, ne vaše dcera. Ta z toho nemá rozum, není ještě dost stará na to, aby se o psa starala se vším všudy úplně sama. Takže jestli hodláte koupit psa dceři, radši nekupujte nic. Psa kupujete do rodiny, ne jednomu jejímu členovi, navíc dítěti. Udělějte si jasno v tomhle, pak teprve řešte rasu.
No a za třetí - při výběru rasy byste měli uvažovat o spoustě důležitějších věcí, než jestli líná. Kde bude pes bydlet? V bytě, v domě, na zahradě? To poslední nedoporučuju, ale vím že holt pořád jsou lidé, kteří si to nedají vymluvit. Kolik mu můžete a chcete dát pohybu? Co s ním chcete dělat? Chcete s ním sportovat, má být hlídač nebo mazel na gauč? Čím ho chcete krmit a kolik jste ochotni do toho investovat? (Větší plemeno má větší spotebu.) Máte se psy nějaké zkušenosti? Zvládnete vychovat i tvrdohlavější/agresivnější/samostatnější plemeno? A v neposlední řadě kolik jste ochotni dát za štěně? Má být čistokrevný nebo může být kříženec z útulku? Chcete fenu nebo psa? Chcete jezdit na výstavy a zapojit do chovu?
I pokud ne, rozhodně nedoporučuju kupovat čistokrevné štěně bez PP z nějaké pochybné množírny. Přinese vám to víc problémů než kolik ušetříte. Taková štěňata nebývají dobře socializovaná, často jsou nemocná a špatně živená a navíc nemáte žádnou záruku, že je to opravdu rasa, za kterou je vydáván a jen tím podpoříte ne zrovna košér praktiky chovu. Buď kupte štěně s PP z dobré chovatelské stanice nebo si vezměte malého útulkáče.
No a na závěr, projděte si nějaké pejskařské weby a vytipujte si rasy podle všech výše uvedených kritérií. Pak se na ně podívejte do hloubky a hledejte nejen pozitiva ale i negativa, drby a pomluvy. Až tohle všechno zhodnotíte, uvidíte, že jestli líná nebo ne je naprostá maličkost. Mohem důležitější je, abyste zvládli psa dobře vychov

 
Stanik
Stanik - 12.10.2011 14:48

Linda: nebo tak.. ale ja bych si ted amgora do bytu nepustila.. na to mam ten byt moc rada.
A ano uklizim ne sice jednou, ale dvakrat do tydne... nejsem zadnej otrok.. pokud bych mela doma nekoho, kdo si tzv " potrpi na poradek"... prosim, muze se angazovat... ale jinak? je tolik bajecnych veci a nechapu lidi , co se prouklizi zivotem.
P.S. by me zajimalo, co pani uklizi, kdyz uklizi kazdy dennne a je pinktlich na poradek, tak peci zadny svincik doma nema, ne? Muze spis jit pomahat sve mamce, pokud ma blbe kecy, jak by mela mamk uklizet.

 
Petruša
Petruša - 12.10.2011 14:45

jj je to tak s tím venčením a osamocením psa když jsou ostatní v práci...pes je smečkový zvíře a ne samotář a trpí tím. Ta naše je sice v pohodě když je doma sama, spí v koupelně, ale určitě je jí líp s náma. Teď jsem ještě na RD, tak je tu sama většinou jen dvě hodiny dopoledne, ale od května budu v práci a bude to horší. Naštěstí má mamka okolo našeho baráku cewstu když jde nakoupit, tak jí aspoň vyvenčí. A taky má manžel prac. dobu do 15h a já budu mít do 15.30, takže od nějakých 15.15 už tu nebude sama, tak to je ještě docela v pohodě

 
Linda
Linda - 12.10.2011 14:44

Stanik: proc lécit? Muze si na tom zalozit zivnost a chodit uklizet. Já bych ji brala. Ona by se vyrádila a já bych mela uklizeno smajlik - 42

 
Riki
Riki - 12.10.2011 14:35

Renee: souhlas, takovej pes potřebuje kontakt s lidma, a jak není čas, je to bída. smajlik - 65

Proto já teď nemám psa a už asi mít nebudu, jsem denně 10 -12 hodin pryč, nemá kdo venčit. Zkoušela jsem najmout paní na venčení, ale nešlo to. Pes nešťastnej, ona taky, sousedi samá stížnost, že pes vyje, a když jsem večer došla, mohl se pes zbláznit radostí, že jsem doma a odmítal spát, aby si mě co nejvíc užil. smajlik - 80 Dneska žije v domě s početnou rodinou, a se zahradou, mají tam taky kočky a jiné menší psy, takový malý zvěřinec. Výrazně si psisko polepšilo, zatímco já jsem se sice přestěhovala taky, ale do ajnclíku, kde se mi vejde právě tak akorát ten pes plyšový, ten v pohodě těch 12 hodin počká. smajlik - 42

 
Petruša
Petruša - 12.10.2011 14:23

nejde!

Původně jsem napsala strašně dlouhej příspěvek, ale nemá to cenu, vše tu už bylo řečeno...

psa máme, několikrát tu zmiňovaného retrívra, pelichá šíleně. A ještě máme problém že je atopik, takže krom chlupů a nanesenýho písku na packách tu jsou i kousíčky kůže. Denně zametám, manžel je alergik (přesto řekl že jí pryč nedá, kdyby chtěl, měl by smůlu smajlik - 42), ale jinak na to kašlu. Holt je tu pes, jsou tu chlupy. Všichni to ví, komu to vadí ať k nám nechodí smajlik - 26

 
Světlonoska
Světlonoska - 12.10.2011 14:16

smajlik - 40Psa doma mám,ted nuceně stále,kvuli druhému,s e kterým vykopali válečnou sekerusmajlik - 37jsme samý chuchvalec po zemismajlik - 35nikdy více..smajlik - 66co jsem slyšela,tak snad PUDLíCI nelínajísmajlik - 55nevím,jak jsou na tom yokšíři,a ještě tuším Westícismajlik - 94podobného mám,ale líná hodně,westík to však není,jen podobný,2barevný melír>>obrázek - __Gal44(1).gif

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-136
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77205.
    Archiv anket.