Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Když jsem se vdala, vyfasovala jsem naprosto úděsnou tchyni, která mi radila a komadovala mě doslova ve všem. Šlo mi to strašně na nervy a tehdy jsem si slíbila, že já taková nikdy nebudu.


Jenže pozoruju, že to tak úplně jednoduché není.


Syn se před dvěma lety oženil, mají roční holčičku. Myslím, že mají pěkné manželství, alespoň nevím o nějakých větších neshodách.


Ale některé výchovné metody a způsob vedení domácnosti tak, jak to provozuje moje snacha, mi rozum prostě nebere. Musím se strašně moc přemáhat, abych jí občas něco neřekla. Přiznám se, že někdy se neudržím a povím jí, co si myslím, a pak je hned oheň na střeše. Přitom se snažím být milá a příjemná, rozhodně ji nesekýruji, jak to dělala moje tchyně mně.


Je jí 24 let, a tím pádem je jasné, že moc životních zkušeností ještě nemá. Malé Nikolce je teď přesně 15 měsíců a já mám pocit, že ji snacha k ničemu nevede. Ještě ji třeba vůbec neučí chodit na nočník. Přitom si myslím, že na to je již nejvyšší čas. Když jsem jí řekla, že by bylo dobré malou občas po probuzení a po jídle na nočníček posadit, cítila se dotčeně. Prý z toho Nikolka ještě nemůže mít rozum a že na to má ještě času dost. Nechápu to. Myslím, že je spíš pohodlná a za malou se jen schovává.


A to není jen nočník. Všimla jsem si taky, že ji hodně učí na sladkosti. A to se mi líbí ještě méně. Pokaždé, když tam přijdu, Nikolka něco mlsá. Lízátko, čokoládu, nebo má v ruce aspoň nějakou sušenku. Navrhla jsem snaše, aby jí dala místo toho třeba půlku jablíčka nebo nějaké jiné ovoce, ale taky jsem se se zlou potázala. Ona si vůbec neuvědomuje, jak tím Nikolce škodí a zadělává na zkažené zuby a problémy s váhou.


O tom, že s vařením a s úklidem si hlavu zrovna neláme, snad ani nemá cenu psát. Můj syn byl z domova zvyklý na pořádek, a tak jejich domácnost udržuje především on. Přijde z práce a uklízí. Ale to by měla přece ona, vždyť je celý den doma. Kolikrát jsem ji ještě odpoledne zastihla v noční košili, když jsem se náhodou zastavila cestou z práce.


Jsem z toho, jak žijí a vychovávají své dítě, docela rozladěná. Manžel mi říká, že se tím nemám zabývat, ale já to prostě nedokážu vypustit z hlavy. A marně hledám tu správnou míru, kdy je dobře míněná rada opravdu jen tou dobře míněnou radou a kdy už se jedná o zasahování do jejich soukromí.


Třeba mi poradí některé zdejší mladé maminky, ale i ženy, které jsou v podobné situaci jako já. Moc synovi přeji spokojené manželství, ale mám strach, že když to u nich půjde takhle dál, brzy se jim rozpadne. Protože si nemůžu pomoci, ale snacha mi prostě připadá opravdu pohodlná a líná.

A taky na sobě pozoruji, že se ze mne asi stává protivná tchyně. A to jsem nikdy nechtěla.

Dagmar


11.11.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 130   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-140
dadka
dadka - 11.11.2013 10:06

No tak tebe bych za tcýni určitě nechtěla. Co se jim pleteš do života? Je to jen a jen jejich věc, jak žijí, co dělají, jak uklízejí. Už jenom to, že se tam stavíš jen tak náhodou, když jdeš z práce. Takové přepadovky opravdu miluju. Máš se napřed ohlásit i když je to rodina a ne že tam vrazíš, kdy se ti zachce.Prostě je nechej žít, když budou potřebovat radu nebo pomoc, tak si řeknou sami.

 
Monik
Monik - 11.11.2013 10:06

Jo a Dagmar, myslim, ze jsi na dobre ceste alespon v tom, ze pripoustis, ze je chyba take ne tve strane, to vnimam jako pozitivni.

To treba moje tchyne vubec nepripusti a reknu ti, v jake je ted pozici.
Kdyz nekam jedeme nebo slavime narozeniny deti apod. neni zvana, protoze si to proste a jednoduse chceme uzit bez dobre minenych rad a hledani chyb na vsech a na vsem. Deti ji na hlidani nesverujeme a k ni na navstevu jezdime asi tak 2x do roka. Ona k nam v prumeru za 3-4 tydny.
Nerikame ji vubec nic duleziteho z naseho zivota, takze ani nevi, ze uz rok mame vlastni bydleni, ktere svepomoci opravujeme. Nerikame ji nic o zdravotnim stavu deti ani svem, proste jakekoli dulezite osobni informace z naseho zivota nevi.
Naposledy ji manzel rekl, ze mel syn otres mozku. Od jiste doby (kdy si pockala na nejmene vhodnou dobu aby mi to mohla vpalit), ma manzel zakaz ji rikat i informace tohoto typu.
Vztah s ni, je vicemene hodne povchni smajlik - 26
Opravdu to chces dopracovat do teto faze?

 
Bellana
Bellana - 11.11.2013 10:01

Denrepa: smajlik - 47smajlik - 34

 
Monik
Monik - 11.11.2013 9:52

sharon: 9:20 Kdo to rekl? Moudrost prichazi s vekem, ovsem nekdy ten vek prichazi sam? smajlik - 68

 
Monik
Monik - 11.11.2013 9:49

Linda: smajlik - 68smajlik - 68smajlik - 68

rychenza: 9:04 Presne. My se vzdycky po kazde navsteve tchyne zhadali jak kone. A reakce manzela vetsinou byla neco ve smyslu, no tak to je vyborny, kvuli matce my se jeste nakonec rozejdema byl z toho dost preslej.
Takze jestli si tchyne tohohle typu mysli, jak desne svyma radama prospeji alespon svym synackum, tak se seredne pletou. Naopak synacek je potom jak mezi mlynskymi kameny smajlik - 65

Me ale vlastne tchyne dost pomohla v osobnim rustu.
Naucila jsem se jednu vec. Ze drzet se "ze slusnosti" zpatky a mlcet nikam nevede.
Ted uz to mam tak, ze tchyni reknu co si myslim rovnou a s manzelem se uz pak tolik nehadame, spis skoro vubec.
Driv mi vadilo, ze se me nezastane, ted se zastavam sama sebe i deti a jestli ona pak do nej neco husti, je mi jedno smajlik - 42
Pojala jsem to tak, ze jeho matka = jeho problem a neresim ji.
A kdyz ho necim otravuje a on mi to rika, tak uz mu na to ani nerikam vlastni nazor, jen pokrcim rameny a to je vse. A on se v tom sice kolikrat chudak placa a chodi dva dny a premysli co ji na to ci ono odepsat a kolikrat se i prijde zeptat, ale ja mam vicemene klid

 
loupák
loupák - 11.11.2013 9:49

Denrepa: smajlik - 47smajlik - 34tak taksmajlik - 47

 
evropka
evropka - 11.11.2013 9:47

smajlik - 68Denrepa: smajlik - 68

 
Léthé
Léthé - 11.11.2013 9:44

smajlik - 76smajlik - 9....četla jsem článek jen k tomu nočníku, dál už se mi otvírala kudla v kapsesmajlik - 37. Milá Dagmar....řeknu ti to jednoduše. Ty jedeš podle vzorce, ve kterém jsi žila ! (nemáš ještě náhodou někde schovanou partajní knížku ?) Ten vzorec chování nutíš dál někomu, do koho je ti z prominutím HOVNO, i když je to tvoje rodina. Jediná rozumná rada na tvé nerozumné důvody ....VY*ER se na ně a starej se o sebe !!!!!!!smajlik - 59

 
evropka
evropka - 11.11.2013 9:43

Myslim si ze dasa pochopila...uz jen to ze se zeptala a resi problem je fajn,nekdo ma deti a vnoucata dokonale,nekdo ma vetsi nebo mensi problemy ,kazda jsme jina a po techto nazorech verim ze bude fajn tchyne a super babickasmajlik - 61

 
Denrepa
Denrepa - 11.11.2013 9:43

Vykašli se na to.smajlik - 19
Hele, ti něco řeknu. Jako malí haranti jsme se kamarádili s děckama z vedlejšího baráku, Hráli jsme si na písku, pak na palouku, jezdili na kole, byli stejně starý. Ale zatímco my jsme byli bez plínek už na roce a půl, tak oni je měli daleko dýl. Si to pamatuju, protože u nás doma se to tehdy rozebíralo jako faux pas měsíce a roku. No a co myslíš? Dneska jsou z nich úplně normální lidi ne stejný inteligenční i sociální úrovni jako my. Kdo by to byl čekal, když měli ty plíny o půl roku dýl... smajlik - 42

 
Monik
Monik - 11.11.2013 9:22

Draco: 6:45 No, to me taky napadlo, ale nechtela jsem byt jedovata.
Ze se mladym nerozpadne manzelstvi kvuli "lenosti" snachy, ale kvuli rejpave a do vseho zasahujici tchyni.



loupák: 7:04 smajlik - 68 To je jako bys to popisovala u nas.
Akorat k nam tchyne nejezdi neohlasene, protoze to ma preci jen 70km a nema ridicak. To taky povazuju za jednu z mala jejich kladnych vlastnosti smajlik - 42
Ale jinak manzelovo vety:"mamina to mysli dobre", me tak vytacely. Prestal je rikat od doby, co jsem mu rekla, ze jestli tuhle vetu jeste jednou uslysim, rozbiju mu h.. usta smajlik - 42

 
sharon
sharon - 11.11.2013 9:21

Linda: souhlasím s tebou ve všem....smajlik - 47

 
sharon
sharon - 11.11.2013 9:20

Dagmar nechápu tě.....máme dvě rodiny , jednu od dcery , jednu od syna, jedni mají tři děti a druzí dvě děti...nikdy jsem se do ničeho nepletla, nestarala, nepoučovala stejně tak jak to dělala moje mamnika, nepoučovala , neradila ...jen pomohla jak finančně tak třeba tím že něco upekla a dovezla....
ze začátku se nám s mužem taky něco nelíbilo ale řekli jsme si to doma mezi sebou a "mladé" nechali žít.....
sladkosti, nočník ?....bože to jsou prkotiny....moje děcka taky od mala mlsali a zuby mají výstavní.....a vůbec nestarej se do nich, nechej si své názory pro sebe, nikdo není dokonalý a nikdo učený z nebe nespadl....vzpomeň si na sebe když ti bylo 24 to jsi byla tak"moudrá" jako jsi teď ?........pochybuju, začátkem si musí projít všichni.....

 
Monik
Monik - 11.11.2013 9:15

sevenofnine: 6:30 smajlik - 47
"Poznámka na okraj, pokud si myslíš, že snacha netuší co si o ni myslíš, tak jsi na omylu, musela by být sociální debil aby necítila jak jí pohrdáš"
Naprosty souhlas.
Presne to si mysli moje tchyne. Ta mnou opovrhuje od zacatku, ale pak se pretvaruje a dela medovou, hlavne pred lidma. A to me urazi jeste vic, to vedomi, ze si asi mysli, ze jsem uplny debil, ze mi nedojde, jak o me smysli ve skutecniosti a jak me vsude pomlouva. Ty reakce lidi z jejiho okoli jsou dost jasne, kdyz je cas od casu potkame.
A jeste kdyz obcas prijel manzel a rekl mi co o me rikala smajlik - 26

 
Badi
Badi - 11.11.2013 9:12

A marně hledám tu správnou míru, kdy je dobře míněná rada opravdu jen tou dobře míněnou radou a kdy už se jedná o zasahování do jejich soukromí.
Dobře míněná rada se stává zasahováním do jejich soukromí v okamžiku jejího vyslovení. smajlik - 20

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-140
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.