Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Zaskočil mě předmanželskou smlouvou

Zaskočil mě předmanželskou smlouvou

Potřebuju se vypsat z toho, co mě dost nemile překvapilo u mého přítele. Jsme spolu už skoro šest let a před půl rokem jsme se zasnoubili. Svatbu jsme plánovali v létě a právě teď se na ni chystáme. A on na mě vyrukoval s předsvatební smlouvou.

Doslova mě to šokovalo, nikdy o ničem takovém nemluvil, ani v náznacích. A najednou mi ji přinesl rovnou na papíře s tím, ať se s ní seznámím. Ptala jsem se ho, co to má znamenat a on mi řekl, že v tom nevidí nic špatného, přece se máme rádi a tohle je jen formalita, kdyby v budoucnu náhodou něco nevyšlo.

Smlouvu jsem si vzala, že si ji v klidu pročtu a dám mu vědět. Když jsem ji pak v klidu pročítala, najednou mi došlo, že jsem šest let s člověkem, kterého vůbec neznám. Nechápu, nerozumím, jsem z toho zmatená. Ta smlouva je totiž tak vymakaná, že si neumím představit, že by ji psal on sám. Patrně měl na pomoc právníka a to mě děsí, že si na mě bere právníka ještě před svatbou.

Myslím, že velký podíl na tom mají i jeho rodiče, kteří se bojí, aby v případě našeho rozvodu nepřišla jejich rodina o majetek. Jsou dost movití (na rozdíl od mne a mé rodiny) a svého jediného syna skutečně královsky zajistili. Teď bydlíme v dvoupokojovém bytě, který patří jim a momentálně probíhají dokončovací práce na domě, který nám, vlastně svému synovi, chtějí dát ke svatbě.

Tohle všechno je v té smlouvě ošetřeno. Že v případě rozvodu si nebudu činit žádné nároky na dům ani na další majetek, který bude pocházet z jejich rodiny a z darů, které nám v průběhu manželství dají. Je tam dokonce rozepsáno i to, jak bude případně rozdělena péče o děti (ještě žádné nejsou, ani těhotná zatím nejsem). Ale podle té smlouvy bych už teď měla souhlasit se střídavou výchovou. Taky je tam napsáno, že na chodu domácnosti se budeme oba finančně podílet rovným dílem s výjimkou doby, kdy budu na mateřské.

Přítel mé rozčarování z té smlouvy nechápe, ujišťuje mě, jak mě miluje a říká, že proč to nepodepíšu, když tvrdím, že mi o žádný majetek nejde. Ptala jsem se ho, jak by bylo jemu, kdybych mu najednou z ničeho nic takhle před svatbou předložila papír s budoucím porozvodovým vypořádáním a určením péče o děti a výši alimentů. Na to nebyl schopný mi odpovědět, ale poznala jsem, že by mu to příjemné nebylo.

Měli jsme kolem té smlouvy dlouhou debatu, nakonec jsem se ho zeptala, co udělá, když to nepodepíšu. Řekl, že neví, že to ho nenapadlo. A pak se mě snažil manipulovat sladkými řečičkami a do podpisu mě nutit.

A já najednou nevím, jestli si ho ještě vůbec chci vzít a mít s ním děti, rodinu. Připadá mi to strašné, když k tomu, aby si mě vzal, potřebuje mít předem podepsaný takovýhle „sichr papír“.

Co byste udělaly vy? Podepsaly byste, nebo ne? Mně je z toho vážně docela špatně.  

Kateřina


19.6.2014   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 143   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Zaskočil mě předmanželskou smlouvou

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-143
andys
andys - 21.6.2014 8:04

Tak já ze zkušeností kolem sebe souhlasím s předmanželskou smlouvou. Znám kolem případy, kdy se děvče přistěhovalo do domu rodičů kluka s igelitkou nastal rozvod z její viny a žádá na bývalém manželovi odstupné z baráku 2 melouny aby si mohla koupit byt. Dost drsné né.

 
kubikm
kubikm - 20.6.2014 19:46

PEGG: no přesně, vidíš, ty dluhy...

 
PEGG
PEGG - 20.6.2014 14:37

NO, hlavně aby taky bylo v té smlouvě ošetřeno, že dluhy, které nadělá jeden z manželů bez vědomí toho druhého, budou jen jeho, protože teď za ně zodpovídají oba bez ohledu na to, jestli ten druhý věděl nebo ne a bez ohledu kdy vznikly. Co když manžel znuděný pohodlným životem, začne investovat na burze a nadělá místo peněz dluhy? To si pak žena odnese půlku dluhů. Ono je snad opravdu dneska lepší se nebratsmajlik - 26

 
Anahir
Anahir - 20.6.2014 14:00

Tante Ema: v poho, vím že to není nic proti mě, prostě se bavíme, jak co každý vidímesmajlik - 75

 
monyk
monyk - 20.6.2014 13:35

Verera: Mas naprostou pravdu. To, ze s rodice boji o ¨svuj¨majetek je mozna pochopitelne, ale je to krivactvi jejiho pritele, ktere by me sokovalo. Za prve si prijde s vyhotovenou smlouvou a soupne ji jen tak do placu a kdyz vidi reakci, tak to hodi na rodice: Ja nic, ja muzikant, moji rodice....Takze pan uz vse detailne probral s rodici, spolecne rozhodli jak to bude a Katerina uz jenom ma drzet pusu a podepsat! Ja osobne bych nepodepsala, ale bohuzel uz bych si take myslela svoje o moralnich kvalitach tohoto pana. Bylo by mi srdecne jedno, co si on a jeho rodice budou o mne myslet, ale rozesla bych se s nim.

 
Křeček
Křeček - 20.6.2014 11:54

Verera: to je úplně přesné smajlik - 47

 
Verera
Verera - 20.6.2014 11:27

Pokud pán přijde k rodičům s tím, že Kateřina se smlouvou naštvala a nepodepíše ji. Co asi udělají ?
Sejdou se s Kateřinou, aby si popovídali, co je k tomu vedlo a co ji? A nebo spíš to bude něco jako:"Vidíš, řikali jsme ti to, pryč od ní, ještě že sis ji nevzal bez smlouvy, ta jde jen po našich penězích." A pokud ano, co udělá synek? Dokáže si dupnout a vzít si Kateřinu bez jejich souhlasu, bez smlouvy a asi bez domu?

 
Verera
Verera - 20.6.2014 11:22

To je to. Rodina přítele na Kateřinu hledí jako na něco potenciálně nebezpečného pro jejich majetek, nic moc víc. Synáček ke zplození dětí ženu potřebuje, ovšem je nutné ji vyšoupnout ze všeho, co by mohlo nějak ohrozit finance.

A bohužel postoj přítele je to, co je silně v nepořádku. Rodiče můžou mít všelijaké nápady, ale on by je měl usměrňovat což nedělá a nechce. Zajímalo by mě, jestli to je jediný případ, nebo jestli se to projevovalo už dřív v menších věcech. Probírali s Kateřinou bydlení nebo bere jako hotovou věc, že bude bydlet podle představ jeho rodičů? Zajímá se vůbec o její názor a jak se zachová, pokud je v rozporu s názorem rodičů?

Určitě by bylo něco naprosto jiného, kdyby pán přišel za Kateřinou, že rodiče doporučují předmanželskou smlouvu, jeho docela přesvědčili, tak co si o tom myslí ona. A společně by třeba hledali co v takové smlouvě bývá, co by si co představovali, společně uvažovali, jestli je to opravdu potřeba.... to mi připadá jako normální vztah a přístup k řešení problémů, pak by ale Kateřina asi nebyla v šoku a neměla potřebu tu psát.

 
bobulka
bobulka - 20.6.2014 10:45

kareta: A uznávám, že odborníkem na anglosaské právo nejsem.

 
bobulka
bobulka - 20.6.2014 10:44

kareta: A mění to něco na mém tvrzení, že v našich podmínkách není předmanželská smlouva nějak zvlášť smysluplná?

 
kareta
kareta - 20.6.2014 10:41

bobulka: tqak hlavně v USA mají úplně jiné zákony, kdy majetek před manžestvím klidně může ex vysoudit, když má dobrého právníka. U náís je to vcelku dobře ošetřené.

 
Tante Ema
Tante Ema - 20.6.2014 10:38

Anahir: Myslím, že ani ne tak o úhel pohledu, jako o -řekněme- sníženou morální integritu snoubencovy rodiny, o jejich chamtivost a o to, že se nestydí zakladatelku vydírat, protože nic jiného taková smlouva není.
Úhel pohledu je třeba když se lidi baví o tom, jestli je lepší dieslový nebo benzinový motor v autě, prostě o úhel pohledu jde u věcí, které jsou relativní. Samozřejmě z hlediska vesmíru je relativní všechno....
Měla jsem na mysli, že když řekneme, že jde úhel pohledu, tak tím říkáme, že postoje zakladatelky a rodiny jejího snoubence jsou ekvivalentní, což tady s největší pravděpodobností nejsou a dost hrubě.
Nemyslím to nijak zle nebo proti tobě.

 
bobulka
bobulka - 20.6.2014 10:36

Anahir: tak to je pravda, pokud něco takového sepsali, tak si to o ní zjevně myslí a žádný její postoj i je z toho nevyvede. Pokud to podepíš, jak to je, tak bude navíc rafinovaná zlatokopka.

 
bobulka
bobulka - 20.6.2014 10:33

Linda: No právě. Smlouva má smysl např. pro filmové holywoodské hvězdy, nebo u devadesátiletých miliardářů, u kterých se čeká, že jejich manželství bude krátké, ale přijmy během něj obrovské, zatímco manžel/manželka si budou po dobu manželství válet šunky u bazénu a týt z jeho těžce vydělaných peněz. I v tomto případě ale bývá zvykem stanovit, co si ta osoba po skončení manželství odnese a bývají to velmi slušné částky - přeci jen, nemluvíme o služebné nebo šoférovi, ale o kdysi milované osobě. V našich běžných podmínkách (nevypadá to, že by snoubencem byl George Clooney) mám pocit, že je smlouva celkem na nic - pokud se to vyvrbí tak, že jeden manžel bude chtít druhého obrat, tak to jde smlouva-nesmlouva, záleží jen na "šikovnosti" obírajícího a jeho advokáta. Zkrátka je to výraz neúcty vůči Kateřině, staví ji to do pozice hadru, který poslouží a až se pán nasytí, prostě ji vyhodí bez ničeho, tedy i bez toho, co vložila do manželství ona. Takže vida, anahir má nakonec pravdu, zlatokopové jsou fakt oni.

 
Anahir
Anahir - 20.6.2014 10:21

Tante Ema: vždyť proto říkám v 10:07 , je to o úhlu pohledu

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-143
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.