Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

V osmnácti prý bude otcem

V osmnácti prý bude otcem

Mám pocit, že si náš syn pěkně zavařil svůj budoucí život. V prosinci mu bude 18 let, je ve třetím ročníku na střední škole a teď o víkendu nám sdělil sladké tajemství, že jeho dívka otěhotněla. Asi vám ani nemusím říkat, jaký to byl pro nás šok! A když jsme se pak dozvěděli, či spíše z něj vypáčili všechny podrobnosti, máme důvodné podezření, že ona to na našeho kluka šikovně ušila a on, pitomeček, jí to zbaštil i s navijákem.

Stručně vám zkusím popsat, jak se věci mají.

Že má syn přítelkyni, jsme věděli, nicméně bez podrobností. Nechtěl říkat nic bližšího a my jsme respektovali jeho právo na soukromí a nevyzvídali jsme se. Až teď, po tom průšvihu, nám o ní řekl víc.

Takže: slečna je o čtyři roky starší, je jí dvaadvacet a už má dvouleté dítě, holčičku. Syn s ní chodí půl roku a podle všeho je velmi zamilovaný. Ona bydlí s malou u svých rodičů, otec té její dcery se s ní prý rozešel ještě když byla těhotná. Před asi šesti měsíci se poznali s naším synem a začali spolu chodit, asi to pro ni nebyl problém, patrně jí rodiče malou hlídají.

A ona teď tedy našemu klukovi oznámila, že čeká dítě a samozřejmě s ním. Víte, nechci proti ní být nějak předem zaujatá, neznám ji, nikdy jsem ji neviděla, ale nějak mi to do sebe všechno nepasuje. Sama je ještě hodně mladá, už má dítě o které se pravděpodobně víc starají její rodiče, než ona a zakoukala se do mladého kluka, v tomhle věku je čtyřletý rozdíl ještě hodně znát. Taky máme podezření, jestli v tom nejsou z její strany nějaké zištné důvody, protože manžel má prosperující firmu, je tady v okolí dost známý a možná si slečna myslí, že bude z naší strany dobře zabezpečená.

Prostě se nám to všechno vůbec nelíbí a synovi jsme řekli, že by bylo vhodné zajímat se o testy otcovství, že máme podezření. On se dost urazil, co prý si o ní myslíme, že je to slušná a hodná holka, která měla jen smůlu na bývalého partnera.

Na otázku, jak si to představuje, že je mu osmnáct, není ještě ani vystudovaný, jak vidí budoucnost, že spadne do života s dítětem a k tomu ještě s jedním, které není jeho, odpověděl, že neví, ale že se to přece takhle stává a vždycky se to nějak vyřeší. Ona že mu řekla, že na potrat v žádném případě nepůjde a on se nechce zachovat stejně hnusně jako ten její předchozí, který ji opustil v těhotenství.

Byla to mezi námi hodně vyhrocená situace, ta debata nebyla vůbec příjemná. Kluk je zašprajcnutý, prý klidně sekne se školou a najde si práci, aby je uživil. Vůbec neví, o čem mluví a naše argumenty hází za hlavu. Dokonce to už i zorganizoval, prý můžou bydlet u nás, však máme velký barák a bez problémů se sem vejdeme. Nevěřili jsme vlastním uším. Je z toho poznat, že je pořád ještě dítě, nemá ponětí, co obnáší starost o rodinu a chtěl by v osmnácti letech spadnout do závazku hned vůči dvěma dětem.

Jsme z toho docela v koncích, protože se cítíme bezmocní. Karty má teď v rukou ta jeho přítelkyně, na ní záleží, co bude nebo nebude dál. A já si neumím představit, že by se mi sem nastěhovala i s jejím dítětem a za pár měsíců s novorozencem o kterém bychom ani nevěděli, jestli je skutečně náš. Nechci působit jako nějaká bezcitná a lakomá hydra, ale snad mě chápete, že dělat někomu blbečka se nám taky nechce.

Jsme z toho s manželem dost na nervy, já asi nejsem schopná nějak reálně uvažovat. I přes to všechno je to pořád můj syn, mám ho ráda a nedokázala bych nechat ho na holičkách. Manžel je drsnější, ten mu řekl, že dobře, jestli se chce chovat jako chlap a má pocit, že zvládne postarat se o rodinu, tak má příležitost, ale ať si nemyslí, že tu povinnost na sebe převezmeme my.

A hned mu nastínil budoucí scénář: Pomůže mu se startem tím, že jim koupí byt dva plus jedna, zařídí základním vybavením a tím to končí. O další ať se syn stará sám, když si myslí, že „se to přece nějak udělá“. Pro syna by to znamenalo skončit studium, najít si nějakou nekvalifikovanou práci… a má život v háji.

Já jsem z toho všeho v koncích. Napadá vás, jak by se tahle situace dala vyřešit? Myslíte, že by mělo cenu, kdybych vyhledala tu slečnu a trochu jí promluvila do duše? Jinak budeme mít asi všichni náš život postavený vzhůru nohama.

Renata


5.11.2013   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 131   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - V osmnácti prý bude otcem

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Stanik
Stanik - 6.11.2013 12:45

sharon: ale thdy byla jina doba, v 21 se rodilo bezne, to moje mamka byla uz "stara" kdyz rodiva ve 22... kdyz holky bezne rodily v 18... ale moderni antikonbcepce nebyla dostupna a pred potratovou komisi sel malokdo..

 
monia
monia - 6.11.2013 11:02

Piafka: smajlik - 47 Asi nejrozumnější názor.

 
Bellana
Bellana - 6.11.2013 9:34

Monik: Já slečnu neobviňuji, já se jím divím. Jasně, že kluk měl nepoužít kondom. Ale ona taky neměla jít do styku bez kondomu. Je starší, měla by býtt rozumnější. Jsou to jen sice čtyři roky. Mezi 58 a 62 není velký rozdíl, ale mezi 18 a 22 ještě je. Kromě toho kluci dospívají později (no, někteří nikdysmajlik - 2). Na Renatu se v prvních příspěvcích vrhli jako na zlou jedubabu, která nepřeje lásce a novému životu. Proto jsem cítila potřebu ji bránit. Mám syna a dceru. Kdyby kterýkoliv v nich byl v situaci těch dvou mladých, neskákala bych radostí do stropu a netěšila se na vnouče. Naopak, byla bych těžce zklamaná, že moje děti nemají rozum. A kdyby předpokládali, že "se to nějak udělá", což pro ty dva z článku znamená, že se nechají vydržovat rodiči, vyšilovala bych mnohem víc než Renata a rozhodně bych jim cestičku neumetala. Bohudík moje děti věděli, že se nemohou spolehnout, že za ně budu řešit průšvihy, tak je raději nedělaly.

 
tornado-lou
tornado-lou - 6.11.2013 9:17

Monik: a to je problem, ktery ja mam s HA. Moralni. Chlapi TAK strasne spolihaji na to, zese zenska sama chrani, ze jim ani neprijde namysl, ze bymeli neco udelat sami. A sou desne sokovani, kdyz se to po hich chce.
Verera: vidis a ja mam pocit, ze s to "muze" prave to studium. Driv clovek +- v 18 odmaturoval a sel vydelavat. Mel vlastni prijem, vlastni zodpovednost a uredni zkousku dospelosti prakticky zaraz. Dnes maturuji temer dvacetileti, pak jeste VS, pak mozna prace. Rekneme 7let rozdil. A nejde jen o rodinu, ale treba i o volby. Od 18 muzou volit, ale nemaji jak se rozhodnout, nemaji pracovni zkusenost, zivotni zkusenost...

 
Monik
Monik - 6.11.2013 7:35

Křeček: Ale nikdo nepsal, ze antikoncepce jako takova je fuj. Jenom, ze HA je velky problem pro prirodu, potazmo i pro lidstvo.
Misto toho se da pouzit treba kondom a to se muze angazovat ten kluk i sam.
Ja mam teda zkusenosti spis takove, ze se kondomu brani spis kluci.
Me prislo jen hloupe, obvinovat slecnu, ze ona nevi co je antikoncepce. To vlastne teda nevi ani chlapec jak je videt smajlik - 26

 
PEGG
PEGG - 6.11.2013 7:06

Linda - 5.11.2013 13:44smajlik - 47

 
Jarča*
Jarča* - 6.11.2013 6:42

Piafka: smajlik - 47
Dočetla jsem diskusi a musím se smát. Já taky přišla v 18 s tím, že čekám dítě, druhé jsem pak (plánovaně) čekala ve 22, stejně jako holčina v článku. Sice to první přišlo neplánovaně, ale nemyslím si, že bychom se bývali nebyli schopni o děti dobře postarat. Je pravda, že dneska je jiná doba, jiné priority, v lecčems to mají mladí těžší, ale myslím, že ta psychika je pořád podobná a že když budou chtít, tak to zvládnou. Nemohlo se to za tu jednu generaci až tak úplně změnit, a jestli nám dnešní děti připadají míň zralé, děláme to z nich hlavně my umetáním cestiček. A vztah může a nemusí vydržet v jakémkoli věku.

 
Verera
Verera - 5.11.2013 23:02

tornado-lou: Minulá generace neměla vcelku jinou možnost než vystudovat a orientovat se na rodinu, nebylo moc co hledat, teď je spousta jiných možností, takže s dětma nikdo nespěchá. Ale dřív taky žili děti s rodičema včetně servisu, nebylo kolikrát ani kam se odstěhovat ale možná proto to nebylo divné a nikdo se tím moc nezabýval.

 
tornado-lou
tornado-lou - 5.11.2013 21:32

Piafka: mas pravdu, dneska sou deti desne dlouho deti. 12lety holcicky se lici, ale ve 30 se neciti vyspely na vlastni rodinu. Driv kluci odchazeli v 16 z domu a pracovat, dnes se hledaji jeste po tricitce. Socialni zralost prichazi straslive dlouho po te fyzicke. Zajimalo by me, jak je mozny ze se to stalo tak rychle, vlastne behem jedine generace.

 
kareta
kareta - 5.11.2013 21:27

smajlik - 47Piafka:

 
Piafka
Piafka - 5.11.2013 20:39

Zvláštní je, kolik z vás tady považuje osmnáctiletého kluka za dítě. Ještě mám ten věk celkem v živé paměti a v té době snad všichni mí vrstevníci už značně dlouhou dobu věděli, co si podobnou neopatrností můžou způsobit, jaké mají priority a jak by s nimi podobný krok mohl zamíchat.
Tahle doba je zvrácená v tom, že dovolí patnáctiletým nebo i mladším využívat výhod dospělosti, ale jak je nějakej prů*er, tak je kluk v osmnácti skoro nesvéprávnej chudák, kterej za nic nemůže. Tím nevylučuji, že slečna může být vypočítavá, lehkomyslná atd. On je ale lehkomyslný úplně stejně.
P.S. S antikoncepcí naprostej souhlas s Monik - HA je svinstvo a je v tak velkém rozmachu, že když partnerka požaduje nějakou jinou alternativu, bývají z toho chlapi (a ti mladší asi obzvlášť) úplně na větvi. Holt to chce trvat na svém.
A co bych poradila rodičům v článku? Ideální by bylo, kdyby syn opravdu dostudoval minimálně střední školu a otcovství by bylo možné potvrdit. Pokud je hodně zamilovaný, větší nátlak způsobí, že udělá pravý opak všeho, co mu budete vtloukat do hlavy. Chce to diplomacii, ale neumetat cestičku. Něco jako pomůžeme ti, ale podmínky budou následující...Těžké to je, ale ne neřešitelné.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.11.2013 18:55

Křeček
tak fujaru

 
Křeček
Křeček - 5.11.2013 18:39

S ekologií jsem to myslela tak, že si představuji, kdybychom to hnaly do opačného extrému, jako že antikoncepce je fuj, a tak se tedy budeme množit jako králíci a přírodu zlikvidujeme úplně, až nás bude o pár miliard víc.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.11.2013 18:28

v každém případě nemysleli mozkem ani jeden. Pokud očekávají, že rodiče pomohou, už jen ta myšlenka, že rodiče mají velký byt tak budou bydlet tam. Pokud chtěli sex, to se chtělo chránit. V dnešní době mají velkou informovanost co a jak. Možná to chtěli. Divím se svobodné matce, že se nechrání, aby nebyla hned zase v průšvihu. Její rodiče asi hlídali a ona se mohla chodit bavit. Opravdu to svádí k úvahám o tom, že si myslí, že ji děti uživí. Možná i její rodina zaváhala. Mládí si nedá poradit, někdy se snaží dokazovat, že vědí vše nejlépe.

Můžem se jen dohadovat.

 
sharon
sharon - 5.11.2013 16:09

evropka: třeba zrovna néé....jak to můžeš takhle předem vědět ? ...třeba ty děti nebudou žádné chudinky , třeba se z nich prarodiče po....štěstím.....
jedna známá taky tvrdila že ona se jako babka nepo....a s kočárkem jezdit nebude no a co myslíííš ???....mohla se zbláznitsmajlik - 68
Stanik: njn stalo se , co by za to třeba druhá dala.....já měla taky kluka v 21 a dcera holku v 21.....taky jsem byla tele , zamilovaný tele.......a dnes jsem pyšná....

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.