Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Vyčítá mi ovoce pro děti a sám hulí jako fabrika

Vyčítá mi ovoce pro děti a sám hulí jako fabrika

Nevím, jestli mi někdo dokáže poradit. Vlastně ani radu nečekám, tohle si musím vyřešit sama. Tím, že jsem to sepsala a troufla si poslat do redakce s prosbou o zveřejnění, jsem si spíš trochu ulevila. Protože jak se říká – sdělená starost, poloviční starost.

Mé trápení se jmenuje manžel. Patrně jsem v uplynulých letech byla hluchá a slepá nebo jsem případným náznakům nevěnovala pozornost a nezasáhla včas. Tím pádem jsem se dostala do situace, která už přerostla mou míru trpělivosti a tolerance. Nevím, jak z toho ven, protože mluvit s ním je to samé jako mluvit do vykotlaného dubu.

Jde o to, že můj muž se postupně vypracoval na pěkného sobce a despotu. Navíc je přesvědčený, že jeho chování je v pořádku a problém je ve mně. Ačkoli jsem se moc snažila a stále snažím, neumím docílit toho, aby se na celou věc podíval realističtěji.

Máme dvě děti, starší chodí do první třídy, s mladší dcerkou jsem na mateřské. Žijeme prakticky z jednoho platu. To není nutné rozebírat, spousta žen tím prošla nebo prochází a asi ví, jak je někdy těžké to zvládnout, když mužův příjem není výrazně nadprůměrný.

Z mateřské zaplatíme část pravidelných měsíčních plateb a dál je vše na manželovi a jeho příjmu. A v tom je kámen úrazu. On mi totiž dává peníze na příděl, každý týden mi odměří částku, s níž musím vystačit. Suma to není nijak velká a musím se hodně snažit, abych s ní vyšla. Pravda, co se týká jídla, je muž docela skromný a nemá nepřiměřené požadavky. Jenže na druhou stranu, co se dnes dá považovat za vyloženě laciné jídlo, že?

Nicméně to není hlavní problém. On totiž není vůbec schopen uznat, že s nástupem syna do školy se zvýšily i výdaje. Samozřejmě že se od září několikrát stalo, že jsem nevyšla a musela mu říct o další peníze. Školní pomůcky, různé fondy, kroužky... Myslela jsem, že to pochopí, jenže to jsem se spletla. Prohlásil, že jsem s takovými výdaji měla počítat předem a připravit se na ně, tedy ušetřit. Vůbec nechápe, že s jeho týdenním přídělem sotva vyjdu, natož abych z něj něco ušetřila.

A pak to přišlo. Když jsem se ho zeptala, na čem například bych podle něj měla spořit, tak mi zcela vážně řekl, že není nutné kupovat dětem tolik ovoce a jogurtů, on jako dítě to taky neměl každý den, a vyrostl. A když prý takhle rozmařile rozhazuju a dopřávám si (!), tak se nemám divit.

Přiznávám, ujely mi nervy. Také jsem cítila velkou bezmoc a strašné ponížení. Hodně jsem se s ním pohádala a vyčetla mu, co je to za otce, když dětem odpírá kvalitní jídlo, a přitom mu není líto dát každý den peníze za krabičku cigaret. (Je poměrně silný kuřák a kupuje si cigarety v horní cenové relaci.)  Na to mi odpověděl, že ON si na to vydělá a já nemám právo mu vyčítat, za co své vydělané peníze utratí.

Jsem z toho špatná. Dokonce začínám uvažovat o tom, že najdu jesle a začnu chodit do práce, jen abych se zbavila té peněžní závislosti. Ale je mi líto takhle mordovat roční dcerku. Mám pocit, že by to odnesla především ona.

Ze všeho je mi nějak nanic. K manželovi už necítím žádnou úctu, nic. Když vidím, jak si s dětmi hraje, dělá se mi nevolno při vzpomínce, jak se zachoval. Odmítám s ním spát, hnusí se mi. Jako chlap to u mě prohrál na celé čáře.

Jak říkám, nečekám žádnou radu, vím, že konečné řešení je na mně. Jen jsem si dovolila vypsat se tady ze svého smutku a trápení. Děkuji všem, které mne vyslechly. Jen by mne zajímalo, jak to je s rodinnými financemi u vás... Když o tom mluvím s kamarádkami, považují mě za exota, protože peníze na příděl od manžela nedostává žádná z nich, i když jsou také na mateřské. Asi jsem někde udělala chybu.

Katka


12.11.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 151   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vyčítá mi ovoce pro děti a sám hulí jako fabrika

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Křeček
Křeček - 12.11.2008 9:41

Zaffira: nesmí se ptát na děti, ale stejně ti pak dítě onemocní ještě ve zkušební době, kdy Tě můžou vyhodit bez udání důvodu

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:40

Ota: jj souhlas.... ale i na tuhle úroveň musí člověk mít...ale to už je jiná debata...my naštěstí zrovna (konečně) máme smajlik - 60smajlik - 68
no pěkně, ta pálka za obleček...tak proto ani neremcal, když jsem si k botám koupila i novou bundu za litr (po slevě z 1500) smajlik - 34smajlik - 34

 
Křeček
Křeček - 12.11.2008 9:39

sharon: taky bych maminku nezatahovala

 
Křeček
Křeček - 12.11.2008 9:39

Kaca: když ono je to dané hlavně tím, že z manželova platu nelze vyjít a většinou mu taky nezbývá kapesné pro osobní potřebu
takových debilů, o jakých e tu píše, je určitě dost, ale většinou je to opravdu tak, že rodina musí dát na provoz VŠECHNY peníze

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:38

Zaffira: asi jo...já jsme doma už dost dlouho a tohle jsem neměla zatím možnost vyzkoušet na vlastní kůži.....na to se mě totiž ptali už kdysi jinde, prý abyste nám za dva roky neodešla na mateřskou....na to odpovídám, že jsme ženská a děti chci a že za dva roky můžu odejít i bez dítěte prostě jen proto, že se mi u nich přestane líbit smajlik - 99 a taky jsme to tenkrát udělala.....no čuměli...i při pohovoru, a přijali mě..asi tam potřeboavli nějakou ráznou, upřímnou držku nevymáchanou smajlik - 34..ale čuměli i pak nad mojí výpovědí...a bez mateřský smajlik - 98

chci říct, že i když na to je zákon, stejně se každej zeptá..prověřit je asi můžeš nechat...ale k čemu to bude, přijmou tě a pak ti daj míň peněz, bez osobního ohodnocení nebo tak něco...prostě už budeš nežádoucí "ta co prudí" smajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36 no..za 3 roky si to vyzkouším na vlastní kůžiu, jaký to je hledat práci po 2 mateřských doma...firma mi skončila během 1. mateřský....no už se "těším" smajlik - 98

 
Ota
Ota - 12.11.2008 9:36

Kaca: dobrý přístup lepší koupit pořádnou věc než levnou ....

zimní oblečení na kolo hmm no to je v čechách tak 5000+ ... já to mám naštěstí z USA , kde většina věcí stojí tak půlku ... a kolo si hlídám jako ostříž ono váží jen 7,5 kilo .... to odnese i malé dítě ale asi by na tom nikdo jen tak neodjel nemám na tom šlapky smajlik - 33

 
sharon
sharon - 12.11.2008 9:35

tak nějak nesouhlasím s názorem do problémů zatahovat "maminku"....je to jejich život, jejich problém a matka ho určitě k tomuto nevychovávala.....ale jak tady čtu, z mateřské bych si oddělila to co manžel prokouří, zbytek mu odevzdala a kompletně celé hospodaření bych nechala na něm......hezky bych mu sdělila, ať si to vyzkouší....pokud se s ním nelze domluvit,pak si nechat určit soudem výživné na děti...a když píšeš jak se ti hnusí a odmítáš s ním spát, pak to k ničemu dobrému stejně nevede....zkuste manželskou poradnu, nebo psychologa, není to dnes žádná hanba !smajlik - 62

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:32

Křeček: tojo...a čoveče, jak to tak kolem sebe slyším, děsí mě to, jaký dokážou bejt ti chlapi smajlik - 79smajlik - 85

 
Zaffira
Zaffira - 12.11.2008 9:32

Kaca: přesně. Nechápu, proč dost chlapů zblbne, když mají manželku na MD - najednou maj pocit, že ji můžou buzerovat, že ji živí. Ale že ona se celodenně stará i o JEHO dítě, tj. je to nejmíň dvojnásobnej pracovní úvazek, to jaksi schválně neviděj smajlik - 36
Jo a o té pracovní síle - vím že to není jednoduchý, ale dnes se zaměstnavatel vůbec nesmí ptát na děti a jiný podobný otázky, tj. oháněla bych se diskriminací, zaměstanavateli je houby po tom, má-li žena děti (chlapa se taky neptaj), nikdo nemá povinnost na tyto dotazy odpovídat a lze se obrátit i na úřad práce nebo jiný instituce, aby prověřil zaměstnavatele, jestli tam při výběru zaměstnance nediskriminují smajlik - 26

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:31

Stanik: no ono právě když jsou pak v rodině děti, navíc jedno takhle malý a druhý už čerstvě školní, nejde to tak dobře dělit, domácnost, nájem, energie a ty dětský výdaje jsou nepoměrný částky...a jestli je na mateřský, tak samostatnej účet by byl snad ještě horší....nevím, tohle si musí posoudit každej na svý podmínky smajlik - 26
a pak, kdyby došlo na lámání chleba, on by mohl říct, hele ze svýho paltím hypotéku a energie, tak Ty táhni s dětma, nedalas sem ani korunu...na to doklady na účtě má...ale na nákupy jídla a plen a školních potřeb už doklad většinou nemá a byla by nahraná....dá se to silně zneužít

 
Křeček
Křeček - 12.11.2008 9:28

Kaca: to máš správný pocit smajlik - 47
že je realita věštšinou jiná, to je další věc... smajlik - 65

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:27

Ota: ses stih zabít dřív, než by to udělal ona smajlik - 98smajlik - 56smajlik - 56

jj v tomhle mám doma naprostej poklad..kolo (nový!!smajlik - 76) mu ukradli už před lety a koupil si ho opravdu až loni, kdy jsme měli už na to poplatit všechno kolem dětí, trochu si vylepšit bydlení aspoň novým nábytkem (žili jsme ve 35 let starým univerzálu ještě po našich) a až teprve pak když zbylo, koupil si kolo smajlik - 60 a to muselo zbejt 2x, abych i já něco měla...tak koupil kolo a mně foťák smajlik - 60...a teď zas dělba přebytků...on si pořídí zimní obleček na kolo (asi sám víš , jak "levný" to je smajlik - 98) a já jsme tím pádem dostala "pokyn" koupit si pořádný zimní boty (ty jsem potřebovala a chtěla a na to konto dělby přebytků se řeklo, že když teda boty, tak pořádný)...prostě peníze z jeho práce jsou nás obou, když já jsme na mateřský a nemůžu do práce smajlik - 26 mně to přijde jako normálka

 
Stanik
Stanik - 12.11.2008 9:23

rosa_canina: rozhodne...ay se to rozdeli... plus treba zalezi sporici ucet nebo stavebko...tak by si se zbytkem tech penez mel kazdej delat co chcea druhej by mel byt zticha...sice nemam deti, ale oddelen ucty povazuju za bezva vec.. clovek si tak snaze uchova dusevni zdravi a nema nutnani druheho plisnit, protoze by mel pocit ze ten druhej utraci za blbosti... ja zastavam nazor,. ze kdyz si na to musel tvrde makat klido si to kup... provozni vydaje mame vyreseny tak co

 
Kaca
Kaca - 12.11.2008 9:22

Zaffira: taky mám pocit, že mateřská je pro potřeby matky (i proto je stejná u 1 dítěte jako u dvojčat...není počítaná na potřeby dítka, ale pro matku smajlik - 42) a matka tím, že je doma a nevydělává, by měla být živena mužem, kterej jí do téhle situace těma dětma dostal.... jenže spousta chlapů na tohle neslyší a myslí si, že starost o děti a domácnost a "služkování" je standard a pohodlnej standard, že jo?? pro něj...tak proč jí povolovat?? smajlik - 98smajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36

 
orinka
orinka - 12.11.2008 9:21

Kaca: nehledě k tomu, že každý začátek zaměstnání potřebuje nutnou investici: jízdenka, vyšší výdaje na stravování, oblékání, než dostane první výplatu, z čeho to má platit? Pochybuju, že ten její zázrak ji založí.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77230.
    Archiv anket.