Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Chce mě uvázat doma u plotny

Chce mě uvázat doma u plotny

Máme velké neshody s manželem kvůli mému nástupu do práce po mateřské dovolené. Podle něj jsem sobec, který myslí jen sám na sebe a nikoli na děti. Hučí to do mne horem dolem, až si začínám myslet, jestli nemá nakonec pravdu. Proto by mne zajímal názor ostatních žen.

Je mi dvaatřicet, máme dvě děti rychle po sobě: čtyřletou holčičku a chlapečka, kterému budou na podzim tři roky. Bude mi tedy končit mateřská a od ledna bych chtěla nastoupit do práce. Vyloženě se na to těším, protože, ač své děti nade vše miluji, po čtyřech letech doma toho mám už docela plné zuby. Ničí mne ten stereotyp, už ráno, když větrám a stelu postele, mám pocit, že se musím každou chvíli zbláznit.

Jenže manžel se na můj návrat do zaměstnání dívá skepticky, jak mi otevřeně sdělil, v žádném případě s ním nesouhlasí. Podle něj je důležitější, abych zůstala ještě doma alespoň dalších pár let, než se mladší syn hospodyněpřehoupne přes první třídu. Pro mne je ale taková představa přímo děsivá! Navíc jsem z manželova postoje docela šokovaná, nikdy dřív ani v nejmenším nenaznačoval, že preferuje model „žena u plotny“.

Možná mu stoupl do hlavy jeho pracovní úspěch. Za poslední tři roky se v práci docela vyšvihl, propracoval se až na vedoucí pozici v jedné nadnárodní firmě a tím pádem k velmi, opravdu velmi nadstandardnímu platu. Zcela bez problémů dokáže naši rodinu finančně zajistit, na jeho obranu musím říct, že co se financí týká, nemáme problémy. Vlastním kartu k jeho účtu a můžu zcela volně nakupovat. Nikdy mi v tomto ohledu nic nevyčetl.

Takže k nástupu do práce mne nenutí finance. Chci pracovat, abych vypadla z toho domácího stereotypu. Netoužím budovat kariéru a trávit mimo domov čas od rána do večera. Zkusila bych si najít místo i na zkrácený úvazek. Manžel je však tvrdě proti, nesouhlasí s nástupem syna do školky hned v jeho třech letech, prý je na to ještě malý. Podle něj bych se dětem měla ještě několik let plně věnovat. Argumentuje tím, že kvůli mé vlastní seberealizaci a pár korunám, které bych vydělala, zahodím to nejdůležitější období v životě našich dětí.

Není mi z toho dobře. Připadám si jako v pasti a nevím, co mám dělat. Podřídit se manželovu přání a zůstat doma i přes můj vlastní odpor, nebo se zařídit po svém a práci si prostě najít a dát děti od ledna do školky i přes manželův výslovný nesouhlas?

Natálie


28.7.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 164   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Chce mě uvázat doma u plotny

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Křeček
Křeček - 28.7.2011 10:43

Pán se bojí, že nebude mít vyprané fusekle a teplé korýtko na stole, co. A nedej bože by snad měl s dětma pomáhat smajlik - 36

Žeň ho do patřičných mezí (fakt nemyslím rozvod, jen pána srovnat do latě) a jdi pracovat, pokud si to přeješ.

A hlavně se ho neptej, ono chlapům nedělá dobře, když se musí rozhodovat. Prostě oznamuj: zítra mám jednání do šesti, vyzvedneš kluky ze školky a dáš jim večeři.

nějaké takové: Prosím tě, mohla bych híta tam a tam, kdybys byl tak hodný a pohlídal... blbost, nikd ynebude mít čas, ten tvůj bue ještě pařičně nasr*** a protivný,.

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 28.7.2011 10:39

Nechci se tady žádné dotknout,ale nad některými matkami na MD kroutím hlavou. Mám docela výhled z práce a vidím pořád stejný obraz.Jdou 2 a klábosí.Děti otočené zády k sobě,takže s nimi nekomunikují.Nebo mamka telefonuje a nevnímá, co jí říká dítě. Máme ve městě 2 kluby pro maminky a děti, prý se tam schází 17-20 stále stejných duší.V parku je dětský koutek, děcka blbnou na prolízačkách a dozor plká mezi sebou. pak se nedivím,že matky blnou, když furt jen řeší mezi sebou jídlo a plínky. Přijde mi,že mamka, která s dětmi vystřihuje,maluje,sportuje ve smíšeném prostředí,nemůže zblbnout. Moje generace neblbla s výrazy jako těhu,mimísek apod.Proč?

 
Capelucita
Capelucita - 28.7.2011 10:36

Za socialismu byl v ČR vybudován ohromný kult matky. Všem matkám se dostávalo velkých výhod, počínaje tím, že byly jesle, školky (mnohdy i týdenní), fungovaly školní jídelny i družiny, konče nestandardně dlouhou mateřskou, potažmo rodičovskou dovolenou. Zaměstnavatelé, obvykle velké firmy, vycházely matkám vstříc, nebyl problém si brát v době prázdnin dovolenou, na rekreaci rodiče s dětmi dostávali automaticky přednost a přiznejme si, že pracovní doba se leckde zkracovala a v jejím rámci si spousta lidí vše zařídilo - od běžného nákupu, po doktory a pod, takže když padla, tak měli veškerý volný čas lidé už jen pro sebe a své volnočasové aktivity.
Dneska je jiná doba a na výdobytky, které se v našich zákonech vůči matkám pořád drží, tak většina žen doplácí tím, že hůře schání práci - zaměstanvatel se bojí, že do ní nainvestuje a ona mu pak zůstane několik let doma na mateřské. Takže vlastně na to my ženy doplácíme.

Ale měla bych se vyjádřit k tvému problému. Už i čeští psychologové dochází k názoru, že pokud matka není spokojená, tak svoji frustraci přenáší na děti. A je jedno, jestli je dítěti pár měsíců či 4 roky. Jestli nejsi spokojená, tak je správné, že si hledáš jiné aktivity. Určitě je lepší jít do práce, na plný či částečný, nebo se věnovat charitě, než být doma a díky frustraci rozšířit řady matek-alkoholiček, který sklenkou zahánějí prázdnotu.

A hlavně, pokud manžel tak tlačí, abys byla doma a věnovala se dětem, domnívám se, že je to z důvodu jeho vlastní kariéry. Pokud bys ty dál nepracovala a věnovala se jen třeba nevýdělečným dobrovolnickým pracem, určitě si ošetři nějakou smlouvou u notáře, jak by se k tobě a dětem postavil manžel v případě rozvodu. Hodně holek, ze kterých se staly "profesionální manželky a matky" pak musí snášet manželovi úlety, protože jsou už nezaměstnatelné.

Držím palce, ať svoji situaci vyřešíš tak, abys byla víc v pohodě.

 
PEGG
PEGG - 28.7.2011 10:34

A mě nejvíc vadí, že některé z vás mají potřebu hned nadávat a urážet. Prostě co člověk, to jiný názor a lze ho snad vyjádřit bez urážek.smajlik - 105

 
sharon
sharon - 28.7.2011 10:29

možná jí chce mít u plotny proto že výborně vaří....to každá nesvede

 
sharon
sharon - 28.7.2011 10:28

Riki: smajlik - 68smajlik - 68

 
Riki
Riki - 28.7.2011 10:27

No, já myslím, že je to stejně zbytečná diskuze, protože když se to manželovi nebude líbit, prostě jí zabaví tu kreditku, a tím je po debatě. smajlik - 42

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 28.7.2011 10:27

nečetla jsem příspěvky. a ačkoliv mám z emancipace už poměrně slušně vymytej mozek smajlik - 42, souhlasím spíš s manželem z článku než s pisatelkou. pečovat o děti (navíc vě věku 4 a 3 roky) přece neznamená bejt zavřená doma u plotny a kvokat. S takhle velkýma klukama se dá už podnikat spousta věcí (muzea, výlety, sport, nějaký vlastní "projekty"). Tohle intenzivní věnování se jim dá podle mě do života mnohem víc, než tzv. působení kolektivu někde ve školce, kde se z nich stanou zviřátka bojující o hračky a mající obtýden rýmu nebo chřipku smajlik - 20 nepíšeš, co je tvoje profese, ale předpokládám, že pokud jsi byla uplynulý čtyři roky doma u tý plotny, asi to nebyla zrovna nějaká super kreativní práce, bez který se nedá žít. nebuď pitomá. buď ráda, že máš manžela, kterej vás v dnešní době nadstandardně zabezpečí a dvě super zdravý děti, kterých si můžeš užívat smajlik - 58

 
Stanik
Stanik - 28.7.2011 10:26

sevenofnine: 10:22 smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
pippi.dlouha.puncocha
pippi.dlouha.puncocha - 28.7.2011 10:24

Mně hlavně přijde neuvěřitelné, že si některé z diskutujících dovolí jí napsat, že nemá ráda svého manžela ani děti, když chce jít do práce a nemusí!smajlik - 55

 
sevenofnine
sevenofnine - 28.7.2011 10:22

jinak mě točí názor, máš dítě tak se absolutně všechno musí podřídit jemu. A za pár let píše nešťastná holka "tchýně děsně vysí na manželovi, do všeho kecá, všechno chce vědět, řídit, žije náš život" ... Věnovat se dětem - ANO, obětovat se - NE .
Největší peklo je schopná připravit žena ženě, je neuvěřitelné jak jsou některé ženy schopny klovat do nějaké jiné co si dovolí neobětovat se ... V poslední době mám pocit, že za spoustu světového zla můžou staré ženy, které mají v rodiném klanu moc ...

 
Stanik
Stanik - 28.7.2011 10:15

Citronka: jj, jsem vdana deset let.. peniize jsou spolecne.. ale ucet mame kazdy svuj. Ono je to i prkaticke, kdyby se jednomu z nas neco stalo, aby ten druhy mel nejake penize k dispozici, nez se vyridi dedicke rizeni, apod. - mozna to nekomu sni divne, ale jsem v promhle pragmatik a praktik.smajlik - 26 to ze mame oba zivotni pojisteni vinkulovane ve prosech toho druheho povazuju rovnez samozrejmost.

 
sevenofnine
sevenofnine - 28.7.2011 10:13

jejda já Natálii chápu, teď se uváže doma a za pár let se může stát ledasco a třeba se stane ex, co bude dělat potom? Najde si práci uklízečky a bude živořit v exilovém domě? O děti by pravděpodobně přišla ... a co důchod? Co když se na ni pan dokonalý vykašle v 50? Nebo jej srazí auto? Co pak bude dělat? Žádnou pořádnou práci nedostane. A nevím, mě se nelíbí tohle těsné poutání na děti, Natálie má vlastní život nikdy by neměla žít život dětí nebo manžela nebo kohokoliv, má žít svůj život. Já jsem ve stejné pozici a pracuji částečně z domu a je to paráda, děti chodí do školky od 8:30 do 14:00 nijak je to nestresuje umí spoustu nových věcí nebrečely nikdy. Od září budu vozit starší do školy a protože pracuji tak jak pracuji tak mohla jít do výběrovky (má ji kdo vozit) jinak by skončila v nejbližší škole. Takže práce ano, ale tak aby to nenarušovalo běh rodiny. Já Natalii i obdivuji, stará se sama o děti celou mateřskou nestrká je chůvě a teď po 4 letech chce jít na pár hodin do práce, co je na tom tak špatného? Něco jiného by bylo malý má 6 měsíců chci jej narvat do jeslí a cítit se volná, ale to ona neudělala. mě přijde normální, že 3leté dítě jde na pár hodin do školky, kdyby tady psal její manžel jak je jeho žena doma s dětma cca 7 let a jak on všechno platí tak by jste mu nasadili svatozář a ji sežraly ...

 
Stanik
Stanik - 28.7.2011 10:13

anhelli: no mamka s namam byla doma 4 roky, materska byla 2 leta.. bracha je po me, tak to mohlanatahnout.. ale pak uz pracovat musely vsechny.. a deti hezky do jesli a skolek.. a je to tak dobre, vystonaly se dirv, nez musely do skoly a taky mi prijde, ze jsem byli samostatnejsi a otrkanejsi. Kdyz vidim kamosku, jak nejde do kina, co ma 200 metru od baraaku ve dvoutisicovem mestysu, protoze devitileta holka nemuze byt doma na ty dve hodiny sama doma... to je proste ukrutny. A to cele v dobe mobilu a jinych dohlizecich bonzzarizeni....smajlik - 76smajlik - 55

 
Citronka
Citronka - 28.7.2011 10:12

stanik: My peníze máme jak říkam "společné", ale každý máme svůj účet, věci platíme dohromady, jídlo, ale nikde nemáme peníze na haldě a nebereme si z toho.....blbost dle mého nevim no.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.