Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Nahota v rodině a dětský stud

Nahota v rodině a dětský stud

Když jsem byla malá, vzpomínám si, že se před námi rodiče úzkostlivě skrývali a v žádném případě by se před svými dětmi neukázali nazí. Když jsem dospěla, vdala se a narodila se nám dcerka a pak ještě druhá, praktikovali jsme s manželem naprosto odlišný přístup, než měli naši rodiče.

Ne, že bychom se před dětmi schválně producírovali a předváděli tak, jak nás pánbůh stvořil, ale nějakou zvláštní vědu jsme z toho nedělali. Klidně jsme se s dcerkami koupali a užili si přitom spoustu legrace, když jsem se převlékala já nebo manžel a některá z našich cácorek zrovna vešla do ložnice, nezačali jsme se zběsile zakrývat ani jsme je rozhořčeně nevykazovali ven.

Naše dcery tak od malička braly lidské tělo a nahotu jako něco zcela přirozeného.  

Zlom nastal až před časem u starší dcery. Bude jí deset let a najednou se před námi začala stydět, nepřeje si, abychom za ní (hlavně manžel) chodili do koupelny, a když se v pokoji převléká, hlásí to předem, abychom tam náhodou nedej bože nevtrhli.

Respektuji to. Myslím si, že prochází zcela normálním a přirozeným vývojem a stud k němu v tomto období patří. Bohužel, manžel to nějak není schopen pochopit, pro něj je to pořád jen malá holka, navíc jeho dcera a to, že se před ním najednou začala schovávat, a když ji náhodou spatří nahou, tak ječí jako Viktorka u splavu, velice těžce nese. Hubuje ji za to, vysmívá se jí. Častuje ji hláškami jako „co bych na tobě asi viděl“ apod.

Vysvětluju mu to horem dolem, ale marně. Připadá mi, že se snaží dceřin stud násilně odbourat tím, že schválně provokuje situace, aby jí její intimní soukromí narušil. Z bezpečnostních důvodů má dcerka zakázáno se v koupelně zamykat a on jí tam klidně vtrhne bez zaklepání, když se koupe. Vždycky s nějakou záminkou, třeba že si jde umýt ruce po použití WC. Holka ječí, on se směje nebo ji hubuje.

Vadí mi to, je mi té naší malé líto. Na manžela se kvůli tomu opravdu zlobím a už nevím, jak bych mu měla vysvětlit, že něco takového dělat prostě nemůže. Jako bych mluvila do dubu: „Krucinál, nejsem přece žádnej úchyl. Je to moje dcera, od malička jsme tu s tím nikdo nedělal žádný cavyky a teď si slečinka bude hrát na stydlivku.“

Když o tom tak přemýšlím, mám pocit, jestli byl náš zavedený model nezakrývání se před dětmi, správný. Možná jsem měla hned zpočátku prosadit v tomto ohledu právo na určité soukromí. Protože si nevzpomínám, že můj otec by si vůči mně někdy něco takového dovolil. Stejně tak, jako se naši styděli před námi, respektovali od určitého věku naše právo na vlastní stud.

Zajímalo by mne, jak jste to měli doma vy jako děti a jak to praktikujete se svými potomky. Myslíte si, že je vhodné, když se rodiče ukazují před dětmi nazí? A co byste mi radili na manžela? Jak ho mám přesvědčit, že má dceru nechat na pokoji a zbytečně ji netrápit?

Pavla


26.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 202   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Nahota v rodině a dětský stud

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Danie
Danie - 26.5.2009 11:19

Grainne: ano, to odmítnutí respektu, to je to, čemu se tady divíme!

Ota: otočím to, co bys dělal ty, mít dceru, která si najednou nepřeje být rušena v koupelně? Budeš to respektovat, nebo budeš záměrně vyhledávat situace, abys jí přinejmenším dokázal, že ONA na to nemá nárok?? A pokud ti to nedojde samo, chytneš se za nos, když se ti manželka bude snažit situaci přiblížit a ukázat z jiného pohledu? Myslím, že přiměřeně dobrý otec by se nad tím měl alespoň zamysletsmajlik - 26

 
PEGG
PEGG - 26.5.2009 11:15

Ota: ty ho hájíš jako bys ho znal. Tys ještě neslyšel o násilí v rodině? To chování je při nejmenším neomalené a zlomyslné. Jako matka bych tomu udělala přítrž, práva jednotlivce končí tam,kde začínají práva dalšího člověka. Srovnej se s tím jak chceš,ale takhle se dospělý člověk nechová. smajlik - 76

 
monacha1
monacha1 - 26.5.2009 11:12

Ota: já nechápu ten tvůj příklad... co s tím má společného, že vaše děti vědí, že se milujete? To je něco úplně jiného a nepředpokládám, že je zvete, aby se při tom na vás dívali. Prepubertální období je strašně důležité, co se týče rozvoje sexuality, uvědomění si vlastního těla a studu. Je to období nejcitlivější na rozvody rodičů, ve škole stačí posadit kluka k holce a je to pro ně největší trest. Ona má na ten stud právo, je to přirozené, a pokud se otec za každou cenu dožaduje být u ní při koupání a ještě se jí vysmímá, požadovala bych od něj přinejmenším víc taktu. Nehledě na to, že každé dítě by mělo vědět, že jsou věci, které jim nesmí dělat nikdo, ani vlastní matka ne.

 
monyk
monyk - 26.5.2009 11:09

Grainne: Take mne na tom zarazi ten fakt, ze manzel ac pozadan jak dcerou tak manzelkou o respektovani soukromi dcery ji i nadale leze do koupelny. Asi by opravdu bylo vhodne dceri povolit se v koupelne zamykat, ale znovu a velmi durazne manzela odkazat do patricnych mezi. Ale pokud by se jednalo o meho manzela, ktery by i pres mou zadost nadale dceru provokoval a okukoval, asi bych zbystrila pozornost. Nedokazu si predstavit, ze kdyz manzelovi vysvetlim, ze si neco nepreju, ze ten bude ¨jak na potvoru¨ ve svem chovani ci jednani pokracovat.

 
Florencie
Florencie - 26.5.2009 11:04

Tarantule: Grainne: plně souhlasím smajlik - 47

 
Florencie
Florencie - 26.5.2009 11:03

Ota: nemám slov moralisto smajlik - 20

 
Grainne
Grainne - 26.5.2009 10:59

Ota: bohužel to úporné trvání na tom, že se nic neděje, vyvolává domněnku, že úchyl je.
Má představa normálního chování v tomto případě je, že to odmávne, jako nepodstatné, ale bude to respektovat. Tenhle článek by patrně nevznikl v situaci, kdy dotyčný bezelstně proběhne koupelnou, popadne zapomenutou věc a zase vyběhne a mezitím dcerka stihne zaječet.
Ono i pouhé nerespektování studu a postoje k nahotě druhých je svým způsobem úchylné, co na tom, že se jedná o naše vlastní děti. Kdyby mi někdo vlezl do koupelny bez mého svolení, patrně ho praštím čímkoliv, co bude po ruce.
Sledování někoho, kdo si to nepřeje, úchylka je, takže dotyčný pán si musí uvědomit, že se minimálně chová nepatřičně, úchylku by musel vyšetřit sexuolog.
Tady je zvláštní ten nerespekt k jiným osobám, včetně manželky. Mému manželovi tedy alespoň stačí říct jednou, že tohle si nepřeju a respektuje to.

 
Danie
Danie - 26.5.2009 10:59

Ota: tedy nevím, že bychom tady zle mrmlaly, pisatelka si snažila pomoci sama, ale její manžel na její domluvy nechce slyšet, to je pro nás asi zarážející, proto v tom vidíme něco divného. S prominutím, pokud někdo nerespektuje právo druhého na svoje soukromí a poukazuje na to, že JEMU to taky nevadí, mi nepřijde zrovna akorát. A je jedno, že se jedná o jeho dceru, právě naopak.

A řekla bych, že dcera hysterčí právě proto, že si tatíkem nemůže být vůbec jistá. Tím myslím jeho "překvápka" a posměšky. Já bych ječela už preventivně, jakou má jinou možnost, když už vás několikrát normálně upozornila na to, že jí to vadí. Opakuju, tatínek je přinejmenším neomalenýsmajlik - 9

 
elephant
elephant - 26.5.2009 10:56

Ota: ty mícháš hrušky z jablkama. tady jde o princip toho, že dcera chce být v koupělně sama a otec jí tam záměrně leze a ještě se jí vysmívá a pro ni je to ponižující (což se nedivím).
To že vy si s manželkou jucháte a kluci to ví - no tak to ví a respektujou vaše soukromí, tak vy respektujte jejich a nelezte jim do koupelny.

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.5.2009 10:54

Ota: ja si jen proste myslim, ze tatinek tady v tom pripade holku svym zpusobem ponizuje, vysmiva se ji a nebere ji vazne... nemyslim, ze by tohle bylo zrovna "vychovne"... Moc se mi libi, jak sami chlapi jsou jesitny na sve suliny, vykonnost atd. Ale jak jde o respektovani o druhe, tak "z toho prece nebudem delat vedu"...
Ono proste bude stacit, kdyz ji tam nebude lezt...

 
Tarantule
Tarantule - 26.5.2009 10:54

Ota: A možná právě kvůli takovým jako jsi ty se sexuální zneužívání dětí bagatelizuje. No, hlavně že to nerozbije rodinu.... Btw. pokud dědeček pusinkuje vnučku a ona u toho ječí jak na lesy, asi to taky není v pořádku. Ale proč ho hned chudáka odsuzovat že, třeba je to jen fracek nevychovanej, přecitlivělej... Ty jsi asi nikdy nepřišel do kontaktu se sexuálně zneužívaným dítětem. Já jich znám víc (i když dnes už jsou dospělí) a ten vzorech chování z článku je mi v tomto směru povědomý. Bohužel, zkušenost (ač ne osobní) nemůžu vymazat jen tak z hlavy a nemůžu s čistým svědomím napsat "vždyť o nic nejde". Kdyby o něco šlo, asi bych si to dlouho vyčítala i když ty lidi vůbec neznám. Na druhou stranu si nemyslím, že bych jakýmkoli svým příspěvkem dokázala rozbít funkční rodinu. Pokud je všechno v pořádku, dá se můj příspěvek brát pouze jako "hloupý", pokud ale všechno v pořádku není, může být impulsem ke změně. A kdyby se takto chovala moje dcera (zatím děti nemáme, tak jn teoreticky) vůči mému příteli (potencionálnímu otci) pak bych byla první kdo by na něj "uhodil" a kdo by ho opravdu ostře sledoval. Protože člověk opravdu nikdy neví... i když toho druhého miluje a myslí si že ho zná. I když u nás se bojím spíš druhého extrému, můj přítel tvrdí že když budeme mít dceru tak jí nebude přebalovat ani koupat, prý že by si připadal jako pedofil. To je ovšem taky problém, nicméně zdaleka ne tak vážný jako kdyby jí lezl do koupelny když ona nechce. U nich doma holt nahota byla tabu. Všude je něco, ale to ještě neznamená že by se to mělo brát na lehkou váhu. Je statisticky dokázáno že nejvíc sexuálního násilí se děje právě v rodinném kruhu a je nejvíc přehlíženo právě kvůli tomu aby se "nerozbíjela rodina". To co je dle tebe "nabourávání rodiny" totiž může někomu zachránit život. Nebo snad chceš popřít i to, že sexuální zneužívání sebou přináší následky na celý život?

 
monja
monja - 26.5.2009 10:53

elephant: absolutní souhlas smajlik - 5 proč dělat dětem něco - cokoli, co se jim nelíbí, nechápu smajlik - 26

 
Ota
Ota - 26.5.2009 10:52

elephant: jasně d´t o ničem jiném nemluvím ... jen mi není jasné proč některé "vosoby" mají hned jasno a hlásí úchyla.....

 
Ota
Ota - 26.5.2009 10:51

monacha1: no nevím ... například oba naši starší synové vědí, že se o víkendu ráno s manželkou v ložnici milujeme, nejstarší dokonce někdy odvléká od ložnice malého když nám buší na dveře .... nemám pocit, že by jsme jim tim nějak ubližovali ... ale jsou to jenom kluci že ?
Kdyby to byly dcery možná by nás některá tarantule označila za úchyly, kteří jim ohrožují mravní vývoj.

Vlastně mě teď napadá , když třeba ve skanzenu v Kouřimi jsou takové ty sednice kde se žilo jedlo spalo, milovalo a mylo na jedné hromadě ... to vlastně každý ten sedlák nebo podruh byl úchyl ... co ?

 
Viv :o)
Viv :o) - 26.5.2009 10:51

Ota: v poradku uz neni jen to, ze se ji vysmiva "co bych na tobe asi videl"... myslim, ze kdyby mel pet pohromade, bude to respektovat a bude rad, ze se holka umi ozvat... kdyby melo dojit napr. na zneuzivani vi, ze holka ma nejake vlastni obranne mechanismy v sobe... a to co se s ni deje je prirozene a normalni, tak proc se ji vysmiva?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77220.
    Archiv anket.