Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Po dvanáctiletém manželství jsme dospěli do stádia rozvodu. Bolí to moc a není to vůbec pěkné období, které všichni, včetně našich dětí prožíváme. Máme dvě – desetiletou dceru a sedmiletého syna. O tom, že se rozvádíme, jsme je již informovali a obě jsou z toho velmi smutné.

Co bych řekla k samotnému rozvodu. Vlastně ani nevím. Jak se říká, vždycky je chyba na obou stranách a ani u nás to asi nebylo jinak. Možná jsme měli být oba víc tolerantní a chápaví, možná jsme si neuměli včas sednout a v klidu promluvit. Oba dva jsme v sobě dusili svou nespokojenost, místo abychom se snažili ji nějak řešit, až to dospělo do stádia, kdy spolu nejsme takřka schopní komunikovat.

Největší neshody byly kolem manželova podnikání. Krátce po svatbě se pustil do budování vlastní firmy a po mnohaletém úsilí se mu to konečně podařilo. Má malý, prosperující podnik, několik zaměstnanců a po letech, kdy jsme žili doslova z ruky do úst, začal konečně prosperovat.

V práci trávil a tráví spoustu času, v podstatě od rána do noci, dokonce i většinu víkendů. Společné dovolené neexistovaly, když už, tak jedině s mobilem u ucha, takže šlo spíš o nervy než o nějaký odpočinek.

Vadilo mi to. Nestála jsem o nadprůměrné příjmy a život v luxusu, jak se mi manžel vždy snažil namluvit, že to přece dělá pro nás. Já jsem chtěla normální rodinu, kde je máma a táta, kteří mají na své děti čas. Skutečnost ale byla taková, že děti a domácnost ležely kompletně na mých bedrech, i po té, co mi skončila mateřská a nastoupila jsem do práce. Podle manžela jsem si ale nesměla na nic stěžovat, i on přece přinášel našemu zabezpečení velké oběti.

No, tohle už je vlastně za námi. Odcizili jsme se, každý jsme jinde. Byla jsem to já, kdo požádal o rozvod. Manžel byl proti. Nedivím se, jemu možná tak moc nechybělo. Žil pouze pro svou firmu, domů se chodil jen vyspat, najíst a převléknout do čistého prádla. Chvíle, které trávil s dětmi, byly sporadické, tím víc však na něj byla děcka natěšená, byl jim hodně vzácný.

Teď mne však manžel šokoval tím, že se rozhodl usilovat o střídavou péči. Obvinil mne, že rodinu rozbíjím já, on se rozvádět nechce. A nemíní se nechat připravit o děti.

Jsem z toho doslova otřesená. Dosud na ně neměl čas a najednou mi chce tvrdit, že se o ně zvládne plně postarat vždy čtrnácti dní v kuse? Nevěřím. Spíš si myslím, že je to z jeho strany tah, jak mne v manželství udržet a přinutit mne stáhnout rozvodovou žádost. Jenže to já udělat nemůžu, už s ním být prostě nechci. Ne, nemám nikoho jiného, pokud někoho z vás něco takového napadlo.

Mám obavu, jak bude jednání ohledně střídavé péče probíhat. Bojím se, že manžel udělá vše proto, aby dosáhl svého. Klidně na čas omezí své pracovní aktivity a ukáže, jaký umí být dokonalý otec. A až bude po jeho, vrátí vše do starých kolejí a k dětem si najme chůvu. A to já jako matka nemůžu vydýchat. Proč by měla mé děti vychovávat cizí najatá pracovní síla, když mají matku, která se o ně může postarat?

bude usilovat o střídavou péčiNejhorší je, že muž už začal děti zpracovávat a ty se na střídání začínají těšit. Nemají z toho rozum. Navrhla jsem manželovi, že se o péči o děti můžeme dohodnout sami, jako dva dospělí lidé, že mu nemíním bránit v kontaktu s dětmi, může se s nimi vídat jak často bude chtít, žádné stanovené víkendy apod. Prostě kdykoli, jako správný táta, který do života svých dětí patří. Nechce o tom slyšet, prý bych to nedodržela a on by se mohl dostat do pozice, kdy bude škemrat o to, aby mohl vidět vlastní děti. To je ale nesmysl.

Zatím ještě není nic rozhodnuto, patrně nějakou dobu potrvá, než k tomu dojde. Já si však dělám velké starosti. Nechci manželovi dělat z rozvodu ještě větší peklo, než jako to už je, ale se střídavou péčí vzhledem k jeho pracovní vytíženosti nesouhlasím. A bojím se, že se mu podaří to „nahrát“ tak, že dosáhne svého.

Možná se strachují zbytečně, třeba se soudy a sociálky nedají tak snadno oblafnout, ale kdo ví, jak to je? Co byste dělaly na mém místě?

Viktorie


11.1.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 218   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Rozvádíme se. Prý bude usilovat o střídavou péči.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
sharon
sharon - 11.1.2011 11:34

Vivian: třeba milenec usiluje o majetek který by jí po rozvodu připadl......čistě teorie..smajlik - 68

 
Vivian
Vivian - 11.1.2011 11:33

sharon: no milence mít může, ale proč se kvůli tomu rozvádět? :D

 
Anahir
Anahir - 11.1.2011 11:32

Já jsem vůbec nepochopila, co jako rozvod vyřeší.
V celém článku jsem nenašla ani stopu po tom, že se Viktorie snažila stav, který ji trápil nějak řešit. V celém článku slyším jen JÁ JÁ JÁ.....JÁ chtěla, MĚ se nelíbilo, JÁ jsem nestála o....
A jak se manžel o rozvodu dozvěděl? To jako Viktorie čekala až mu přijdou papíry? To si ani nesedli a ona mu neřekla, že o tom uvažuje???smajlik - 76
No to mě tedasmajlik - 80
Jako si Viktorie představuje, že se sbalí, půjde do bytu co pořídí manžel, bude brát alimenty od manžela a bude si žít jak si to ona naplánovala. A nebo lépe, ona zůstane kde je a sbalí se manžel a bude posílat jen alimenty......ale ouha, v plánu je náhle háček - manžel.
To že je náhle v ,,plánu" háček svědčí o tom, že manžel je schopen o problému diskutovat, sice když mu teče do bot, ale je. Ale co, než se snažit, byť v poradně, něco napravit, tak to rovnou rozbiju.
Už to tu někdo psal, proč si tu střídavou péči nezkusíte nanečisto?
Utíkáš rozvodem z boje a ani jsi bojovat nezačala - smutné.
Abys jednou nečučela, že si otec nejen, že udělá čas, ale přijde jednou jeho nová paní, která si dokáže cestu k Vašim dětem najít.
Podle mě Tě opravdu pálí dobré bydlo a ani nemáš snahu něco udělat s tím, že se Ti něco nedaří.


 
Bellana
Bellana - 11.1.2011 11:29

pavlina: No jo, máš pravdu. Když muž přijde z práce domů, má ho tam čekat upravená ženuška v pantoflíčcích s labutěnkou a svůdném negližé, servírující teplou večeři o třech chodech, podle jeho potřeby buď vesele švitořící nebo jen jen svůdně mrkající.smajlik - 42 Co na to, že ona má za sebou den v práci, dohlédla na to, aby děti udělaly úkoly, vyřešila jejich pět hádek a zodpověděla stopadesát otázek. Je přece žena, to znamená, že je stroj, který nemá žádné potřeby.smajlik - 42smajlik - 42

 
štoudev
štoudev - 11.1.2011 11:28

Grainne: leda, že bys byla jeho manželkasmajlik - 34, ale to nebudešsmajlik - 42

 
štoudev
štoudev - 11.1.2011 11:28

Grainne: já si myslím, že kulový ti je i do mýho dítěte. Až se o něj nebudu schopná postarat nebo ho budu týrtat, tak na mě klidně pošli sociálku a užij si to. Do té doby je to ale jen věc moje, jak se s ní vypořádám a jak jí vysvětlím tomu prckovi. Ty ani jikdo jiný do toho nemáte právo mluvit. smajlik - 27

 
sharon
sharon - 11.1.2011 11:28

škoda, že nejsem mladší, mohla by mě Viktorka s tím svým seznámit....potřebovala bych nějakýho "pracháče"....smajlik - 26

 
sharon
sharon - 11.1.2011 11:26

Grainne: nezkoumáš, ale mohla bys....smajlik - 68

 
sharon
sharon - 11.1.2011 11:25

majucha: dyť jo........a s kým teda spíš ? smajlik - 68smajlik - 36

 
Grainne
Grainne - 11.1.2011 11:25

majucha: copak tak zostra - neprozrazuj bolavý místa.
Myslíš, že tomu dítku do toho taky bude kulový? Já nezkoumám tvůj intimní život, do toho mi kulový je.

 
kareta
kareta - 11.1.2011 11:24

a....: no...řekla bych, že děti vnímají velmi citlivě atmosféru doma a nespokojenost rodičů vnímají, i kdyby vrkali před nima jako hrdličky. Podle mne je to zmate. Špatný vzor.

 
Viv :o)
Viv :o) - 11.1.2011 11:24

Verera: 10:57 smajlik - 47 odlouceni na zkousku by podle me mohlo byt dobre reseni...

 
štoudev
štoudev - 11.1.2011 11:21

sharon: co jí je do toho, ským spím? Proč chce vědět jeho jméno? Co jí je do toho, co s tím dítetem budu dělat? To je moje věc.

 
a....
a.... - 11.1.2011 11:21

Nessie: Jetě to po tobě zopakuju, aby to nezaspadlo: pokud si pořídím děti, je moji povinností je udělat šťastné ( alespoň po tu dobu, co dětmi jsou, aby měly hezké vzpomínky na své dětství). Ke šťastnému dětství patří vyrůstat v láskyplné rodině a hezkých vztazích obou rodičí. Takže rozhodně přemýšlet tak: já nejsem spokojená, mně utíká život, já si ho kazím s tímhle člověkem, tyhle neodbytné myšlenky je snažit konstruktivně řešit a pokud je vyřešit nelze, tak to radikální řešení učinit až ty děti malými dětmi nebudou.

 
sharon
sharon - 11.1.2011 11:18

majucha: 11:13....až tak ?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77200.
    Archiv anket.